| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
RAZISKOVANJE SNOVI V PREDŠOLSKEM OBDOBJU (PROJEKT:SOL, KAJ JE TO?)
Petra Sakovič, 2011, undergraduate thesis

Abstract: V teoretičnem delu diplomske naloge je predstavljen model izkustvenega učenja, na katerem temelji projektno delo, ki omogoča otrokom raziskovanje snovi z lastno aktivnostjo, reševanje problemov in razvijanje sposobnosti pridobivanja in izmenjave informacij v okviru manjših skupin. Podrobneje je predstavljena tudi snov, ki jo otroci pri projektnem delu raziskujejo – to je sol. Empirični del predstavlja projekt o soli, ki je bil izveden v skupini otrok, starih od štiri do šest let. Ciljna zasnova projekta je bilo pridobivanje konkretnih izkušenj za neposredno učenje na temelju reševanja problemov. Pred vsakim eksperimentom so otroci v razgovoru v manjših skupinah predstavili svojo hipotezo in možnosti rešitve eksperimentalnega problema. Po izvedbi poskusa so to hipotezo ovrgli ali jo potrdili. Otroci so skozi projekt uspešno razvijali sposobnost reševanja problemov, pridobivanja informacij in učenja iz lastnih izkušenj. Razvijali so sposobnost opazovanja, interpretacije in opisovanja. Delo v manjših skupinah pa je vsakemu dalo možnost, da svojo zamisel izrazi in tako so prihajali v ospredje tudi otroci, ki se drugače, pri drugih dejavnostih, neradi izpostavljajo oz. sodelujejo pri izvedbi in razgovorih.
Keywords: izkustveno učenje, projektno delo, reševanje problemov, sol, predšolski otrok, raziskovanje.
Published: 05.09.2011; Views: 2308; Downloads: 299
.pdf Full text (23,14 MB)

2.
PRAVNI IN ETIČNI VIDIKI ODGOVORNOSTI VZGOJITELJEV V VRTCU
Petra Sakovič, 2015, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi smo predstavili teoretična izhodišča, pri čemer smo združili razmišljanja različnih avtorjev ter skušali ustvariti celotno sliko odgovornosti dela vzgojiteljev iz dveh različnih zornih kotov, tako pravnega kot tudi etičnega, ki v praksi delujeta skupaj. Vsak zaposleni odgovarja za svoje delo in dejanja na delovnem mestu. Kako pa ta odgovornost vpliva na delo zaposlenih, pa je odvisno od vsakega posameznika posebej. Vzgojitelji smo poklicno zavezani Kodeksu etičnega ravnanja v vrtcu, ki predstavlja moralno zavezujoč akt, ki ga zaposleni v vrtcu, njegove vrednote in načela, razumemo kot zbirko smernic za zgledno delo. V nadaljevanju smo opredelili pojem nadzorstvene dolžnosti in ga umestili v prakso. Podrobneje smo predstavili Pravilnik o varnosti otrok v vrtcu, ki ga mora imeti vsak vrtec. Prav tako pa smo izpostavili bistvene strategije za preprečevanje poškodb otrok v vrtcih. Pri tem smo se sklicevali na Pravilnik o minimalnih tehničnih pogojih za prostor in opremo vrtca, Pravilnik o varnosti otrok v vrtcu, Standarde otroških igrišč ter si ogledali otroška igrišča in odgovornost vzgojiteljev z vidika zakonodaje. Ob vsem tem pa smo skušali vplesti vlogo vzgojitelja, ki prevzema ne samo eno vlogo, ampak več vlog hkrati, hkrati pa mora opravljati svoje delo pošteno, vestno ter odgovarjati za kršitve dolžnosti. V drugem delu predstavljamo izide empirične raziskave iz pomurskih vrtcev o: vzrokih, pogostosti, kraju in vrsti poškodb otrok, prav tako so nas zanimali podatki o počutju zaposlenih ob poškodbi otroka, stopnji potrebnega nadzora glede na starost otrok, podatki o opuščanju dejavnosti, izvedbi varnostnih ukrepov in zaščiti pred odgovornostjo, omejenosti sposobnosti dela, najpogostejših sankcijah, pogostosti in vzrokih za tožbe s strani staršev. Namen raziskave je: - preučiti odgovornost vzgojiteljev pri izvajanju nadzorstvene dolžnosti, - poiskati vzroke, ki privedejo do poškodb v vrtcih, - preučiti ukrepe vzgojiteljev, s katerimi poskrbijo za varnost otrok. Pri tem so nas zanimale razlike glede na delovno dobo vzgojiteljev.
Keywords: varnost otrok v vrtcu, ukrepi za zagotavljanje varnosti, poškodbe otrok, odgovornost vzgojiteljev
Published: 13.10.2015; Views: 1298; Downloads: 186
.pdf Full text (1,12 MB)

Search done in 0.04 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica