| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 14
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Organizacijska kultura v revizijskem podjetju
Pia Bratkovič, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Organizacijska kultura predstavlja skupek vrednot, norm in praks, ki urejajo vedenje in odnose znotraj organizacije. Organizacijska kultura je razširjen pojem, ki se obravnava na različne načine. To diplomsko delo se ukvarja s tematiko, kaj predstavlja organizacijsko kulturo v revizijskem podjetju in kakšna je njena vloga. Obravnavana tema organizacijske kulture v revizijskih podjetjih se osredotoča na oblikovanje in vzdrževanje te kulture, ki ima še posebej pomembno vlogo zaradi visoko reguliranega revizijskega okolja, kjer je potrebno upoštevati predpisane spreminjajoče se standarde in etičnost. Na podlagi predhodnih tujih raziskav v povezavi s to tematiko je predstavljen splošni model organizacijske kulture v reviziji, vrste organizacijskih kultur in klim, ki jih lahko zasledimo v revizijskem podjetju. Sledi predstavitev vpliva kulture in klime na kakovost revidiranja, v povezavi s kulturo in uspešnostjo revizijskega podjetja, predstavitev vloge komunikacije, mehanizma upravljanja zaposlenih in pomen preveritve organizacijske kulture v revizijskih podjetjih. Diplomsko delo ima dve hipotezi, ki smo ju tudi potrdili na podlagi proučitve ugotovitev preteklih raziskav. Pozitivna organizacijska kultura ima v revizijskem podjetju pozitiven vpliv na zavzetost zaposlenih, obseg storitev, ki jih revizijsko podjetje opravlja. Pozitivna organizacijska kultura v revizijskem podjetju je povezana z večjim obsegom storitev, ki jih opravlja revizijsko podjetje. Na podlagi teoretičnih spoznanj na to temo smo prišli do sklepa, da revizijska podjetja z močnimi in pozitivnimi organizacijskimi kulturami pogosteje širijo obseg svojih storitev, saj taka kultura spodbuja inovacije, izboljšuje kakovost storitev in povečuje zadovoljstvo strank. Na podlagi raziskave smo prišli do sklepa, da ima organizacijska kultura v revizijskih podjetjih ključno vlogo pri oblikovanju vedenja zaposlenih, kakovosti revizijskih storitev in uspešnosti podjetja. Pozitivna organizacijska kultura lahko poveča zavzetost zaposlenih in izboljša kakovost revidiranja. V naši raziskavi, v diplomskem delu, obstajajo nekatere omejitve, kot so omejenost na razpoložljive pretekle raziskave različnih avtorjev, ki so praviloma osredotočene na velika revizijska podjetja in geografsko omejene. Ugotovitve diplomskega dela pripomorejo k boljšemu razumevanju organizacijske kulture v revizijskih podjetjih. Možno je, da se v prihodnje ugotovitve raziskave primerjajo, posplošijo in povežejo s preostalimi revizijskimi podjetji, razišče pa tudi, kako je organizacijska kultura zaznana in predstavljena med zaposlenimi v teh revizijskih podjetjih.
Keywords: Organizacijska kultura, revizija, revizor, revizijsko podjetje, zaposleni.
Published in DKUM: 14.11.2024; Views: 0; Downloads: 6
.pdf Full text (1,93 MB)

2.
Cleavage-mediated regulation of Myd88 signaling by inflammasome-activated caspase-1
Monika Avbelj, Iva Hafner Bratkovič, Duško Lainšček, Mateja Manček Keber, Tina Tinkara Peternelj, Gabriela Panter, Steven P. Treon, Boris Gole, Uroš Potočnik, Roman Jerala, 2022, original scientific article

Abstract: Coordination among multiple signaling pathways ensures an appropriate immune response, where a signaling pathway may impair or augment another signaling pathway. Here, we report a negative feedback regulation of signaling through the key innate immune mediator MyD88 by inflammasome-activated caspase-1. NLRP3 inflammasome activation impaired agonist- or infection-induced TLR signaling and cytokine production through the proteolytic cleavage of MyD88 by caspase-1. Site-specific mutagenesis was used to identify caspase-1 cleavage site within MyD88 intermediary segment. Different cleavage site location within MyD88 defined the functional consequences of MyD88 cleavage between mouse and human cells. LPS/monosodium urate–induced mouse inflammation model corroborated the physiological role of this mechanism of regulation, that could be reversed by chemical inhibition of NLRP3. While Toll/interleukin-1 receptor (TIR) domain released by MyD88 cleavage additionally contributed to the inhibition of signaling, Waldenström’s macroglobulinemia associated MyD88L265P mutation is able to evade the caspase-1-mediated inhibition of MyD88 signaling through the ability of its TIRL265P domain to recruit full length MyD88 and facilitate signaling. The characterization of this mechanism reveals an additional layer of innate immunity regulation.
Keywords: Myeloid differentiation factor 88, Myd88, caspase-1, inflammasomes, regulation, innate immunity, inflammation
Published in DKUM: 16.08.2023; Views: 561; Downloads: 42
.pdf Full text (12,17 MB)
This document has many files! More...

3.
Analiza vloge lastnika projekta v agilnem načinu vodenja projektov scrum : diplomsko delo
Rok Bratkovič, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Tehnološki in poslovni napredek zahtevata hitro prilagajanje. Metode agilnega razvoja programske opreme nam nudijo prožnost in spodbujajo inovativne pristope. Prilagodljivost agilnih metod smo lahko preizkusili med nepričakovano spremembo načina dela v času pandemije COVID-19. Vprašanje je torej: “Kako se je metoda Scrum, ena najbolj priljubljenih agilnih metod, obnesla v tem nepredvidljivem času?” Lastnik izdelka je ena od treh vlog metode Scrum, ki zahteva sposobnost vodenja. Raziskava se je ukvarjala z vprašanjem, ali so sestanki Scrum in delo lastnika izdelka prek spleta enako učinkoviti kot v živo ter katere lastnosti in veščine mora imeti dober lastnik izdelka.
Keywords: Scrum, agilnost, lastnik izdelka, učinkovitost, veščine
Published in DKUM: 18.10.2021; Views: 875; Downloads: 98
.pdf Full text (859,00 KB)
This document has many files! More...

4.
Poslovni vpliv na pametno trgovanje
Svarun Bratkovič, 2021, master's thesis

Abstract: Digitalizacija je ključen dejavnik gospodarskih in socialnih sprememb, ki ima vpliv tako na gospodarstvo in spreminjanje trga kot tudi na način življenja posameznikov. Koncept trgovanja, ki smo ga včasih poznali, se je z razvojem interneta drastično spremenil, saj nam je slednji omogočil, da lahko nakupe danes opravimo kar iz naslonjača. Podjetja so se na takšen način prodaje hitro odzvala, tako da danes skoraj ne najdemo več podjetja, ki ne bi prodaje svojih artiklov omogočal s pomočjo prodajnih platform. Korak naprej so nekatera podjetja naredila tudi v trgovskih centrih s postavitvijo samopostrežnih blagajn, kjer posameznik opravlja nalogo prodajalca, s tem pa prihrani čas, ki bi ga sicer potrošil v čakalni vrsti, prav tako pa mu samopostrežna blagajna nudi več zasebnosti. Amerika je glede uvajanja novih konceptov prodaje v svetu naredila največji korak. Podjetje Amazon je s pomočjo Just walk out tehnologije odprl prvo trgovino z živili, ki stranki ponuja sprehod po nakupih, vse od vstopa v prodajalno, izbire potrebnih izdelkov pa do izstopa iz prodajalne tako, da se ji v tem času ni treba ustaviti na blagajni. V nalogi bomo raziskali, kakšne so potrebne tehnologije, ki omogočajo takšen način trgovanja, spoznali nove koncepte trgovanja in podrobneje preverili, s kakšnimi koncepti se srečujemo v Sloveniji. Pri uveljavitvi novih tehnologij je priporočljivo, da se preveri tudi njihova uporabnost, enostavnost uporabe ter kakšni dejavniki vplivajo na njihovo uporabo. V povezavi med samopostrežnimi blagajnami in kupci se pojavljajo vprašanja njihove uporabnosti. Da se bodo kupci posluževali samopostrežnih blagajn, morajo biti izpolnjeni določeni pogoji, kupce je treba animirati in seznaniti z enostavnostjo njene uporabe ter prednostmi, ki jih prinaša uporaba samopostrežnih blagajn. Pri uporabi samopostrežnih blagajn je treba upoštevati posameznika kot kupca. Nekateri kažejo zainteresiranost in dovzetnost uporabe naprednejših tehnologij, drugi pa – bodisi zaradi strahu bodisi zaradi nezanimanja za napredno tehnologijo – interesa ne kažejo. Glavni cilj naloge je s pomočjo ankete in nadaljne statistične raziskave preveriti, kako posamezniki v Sloveniji sprejemajo samopostrežne blagajne v trgovskih centrih oz. natančneje, kakšen vplih imata strah pred IT ter inovativnost pred IT na njeno uporabo.
Keywords: trgovanje, pametno trgovanje, novi načini trgovanja, samopostrežne blagajne, sprejemanje tehnologije, TAM
Published in DKUM: 29.06.2021; Views: 954; Downloads: 76
.pdf Full text (1,74 MB)

5.
Položaj notranjega revizorja v dvotirnem sistemu upravljanja
Tamara Bratkovič, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Notranji revizor v dvotirnem sistemu upravljanja predstavlja podporo pri vodenju poslov in delovanju, predvsem na področju uprave. V diplomskem delu najprej opredelimo pojma notranja revizija in notranji revizor, naloge notranjega revizorja ter namen in cilje notranje revizije. Poudarimo tudi pomembno vlogo notranje revizije pri odkrivanju in odpravljanju prevar ter dodano vrednost, ki jo podjetju prinaša notranjerevizijska dejavnost. Nadalje opredelimo dvotirni sistem upravljanja, podrobneje opišemo njegovo strukturo, poudarimo glavne prednosti in slabosti tega sistema ter na koncu predstavimo še konflikt interesov in problem informacijske asimetrije v dvotirnem sistemu upravljanja. V zadnjem poglavju predstavimo položaj notranjega revizorja v dvotirnem sistemu, kjer je na položaj notranjega revizorja pomembno vplivala novela ZGD-1I.
Keywords: Notranja revizija, dvotirni sistem upravljanja, položaj notranjega revizorja, novela ZGD-1I
Published in DKUM: 26.10.2018; Views: 1149; Downloads: 121
.pdf Full text (884,33 KB)

6.
Socialno podjetništvo v Sloveniji : pravni in ekonomski vidiki
Elizabeta Zirnstein, Tina Bratkovič Kregar, 2014, original scientific article

Abstract: Prispevek analizira učinkovitost socialnega podjetništva v Sloveniji z dveh vidikov: pravnega in ekonomskega. Pravni vidik analizira pravno ureditev ustanavljanja in delovanja socialnih podjetij, kot je urejena v Zakonu o socialnem podjetništvu, ekonomski vidik pa ekonomske ukrepe, politiko in državne spodbude, namenjene za čim večjo rast in razvoj socialnega podjetništva v Sloveniji. Čeprav je socialno podjetništvo v tujini postalo pomemben generator regionalnega in lokalnega razvoja, pozitivni učinki socialnega podjetništva v slovenskem prostoru še niso dosegli želene razsežnosti. Avtorici svojo kritiko slovenske ureditve socialnega podjetništva usmerjata predvsem v administrativne ovire za ustanavljanje ali preoblikovanje socialnih podjetij. Kljub pomanjkljivostim pravne ureditve pa ta sama po sebi ne more biti razlog za nizko število socialnih podjetij v Sloveniji. Avtorici ugotavljata, da je problem predvsem v neučinkoviti implementaciji zakona, ki predvideva številne ukrepe za spodbujanje socialnega podjetništva, ki so v veliki meri ostali zgolj mrtva črka na papirju. Razlogi so tudi v slabem poznavanju in razumevanju koncepta socialnega podjetništva, nezadostnem sodelovanju med institucijami, odgovornimi za razvoj socialnega podjetništva na državni in regionalni ravni, ter pomanjkanju finančnih mehanizmov za financiranje naložb v socialna podjetja.
Keywords: Slovenija, podjetja, socialno podjetništvo, pravna ureditev, učinkovitost, razvoj
Published in DKUM: 02.08.2018; Views: 1264; Downloads: 143
.pdf Full text (354,08 KB)

7.
Ekonomske in družbene posledice demografskih sprememb v svetu
Anja Bratkovič, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Demografija je znanstvena disciplina, ki proučuje gibanje, strukturo in porazdelitev prebivalstva. Tesno je povezana z ekonomijo, saj so raziskovalci ugotovili številne korelacije med različnimi področji obeh ved. Projekcije prebivalstva v določenem opazovanem obdobju kažejo na številne demografske spremembe v svetu. Pomemben trend teh sprememb je staranje prebivalstva oz. sočasno upadanje števila rojstev in podaljševanje življenjske dobe prebivalstva. V starostni piramidi je ta trend viden kot oženje spodnjega in širjenje gornjega dela piramide. V manj razvitih državah pa se trend naraščanja rojstev večinoma nadaljuje. Pomemben trend aktualnih demografskih sprememb v svetu so tudi intenzivnejše mednarodne migracije, ki pomembno vplivajo na spremembe na trgu dela, na gospodarsko rast in javne finance. V diplomskem projektu obravnavamo dejavnike ter ekonomske in družbene posledice demografskih sprememb. V empiričnem delu raziskave primerjamo demografske vidike v razvitih ter manj razvitih državah. Analiziramo tudi trende demografskih sprememb v Nemčiji kot izbrani državi Evropske unije in v Turčiji kot izbrani državi nečlanici Evropske unije.
Keywords: demografija, demografske spremembe, staranje prebivalstva, javne finance, Nemčija, Turčija
Published in DKUM: 19.12.2017; Views: 2081; Downloads: 294
.pdf Full text (1,25 MB)

8.
Rast podjetja s pomočjo nakupa in prodaje franšize na primeru podjetja x
Svarun Bratkovič, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Eden izmed razlogov, ki sili podjetje k rasti je rast obstoječih in pojav novih kKonkurenčnih podjetij.ca ki se pojavlja na trgu, na katerem deluje podjetje, sili le-to k rasti. Saj ima Rastoča podjetja imajo za cilj ohranjati oziroma povečevati velikost svojega vsako podjetje cilj, da bi pridobilo kar se da velik tržngai deleža, dobička itd. Podjetje prične uradno delovati z vpisomn v sodni register. Podjetja nato strmijo k njihovem Nato se prične njihova pot razvojau in rasti. To lahko dosegajo na vrsto različneih načineov. Eden izmed njih je rast s pomočjo nakupa in prodaje franšize. Franžizing je smiselno proučevati s strani Pri takšnem načinu poslovanja nastopata dve osebi, franšizodajalcaec inter franšizojemaleca. Franšizing je sistem marketinga blaga in/ali storitve ter/ali tehnologije, ki je zasnovana na tesnem in stalnem sodelovanju med pravno ter finančno ločenimi in neodvisnimi podjetji, franšizorjem in posameznimi franšiziji (dajalci in jemalci franšiz), pri katerem franšizor svojim franšizijem daje pravico ter odgovornost, da poslujejo po franšizorjevem konceptu (GEA College, 2000, str. 50).Pri takšnem poslovanju gre v bistvu za nakup in prodajo intelektualne lastnine. Franšizodajalec je oseba, ki ustanovi franšizno mrežo. Franšizojemalec pa je samostojna pravna oseba, s katero franšizodajalec sklene franšizno pogobo. Ta mu dovoljuje da posluje v imenu in za račun franšizodajalca. Franšizojemalec se odloči za takšen način poslovanja zaradi večih razlogov. Eden je ta,, saj vstopai v svet podjetnišktvao pot, z že prepoznavno blagovno znamko, s tem pa zmanjša tveganje za neuspeh. Franšizodajalcuecu pa takšen način poslovanjato omogoča širitev na domačem kot tudi na tujihem trgihu, z minimalnoim vloženim kapitalom. Zavezuje ju pogodba, katera določa obveznosti tako franšizodajalca kot franšizojemalca. Franšizodajalec mora tako ponujati franšizojemalcu pomoč, pri nabavi, marketingu, oglaševanju itd., franšizojemalec pa mora upoštevati navodila in strategije, ki mu jih zastavi franšizodajalec. Diplomska naloga sestoji iz praktičnega in teoretičnega dela. Prvotno bomo v diplomski nalogiV prvem delu predstavljamo problematikopredstavili rasti podjetja, opredelljujemo ili na kakšne možne načine lahko podjetje rastie, pojasnjujemoin kaj v bistvu je rast in razvoj, ter dejavnike, kikaj vplivajo na njuo. Nadalje se bomo poglobilipredstavljamo v franšizni sistem. OpredeljujemoPredstavili bomo nekaj definicij franšizinga, zapisali nekaj o sami zgodovinoi franšizinga v svetu, Evropi ter Sloveniji. Opisali smo nekatererazne oblike franšizinih sistemov, opredelili prednosti in slabosti franšizing, ter podrobneje predstavilispoznali franšizno pogodbo. V praktičnem delu bomo nato predstaviliprikazujemo franšizni sistem v podjetju X. Prvotno ga bomo na kratko predstavili. Na pPraktičnem primeruo podjetja Tomas sport II smobomo prikazali kako izgleda franšiznoa pogodboa, na primeru podjetja Tomas sport II. Nazadnje pa predstavili kako se je podjetje razvijalo s pomočjo franšizinga, ter pogoje delovanja franšiznega sistema na izbranem primeru
Keywords: Rast podjetja, Franšizing, Franšizojemalec, Franšizodajalec, Franšizij, Franšizor.
Published in DKUM: 06.11.2017; Views: 1197; Downloads: 163
.pdf Full text (2,18 MB)

9.
KULTURNOZGODOVINSKA VLOGA PREKMURSKE DUHOVŠČINE
Tadej Bratkovič, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Kulturnozgodovinska vloga prekmurske duhovščine v strnjeni obliki predstavlja delovanje duhovnikov, ki so na poseben način zaznamovali preteklost in narodno identiteto Prekmurja v obdobju do konca druge svetovne vojne. Cilj diplomske naloge je orisati najbolj izstopajoča imena prekmurske duhovščine omenjenega obdobja, njen vpliv na narodno zavest in kulturno zgodovino te pokrajine, hkrati pa z njo predstaviti kulturnozgodovinske obrise najbolj vzhodne slovenske pokrajine. Predvsem želi izpostaviti imena tistih katoliških in evangeličanskih duhovnikov, ki so brez izrecnih religioznih vpletanj ali ideoloških namenov služili uveljavljanju posebnega slovenskega knjižnega jezika, utrjevanju slovenske zavesti ter skrbeli za splošno dobrobit prekmurskega človeka. Biografski zapisi sicer predstavljajo posameznike in njihov delež pri velikem poslanstvu, hkrati pa vsaj nakazujejo celoten obseg opravljenega pri ohranjanju Prekmurja kot dela slovenske narodne identitete.
Keywords: Prekmurje, Murska Sobota, evangeličani, katoliki, duhovščina, kulturna zgodovina
Published in DKUM: 01.08.2016; Views: 1206; Downloads: 150
.pdf Full text (382,38 KB)

10.
Search done in 0.19 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica