| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 239
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Delovanje in prilagajanje organizacij v izrednih razmerah
Andrej Bernard Marinček, 2022, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi smo se ukvarjali z delovanjem in prilagajanjem organizacij v izrednih razmerah. Kot primer smo preučevali delovanje različnih organizacij v različnih sektorjih med izrednimi razmerami COVID-19. To smo si izbrali zato, ker so izredne razmere COVID-19 zajele celotno svetovno gospodarstvo in je tu na voljo ogromno podatkov in informacij. Področje smo raziskovali z uporabo literature iz najrazličnejših virov, ki so javno dostopni. Glavni cilj dela je odkriti dobre prakse delovanja organizacij v izrednih razmerah. Najboljše izmed teh smo dokumentirali in podrobneje opisali. Glavni namen tega je, da dobre prakse ostanejo dokumentirane in tako lahko koristijo organizacijam v prihodnjih izrednih razmerah. Taka dokumentacija je izjemnega pomena, saj se dobre prakse delovanja v izrednih razmerah pogosto pozabijo, kadar izredne razmere niso prisotne. To je bil tudi glavni razlog za tako veliko škodo med izrednimi razmerami COVID-19, saj večina organizacij na take razmere ni bila pripravljena, čeprav bi morala biti. Za spopadanje s prihodnjimi izrednimi razmerami bo pripravljenost organizacij zelo pomembna, saj se bo na ta način mogoče izogniti večjemu delu škode, ki jo povzročijo takšne in drugačne izredne razmere. Naše upanje je, da bi bila lahko dela, kot je to, v prihodnje neke vrste navodilo za delovanje in prilagajanje organizacij v izrednih razmerah.
Keywords: Epidemija, COVID-19, ekonomija, globalizacija, organizacije
Published in DKUM: 22.04.2022; Views: 289; Downloads: 53
.pdf Full text (1,50 MB)

2.
Vpliv covid-19 na organizacijsko klimo v osnovni šoli
Teja Pustotnik, 2022, master's thesis

Abstract: Covid-19 je prinesel veliko sprememb v organizacijsko klimo v osnovnih šolah. Namen magistrskega dela je preko teoretičnih izhodišč in empirične raziskave ugotoviti, kakšen je vpliv covid-19 na organizacijsko klimo v izbrani osnovni šoli. V teoretičnem delu smo predstavili organizacijsko klimo, njene vrste in dimenzije. Definirali smo proučevanje in spreminjanje klime v organizaciji ter zadovoljstvo zaposlenih, podali smo tudi osnovne informacije o covid-19 in delu od doma. V empiričnem delu smo anketirali zaposlene v izbrani osnovni šoli preko spletne ankete. Podatke smo grafično predstavili in jih analizirali s programom za statistično analizo SPSS. Na osnovi postavljenih ciljev smo ugotovili, da zaposleni na delovnem mestu med epidemijo covid-19 niso bili zadovoljni. Zaznali smo, da je delo od doma prineslo številne težave s komunikacijo v izbrani osnovni šoli. Rezultati so pokazali, da je bilo treba poučevanje oziroma predajanje znanja in učni načrt zaradi epidemije prilagoditi. Ugotovili smo tudi, da je covid-19 prinesel spremembe v organizacijski klimi izbrane osnovne šole, ki se je malenkostno poslabšala. Naš predlog je, da bi v izbrani osnovni šoli izvedli več izobraževanj, nagrad in pohval, da bi se zaposleni na delovnem mestu bolje počutili. Prav tako bi s teambuildingom, z delavnicami in s skrbjo za prijetno ozračje poskrbeli, da se organizacijska klima spet izboljša.
Keywords: organizacijska klima, osnovna šola, covid-19
Published in DKUM: 22.04.2022; Views: 245; Downloads: 74
.pdf Full text (2,09 MB)

3.
41st International Conference on Organizational Science Development: : Society’s Challenges for Organizational Opportunities: Conference Proceedings
2022, proceedings of peer-reviewed scientific conference contributions (international and foreign conferences)

Abstract: The four decades of the International Scientific Conference on the Development of Organizational Sciences are a period that brought together the academic and professional public, students, esteemed guests. The time and space are fundamental components of human life. The time of the epidemic introduces uncertainty among the people. That is why the individual of today together with the whole society, can set the building blocks for the social interweaving of society, as we are used to. We are an organization of people. Relationships between employees in organizations are the starting point for guidelines for the development of organizational sciences. This year’s conference is entitled “Values, Competencies and Changes in Organizations”. We’ll focus on the individual and the organization, which with common values co-create the integration and progress of the society. An individual who’ll cope with changes in the organizational view and the wider society with the proper competence frame. Precisely because of the many changes that have befallen us as a society, the international conference calls for the exchange of views, opinions and, above all, scientific views on the development of organizations in the future.
Keywords: organization, challenges, opportunities, society
Published in DKUM: 31.03.2022; Views: 291; Downloads: 45
.pdf Full text (15,24 MB)
This document has many files! More...

4.
Kadri in varnost – dva stebra industrijskega turizma
Barbara Pavlakovič, 2021, doctoral dissertation

Abstract: Raziskava obravnava dva temeljna vidika industrijskega turizma, in sicer kadre in varnost. Industrijski turizem je tip turizma, ki vključuje obiske delujočih podjetij in objektov industrijske dediščine, obiskovalci pa tako spoznajo sam izdelek, delovni proces, zgodovino podjetja in njeno kulturo. Med obiskom se srečajo tudi z zaposlenimi v podjetju, v prvi vrsti s tistimi, ki izvajajo industrijski turizem ter z zaposlenimi v proizvodnji. Zaposleni oziroma kadri so najpomembnejši element vsake organizacije in na njih temelji izvedba dela, še bolj pa turistične ponudbe, saj gre za storitveno dejavnost. Pri tem mora podjetje premišljeno izbrati kadre z ustreznimi kompetencami in z organizacijo izobraževanj skrbeti za nadaljnji razvoj njihovih kompetenc. Po drugi strani pa v svetu različnih rizikov še bolj upoštevamo vidike varnosti, saj obiskovalci obiščejo in se počutijo dobro pri ponudbi, ki zagotavlja visoke varnostne kriterije. V okviru industrijskega turizma so pomembni različni vidiki varnosti, to so zagotavljanje varnosti za obiskovalce, zagotavljanje varnosti za zaposlene, varovanje intelektualne lastnine podjetja ter vzdrževanje higiene proizvodov. V študiji primerov iz štirih različnih držav smo s pomočjo poglobljenih intervjujev in opazovanja z udeležbo preučili, kako naj bodo organizirani kadri in skrb za varnost v procesu ogleda proizvodnje, da bo organizacija na turistični trg lahko ponudila turistično znamenitost aktivni industrijski turizem. Oblikovali smo splošne procesne modele aktivnega industrijskega turizma ter normativne modele kadrov in varnosti v industrijskem turizmu, ki lahko služijo za osnovo nadaljnjega razvoja že obstoječe ponudbe ali za oblikovanje nove ponudbe industrijskega turizma. Ta podjetju predstavlja priložnost za dodaten vir prihodka in promocijo lastnih blagovnih znamk, širši skupnosti pa predstavlja priložnost za razvoj turizma na destinacijah, ki nimajo naravnih znamenitosti, so pa bogate z industrijo.
Keywords: industrijski turizem, kadri, varnost
Published in DKUM: 09.03.2022; Views: 254; Downloads: 30
.pdf Full text (9,87 MB)

5.
Management v krizah : izbrana poglavja
2022

Abstract: Vključenost posameznika v organizacijo pomeni eno izmed poti socializacije, ki je sosledje izobraževalnih poti in drugih poti, ki jih človek ubira. Vstop v organizacijo pomeni usklajevanje lastnih potreb s cilji organizacije, ki so predpostavljeni glede na vizijo in strategijo ter poslanstvo organizacije. Tudi tu so ob vstopu določene poti začrtane. In po njih se ni problem gibati niti jih razvijati na način, da se sledi razvojnim tendencam organizacije. Je pa tako kot v življenju individuuma tudi v organizacijah vpliv notranjih in zunanjih dejavnikov večna sopotnica in spodbuda k razmisleku – kam še?
Keywords: krizni management, management, COVID-19, digitalna doba, organizacija, zaposleni, e-izobraževanje, žvižgači, odnosi z javnostmi
Published in DKUM: 10.02.2022; Views: 340; Downloads: 69
.pdf Full text (6,20 MB)
This document has many files! More...

6.
Študija primera – delo koordinatorja zdravstvene obravnave
Albina Steiner, 2021, master's thesis

Abstract: Demografske spremembe v družbi zahtevajo organizacijske spremembe, ki stremijo h kakovostni obravnavi pacienta in upoštevajo stroškovno učinkovitost. V Splošni bolnišnici Jesenice se je zaradi potreb uveljavil koordinator zdravstvene obravnave, ki pomembno vpliva na zadovoljstvo pacientov, njihovih svojcev in zaposlenih. Magistrsko nalogo sestavljata teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo pregledali slovensko in tujo literaturo. Predstavili smo organizacijo dela v zdravstveni negi in metode delitve dela, natančneje smo opredelili model koordiniranje primera. Predstavili smo delo koordinatorja zdravstvene obravnave v Splošni bolnišnici Jesenice. V empiričnem delu smo prikazali rezultate raziskave seznanjenosti zaposlenih v Splošni bolnišnici Jesenice z delom koordinatorja zdravstvene obravnave. Rezultate smo pridobili s pomočjo vprašalnika zaprtega tipa. V raziskavi je sodelovalo 81 anketirancev. Ugotovili smo, da je zaposlenim z daljšo delovno dobo delo KZO bolj poznano in posledično bolj pomembno, zavedajo se tudi vpliva na kakovost zdravstvene oskrbe po uvedbi dela KZO. Rezultati so pokazali, da imajo zdravniki specialisti in diplomirane medicinske sestre pogostejše stike s KZO kot tehniki zdravstvene nege in zdravniki specializanti, ki jim je delo KZO tudi manj poznano. Ugotovili smo, da vloga KZO še ni povsem transparentna, ne glede na to, da začetki dela KZO v Splošni bolnišnici Jesenice segajo že v leto 2003. Poznavanje dela KZO, aktivno sodelovanje vseh članov zdravstvenega tima in dober prenos informacij so nujno potrebni za zadovoljstvo pacientov, svojcev in tudi zaposlenih, zato svetujemo, da se organizirajo redna izobraževanja o delu in učinkovitosti KZO in se delovno mesto vključi tudi v model uvajanja novozaposlenih v bolnišnici za medicinske sestre in zdravnike.
Keywords: organizacija dela v bolnišnici, koordiniranje primera, koordinator zdravstvene obravnave, kakovost zdravstvene oskrbe, zadovoljstvo zaposlenih
Published in DKUM: 02.02.2022; Views: 299; Downloads: 60
.pdf Full text (1,28 MB)

7.
Izgorelost v tenisu
Ruben Gospodjinački, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi želimo izpostaviti področje izgorelosti v športu. Raziskavo bomo usmerili na ugotavljanje stopnje izgorelosti med teniškimi igralci. Raziskava bo vsebovala prisotnost in pogostost izgorelosti pri teniških igralcih ter kratkoročne/dolgoročne posledice sindroma. Raziskavo bomo izvajali s pomočjo tehnike polstrukturiranega intervjuja. S pomočjo diplomske naloge želimo ugotoviti, v kolikšni meri in na kakšen način se pri teniških igralcih zaznava pojav sindroma izgorelosti, ki bo teoretično opredeljen v začetnem delu zaključnega dela. Tekom raziskave bomo izvajali primerjavo med zastavljenimi spremenljivkami in sindromom izgorelosti. Tenis je ravno tako kot ostali športi zahteven, saj od igralcev zahteva veliko predanosti, časa in energije. S teoretičnim in raziskovalnim delom diplomske naloge bomo izpostavili glavne kazalnike izgorelosti v tenisu ter zastavili predloge in priložnosti za izboljšavo. V teoretičnem delu naloge smo analizirali teniško igro in opredelili pojme izgorelosti, pretreniranosti in stresa. V raziskovalnem delu diplomske naloge smo raziskovali pojavnost, poznavanje, zavedanje ter najpogostejše pokazatelje izgorelosti pri profesionalno usmerjenih teniških igralcih. Želeli smo pridobiti mnenje teniških igralcev ter igralk o dejavnikih, kot so spol, starost in vpliv sindroma na ostale teniške igralce. S pomočjo raziskovalnega vzorca smo ugotavljali morebitne ukrepe oz. nasvete za izboljšanje trenutnega stanja. Analiza raziskave je pokazala, da je sindrom izgorelosti v karieri profesionalno usmerjenih teniških igralcih večinsko prisoten. Minimalno en simptom sindroma je prisoten pri vsakem teniškem igralcu tekom njegove/njene kariere, ob tem so razlike v spolih nedvoumne. Večina teniških igralcev in športnikov ne ukrepa na primeren in učinkovit način. Zaradi tega so ukrepi, kot so načrtovanje treningov in počitkov, spopadanje s stresom, poslušanje lastnega telesa (opažati simptome) in druga ravnanja, uspešni pri preprečevanju nastanka izgorelosti.
Keywords: tenis, izgorelost, pretreniranost, izčrpanost, stres
Published in DKUM: 17.12.2021; Views: 256; Downloads: 37
.pdf Full text (1,31 MB)

8.
Athletes friendly education handbook : Award for Educational Institutions supporting the Dual Career of Athlete
Marko Ferjan, Eva Jereb, Iztok Podbregar, Petra Robnik, Polona Šprajc, 2021

Abstract: (AFE) is a type of schooling, continually planning, organizing, and improving a system of adaptations included in a school's educational process and infrastructure. These adaptations are implemented voluntarily and in a benevolent, systematic, comprehensive, and transparent manner, with the explicit aim to help athletes engage in sport and simultaneously achieve goals and competencies set out in the educational program and thus Athlete friendly education has the following attributes: adaptations; rather than being discrete, these adaptations constitute a system; daptations are organized and managed by school management; institutions introduce the adaptations voluntarily; adaptations are based on pre-existing legal frameworks and internal institutional regulations; institutions need to possess adequate competencies or experience; they need to be "trustworthy," in other words. AFE accreditation is voluntary. The principle of voluntary certification is very similar to the "brand" philosophy. The brand also contains a "promise."
Keywords: athletes friendly education, dual career, adaptations, evaluation, acreditation
Published in DKUM: 22.11.2021; Views: 296; Downloads: 40
.pdf Full text (3,21 MB)
This document has many files! More...

9.
Spremembe v stilu vodenja in pogojev dela v času epidemije in njihov vpliv na zadovoljstvo zaposlenih v zdravstvu
Tanja Jamnik, 2021, master's thesis

Abstract: V kriznih situacijah je potrebno k vodenju organizacije, podjetja ali celo države pristopiti drugače, kar se je pokazalo leta 2020, ko je bila v Sloveniji razglašena epidemija COVIDA-19. Vodje so se v novo nastali situaciji soočale z vzpostavitvijo varnega delovnega okolja in ustreznih pogojev dela za svoje zaposlene. Na drugi strani pa so bile primorane poskrbeti za kreativno iskanje učinkovitih rešitev za doseganje čim bolj optimalnega delovanje zdravstva v času epidemije. Namen magistrske naloge je bil predstaviti pomembnost uspešnega procesa vodenja za organizacijo glede na zadovoljstvo zaposlenih. S pomočjo raziskovalnega dela smo teorijo povezali s prakso in ugotovili zadovoljstvo zaposlenih s preoblikovanjem procesov dela, vezanega na spremembe v stilu vodenja in spremenjenih pogojev dela v času epidemije. Empirična raziskava, ki je bila izvedena med zaposlenimi v zdravstvu (n = 104), je temeljila na kvantitativni metodologiji. Raziskava je potekala od 3. julija 2021 do 13. avgusta 2021 s pomočjo anonimnega anketnega vprašalnika zaprtega tipa. Podatki so bili analizirani v programu SPSS (Statistical Package for Social Sciences). Uporabili smo opisno statistiko, t-test za samostojne vzorce, Kolmogorov-Smirnov in Shapiro-Wilkov test normalnosti ter Mann-Whitneyev U test in neparametrični Shapiro-Wilkov test normalnosti za neodvisne vzorce. Za statistično pomembne podatke smo upoštevali razlike, kjer je bila stopnja statistične pomembnosti na ravni 0,005 in manj. Potrdili smo, da je eden ključnih izzivov vsake vodje ohraniti zadovoljstvo zaposlenih in povečati njihovo motivacijo, kar pa zaradi nenehno spreminjajočega se zdravstvenega sistema in zunanjih dejavnikov ni enostavno. Zadovoljstvo zaposlenih predstavlja enega najpomembnejših dejavnikov za obstanek kadra, njihovo motivacijo in v končni fazi tudi uspešnost zdravstvene organizacije, ki je hkrati odraz dobrega vodenja.
Keywords: vodenje, epidemija, zadovoljstvo zaposlenih, zdravstveni delavci
Published in DKUM: 17.11.2021; Views: 279; Downloads: 85
.pdf Full text (1,59 MB)

10.
Vpliv tehnologij na vključenost starostnikov v sodobno družbo
Simona Furlan, 2021, master's thesis

Abstract: Staranje prebivalstva po vsem svetu je dejstvo, kar pomeni, da število starejših ljudi pri nas in drugje po svetu vsak dan narašča. Pri staranju pa se potrebe ljudi spreminjajo, pri čemer pa so lahko v pomoč sodobne tehnologije v obliki informacijsko-komunikacijskih tehnologij. Informacijsko-komunikacijske tehnologije, katere predstavnika sta tudi internet in mobilna telefonija, so pri spoprijemanju s starostjo in njenimi posledicami v veliko pomoč. Kljub možnostim, ki jih ponujajo informacijsko-komunikacijske tehnologije, pa se moramo zavedati, da lahko tehnologijo določen posameznik sprejme ali ne, kar je še posebej značilno za starostnike.
Keywords: starostniki, staranje, sodobne tehnologije, informacijsko-komunikacijske tehnologije.
Published in DKUM: 17.11.2021; Views: 235; Downloads: 33
.pdf Full text (1,34 MB)

Search done in 0.19 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica