| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 29
First pagePrevious page123Next pageLast page
1.
Problematika grizenja repov pri prašičih - vidik rejca
Nadja Jager, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Cilj diplomske naloge je bil ovrednotiti pojavnost in resnost grizenja repov v rejah prašičev v Sloveniji, pridobiti mnenje in izkušnje rejcev o pomembnosti različnih dejavnikov tveganja za pojav grizenja repov ter ovrednotiti učinkovitost različnih obogatitvenih materialov pri preprečevanju grizenja repov. Podatke smo pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika. V raziskavi je sodelovalo 23 rejcev. V slovenskih rejah se z grizenjem repov srečuje približno tri četrtine prašičerejcev. Grizenje repov se večinoma pojavlja v manjšem obsegu (1-5%), v 10% rej pa poročajo o 50-90% poškodovanosti repov. Rejci grizenje repov na splošno smatrajo za manj resen problem. Z namenom preprečevanja tega pojava izvajajo različne preventivne aktivnosti, kot je na primer prilagajanje krme, klime in gostote naselitve ter dodajanje obogatitvenih materialov. Slednje uporablja kar 90% rejcev, najpogosteje verige in žoge. Rejci so večini potencialih dejavnikov tveganja pripisali visoko pomembnost. Kot najpomembnejše so sicer ocenili dejavnike, povezane s kakovostjo zraka, zdravjem živali in genetsko zasnovo, le nekoliko manj pomembne pa dejavnike, povezane s krmljenjem, lastnostmi boksa in obogatitvijo. Med različnimi materiali/predmeti za obogatitev so rejci kot najbolj učinkovite pri preprečevanju grizenja repov ocenili slamo in seno, a teh materialov v svojih rejah večinoma ne uporabljajo. Raziskava je pokazala, da se rejci zavedajo pomena zagotavljanja ustreznega rejskega okolja pri preprečevanju grizenja repov pri prašičih.
Keywords: prašič, grizenje repov, ukrepi za preprečevanje, zaposlitveni predmeti/material
Published: 02.09.2021; Views: 63; Downloads: 16
.pdf Full text (1,00 MB)

2.
Kritična ocena marketinške komunikacijske akcije v podjetju mercator d.d.
Jan Jager, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Na trgu izdelkov vsakdanje rabe vlada močna konkurenca, zato je potrebno, da podjetja s pomočjo dobre komunikacije privabijo stranke, da bodo pri njih kupile izdelke, ki jih lahko sicer dobijo pri drugih ponudnikih. Ponudba je lahko široka, kakovostna in cenovno dostopna, vendar je treba ljudi o tem obveščati in jih privabljati v prodajalne. Svoj 65. rojstni dan so obeležili s serijo nostalgičnih reklam, ki so v odjemalcih vzbudile spomine na stare čase in jih spomnile, kdo je z njimi že od začetka. Eden izmed glavnih razlogov za tako obsežno in agresivno marketinško akcijo je bil vse večja rast tujih trgovcev, kot sta Hofer in Lidl, ki sta s svojo ugodno ponudbo pridobila zajeten tržni delež na trgu izdelkov vsakdanje rabe. V diplomski nalogi sem v teoretičnem delu zajel vse elemente, ki so potrebni za izdelavo načrta marketinškega komuniciranja. V praktičnem delu sem te elemente povezal z Mercatorjevim načrtom marketinškega komuniciranja in ga podrobneje analiziral.
Keywords: marketinško komuniciranje, trgovina na drobno, načrt, oglaševanje, nostalgija.
Published: 12.12.2019; Views: 353; Downloads: 60
.pdf Full text (1,22 MB)

3.
Ugotavljanje obstoja delovnega razmerja v Republiki Sloveniji
Tjaša Jager, 2017, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo z naslovom Ugotavljanje obstoja delovnega razmerja v Republiki Sloveniji bralca seznani s problematiko razmejitve oseb, ki delo opravljajo v odvisnem delovnem razmerju v relaciji do samozaposlenih oseb, poseben poudarek pa se daje podrejenosti delavca, ki je hkrati tudi temeljni razlikovalni kriterij v odnosu do samozaposlenih. Do delovnopravnega varstva so upravičene le osebe, ki delo opravljajo na temelju pogodbe o zaposlitvi in so v delovnem razmerju. V praksi pa je vse bolj razširjen pojav prikritih delovnih razmerij, v okviru katerih se delo opravlja na temelju raznih pogodb civilnega prava, četudi ima takšno razmerje vse značilnosti delovnega razmerja. Navidezni samozaposleni se predvsem zaradi stanja na trgu dela in posledično slabih možnosti drugih oblik zaposlitve sodnega varstva ne poslužujejo v zadostni meri. Odločanje o obstoju delovnega razmerja pa nedvomno predstavlja izredno kompleksno ter pravno zahtevno vprašanje delovnega prava. Uveljavljanje in dokazovanje obstoja delovnega razmerja je oteženo zaradi nejasnih, nepreglednih in izredno zapletenih pravil glede postopka, še posebej na področju rokov za uveljavljanje sodnega varstva. Področje obravnavane tematike je v slovenski zakonski ureditvi izredno pomanjkljivo urejeno, večino pravil pa je razvila in uveljavila sodna praksa. Sodišča so modernizirala definicijo delovnega razmerja in glede materialnopravnih vprašanj obstoja delovnega razmerja razvila bogato prakso. V sodni praksi so se kot pokazatelji obstoja delovnega razmerja uveljavile določene okoliščine opravljanja dela, ki so pravno relevantne pri odločanju o obstoju delovnega razmerja. Za zagotovitev doslednega spoštovanja delovnopravnih pravil na področju prikritih delovnih razmerjih bi bilo potrebno zakonsko urediti in prilagoditi procesna pravila glede rokov in zahtevkov na področju uveljavljanja obstoja delovnega razmerja, s čimer bi olajšali dostop do sodišča, obenem pa izboljšati inšpekcijsko nadzorstvo.
Keywords: delovno razmerje, domneva obstoja delovnega razmerja, načelo prednosti dejstev, omejitev avtonomije volje, elementi delovnega razmerja, osebna podrejenost, Priporočilo MOD št. 198, prikrito delovno razmerje, samozaposleni.
Published: 03.11.2017; Views: 892; Downloads: 210
.pdf Full text (1,92 MB)

4.
Avtotransfuzija pri vstavitvi endoproteze kolka
Tamara Jager, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Teoretična izhodišča: Avtotransfuzija je oblika transfuzije, pri kateri sta dajalec in prejemnik krvi ista oseba. Vstavitev endoproteze kolka je je ortopedska operacija kjer je predvidena izguba večje količine krvi, zato je nadomeščanje krvi nujno potrebno. Medicinska sestra ima, pri vseh oblikah avtotransfuzijskega vračanja krvi samostojno vlogo, zato mora poznati potencialne komplikacije. Metodologija: V diplomskem delu smo s tehniko opisne metode dela preučili in opisali znanja, stališča in mnenja slovenske in tuje strokovne literature iz knjig in spleta. Vsebinsko analizo literature smo opravili po modelu PRISMA. Kriteriji za iskanje ustrezne literature so vključevali strokovna dela v časovnem okviru 13 let, polno dostopna besedila v slovenskem in angleškem jeziku ter aplikacijo spodaj navedenih ključnih besed. Rezultati: Z analizo strokovne literature smo ugotovili, da se avtotransfuzije kot najvarnejše metode vračanja krvi poslužujejo po vsem svetu. Med najpogosteje uporabljenimi pri vstavitvi endoproteze kolka sta medoperativna in pooperativna avtotransfuzija, ki učinkovito zvišujeta pooperativne vrednosti Hb v krvi, s tem pa se zmanjšuje hospitalizacija in pospešuje okrevanje po operativnem posegu. Diskusija in zaključek: Število ortopedskih operativnih posegov kolka se v zadnjih letih tudi na račun staranja prebivalstva povečuje. Zaradi številnih komplikacij, kontraindikacij in visokih finančnih stroškov ob izvajanju, pa strmo narašča aplikacija avtotransfuzije.
Keywords: avtologna transfuzija, medoperativna avtotransfuzija, pooperativna avtotransfuzija. skrb za pacienta po avtotransfuziji, izguba krvi med operacijo
Published: 10.10.2017; Views: 1179; Downloads: 241
.pdf Full text (935,32 KB)

5.
Novosti pri šolanju službenih psov slovenske policije
Rok Jager, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Policijski psi so nenadomestljivi del policijskih organizacij po vsem svetu, saj njihova čutila nesporno prekašajo človeška. Naloge, ki jih opravljajo službeni psi policije, so podobne po vsem svetu, različni pa so načini oziroma metode šolanja službenih psov. V današnjem času si le stežka predstavljamo moderno policijsko organizacijo, ki v svojih vrstah nima šole za vodnike službenih psov. To vlogo ima v slovenski policiji Oddelek za šolanje službenih psov Policijske akademije [OŠSP], ki se nahaja v Gmajnicah v Ljubljani. V diplomskem delu predstavljamo tako organizacijske novosti, kot tudi novosti v načinu šolanja službenih psov in novosti na področju nalog, ki jih službeni psi v slovenski policiji izvajajo. Med organizacijske novosti spadajo ponovno uvedena lastna vzreja psov, vključevanje vodnikov v proces vzgoje in šolanja službenih psov in pa uvedba izvajanja operativnih nalog, ki jih izvajajo inštruktorji OŠSP s svojimi psi. Vključevanje vodnikov v proces vzgoje in šolanja psov so v policiji uvedli predvsem z namenom povečanja navezave med vodniki in psi, ki je za uspešno izvajanje operativnih nalog zelo pomembna. Novosti v šolanju psov pa so predvsem nove naloge, ki jih službeni psi in njihovi vodniki opravljajo v praksi in so pri tem tudi zelo uspešni. Nekatere novosti so uvedli na podlagi lastnega znanja in izkušenj, nekatere pa so uvedli s sodelovanjem s kolegi iz skandinavskih držav. Tako inštruktorji kot tudi vodniki pa priznavajo, da so pri implementaciji novosti imeli manjše težave starejši vodniki, predvsem zaradi drugačne dolgoletne prakse pred uvajanjem novosti, medtem, ko mlajši vodniki teh težav niso imeli. Uspešne implementacije novosti in uspešnosti pri opravljanju operativnih nalog pa ne bi bilo mogoče doseči brez potrpežljivosti, vztrajnosti in volje do dela inštruktorjev in vodnikov službenih psov.
Keywords: policija, policijsko delo, službeni psi, policijski psi, šolanje policijskih psov, vodniki službenih psov, diplomske naloge
Published: 20.10.2016; Views: 1110; Downloads: 144
.pdf Full text (492,67 KB)

6.
Analiza izbora tkanin za izdelavo torbe iz krpanke
Natalija Jager, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Patchwork je starodavna tehnika šivanja krpanke, za katero se uporabljajo majhni kosi tekstilij, običajno kvadratne oblike, ki se spajajo v večje kose.S sestavljanjem in šivanjem različnih kosv tkanin, nastajajo različni načini patchwork tehnike, in s tem pestra paleta dekorativnih tkanin za izdelavo najrazličnejših izdelkov.
Keywords: krpanke, konstrukcijski parametri, oblikovanje in izdelava torbe, tkanine, vtkanje niti, estetski videz, dimenzijske spremembe, gubanje, uporabne lastnosti tekstilij, modni dodatki
Published: 17.10.2016; Views: 753; Downloads: 53
.pdf Full text (2,54 MB)

7.
PROBLEMATIKA BREZPOSELNOSTI NA GORENJSKEM
Katarina Schmitt Jager, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: Brezposelnost je že od nekdaj velik problem vsake države, z nastankom gospodarske krize leta 2008 pa se je v Sloveniji le še povečalo število brezposelnih oseb. Načini iskanja zaposlitve so se v zadnjih desetletjih zelo spremenili zaradi posodobitve tehnologije.
Keywords: brezposelnost, gorenjska regija, zavod za zaposlovanje
Published: 12.10.2016; Views: 539; Downloads: 50
.pdf Full text (874,82 KB)

8.
KRŠITEV DELOVNO PRAVNE ZAKONODAJE NA PODROČJU IZVAJANJA NOČNEGA DELA
Rok Jager, 2015, bachelor thesis/paper

Abstract: Pričujoče diplomsko delo obravnava kršitve delovno pravne zakonodaje na področju izvajanja nočnega dela. Nočno delo je iz fizioloških razlogov napornejše od dnevnega in iz družbenih razlogov manj ugodno. Nočno delo je urejeno z domačimi in mednarodnimi predpisi. Delodajalec mora nočnim delavcem zagotoviti daljši dopust, ustrezno prehrano med delom ter ustrezno vodstvo delovnega procesa. Na nočno delo ne sme razporediti delavca, ki nima urejenega prevoza na delo in z dela. Če delo, ki je organizirano v izmenah, vključuje tudi nočno izmeno, mora delodajalec zagotoviti njihovo periodično izmenjavo.
Keywords: Kršitev delovno pravne zakonodaje, nočno delo, odgovornost, delodajalec, delavec, konvencija MOD
Published: 19.05.2016; Views: 784; Downloads: 88
.pdf Full text (333,61 KB)

9.
ANALIZA NABAVNEGA PROCESA STRATEŠKE SUROVINE V PODJETJU SWATYCOMET D.O.O.
Denis Jager, 2015, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem projektu smo analizirali nabavni proces strateške surovine v podjetju Swatycomet d.o.o.. V prvem delu diplome so s pomočjo zbrane strokovne literature predstavljeni pojmi povezani z nabavni procesom in kasneje po kakšnem zaporedju si bi naj sledili procesi nabavne službe pri dobavi novih materialov. V diplomskem projektu se bolj podrobno dotaknemo tudi nekaterih ostalih aktivnosti nabavne službe in opredeljujemo njihov pomen za podjetje. V drugem delu projekta najdemo nekaj osnovnih informacij o izbranem podjetju in njihovem delovanju. V nadaljevanju, po predstavitvi podjetja in rovinga, najdemo analizo njihovega nabavnega procesa za strateško surovino – roving. Skozi predstavljeni proces nabavne strateške surovine v podjetju Swatycomet d.o.o. želimo dokazati, da ima podjetje primerno razpršenost dobaviteljev za izbrano strateško surovino; da redne zaloge rovinga zagotavljajo varno oskrbo podjetja za nemoteno delo proizvodnje, ter da ni razlik med teoretično predstavljenim delom nabavnega procesa in nabavnim procesom v analiziranem podjetju.
Keywords: nabava, nabavni proces, strateška surovina - roving, Swatycomet d.o.o.
Published: 23.03.2016; Views: 726; Downloads: 38
.pdf Full text (1,67 MB)

10.
MODEL STRATEŠKEGA UPRAVLJANJA PRODAJNIH POTI V PROCESU GLOBALIZACIJE TRGA IN RAZVOJA TRGOVSKIH ZNAMK
Jerneja Jager, 2015, doctoral dissertation

Abstract: Doktorska disertacija je razdeljena na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu disertacije najprej definiramo globalizacijo in internacionalizacijo, kot dva od osrednjih fenomenov sodobne mednarodne ekonomije. Sledi razlaga modelov internacionalizacije in sicer internacionalizacija s tujimi neposrednimi investicijami, mrežni pristop k internacionalizaciji in razlaga modela globalno rojenih podjetij. V tretjem poglavju razčlenjujemo temeljne značilnosti modela upravljanja blagovnih znamk proizvajalcev izdelkov in storitev. Sledi razlaga definicije in pomena blagovne znamke v snovanju strategije prodajnih poti proizvajalca, saj strategija znamke vpliva na izbiro primerne prodajne poti oziroma na intenzivnost distribucije in izgrajevanje tržne prepoznavnosti proizvajalcev izdelkov na prodajnem mestu. Strategija blagovne znamke, ki je v zadnjem času vedno bolj prisotna v oblikovanju prodajnega asortimenta na prodajni poti, je strategija trgovskih blagovnih znamk. Funkcije trgovskih blagovnih znamk za trgovsko podjetje so večja moč trgovca v distribucijskem kanalu in v celotni oskrbni verigi, centralizacija aktivnosti upravljanja in pozicioniranja prodajnega asortimenta ter razlikovalnega pozicioniranja, izgrajevanje zvestobe odjemalcev in drugo. Sprejemanje trgovskih blagovnih znamk s strani proizvajalcev je odvisno predvsem od njihovih razpoložljivih proizvodnih kapacitet, kratkoročnega prihodka, njihove strategije tržnega pozicioniranja lastnih znamk na trgu, intenzitete konkuriranja in pritiska s strani trgovcev. V četrtem poglavju smo na osnovi podrobnega pregleda literature razčlenili osnovne konceptualne in teoretične vidike upravljanja znamk na prodajni poti. Prodajno pot sestavlja skupina podjetij in posameznikov, ki opravljajo funkcije ali aktivnosti, ki omogočijo prenos izdelkov in storitev od proizvajalcev do odjemalcev in hkrati omogočajo osrednjim tržnim akterjem (proizvajalcem, distributerjem) dosegati lastne distribucijske cilje. Pomembno je poznavanje vloge in odnosov členov na prodajni poti. Teoretični del disertacije zaključujemo v sklepnem poglavju s sintezo konceptualnega modela upravljanja prodajnih poti proizvodnega podjetja na mednarodnih trgih, ki je tudi osrednji znanstveno raziskovalni prispevek doktorske disertacije. V empiričnem delu disertacije smo v okviru konceptualnega modela preverjali osem hipotez. Ugotavljamo, da je povezava strategij prodajnih poti z marketinško, tržno in finančno uspešnostjo pozitivna. Podjetja, ki gradijo na mednarodnih trgih svojo tržno pozicijo z jasno določeno strategijo prodajnih poti do končnih odjemalcev, dosegajo s takšno strategijo boljše poslovne rezultate, ki se kažejo predvsem v večji finančni, tržni in marketinški uspešnosti. Izkazalo se je tudi, da so podjetja, ki bolje obvladujejo trženje izdelkov v smislu večje izvozne tržne naravnanosti hkrati tudi tržno in finančno uspešnejša. Delež lastnih blagovnih znamk pozitivno vpliva na obe vrsti uspešnosti, tako tržno kot tudi finančno uspešnost. Marketinška uspešnost je prav tako pozitivno povezana z obema vrstama uspešnosti. Podjetja, ki imajo v prodajni strukturi večji delež lastnih blagovnih znamk, so tudi uspešnejša pri razvijanju lastnih strategij prodajnih poti. Inovativnost podjetij pozitivno vpliva na tržno in finančno uspešnost, saj sta oba regresijska koeficienta pozitivna in statistično značilna. Čeprav smo predvidevali, da so trgovske znamke grožnja za razvoj prodajne identitete proizvajalca in njegov poslovni rezultat in da obstaja negativna povezava med trgovskimi znamkami in stopnjo dobičkonosnosti prodaje izdelkov za dobavitelje, teh hipoteze nismo empirično potrdili. Prav tako na podlagi empirične analize ni moč jasno zatrditi, da obstaja pozitivna povezava med rastjo prodaje izdelkov proizvodnega podjetja in sprejemanjem trgovske znamke kot pogoja za vstop v izbrano prodajno pot.
Keywords: mednarodni trgi, strategija prodajnih poti, blagovne znamke proizvajalca, trgovske znamke, marketinška uspešnost, prodaja, finančna uspešnost, lokalni institucionalni sistem, distribucijska kultura, odnosi z odjemalci na tujih trgih.
Published: 25.01.2016; Views: 1625; Downloads: 252
.pdf Full text (5,47 MB)

Search done in 0.23 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica