| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 79
First pagePrevious page12345678Next pageLast page
1.
Uporaba vprašanj izbirnega tipa pri predmetu spoznavanje okolja na temo svetloba v 3. razredu : magistrsko delo
Timea Bogdan, 2024, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo z naslovom Uporaba vprašanj izbirnega tipa pri predmetu spoznavanje okolja na temo svetloba v 3. razredu je sestavljeno iz treh delov, teoretičnega, empiričnega in praktičnega. Teoretični del vsebuje natančen opis vprašanj izbirnega tipa, način sestave ter prednosti in slabosti le-teh. V empiričnem delu je predstavljena raziskava o uporabi vprašanj izbirnega tipa pri predmetu spoznavanje okolja v 3. razredu. Ugotovili smo, da učitelji uporabljajo vprašanja izbirnega tipa tudi pri predmetu spoznavanje okolja. Učitelji, ki vključujejo vprašanja izbirnega tipa pri pouku, so mnenja, da so pomembna in koristna, saj učenci razvijajo sposobnost kritičnega mišljenja, obenem omogočajo hitro analizo, ekonomičnost in motiviranost učencev je večja. Večina jih taka vprašanja uporablja za utrjevanje snovi v ustni in pisni obliki. V praktičnem delu magistrskega dela je predstavljena učna ura v 3. razredu, ki smo jo natančno načrtovali, izpeljali in ovrednotili odgovore učencev. Pri delu z učenci smo vključili eksperimentalno delo in uporabo vprašanj izbirnega tipa ter podtipov teh vprašanj, ki so bila v povezavi s temo svetloba v obeh jezikih. Ugotovili smo, da večina učencev ni imela težav pri odgovarjanju na vprašanja izbirnega tipa z enim pravilnim odgovorom, medtem ko so imeli težave pri odgovarjanju na vprašanja izbirnega tipa z več pravilnimi odgovori.
Keywords: vprašanja izbirnega tipa, spoznavanje okolja, svetloba, 3. razred, dvojezični pouk
Published in DKUM: 07.05.2025; Views: 0; Downloads: 2
.pdf Full text (4,27 MB)

2.
Fuel conservation for launch vehicles: Falcon Heavy case study
Primož Jozič, Aleksander Zidanšek, Robert Repnik, 2020, original scientific article

Abstract: Space exploration has recently been growing at an increasing pace and has caused a significant burden to the environment, in particular, during the launch of rockets, when a large amount of fuel is burned and the exhaust gases are released in the air. For this case study, we selected the SpaceX Falcon Heavy reusable heavy-lift launch vehicle, which is one of the most promising rockets for the low-cost lifting of heavy payloads into orbit and beyond. We evaluated several strategies for optimisation of fuel consumption and for minimisation of environmental impact during launch through the atmosphere for the case of its first launch on February 6, 2018, when the rocket carried a red Tesla Roadster with a "Starman" in the direction toward Mars. In addition to the flight plan and Newtonian equations of motion, we have taken into account the thermodynamic properties of the rocket engines. Results are similar but slightly different if one minimises the total fuel consumption for the desired flight plan or if one minimises the environmental pollution during the initial stage of the launch through the atmosphere. The same methodology can be extended for launches in other directions including the Earth orbit and the Moon.
Keywords: fuel conservation, heavy-lift launch vehicles, environmental impact
Published in DKUM: 24.01.2025; Views: 0; Downloads: 3
.pdf Full text (1,61 MB)
This document has many files! More...

3.
Naravoslovni dan za 4. razred - astronomija
Tjaša Založnik, 2024, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi smo raziskovali vpliv intervencije (naravoslovni dan za četrti razred – astronomija) na znanje slučajnostno izbranih četrtošolcev. Intervencija je vključevala aktivno in sodelovalno učenje po postajah, formativno spremljanje in njegove elemente ter sodelovanje v različnih didaktičnih igrah. Rezultate smo pridobili s pred- in potestom ter vprašalnikom za učiteljice, nato pa smo podatke analizirali in primerjali. Ugotovili smo, da je bila intervencija uspešna, saj so učenci z navdušenjem aktivno sodelovali, pri večini pa je bil zaznan tudi napredek v znanju. Na predtestu so učenci, ki so snov prehodno obravnavali, dosegli višje rezultate kot tisti, ki je niso. Na potestu pa se je razlika zmanjšala in ni bila več statistično značilna. Pogovor z učiteljicami je razkril, da se izogibajo delu po postajah in didaktičnim igram ter raje uporabljajo druge učne oblike. Naloga potrjuje, da aktiven pouk in prevzemanje odgovornosti za učenje pozitivno vpliva na pridobljeno znanje učencev. Učenci so po intervenciji dojemali predmet naravoslovja kot bolj zanimiv in hkrati koristen za njihovo prihodnost. Z nalogo smo prispevali tudi k zbirki idej in virov za strokovne delavce. Pri izvedbi raziskave na večje omejitve nismo naleteli, vendar priporočamo, da se v prihodnje vključi daljšo intervencijo na večjem vzorcu za večjo reprezentativnost rezultatov.
Keywords: naravoslovni dan, astronomija, delo po postajah, sodelovalno učenje, pred- in potest.
Published in DKUM: 04.09.2024; Views: 64; Downloads: 43
.pdf Full text (1,86 MB)

4.
Preverjanje naravoslovne pismenosti v astronomskih vsebinah pri predmetu spoznavanje okolja : magistrsko delo
Nika Vida Zidarič, 2024, master's thesis

Abstract: Pismenost je večna spremenljivka izobraževalnega obdobja, ki jo definiramo kot obvladovanje znanja ali veščin. Mi smo se usmerili v naravoslovno pismenost, ki je ključnega pomena za soočanje z izzivi in problemi sveta. Znotraj teoretičnega dela smo predstavili naslednja poglavja: opredelitev naravoslovne pismenosti, gradniki naravoslovne pismenosti, astronomske vsebine v osnovni šoli, predmet spoznavanja okolja, oblikovanje astronomskih vsebin v osnovni šoli. V praktičnem delu zaključnega dela smo se lotili priprave učnih priprav za razvijanje naravoslovne pismenosti oz. posameznih gradnikov v 1. VIO, natančneje v 3. razredu OŠ. V empiričnem delu smo predstavili rezultate testa, ki je preverjal pridobljene kompetence naravoslovne pismenosti na vzorcu 40 učencev 3. razreda. Želeli smo povečati stopnjo naravoslovne pismenosti z optimizacijo učnih priprav, oblikovati učne priprave za učinkovitejše in bolj sistematično posredovanje učne snovi, razviti posodobljene kriterije za ocenjevanje napredka v naravoslovni pismenosti in kritično oceniti ter analizirati učinkovitost posodobljenih strategij za razvoj naravoslovne pismenosti.
Keywords: naravoslovna pismenost, spoznavanje okolja, tretji razred, astronomija
Published in DKUM: 31.07.2024; Views: 123; Downloads: 31
.pdf Full text (3,19 MB)

5.
Vpliv načina ogrevanja na koncentracijo prašnih delcev v bivanjskih prostorih
Maša Črešnar, 2024, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi definiramo in predstavimo ključne lastnosti prašnih delcev. Predstavimo njihov vpliv na okolje in zdravje ljudi. Na kratko predstavimo tudi načine kurjave, ki se v raziskavi pojavijo. Namen drugega dela je raziskati in na podlagi dobljenih meritev sklepati o vplivu načina ogrevanja na koncentracijo prašnih delcev v bivalnih prostorih. V njem prikažemo glavne meritve za delce različnih velikosti in glavne grafe. To so grafi za posamezen način ogrevanja, ki prikazujejo številčno koncentracijo prašnih delcev v odvisnosti od njihove velikosti, in grafi za posamezno velikost delca glede na način ogrevanja v bivanjskih prostorih. Iz rezultatov je razvidno, da je pri ogrevanju s kaminom število prašnih delcev največje in da je pri vseh vrstah ogrevanja največ najmanjših delcev, to število pa z večanjem delcev pada. V določenih meritvah vidimo tudi odstopanja, ki so posledica zunanjih dejavnikov. V tretjem delu magistrskega dela predstavimo opis učne priprave za predmet fizike v osnovni šoli na temo prašnih delcev, analizo pred- in potesta za učence ter samoanalizo izvedene učne ure z devetošolci. Rezultati kažejo, da je učna ura dosegla svoj namen, še zmeraj pa so možne tudi izboljšave ali drugačni pristopi k njeni izvedbi.
Keywords: Prašni delci, PM, kurjava, fizika okolja, pouk fizike, naravoslovne kompetence.
Published in DKUM: 11.07.2024; Views: 100; Downloads: 22
.pdf Full text (3,80 MB)

6.
Neformalno izobraževanje fizikalnih vsebin in mladinsko raziskovalno delo : mladi raziskovalci, raziskovalni tabori in festivali
Mitja Slavinec, Eva Klemenčič, 2024

Abstract: Gradivo je namenjeno študentom izobraževalne fizike, bodočim učiteljem. Neformalno izobraževanje je pomembna dopolnitev formalnim oblikam izobraževanj na vseh ravneh šolanja, saj podpira razvoj ključnih kompetenc ter vzpodbuja mlade k raziskovanju. V gradivu se osredotočamo na mladinsko raziskovalno delo in raziskovalne tabore. Ker so učitelji mentorji mladim raziskovalcem, predstavimo potek in napotke za pripravo in predstavitev mladinskih raziskovalnih nalog s poudarkom na področju fizike in astronomije. Bralce seznanimo z naborom številnih raziskovalnih taborov in dogodkov, ki se izvajajo v Sloveniji, ter podrobneje predstavimo astronomski tabor, na katerem sodelujejo tudi učitelji fizike.
Keywords: mladinsko raziskovalno delo, mladi raziskovalci, raziskovalni tabori, izvenšolske dejavnosti, promocija znanosti
Published in DKUM: 05.04.2024; Views: 241; Downloads: 32
.pdf Full text (2,23 MB)
This document has many files! More...

7.
Dinamika enodimenzionalnih sistemov
Vladimir Grubelnik, Marko Marhl, 2024, reviewed university, higher education or higher vocational education textbook

Abstract: Učbenik obravnava enodimenzionalne dinamične sisteme z elementarnim pristopom. Cilj je študentom omogočiti boljše razumevanje temeljnih načel dinamike sistemov, kot so določitev stacionarnih stanj, stabilnostna analiza, bifurkacije in dolgoročno obnašanje sistemov. Učbenik je zasnovan predvsem za študente fizike, vendar je uporaben tudi za druge smeri, kjer je matematično modeliranje dinamičnih sistemov del učnega načrta. Vsebinski sklopi učbenika zajemajo osnovne značilnosti dinamičnih sistemov, geometrijski pristop reševanja enodimenzionalnih sistemov, tokove na krožnici, bifurkacije in njihove značilnosti, enodimenzionalne preslikave (mape) ter številne primere enodimenzionalnih sistemov v fiziki, biologiji in kemiji. Primeri so izbrani tako, da študentom pomagajo razvijati intuicijo za dinamiko bolj kompleksnih več dimenzionalnih sistemov, s katerimi se soočajo v vsakdanjem življenju.
Keywords: dinamika sistemov, povratne zanke, stabilnostna analiza, bifurkacije, logistična mapa, kaos
Published in DKUM: 13.02.2024; Views: 368; Downloads: 65
.pdf Full text (11,09 MB)
This document has many files! More...

8.
Vpliv meteoroloških pojavov na astronomska opazovanja objektov sončnega sistema na razredni stopnji : magistrsko delo
Vera Homšak, 2023, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi so predstavljeni priprava na astronomsko opazovanje z upoštevanjem vplivov meteoroloških pojavov ter didaktični pripomočki oz. modeli, ki jih učitelj lahko uporabi pri predstavitvi te teme učencem razrednega pouka. V teoretičnem delu je težišče na astronomiji kot vedi in deloma na nastanku vesolja, posvetimo pa se tudi predstavitvi objektov v sončnem sistemu in pripravljanju na opazovanje. Dotaknemo se še meteorologije kot vede in meteoroloških pojavov ter njihovega vpliva na astronomsko opazovanje objektov našega Osončja. Obe obravnavani vedi sta med seboj tesno povezani, kar mora upoštevati tudi učitelj pri obravnavi teh tem, še zlasti pri pripravi na astronomsko opazovanje na razredni stopnji, pa tudi v preostalih razredih osnovne šole. V nalogi se nato posvetimo pregledu učnih vsebin s področja astronomije in meteorologije iz učnega načrta za osnovno šolo, tako za redni pouk od 1. do 9. razreda kot tudi za izbirni predmet v 3. vzgojno-izobraževalnem obdobju. Sledi praktični del zaključne naloge, v katerem so predstavljene štiri astronomske aktivnosti. Vse štiri aktivnosti smo izvedli z učenci 5. razreda, ki so bili naključno izbrani in razvrščeni v dve skupini. Vse izbrane in izvedene aktivnosti spodbujajo učence h globljemu spoznavanju te zanimive znanosti in k boljši predstavi o našem Osončju.
Keywords: astronomija, meteorologija, sončni sistem, opazovanje objektov sončnega sistema, osnovna šola
Published in DKUM: 21.06.2023; Views: 544; Downloads: 97
.pdf Full text (4,82 MB)

9.
Izvedba astronomskih aktivnosti v šoli in preko dela na daljavo pri izbranih petošolcih : magistrsko delo
Melanija Rogina, 2022, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu se osredotočimo na astronomske aktivnosti, ki jih lahko izvajamo v šoli z učenci v 1. in 2. vzgojno-izobraževalnem obdobju, prav tako pa jih lahko ostali učenci izvedejo doma preko dela na daljavo, saj je postopek vsake posamezne aktivnosti pojasnjen v video razlagi, objavljeni na spletni platformi Razlagamo.si. V prvem delu zaključnega dela predstavimo pojme, povezane z astronomijo. Dotaknemo se različnih objektov in pojavov našega vesolja, prav tako pa se seznanimo s tem, kako nočno nebo opazujemo in kakšno je potovanje izven naše atmosfere. V nadaljevanju sledi didaktičen pregled astronomskih vsebin za učence od 1. do 5. razreda osnovne šole ter za vse tiste, ki obiskujejo astronomijo kot izbirni predmet. V zadnjem sklopu teoretičnega dela pa predstavimo še delo na daljavo, ki je v današnjem času močno vpleteno v šolski sistem. Sledi praktičen del, kjer so predstavljene štiri astronomske aktivnosti, ki so jih izbrani petošolci izvedli v šoli ter doma ob video razlagi. Predstavljen je tudi didaktični pripomoček, ki služi za lažjo predstavo o planetih našega Osončja. Vse dejavnosti spodbujajo učence k izvajanju eksperimentov in jih motivirajo za globlje spoznavanje astronomije.
Keywords: astronomija, eksperimenti, delo na daljavo, Razlagamo.si
Published in DKUM: 30.09.2022; Views: 702; Downloads: 97
.pdf Full text (34,01 MB)

10.
Didaktika fizike 2 s praktikumom : zbirka laboratorijskih vaj
Robert Repnik, Mitja Slavinec, Eva Klemenčič, 2022

Abstract: Didaktika fizike s praktikumom 2 – zbirka laboratorijskih vaj je namenjena študentom 3. in 4. letnika študijskega programa Predmetni učitelj, usmeritev Izobraževalna fizika na Fakulteti za naravoslovje in matematiko v Mariboru. Fizikalni eksperimenti se izvajajo pri predmetu Didaktika fizike 2 s praktikumom in so razdeljeni v sedem tematskih sklopov: Pospešeno gibanje, Mehanika tekočin, Termodinamika, Zvok, Svetloba, Elektromagnetizem in Moderna fizika. V okviru laboratorijskih vaj študentje pridobivajo znanje in razvijajo spretnosti za ustrezno izvedbo eksperimentov pri pouku fizike na srednješolskem nivoju izobraževanja.
Keywords: fizika, didaktika, srednja šola, fizikalni eksperimenti
Published in DKUM: 12.07.2022; Views: 771; Downloads: 137
.pdf Full text (14,29 MB)
This document has many files! More...

Search done in 0.25 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica