| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 81
First pagePrevious page123456789Next pageLast page
1.
2.
RAČUNOVODSKA POROČILA KOT PODPORA VODJEM POSLOVNIH PROGRAMOV V PODJETJU X
Metka Podbregar, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V vsaki organizaciji mora pri zbiranju informacij računovodja delovati kot selektor, tako da v poročilu navede samo pomembne informacije in izpusti tiste, ki niso nujne. Izbira informacij mora biti skladna z zahtevami uporabnikov. Pomembne informacije so tiste, katerih posledica so ukrepi oz. so koristne za nameravane ukrepe, saj si z njimi olajšamo pot do zaželenega cilja ali ga celo dosežemo. Zbiranje pomembnih informacij je bistvo poslovodnega računovodstva. Če informacija za tistega, ki jo potrebuje, ni pomembna, potem ni vredna. To je pomembno poudariti, ker je poslovodno računovodstvo tesno povezano z vsemi poslovnimi ravnmi odločanja. Oblikuje namreč informacije za vse ravni odločanja in zato mora poslovodno računovodstvo dobro poznati delovanje podjetja, njegov poslovni proces, ravni odločanja, odgovornost za odločanje in drugo.
Keywords: vodje poslovnih programov, računovodska poročila, računovodske informacije, decentralizirana organizacija, mesta odgovornosti
Published: 05.02.2010; Views: 1349; Downloads: 133
.pdf Full text (375,86 KB)

3.
NOTRANJE KONTROLE FINANČNEGA POSLOVANJA V JAVNI UPRAVI NA PRIMERU POLICIJSKE UPRAVE SLOVENJ GRADEC
Zdenka Planinšek, 2009, undergraduate thesis

Abstract: NOTRANJE KONTROLE FINANČNEGA POSLOVANJA V JAVNI UPRAVI NA PRIMERU POLICIJSKE UPRAVE SLOVENJ GRADEC
Keywords: JAVNA UPRAVA, PRORAČUN, JAVNE FINANCE, NOTRANJI NADZOR, NOTRANJA KONTROLA
Published: 19.05.2010; Views: 1980; Downloads: 358
.pdf Full text (821,17 KB)

4.
POSEBNOSTI PROGRAMSKE REŠITVE DATALAB PANTHEON TM ZA RAČUNOVODJE V TURIZMU
Anja Polajžer, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Da bi lahko turistične agencije uspešno zagotavljale in izvajale turistične storitve potnikom, morajo vlagati v osebnost in znanje zaposlenih, ter nenehno posodabljati programski paket, ki ga uporabljajo. V današnjem času, času sprememb je bistveno, da podjetje izbere takšen poslovno-informacijski sistem, ki upošteva inovacije na tržišču in zakonodajo. PANTHEONTM je primeren za vsako dejavnost. Glede na to, da je univerzalen poslovni informacijski sistem, ponuja rešitve tudi za turistične agencije. Zaradi njegove poenostavljene uporabe lahko turistične agencije dosledno vodijo poslovanje, prihranijo tako čas kot tudi znižajo stroške, obenem pa so lahko konkurenčnejši na trgu. Funkcionalnosti izpeljanke Atlantida omogočajo vnos rezervacij (s pomočjo že prej pripravljenih šifrantov), kreiranje lastnih produktov, kjer agencija nastopa kot organizator, pregled prodaje za posamezni produkt, pregled plačila kupcev, kreiranje računov, blagajniških prejemkov/izdatkov iz rezervacije, izpis vseh potrebnih dokumentov (voucher, najavo, pogodbo), omogoča pa tudi podporo za prenos dokumentov v različne formate in pošiljanje le-teh po elektronski pošti. Stroški potovanj in izletov se lahko razdelijo na stroškovne nosilce in tako je mogoče v vsakem trenutku spremljati njihovo gibanje. Na podlagi tega pa ugotoviti kakšna je razlika v ceni. Podatki se v PANTHEONTM vnašajo samo enkrat, polnijo eno podatkovno bazo, ter se avtomatsko prenašajo v pomožne in temeljne računovodske evidence z ustreznimi davčnimi stopnjami, konti in ostalimi podatki za pravilno računovodsko evidentiranje.
Keywords: Ključne besede: informacijski sistem, celovite informacijske rešitve (ERP), računovodski informacijski sistemi (AIS), turistična agencija, turizem, modul.
Published: 15.12.2009; Views: 2312; Downloads: 348
.pdf Full text (465,82 KB)

5.
OBRAVNAVA NALOŽBENIH NEPREMIČNIN PO SRS, PRIMERJALNO Z MSRP IN U.S. GAAP
Jasna Vičič, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Računovodsko poročanje v novem tisočletju pridobiva na pomenu, saj podjetja poslujejo vse bolj globalno, iščejo nove vire financiranja in nove trge v državah po vsem svetu. Vedno več je tudi najrazličnejših povezovanj med podjetji, ki segajo preko nacionalnih mej. Z intenzivno globalizacijo se povečujejo tudi zahteve investitorjev po kvalitetnih računovodskih informacijah. Primerjava in analiza računovodskih izkazov pa je najenostavnejša in tudi izvedena z najmanjšo možnostjo napak, če so računovodski izkazi pripravljeni v skladu z enimi samimi kakovostnimi računovodskimi standardi. Zaradi tega so se v svetu pojavile težnje za čim širšo uporabo Mednarodnih standardov računovodskega poročanja in prilagoditvami nacionalnih standardov, da bodo ti kar se da usklajeni z mednarodnimi. Z letom 2006 so v Sloveniji začeli veljati novi standardi, ki so v veliki meri usklajeni z Mednarodnimi standardi računovodskega poročanja. Do razlik med njimi prihaja zaradi izredno hitrega razvoja Mednarodnih standardov računovodskega poročanja, ter njihove obsežne ter kompleksne strukture, ki se še vedno spreminja in dopolnjuje. Predvsem pa v svetu poteka težnja, da bi se zbližali Mednarodnimi standardi računovodskega poročanja in Ameriška splošno sprejeta načela računovodskega poročanja. Kjub sporazumu o zbliževanju, ki so ga podpisali že leta 2002, pa pri pripravi računovodskih izkazov v skladu z enimi in drugimi standardi, še prihaja do pomembnih razlik.
Keywords: -globalizacija, -zbliževanje računovodskih standardov, -Mednarodni standardi računovodskega poročanja, -nacionalni standardi, -razlike.
Published: 06.07.2010; Views: 1392; Downloads: 79
.pdf Full text (388,60 KB)

6.
RAČUNOVODSKI POSNETEK POSLOVNIH PROCESOV NA PODROČJU CELOVITEGA FINANČNEGA PREDRAČUNAVANJA V POMORSKI AGENCIJI
Tanja Sabadin, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Računovodsko predračunavanje je ponavadi razvito le v srednje velikih in velikih gospodarskih družbah, ki imajo na razpolago ustrezne kapacitete kot so npr. boljša informacijska tehnologija, kadri, finančna sredstva. V proučevanem podjetju, ki je po merilih Zakona o gospodarskih družbah majhno podjetje, pa imajo prav tako razvito celovito predračunavanje in je redno izvajano, ker so takšne zahteve poslovodstva in ladjarja (principala), ki sta s pravnega vidika dve samostojni pravni osebi. Dejansko pa gre za specifičen odnos med principalom in agentom, ki je urejen z agentsko pogodbo. Agent si poleg drugih poslovnih koristi, ki mu jih prinaša predračunavanje, zagotavlja tudi finančno stabilnost in plačilno sposobnost. Posredno pa jo zagotavlja tudi ladjarju. predračunska sporočila so torej potrebna in koristna poslovodstvu agenta in poslovodstvu ladjarja, oba pa na osnovi teh informacij sprejemata poslovne odločitve. Nekatere so v skupni domeni, o nekaterih pa odloča ali samo agent ali samo ladjar. Da bi prišli do predračunskih izidov, pa moramo izvajati določene postopke in naloge, ki bi jih lahko opredelili kot procese, ki potekajo po vnaprej določenih poteh. Prikaz in opis teh procesov je predmet pričujočega dela.
Keywords: računovodsko predračunavanje, procesi predračunavanja, celoviti predračuni podjetja, predračuni organizacijskih enot, posnetek računovodskih procesov;
Published: 01.04.2010; Views: 1495; Downloads: 88
.pdf Full text (339,20 KB)

7.
ANALIZA UČINKOVITOSTI IN USPEŠNOSTI JAVNEGA ZAVODA S PODROČJA KULTURE
Ana Vogrin, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Javni zavodi s področja kulture so neprofitne organizacije, ki jih ustanovi država ali lokalna skupnost za zadovoljevaje širših družbenih potreb. Financirani so iz državnega ali občinskega proračuna in s svojo dejavnostjo ustvarijo le majhen delež lastnega prihodka. Zavodi morajo sredstva trošiti kar najbolj ekonomično, da lahko izvedejo vse projekte, ki so načrtovani v določenem časovnem obdobju, obenem pa si morajo prizadevati za čim večjo učinkovitost in uspešnost svojega poslovanja. Učinkovitost pomeni "delati prav". Presoja le-te pa je v javnih zavodih s področja kulture izredno otežena, ker v teh organizacijah prevladujejo stvarni, kakovostni in težko merljivi cilji. Uspešnost zavoda se meri s kazalci (število predstav, število ponovitev, obiskanost predstav), ki so predpisani s strani MK, jih je pa premalo, da bi dobili realno sliko o uspešnosti. Še najboljši pokazatelj o uspešnosti javnih zavodov s področja kulture so odzivi obiskovalcev prireditev in strokovna javnost. Da bi lahko merili učinkovitost in uspešnost javnih zavodov s področja kulture, bi morali uvesti modele za merjenje učinkovitosti, kot sta model odličnosti (PRSPO) in BSC - model uravnoteženih kazalnikov.
Keywords: javni zavodi s področja kulture, neprofitne organizacije, učinkovitost, uspešnost, model odličnosti, model uravnoteženih kazalnikov.
Published: 04.08.2010; Views: 2610; Downloads: 366
.pdf Full text (3,10 MB)

8.
SPREMLJANJE STROŠKOV PO AKTIVNOSTIH POSLOVNEGA PROCESA V TOVARNI BOVDENOV IN PLASTIKE (TBP D.D.)
Simona Ajlec, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Poslovni rezultat podjetja ter njegov obstoj v prihodnosti je odvisen od skrbnega spremljanja stroškov. Ena od metod, katere so na voljo podjetjem za obvladovanje celotnih stroškov je metoda spremljanja stroškov po aktivnostih poslovnega procesa (angl. Activity Based Costing). Osnovni namen te metode je, da so aktivnosti tiste, ki izrabljajo prvine poslovnega procesa v podjetju in povzročajo stroške, proizvodi in storitve pa so le porabniki teh aktivnosti. V diplomskem delu so predstavljene prednosti in slabosti te metode. Podjetja, katera se odločajo za uvedbo te metode, morajo temeljito pretehtati vse prednosti in slabosti, ki jim ponuja ta metoda. Uvedba te metode je zelo zahtevno in drago opravilo, zahteva veliko strokovnega znanja. Razlogi za spremljanje stroškov na podlagi aktivnosti, so vse večje potrebe po točnih in zanesljivih informacijah o stroških. Podjetja se zaradi neustreznosti tradicionalnega načina kalkuliranja odločajo za uvedbo sodobnih konceptov. K temu jih sili tudi močna konkurenca na trgu. Uporaba ABC metode pripomore managerjem odgovoriti na naslednja pomembna vprašanja, kot so: ali bodo določen proizvod kupili ali ga sami izdelali; ali je smiselno imeti pri nakupu več aktivnih dobaviteljev; katere aktivnosti so nepotrebne in jih je potrebno čim bolj omejiti ali celo odpraviti; ali se bolj izplača lastna proizvodnja ali kooperacija; ali bi uvedli konstrukcijske omejitve pri novih izdelkih, kjer je preveč splošnih stroškov zaradi spremembe oblike in vrste materiala ter standardizacije.
Keywords: Računovodstvo aktivnosti, Zniževanje stroškov, Merilo aktivnosti, Obvladovanje stroškov, Stroškovni bazen
Published: 16.05.2011; Views: 1939; Downloads: 393
.pdf Full text (819,97 KB)

9.
RAČUNOVODSKI POSNETEK POSLOVNIH PROCESOV NA PODROČJU NAROČANJA IN NABAVE V GRADBENEM PODJETJU
Aleksandra Novak, 2011, final seminar paper

Abstract: Nabava je ena izmed temeljnih funkcij poslovnega procesa v podjetju. Pomembno je, da oskrbuje podjetje s potrebnim materialom v zadostni količini, kupljenim po primerni ceni in je na voljo ob pravem času ter na pravem mestu. Proces nabave predstavlja vrsto aktivnosti, ki potekajo od zaznavanja potreb po materialu do njihove zadovoljitve. Te aktivnosti potekajo v večih korakih in v sodelovanju oddelkov v organizacijski strukturi podjetja. Predmet dela diplomskega seminarja je računovodski posnetek procesa nabave v gradbenem podjetju. To pomeni, da smo natančno analizirali potek nabavne funkcije kot jo opisuje literatura ter to teorijo dopolnili s konkretnim primerom iz prakse. Raziskava se nanaša na podjetje, katero ponuja praktično vse storitve v zvezi z gradbeništvom. Gradbeništvo je ena izmed najstarejših človekovih dejavnosti, ki je skozi tisočletja zelo napredovala. Vendar pa gradbeništvo v Sloveniji danes posluje v precej negotovih razmerah. Zaradi ponujanja gradbenih del po nizkih cenah, je nabava za taka podjetja precej otežena. V celotni raziskavi smo prišli do sklepa, da ima naše podjetje dobro razvito nabavno službo, ki natančno in zakonito izvaja proces nabave in je kljub krizi v gradbeništvu njihova nabava uspešna ter prispeva k celotni poslovni uspešnosti podjetja.
Keywords: nabava, proces nabave, gradbeništvo, računovodski posnetek, kontrola, računovodske listine, stroški nabave
Published: 04.11.2011; Views: 1386; Downloads: 118
.pdf Full text (611,11 KB)

10.
ANALIZA POSLOVNE UČINKOVITOSTI IN USPEŠNOSTI V JAVNEM ZDRAVSTVENEM ZAVODU: PRIMER UPORABE URAVNOTEŽENEGA SISTEMA KAZALNIKOV
Gregor Babšek, 2011, final seminar paper

Abstract: Javni zdravstveni zavodi so neprofitne organizacije, katerih cilj ni doseganje dobička, ampak zadovoljevanje potreb, ki so v javnem interesu, kar pomeni izboljšanje zdravstvenega stanja prebivalstva, kakovost življenja in tudi blagostanja. Financiranje in poslovanje zdravstva je vezano na delovanje zdravstvene blagajne. Uspešno pridobivanje finančnih sredstev je za zdravstvo zelo pomembno, saj ima vpliv na višino sredstev za uresničevanje zdravstvenih programov. Javni zdravstveni zavodi so financirani pretežno iz Zavoda za zdravstveno zavarovanje, majhen delež prihodkov predstavlja dodatno zavarovanje (iz zdravstvenih zavarovalnic) in tržna dejavnost. Javni zdravstveni zavodi morajo z pridobljenimi finančnimi sredstvi racionalno ravnati in jih usmerjati v opravljanje osnovne dejavnosti, tako da s čim manjšimi stroški zagotovijo kakovost opravljene zdravstvene storitve (Štruc 2006, 29). Sodobne poslovne razmere tako v javnem, kot tudi v zasebnem sektorju, povečujejo zahtevo po natančnih, zanesljivih in pravočasnih informacijah, ki so pogoj za pozitivno poslovanje organizacije. Pri tem pa je potrebno upoštevati učinkovitost in uspešnost poslovanja. Uspešnost v javnih zdravstvenih zavodih je vezano na njihovo poslanstvo in zadovoljevanje potreb uporabnikov. Uspešnost javnega zdravstvenega zavoda lahko merimo tako z vidika medicinske stroke (zdravstveno storitev izvedemo ne glede na porabo virov) in z računovodskega vidika (uspešnost gospodarjenja z viri) (Kavčič 2005, 7). Z učinkovitostjo pa v zdravstvu dosegamo najboljši možni rezultat zdravljenja pri danih virih, kar pomeni, da zdravstvo učinkovito takrat, ko s svojimi zdravstvenimi storitvami zagotovi pacientom največjo možno stopnjo zdravja. Merjenje učinkovitosti in uspešnosti je v javnem sektorju zelo oteženo; ugotovljena uspešnost in učinkovitost javnega zavoda pa je nadzor in merilo k večji racionalnosti (Kuhar 2007, 36). Za zagotavljanje učinkovitosti in uspešnosti lahko v javni zdravstveni zavod vpeljemo sodobne metode, med katerimi je zanimiv uravnotežen sistem kazalnikov, kjer je na prvem mestu v javnih zdravstvenih zavodih vidik poslovanja s strankami. Z uravnoteženim sistemom kazalnikov tako lažje preverimo ali organizacija sledi strateškim ciljem in poslanstvu, ob ugotovljenih odstopanjih pa uvedemo kurativne ukrepe. Uravnotežen sistem kazalnikov v zdravstvenih zavodih prikazuje medsebojno odvisnost zdravstvenega zavoda, zaposlenih in bolnikov. Vsaka organizacija si mora prizadevati za čim boljše poslovanje in za čim boljše odnose med zaposlenimi ter s ključnimi strankami. Za odpravljanje težav je smiselno sprotno in temeljito preverjanje vseh uravnoteženih kazalnikov in odpravljanje odstopanja od vpeljanih smernic in standardov kakovosti v organizaciji. Z nalogo sem ugotovil, da je v javne zdravstvene zavode smiselno in priporočljivo vpeljati uravnotežen sistem kazalnikov, ki zavodu omogočajo ugotovitev trenutnega stanja in morebitno izboljšanje za učinkovito in uspešno delovanje v prihodnosti.
Keywords: Javni zavod, javni zdravstveni zavod, neprofitne organizacije, posebnosti računovodenja javnih zavodov, finančni načrt javnega zdravstvenega zavoda, uspešnost, učinkovitost, uravnotežen sistem kazalnikov.
Published: 07.12.2011; Views: 3614; Downloads: 570
.pdf Full text (1,74 MB)

Search done in 0.26 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica