| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Izdelava nekomercialnega učila uporabnega pri pouku kemije za potrebe medpredmetne povezave kemija - fizika
Nina Dolar, 2013, undergraduate thesis

Abstract: V vzgojno izobraževalnih ustanovah že dolgo ni več aktualen tradicionalen način poučevanja. Učitelji se trudijo z novimi metodami dela in tehnikami popestriti pouk in omogočiti učencem lažje razumevanje kompleksnejših pojmov, ki si jih je težko predstavljati ali pa so za človeško oko celo nevidni. Pri tem uporabljajo razna učna sredstva in pripomočke – učila. Učila pritegnejo učenčevo pozornost in v njih vzbudijo radovednost ter željo po novem znanju. Večinoma so narejena tako, da so dostopna učencem, da jih lahko tudi sami uporabljajo in se s tem urijo v samoučenju. Zaradi prizadevanja inovativnosti v poučevanju, smo se odločili izdelati svoje nekomercialno učilo. Ker se nahajamo na korelaciji dveh naravoslovnih znanosti kemije in fizike, smo iskali učno vsebino, ki je zajeta v učnih načrtih obeh področij. Osredotočili smo se na atomski svet in sicer na prehode elektronov med energijskimi stanji ter zanj izdelali praktično nekomercialno učilo, ki smo ga poimenovali "Po klancu gor in dol". Predstavlja pa analogijo med avtomobilčkom, ki se povzpne na vrh klanca in zdrsne dol, pri tem pa zagori lučka na klancu in prehodi elektronov med energijskimi stanji v atomu. Naše nekomercialno učilo je namenjeno za potrebe pri poučevanju predmetov kemije in fizike v srednješolskih izobraževalnih programih, predvsem na gimnazijskem programu in programu Kemijski tehnik. Nekomercialno učilo smo preizkusili pri realizaciji učne enote in ugotavljali, če res pripomore k lažjemu razumevanju izbrane učne teme.
Keywords: Kompleksni kemijski pojmi, učna sredstva, učni pripomočki, učila, samoučenje, inovativnost, nekomercialno učilo, kemija, fizika, analogija.
Published in DKUM: 08.01.2014; Views: 2676; Downloads: 177
.pdf Full text (1,91 MB)

2.
Uporaba izobraževalnih apletov za predstavitev kvantnega obnašanja atomov
Nina Dolar, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Fizika je naravoslovna znanost, ki se ukvarja z eksperimentalnimi raziskavami in matematičnim opisom pojavov v naravi. Ena izmed vej fizike pripada kvantni fiziki, ki opisuje obnašanje "mikroskopskega sveta", kjer prevladuje popolnoma drugačno obnašanje v primerjavi s pojavi, ki jih opazujemo v vsakdanjem življenju. V kvantnem svetu srečamo številne zakonitosti, ki nimajo klasičnih analogij. Zgled "čudnega" obnašanja predstavlja že sama fizika atoma, ki je navadnemu laiku težko razumljiva. Osnovni pojmi, kot so atom, elektron, proton, nevtron ter elektronska ovojnica so nekako razumljivi zaradi obstoja klasičnih analogij. Toda razumevanje merljivih količin, kot je na primer spekter atoma, zahteva popolnoma drugačen pristop.Pri poučevanju kvantnih pojavov so na internetu prosto dostopni številni odlični učni pripomočki, predvsem v obliki interaktivnih izobraževalnih apletov. V svojem diplomskem delu predstavljamo dva izobraževalna apleta, ki nazorno prikazujeta fiziko atoma. Prvi izobraževalni aplet "Model vodikovega atoma" nazorno predstavlja zgodovinski razvoj interpretacije o zgradbi atoma, drugi izobraževalni aplet "Kvantna vezana stanja" pa predstavlja potencialne jame z energijskimi nivoji, v katere se ujame delec – elektron. V diplomskem delu je tako najprej predstavljena zgodovinska pot, ki je vodila do pravilnega opisa obnašanja atoma. Sledi predstavitev osnovnih matematičnih izpeljav, ki podpirajo vsebino izobraževalnih apletov. Nato poudarimo in opišemo ključne korake delovanja aktualnih izobraževalnih apletov.
Keywords: Kvantna fizika, spekter atoma, zgradba atoma, potencialna jama, energijski nivoji, elektron, učni pripomočki, izobraževalni aplet
Published in DKUM: 07.11.2013; Views: 2590; Downloads: 228
.pdf Full text (2,58 MB)

Search done in 0.18 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica