2.
ANALIZA ZADOVOLJSTVA ZAPOSLENIH NA PRIMERU DVEH PODJETIJPavlina Kirbiš, 2013, undergraduate thesis
Abstract: Diplomski seminar je sestavljen iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu za katerega smo uporabili metodo analize, smo teoretično obravnavali literaturo iz področja, ki smo si ga izbrali. Opredelili smo zadovoljstvo zaposlenih, predstavili dejavnike, ki vplivajo na zadovoljstvo zaposlenih, in pomen zadovoljstva zaposlenih pri njihovem delu. Pri motivaciji smo se osredotočili na vprašanje, kaj ljudi motivira in kaj z motivacijo zaposlenih pridobimo. Opredelili smo dejavnike, ki učinkujejo na motivacijo in povezanost med motivacijo in zadovoljstvom zaposlenih. V poglavju o dejavnikih motiviranja ljudi pri delu smo dejavnike motiviranja našteli in jih opisali.
Teoretični del diplomskega seminarja smo v drugem delu povezane s praktičnim delom. Za praktični del smo uporabili metodo neposrednega opazovanja, metodo deskripcije, s pomočjo katere smo predstavili obe podjetji, in metodo anketiranja. Drugi del diplomskega seminarja vsebuje predstavitev obeh podjetij in rezultate anketnega vprašalnika, ki smo jih med seboj primerjali glede na obe podjetji. V anketnem vprašalniki so zaposleni obeh podjetjih ocenjevali stopnjo zadovoljstva z delovnim mestom in stopnjo zadovoljstva sodelovanja med zaposlenimi, motivacijo zaposlenih, dejavnike, ki vplivajo na motivacijo zaposlenih in pripadnost organizaciji. Svoje odgovore so ovrednotili z ocenami od 1 do 5; ocena 1 pomeni «sploh se ne strinjam«, ocena 5 pa »popolnoma se strinjam«.
Zaradi vse večje konkurence na trgu in hitrih sprememb v gospodarskem svetu je za podjetja pomembno, da dosegajo boljše rezultate od svojih konkurentov in da poslujejo pozitivno ter učinkovito. Pomembno je, da podjetja karseda učinkovito izkoristijo svoje potenciale, tako na primeru razvoja kot na primeru zaposlenih. Razvoj podjetja v pravi smeri prinese številne pozitivne posledice, ki jih čutijo tudi zaposleni v podjetju.
V diplomskem seminarju smo na podlagi analize zadovoljstva dveh podjetij (podjetja A in podjetja B) prišli do ugotovitve, da je v povprečju splošno zadovoljstvo v podjetjih dobro. Iz tega lahko sklepamo, da sta podjetji na trgu uspešni in da dobro poslujeta. Zaposleni so zadovoljni s svojo zaposlitvijo, z delovanjem podjetja, z medsebojnimi odnosi med zaposlenimi in o podjetju tudi zunaj delovnega okolja lepo govorijo. Zaposleni obeh podjetij so dobro motivirani, svoje delo opravljajo vestno in odgovorno ter so glede na to s strani podjetja primerno nagrajeni. Ugotovili smo, da se zaposleni v obeh podjetjih počutijo dobro in da so ponosni na to, da so zaposleni prav v tem podjetju. Zaposleni se izgube zaposlitve ne bojijo, kar pomeni, da so zadovoljni z varnostjo zaposlitve. Vsi ti dejavniki zadovoljstva zaposlenih vplivajo na motivacijo zaposlenih, ki je v obeh podjetjih dobra, vizija obeh podjetij za prihodnost pa obetavna.
Keywords: zadovoljstvo zaposlenih, motivacija, zaposleni, dejavniki, ki vplivajo na zadovoljstvo zaposlenih, motivacijski dejavniki.
Published in DKUM: 30.10.2013; Views: 1888; Downloads: 127
Full text (1,32 MB)