| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 1 / 1
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Zmožnost in razlike v razumevanju frazemov pri učencih 4., 7. in 9. razreda osnovne šole
Renato Planinšek, 2017, master's thesis

Abstract: Frazeme uvrščamo med zabavna izrazna sredstva, ki polepšajo in obogatijo naš jezik. Pogosto so prisotni v umetnostnih besedilih, časopisnih člankih, revijah, političnem govoru in vsakdanjem sporazumevanju. Z njimi se torej srečujemo povsod. Učenci frazeme pogosto berejo v besedilih, ki jih prebirajo pri pouku ali doma. Frazemi so lahko smešni, nagajivi in zabavni. Pogosto se pojavlja vprašanje, kdaj začeti v otrokovo življenje vpletati frazeme, kdaj ga v šoli z njimi seznanjati in kdaj jih obravnavati. Odgovor na ta vprašanja je čim prej, kajti otrok se bo z njimi slej ko prej srečal, njihov pomen pa mu bo lahko povzročal nemalo preglavic. Najbolj pomembno je, da učenci frazeme tudi razumejo, zato smo v sklopu magistrske naloge raziskali, kakšne so zmožnosti in razlike v razumevanju frazemov pri učencih četrtega, sedmega in devetega razreda osnovne šole. Poglobili smo se v razlike, ki nastajajo pri razumevanju frazemov glede na njihovo vrsto, prav tako so nas zanimale razlike v razumevanju glede na starost učencev. Analiza testov znanja je pokazala, da je starost za razumevanje frazemov zelo pomembna. Starejši učenci bolje razumejo frazeme kot mlajši. V nalogi smo se osredotočili na frazeme s prenesenim pomenom, kar je mlajšim učencem povzročalo kar precej težav. Velika večina je te frazeme razumela dobesedno, ali pa niso podali odgovora. Tudi pri starejših učencih so se pojavili posamezniki, ki so jih razumeli dobesedno, ali pa niso napisali odgovora, vendar v bistveno manjšem številu. Učni načrt frazeologiji namenja malo časa. Učenci se začnejo resneje z njo srečevati šele v 2. vzgojno-izobraževalnem obdobju. Po pogovoru z nekaterimi učitelji razrednega pouka smo ugotovili, da menijo, da se učenci premalo srečujejo s frazemi. Tako menimo tudi sami. Več bi morali delati na razumevanju teh izraznih sredstev, kajti zlasti pregovori razkrivajo marsikatero modrost, poznavanje vseh vrst frazemov pa krepi tudi učenčev besedni zaklad.
Keywords: frazemi, frazeologija, govor, preneseni pomen, govorni razvoj
Published: 08.08.2017; Views: 437; Downloads: 89
.pdf Full text (1,20 MB)

Search done in 0.02 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica