| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 71
First pagePrevious page12345678Next pageLast page
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
IGRANJE IGER Z ZAZNAVANJEM GIBANJA GLAVE
Uroš Kolarič, 2010, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomskem delu se ukvarjamo s problemom igranja igre Tetris s pomočjo računalniškega vida. Rezultat diplomskega dela je aplikacija, ki s pomočjo spletne kamere zazna obraz uporabnika računalnika, sledi gibanju obraza in na podlagi zaznanega premika glave proži ustrezno akcijo premika objekta na izbrani računalniški igri. Za rešitev tega problema smo implementirali tri različne metode računalniškega vida, in sicer razliko slik med zaporednimi slikami, spremljanje t.i. optičnega pretoka na sliki, ki zaznava pretok svetlobe ter uporabo klasifikatorja obrazov. Vsaka od teh treh metod je morala zaznati tri različna gibanja. Kot najhitrejša se je izkazala metoda na osnovi slike razlik, a je bila manj robustna kot metoda na osnovi klasifikacije obrazov.
Keywords: optični pretok, zaznava gibanja, razpoznava obraza
Published: 08.12.2010; Views: 1324; Downloads: 88
.pdf Full text (1,06 MB)

10.
ZAKRIVANJE GIBAJOČIH SE OBJEKTOV V VIDEO POSNETKIH IN PRIMERJAVA Z NJIHOVIMI MODELI 4D
Uroš Kolarič, 2013, master's thesis

Abstract: V tem magistrskem delu se ukvarjamo z dvema povezanima problemoma, za katera iščemo rešitve s pomočjo obdelave slik in računalniškega vida. V prvem delu se ukvarjamo z zakrivanjem gibajočih se objektov na video posnetkih, v drugem delu pa razvijemo postopek, s katerim primerjamo računalniške modele objektov in fotografije njihovih realizacij. Vhodne podatke zajemamo kot videe ali fotografije z digitalno kamero. Na posneti sceni poiščemo s pomočjo računalniške analize na zaporedju slik objekte, ki se premikajo, in jih zakrijemo. Programske rešitve smo prototipno razvijali z orodjem MATALB in knjižnico OpenCV, naknadno pa smo jih prenesli še v programski jezik C++, tako da se lahko izvajajo v realnem času. Računalniške modele objektov smo privzeli po standardu IFC iz gradbene informatike, ki predstavljajo 3D model zgradbe. Če dodamo še terminski plan, pridemo do 4D modela. Ujemanje načrta z realno situacijo smo izvedli tako, da smo ravninske projekcije 3D modelov poravnali s fotografijami realizacije in iskali razlike. Pri preizkušanju smo zgradbe simulirali z lesenimi maketami. Pri programiranju prototipnih rešitev smo si pomagali z računalniško grafiko in standardom OpenGL ter knjižnico EmguCV rešitvami za računalniški vid. Uporabili smo okolje .NET in programski jezik C#. Realizirani postopek za zakrivanje gibajočih se objektov smo statistično ocenili s senzitivnostjo in preciznostjo, iskanje razhajanj med modelom in realno situacijo pa z maketami.
Keywords: računalniški vid, poravnava slik, morfološki operatorji, 4D modeli, zakrivanje objektov
Published: 22.03.2013; Views: 883; Downloads: 107
.pdf Full text (3,16 MB)

Search done in 0.27 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica