| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 900
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Primerjalna študija pogojev fermentacije vodnega kefirja
Nina Kopše, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je opisana študija pogojev fermentacije vodnega kefirja. Prikazan je vpliv velikosti fermentorja ter propustnosti zraka v fermentor na končni produkt. Fermentacijo kefirja smo izvajali 48 ur v treh različno velikih steklenih posodah. Prav tako nas je zanimal vpliv temperature, zato smo postopek fermentacije ponovili pri štirih različnih temperaturah. V okviru laboratorijskega dela smo tekom fermentacije s pomočjo aparata SevenMulti ter tekočinske kromatografije visoke ločljivosti spremljali spremembe koncentracije sladkorja, ogljikovega dioksida ter vrednosti pH v vzorcih v določenem časovnem obdobju. Ugotovili smo, da so pogoji v posodah z večjim volumnom najbolj ugodni za fermentacijo vodnega kefirja. Kefirna zrna med procesom fermentacije sladkor porabljajo ter ga pretvarjajo v ogljikov dioksid in alkohol. Prav tako lahko iz rezultatov razberemo, da ima povišana temperatura pomemben vpliv na fermentacijo saj pospešuje njen potek.
Keywords: probiotiki, vodni kefir, kefirna zrna, fermentacija, velikost fermentorja, temperaturna odvisnost
Published: 01.12.2021; Views: 26; Downloads: 2
.pdf Full text (1,72 MB)

2.
Vpliv zadovoljstva strank na doseganje konkurenčne prednosti podjetja
Nina Kos, 2021, bachelor thesis/paper

Abstract: Diplomsko delo opisuje področje storitev za stranke, zadovoljstvo strank in konkurenčno prednost, predvsem pa vlogo logistike v povezavi z vsemi omenjenimi konstrukti. V analitičnem delu smo najprej opisali podjetje IQ lighting, ki se ukvarja s prodajo svetil, sledila pa je poglobljena raziskava. S pomočjo spletne ankete smo ugotavljali povezavo med zadovoljstvom strank, logističnimi storitvami za stranke in konkurenčno prednostjo. Rezultati so pokazali razmeroma visoko stopnjo zadovoljstva strank z logističnimi storitvami kot tudi z izdelki in osebjem. Podjetje IQ lighting ima tudi zelo lojalne kupce, katere v večji meri odražajo nakupovalne navade s stikom prek svetovalca. Stranke so podjetje ocenile kot visoko konkurenčno in obenem takšno, ki nudi dobro podporo svojim strankam. Element pravočasnosti je pri tem pomemben, ni pa prevladujoč. Kljub dobrim rezultatom pa so se pokazale vrzeli, ki so odraz časa, v katerem se nahajamo. Predloge rešitev smo usmerili v fazne spremembe, ki obsegajo: avtomatizacijo obstoječih delovnih procesov, posodobitev spletne trgovine, segmentiranje kupcev, uvedbo oglaševanja, promocijo dodatnih storitev, uvedbo oglaševanja in podobne ukrepe, ki bodo podjetju omogočili pridobiti nove kupce in obenem zagotavljali visoko raven konkurenčne prednosti v dandanašnjem tekmovalnem okolju.
Keywords: zadovoljstvo strank, kakovost storitev, logistika storitev, konkurenčna prednost
Published: 30.11.2021; Views: 22; Downloads: 1
.pdf Full text (2,08 MB)

3.
Pasje borbe in mučenje živali
Nina Zrimšek, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Večinoma povsod po svetu veljajo boji, kjer se dve živali borita ena proti drugi, za kruta dejanja in so zato nezakoniti. Namen diplomskega dela je predstaviti problematiko mučenja živali v obliki pasjih borb s poudarkom na dogajanju v Sloveniji. Pasje borbe so zahrbten način služenja denarja ter grozna oblika mučenja živali in psov, ki jih kasneje velikokrat ni mogoče rešiti. V analizi smo ugotovili, da se pasje borbe pojavljajo tudi v Sloveniji, vendar pristojni ne ukrepajo učinkovito zaradi skope zakonodaje in pomanjkanja prijav s strani širše javnosti. Ugotovili smo, da imamo eno od najslabših zakonodaj na področju varovanja živali v Evropi. Edine, ki se borijo za pravice živali, so nevladne organizacije, ustanovljene s tem namenom. Organizacije za pomoč psom že vrsto let opozarjajo na dejavnike, ki nakazujejo na pasje borbe, in si prizadevajo, da bi pomagali psom ter kaznovali storilce in vpletene, s tem, da poudarjajo, kako slabo zakonodajo imamo v Sloveniji glede zaščite živali. Pristojne institucije ne ukrepajo pravilno, medtem ko organizacije, ki želijo pomagati, nimajo pooblastil in finančnih sredstev. K boljšemu ukrepanju bi lahko pripomogla sprememba zakonodaje ali boljša informiranost javnosti o zanemarjanju in mučenju živali ter vsem, kar je povezano s pasjimi boji. Širša javnost bi se morala bolj zavedati problematike mučenja in zanemarjanja živali ter biti bolj podučena o problematiki pasjih borb in vsem v povezavi z njimi. Zadnja leta se vse bolj opozarja in več govori o pasjih borbah in mučenju, zato lahko upamo na izboljšanje situacije. Kot lahko zasledimo v medijih, se organizacije trudijo, da bi bile živali v zakonih navedene kot čuteča bitja in ne več kot predmet oziroma zasebna lastnina. Zvišati bi bilo treba kazni za mučenje ter poostriti nadzor nad vzrejo in prodajo psov.
Keywords: živali, mučenje živali, psi, pasje borbe, prevzgoja psov, preprečevanje, pristojne institucije, diplomske naloge
Published: 19.11.2021; Views: 70; Downloads: 26
.pdf Full text (1,08 MB)

4.
RECEPTOR V TURIZMU 4.0: ANALIZA PRIMERA IZBRANE ORGANIZACIJE
Nina Andrejč, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Zaradi razvoja hotelsko informacijskega sistema 4.0 potrebujejo receptorji v dobi digitalizacije za uspešno opravljanje delovne funkcije določene lastnosti, znanja in veščine. V teoretičnem delu zaključnega dela temelji poudarek na podrobnejši opredelitvi kompetenc posameznika, kompetencah posameznika po ravneh in opredelitvi kompetenc receptorja po poklicnem standardu receptor/ receptorka. V empiričnem delu smo uporabili raziskovalno metodo študije primera, kjer smo vključili analizo hotelsko informacijskega sistema in dveh intervjujev v vodjema recepcij turističnega kompleksa. Ugotovili smo, da se v digitaliziranem okolju od receptorja pričakujejo ustvarjalnost, inovativnost, kreativnost, sodelovanje, izmenjava znanja, zapleteno reševanje problemov, fleksibilnost in prilagodljivost. Digitalna transformacija lahko predstavlja obremenitev za starejše generacije zaposlenih, kar lahko privede do občutka nekompetentnosti, medtem ko so mlajše generacije zaposlenih nekoliko bolje prilagodljive hitre tehnološke spremembe v okolju. Ne glede na neizogibnost tehnologije v okolju pa niso ključne samo digitalne kompetence zaposlenih v organizaciji, ampak je poudarek na kreativnosti in čustvenih kompetencah vsakega posameznika.
Keywords: Kompetence posameznika, Turizem 4.0, digitalizacija, receptor.
Published: 18.11.2021; Views: 61; Downloads: 12
.pdf Full text (1,18 MB)

5.
Motivacija športnikov za študij
Nina Klemenčič, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Motivacija je glavni element pri postavljanju in doseganju ciljev. Predstavljajo jo posamezni motivi, ki nam dajo zagon, da dosežemo cilj, ki smo si ga zadali. Motive pa predstavljajo želje in potrebe, ki narekujejo in pojasnjujejo naša ravnanja. Vsi smo se že srečali s pomanjkanjem motivacije na določenem področju. V diplomskem delu smo se osredotočili na motivacijo športnikov za študij. Poleg ukvarjanja s športom ima športnik, ki se izobražuje, v sebi več vlog, npr. vlogo dijaka ali študenta. Čeprav ves svoj čas posveča treningom in tekmovanjem, mora poleg tega s športno kariero usklajevati še študijske obveznosti. Usklajevanje izobraževanja in treniranja pa športnikom predstavlja zelo velik izziv. Nekateri obveznosti obeh področij usklajujejo brez težav, nekateri žal ne. To je odvisno predvsem od motivacije posameznika in njegovih motivov za študij.
Keywords: motivacija, šport, izobraževanje, dvojna kariera, študij
Published: 11.11.2021; Views: 62; Downloads: 5
.pdf Full text (913,32 KB)

6.
Marketinško komuniciranje blagovne znamke medex
Nina Milošič, 2021, undergraduate thesis

Abstract: »Živimo v času, kjer je multipliciranje in segmentiranje ponudbe hitrejše od povpraševanja« (Razpet, 1999, str. 596). Te informacije se morajo zavedati podjetja, ki morajo poleg zadovoljitve potreb svojih odjemalcev razmišljati tudi o teh, ki jih ti sami pri sebi še niso ustvarili. Vse ideje morajo ustrezno komunicirati, pri tem pa ima velik pečat tudi sama blagovna znamka oz. njeno poznavanje v očeh odjemalcev. V diplomskem delu sprva obravnavamo marketinško komuniciranje kot pomemben skupek dejavnosti, preko katerih podjetje komunicira s kupci (Weis, 2011, str. 31). Za njegovo izvedbo si podjetja pomagajo z več koraki, katere posamezno opisujemo v nadaljevanju. V tretjem delu obravnavamo teorijo blagovne znamke, ki jo Kotler (1998, str. 303) opisuje kot obljubo prodajalca kupcu, da ima obravnavan objekt določene lastnosti, koristi in storitve. Podjetje z blagovno znamko jamči, da so njihovi izdelki kvalitetni. V okviru blagovne znamke poznamo uravnotežen pogled na blagovno znamko, kjer ločujemo notranji in zunanji pogled. V prvem gre za identiteto blagovne znamke, ki jo sestavljajo menedžerji, skrbniki in zaposleni, v drugem pa za premoženje blagovne znamke, ki ga tvorijo odjemalci, uporabniki in zainteresirana javnost (Pisnik Korda & Šebjan, 2011, str. 23). Podjetje Medex je bilo ustvarjeno leta 1954 in je v letih ustvarjanja danes eno vodilnih proizvajalcev prehranskih dopolnil v Evropi (Medex, 2021). Za analizo marketinškega komuniciranja blagovne znamke smo uporabili anketni vprašalnik, v katerem je sodelovalo 64 udeležencev. Ugotovili smo, da naši respondenti poznajo Medex, da ta zadovoljuje njihove potrebe in ga ti vidijo zaupanja vrednega in edinstvenega. Zavedajo se vpliva uravnoteženega pogleda na blagovno znamko, kakor tudi ocenjujejo, da le-tega pri blagovni znamki Medex poznajo. K temu pripomore tudi marketinško komuniciranje podjetja Medex, ki bo z njegovim ustreznim nadaljevanjem podjetju omogočalo uspehe še v nadaljevanju.
Keywords: marketing, marketinško komuniciranje, blagovna znamka, komunikacija, Medex
Published: 10.11.2021; Views: 40; Downloads: 10
.pdf Full text (2,11 MB)

7.
Strategija komuniciranja z generacijo Z preko socialnih omrežij za Bio-inštitut Asya Grafy
Nina Kolar, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo s pomočjo spletne ankete raziskali uporabo socialnih omrežij, nakupne navade generacije Z in zanimanje za kozmetične izdelke ter jo pomensko definirali z namenom oblikovanja enomesečne strategije komuniciranja na podlagi konkretnega primera in sicer za kozmetično podjetje Bio-inštitut Asya Grafy. Povod za analizo, ki je predstavljena v nadaljevanju, so opažanja povsem drugačnega načina uporabe socialnih omrežij ter nakupnih navad digitalizirane generacije Z v primerjavi s prejšnjimi generacijami in želja po oblikovanju strategije marketinškega komuniciranja, ki bi bila zanje relevantna. Podjetje Bio-inštitut Asya Grafy želi svojo marketinško komunikacijo usmeriti prav na generacijo Z, zato smo v tej nalogi definirali in analizirali njene značilnosti kot ciljno občinstvo komunikacije, raziskali obstoječe konkurente in njihove marketinške pristope na socialnih omrežjih, nakupne navade in mnenje ter interes za nakup kozmetičnih izdelkov generacije Z, določili konkretne cilje, oblikovali osnovno sporočilo, konkretizirali splet marketinškega komuniciranja z vplivneži in brez in določili načine spremljanja njegovih učinkov. Oblikovali smo finančno strukturo strategije ter na koncu še tematski načrt objav. Cilj diplomskega dela je tako oblikovanje uporabne in relevantne marketinške strategije komuniciranja, s ciljnim občinstvom generacije Z preko socialnih omrežij za Bio-inštitut Asye Grafy.
Keywords: generacija Z, Gen Z, strategija marketinškega komuniciranja, socialna omrežja, kozmetika, raziskava odjemalcev
Published: 10.11.2021; Views: 47; Downloads: 7
.pdf Full text (5,38 MB)

8.
Uporaba slikanic za vir naravoslovnih dejavnosti v vrtcih
Nina Harner, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Otrokov prvi stik z naravo je najučinkovitejši takrat, kadar mu omogočimo neposreden stik z živo in neživo naravo. Kadar pa to ni mogoče, lahko otroci spoznavajo, raziskujejo in primerjajo bitja, stvari in pojave prek različnih medijev, kot so slikanice. Prav tako v primerih, kjer imajo neposreden stik z naravo s slikanicami dopolnijo in obogatijo naravoslovno izkušnjo. V diplomskem delu bomo raziskovali, katere slikanice so naravoslovno kakovostne in primerne za učenje naravoslovnih vsebin in s katerimi lahko načrtujemo kakovostno naravoslovno dejavnost, ki je v skladu s cilji, h katerim teži Kurikulum za vrtce. Prav tako smo oblikovali tudi kriterij, s katerim lahko presodimo, ali so slikanice z naravoslovnega področja kakovostne in primerne za kakovostno načrtovanje naravoslovne dejavnosti v vrtcu. V analizo smo vključili 50 slikanic, izdanih po letu 2015, tako domačih kot tujih avtorjev. Vzorec slikanic smo pridobili iz mariborske Knjižnice enote Tezno. Naša predvidevanja o številu kakovostnih naravoslovnih slikanic se niso izpolnila, saj smo ugotovili, da je še zmeraj veliko slikanic, ki so z naravoslovnega področja nekakovostne in otrokom predstavljajo napačen pogled v resnično naravo, na živa bitja, stvari, predmete oz. na okolje, ki nas obdaja. Ob koncu diplomskega dela smo dodali še primer priprave, s katero lahko vzgojitelji kljub nekaterim vidikom pomanjkljivih naravoslovnih prikazov načrtujejo ustrezne naravoslovne dejavnosti.
Keywords: kakovostna slikanica, naravoslovje, naravoslovna dejavnost, Kurikulum za vrtce, priprava.
Published: 10.11.2021; Views: 57; Downloads: 9
.pdf Full text (1,65 MB)

9.
Razvoj moči pri šprinterjih
Nina Gomilšek, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Cilj diplomskega dela je bil opisati razvoj moči pri šprinterjih, v želji po povečanju njihove hitrosti in raziskati, ali pride do razlik v treningu moči pri atletih, ki tečejo kratke šprinte ter pri tistih, ki tečejo dolge. Na začetku sem predstavila osnove šprinta. Najprej sem zajela njegove začetke in kako se je izoblikoval skozi različna zgodovinska obdobja, nadaljevala pa z osnovno tehniko ter dinamiko šprinterske lastnosti. V tem poglavju sem izvedela, katera dejavnika imata največji vpliv na hitrost v šprintu in katera je tista faza šprinta, ki največ doprinese h končnemu rezultatu, oz. čemu se splača nameniti največ pozornosti pri treningu. Kot osnovo za doseganje cilja sem pod drobnogled vzela moč kot motorično sposobnost, preučila njene vrste, metode in načela razvoja. V glavnem delu sem šprinterje razdelila v 2 skupini glede na starost in razvoj ter raziskala in predstavila najbolj uporabne načine ter vaje za razvoj moči posameznih mišičnih skupin in za razvoj odrivne moči.
Keywords: atletika, moč, eksplozivnost, odrivna moč
Published: 10.11.2021; Views: 49; Downloads: 6
.pdf Full text (1,30 MB)

10.
Preusmeritev iz konvencialne v ekološko pridelavo jabolk - okoljski vidiki
Nina Marinšek, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Ekološka pridelava jabolk dokazano pozitivno vpliva na okolje, predvsem na biodiverziteto in posledično tudi na talni ekosistem. Ob vpeljavi ekoloških praks v trajni nasad poskušamo kar se da zadovoljiti potrebe ohranjanja zdravega okolja, kjer je v ospredju pridelava hrane s upoštevanjem naravnih zakonitosti. To pomeni, da ohranjamo energijske krogotoke in minimalno posegamo v naravno ravnotežje. Pozitivni učinki tovrstnega načina pridelave se običajno pokažejo že v prvih letih uvedbe ekoloških shem vse od preusmeritvenega obdobja dalje in trajajo doživljenjsko. Ekosistem lahko od pridelovalnega sistema pridobi na več načinov, ne le z bogatenjem flore in favne ampak tudi z bogatenjem obsega genske banke avtohtonih rastlinskih vrst, ki so veliko bolj trpežne na ukrepe obdelave tal in spreminjajoče se vremenske razmere ter se našemu okolju tudi lažje prilagajajo. S takim pristopom ne oškodujemo opraševalcev. Primerna konzervirajoča obdelava tal lahko poveča tudi količine vode in vezanega talnega ogljika in dušika, ki rastlinam predstavljata hranila, obenem pa zavaruje in onemogoči izpust toplogrednih plinov nazaj v ozračje. Z ekološko pridelavo v sadjarstvu torej zagotovimo ohranjanje in varovanje naravnih virov, večjo biotsko raznolikost in se v največji meri približamo trajnostnemu načinu pridelave.
Keywords: ekološko sadjarstvo, trajni nasad, biodiverziteta, naravni viri
Published: 09.11.2021; Views: 75; Downloads: 9
.pdf Full text (749,44 KB)

Search done in 0.2 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica