| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 1 / 1
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
JEZIKOVNE ZNAČILNOSTI V OGLASIH ŠTAJERCA
Polona Žunkovič, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Osrednja tema diplomske naloge je preučevanje oglasov v časopisu Štajerc, ki je izhajal v obdobju med letoma 1900 in 1918. Naloga je sestavljena iz treh poglavitnih delov: 1. zgodovinskega uvoda, kjer so predstavljeni glavni mejniki razvoja oglaševalske dejavnosti v svetu in na slovenskih tleh; 2. teoretičnega dela, kjer sta predstavljeni besedilnost in pribesedilnost oglaševalskih besedil ter poglavitne značilnosti jezika v oglasih; 3. praktičnega dela, v okviru katerega je izvedena analiza izbranih oglasov. Pri predstavljanju (pri)besedilnosti oglasov je bistveno spoznanje, da lahko v sodobnem oglaševanju opazujemo dve temeljni obliki nagovarjanja potencialnega potrošnika – s pomočjo jezika (besedilnosti) in slike oziroma grafičnih elementov (pribesedilnosti). V tem smislu skuša diplomska naloga odgovoriti na vprašanje, na kakšen način, če sploh, sta besedilni in pribesedilni vidik oglaševanja izražena v oglasih časopisa Štajerc in kakšno je njuno medsebojno razmerje. Kot teoretična osnova je v tem delu upoštevana Koroščeva tipologija oglasov in njegovo razumevanje besedilno-pribesedilnih povezav. Pri opisu vsebine posameznih analiziranih oglasov so vzporedno opredeljene različne strategije pri oblikovanju (pri)besedilnosti, s pomočjo katerih so oglaševalci skušali doseči karseda izrazit vplivanjski učinek oglasov. Pri jezikovni analizi preučevanih oglasov so upoštevana pravila sodobnega knjižnega jezika. Na tej osnovi je podana primerjava današnjih slovničnih pravil ter raba jezika v oglasih časopisa Štajerc. Pri jezikovnem delu sem opazovala tudi, koliko so se že takrat uveljavljali t. i. reklamni stilemi današnjega časa.
Keywords: zgodovina oglaševanja, oglas, besedilno-pribesedilne povezave, jezikovne značilnosti, Štajerc
Published in DKUM: 19.02.2016; Views: 1946; Downloads: 243
.pdf Full text (4,40 MB)

Search done in 0.04 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica