| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 54
First pagePrevious page123456Next pageLast page
1.
Uporaba zgodbe, Izgubljeno jajce, za naravoslovne dejavnosti v vrtcu in napredek v znanju otrok : diplomsko delo
Nuša Najdenik, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo preko dramatizacije in zgodbe Izgubljeno jajce spoznali živali, ki valijo jajca. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. Teoretični del je zapisan na podlagi strokovne literature. V teoretičnem delu se poglobimo v naravoslovne vsebine in kako se jih lotit, delo vzgojiteljev in izbiro metod, ki jih uporabljajo pri delu. Prav tako smo poudarek dali na zgodbi, ki pa jo lahko uporabimo ne samo za jezikovno področje, temveč se lahko s pomočjo zgodbe področja med seboj prepletajo. Med seboj smo primerjali različne vire, ki so se dotaknile zgodbe, kot motivacijskega sredstva za doseganje naravoslovnih dejavnosti. Ker se empirični del navezuje na zgodbo Izgubljeno jajce, smo še s teoretičnim delom podkrepili znanje o pticah, plazilcih in njihovih jajcih. Praktični del vključuje načrtovanje, izvedbo in evalvacijo dejavnosti. Analizirali smo anketne vprašalnike, ki so jih rešili vzgojitelji v vrtcu. Cilj diplomske naloge je preveriti mnenje vzgojiteljev o uporabi zgodbe in ugotoviti napredek v znanju otrok o jajcih in živalih po ogledu dramatizacije zgodbe. Po končanih dejavnostih v vrtcu lahko s pomočjo preglednic vidimo, kako velik je napredek otrok v znanju o naravi, po ogledu dramatizacije. S tem želimo ozaveščati in spodbuditi čim več vzgojiteljev po večjem poseganju po zgodbah za doseganje naravoslovnih ciljev in znanja.
Keywords: jajce, narava, zgodba, ptice, plazilci
Published in DKUM: 08.10.2024; Views: 0; Downloads: 20
.pdf Full text (4,43 MB)

2.
Elementi doživljajskega igrišča v javnem vrtcu : diplomsko delo
Sergej Črnčec, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo kreirajo teoretični, praktični in empirični del, ki skupaj tvorijo raziskavo o implementiranju elementov doživljajskega igrišča v javne vrtce. Teoretični del je podkovan s strokovno literaturo različnih avtorjev kot tudi strokovnjakov, ki izvajajo projekt doživljajskega igrišča. V teoretičnem delu smo podrobno pogledali in pojasnili delovanje javnega vrtca ter pravilnike, ki so vezani na samo življenje v vrtcu, kot tudi delovanje doživljajskega igrišča, predvsem način dela in metode, ki se na igrišču uporabljajo. Teoretični del in raziskovalna vprašanja smo podkrepili z izvedbo praktičnega dela, kjer smo z otroki v vrtcu pripravili ogenj, ter empiričnim delom, kjer smo za mnenja in izkušnje povprašali vzgojiteljice, starše otrok, ki obiskujejo doživljajsko igrišče in dva mladinska delavca, ki izvajata dejavnosti na doživljajskem igrišču. V sklopu diplomskega dela smo si zastavili naslednje cilje, in sicer da implementiramo element doživljajskega igrišča v vrtčevsko okolje, proučimo in izluščimo prednosti in slabosti principa dela na doživljajskem igrišču kot tudi v javnem vrtcu ter raziščemo, kakšen je pogled staršev na skandinavske vrtce. S pregledom teorije, ki smo jo implementirali v praktični del in povezali z empiričnim, smo prišli do pozitivnih ugotovitev glede dela in metod doživljajskega igrišča, katere bi lahko implementirali v javni vrtec. Pod pozitivne ugotovitve tako naštevamo povezavo z okoljem, kot metodo dela z igro, tvegano igro in izkustveno učenje.
Keywords: javni vrtec, doživljajsko igrišče, playwork, doživljajska pedagogika, ogenj
Published in DKUM: 07.10.2024; Views: 0; Downloads: 27
.pdf Full text (5,76 MB)

3.
Spodbujanje raziskovanja otrok z raziskovalno škatlo: petelin in kokoš, na podlagi individualnega dela in dela v tandemu : diplomsko delo
Larisa Črešnar, Eva Juhart, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga z naslovom "Spodbujanje raziskovanja otrok z raziskovalno škatlo: Petelin in kokoš, na podlagi individualnega dela in dela v tandemu" temelji na teoretičnem, praktičnem in empiričnem delu, kjer nas je zanimalo kakšne so razlike, ki se kažejo pri predšolskih otrocih, glede na samostojnost in uspešnost. Samostojnost je lastnost, ki bi ji morali nameniti več pozornosti in ji predvsem pri otrocih omogočati, da se razvije v čim večji meri. Didaktični pripomoček za razvijanje samostojnosti pri odkrivanju novega znanja so prav raziskovalne škatle. S skrbno pripravljeno in podrobno opisano raziskovalno škatlo je rokovalo 20 otrok, starih od 3 do 6 let. Od tega je bilo 10 otrok vključenih v individualno obliko dela, 10 otrok pa v tandemsko obliko dela. Otroci so bili med raziskovanjem motivirani in so z zanimanjem pristopili k reševanju nalog raziskovalne škatle. Rezultati opazovanja otrok so pokazali, da so bili le-ti uspešni in samostojni tako pri individualni obliki dela kot tudi pri delu v tandemu, kar pomeni, da je raziskovalna škatla primerna za otroke drugega starostnega obdobja.
Keywords: raziskovanje, petelin, kokoš, predšolski otrok, individualno delo, delo v tandemu
Published in DKUM: 12.09.2024; Views: 31; Downloads: 34
.pdf Full text (4,67 MB)

4.
Učenje na podlagi nalog: ugotavljanje vpojnosti materialov : diplomsko delo
Sanela Bezjak, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V teoretičnem delu s pomočjo strokovne literature najprej predstavimo otroka ter značilnosti njegovega razvoja in učenja. Nato opredelimo vlogo otroka in vzgojitelja v samem procesu učenja. Predstavimo pomen naravoslovja v vrtcu in učno strategijo, poimenovano učenje na podlagi nalog. Ta zajema tri faze dela: pripravo na nalogo, nalogo in pregled. Sledi praktični del, v katerem predstavimo ugotovitve, ki smo jih pridobili s pomočjo izvajanja pripravljene dejavnosti v vrtcu Markovci. Skrbno pripravljeno dejavnost na temo ugotavljanje vpojnosti materialov z uporabo strategije učenja na podlagi nalog smo izvedli v dveh skupinah otrok, starih 4–5 in 5–6 let, ter med njima primerjali pridobljene rezultate. Ugotovili smo, da starejši otroci bolj sodelujejo med sabo. Komunikacija je zahtevnejša in usmerjena na nalogo, dobro razumejo svojo vlogo in vlogo otroka v paru ter težave rešijo znotraj para. Starejši otroci nalogo uspešno rešijo sami, medtem ko mlajši potrebujejo več usmeritev odraslega pri reševanju težav.
Keywords: učenje na podlagi nalog, vpojnost materialov, sodelovanje predšolskih otrok, delo v paru.
Published in DKUM: 22.08.2024; Views: 71; Downloads: 28
.pdf Full text (2,38 MB)

5.
Zdravilne rastline škrata Zdravilka : diplomsko delo
Lana Lašič, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo preko lutke škrata Zdravilka spoznavali zdravilne rastline. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. Teoretični del je zapisan na podlagi strokovne literature. V njem smo opredelili, kaj je lutka, lutkovne tehnike, vlogo lutke, lutke v prvem razredu osnovne šole, lutko v korelaciji s področjem narave ter zdravilne rastline. Osredotočili smo se na pet izbranih zdravilnih rastlin, ki smo jih uporabili pri praktičnem delu diplomskega dela. Praktični del vključuje načrtovanje, izvedbo in evalvacijo projekta. Projekt je sestavljen iz priprav za dejavnosti, ki smo jih opravljali z otroki prvega razreda osnovne šole. Priprave vključujejo različne aktivnosti, ki jih otroci izvedejo s pomočjo lutke škrata Zdravilka. Cilj diplomskega dela je otrokom predstaviti zdravilne rastline na zanimiv in raznovrsten način z različnimi lutkovnimi dejavnostmi.
Keywords: lutka, lutkovne dejavnosti, narava, škrat Zdravilko, zdravilne rastline
Published in DKUM: 04.06.2024; Views: 145; Downloads: 59
.pdf Full text (9,36 MB)

6.
Raziskovanje gorenja sveče v vrtcu : diplomsko delo
Larisa Zorec, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Zgodnje naravoslovje je otrokovo prvo doživetje v naravi. Osebnostni razvoj pri otrocih v njih spodbuja radovednost in željo po raziskovanju. Vzgojitelji moramo omogočiti otrokovo sodelovanje pri dejavnostih ter pristne izkušnje. Otroci si pri eksperimentiranju nabirajo še dodatne izkušnje ter si stvari lažje in hitreje zapomnijo. Diplomska naloga je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili zgodnje naravoslovje ter vlogo vzgojitelja. Predstavili smo tudi proces gorenja in procese povezane z njim. Prav tako smo na kratko opisali tudi gorenje sveče ter sestavo le te. V teoretičnem delu smo raziskali tudi že predstavljene raziskave podobne naši. V empiričnem delu smo predstavili raziskavo, ki smo jo izvedi v OŠ Selnica ob Dravi – vrtec Kobanček. Sodelovali so otroci stari od 4 do 6 let. Izvedli smo eksperiment s svečo ter kozarcem. Ugotavljali smo, zakaj sveča ugasne, ko jo s kozarcem pokrijemo. Eksperiment smo izvajali individualno. Otroci so naše hipoteze potrdili s svojimi odgovori ter razmišljanjem pred in po izvedenem eksperimentu. Ugotovili smo, da otroci še ne vedo, kaj sveča potrebuje za gorenje, otroci vedo, da se bo sveča stalila pri gorenju. Prav tako vedo, da bo sveča ugasnila, ko jo bomo pokrili s kozarcem. Otroci prav tako ne vedo, kaj je vzrok, da sveča ugasne, če jo pokrijemo s kozarcem. Bili so navdušeni nad izvedenim eksperimentom. Takšne dejavnosti pritegnejo pozornost otrok ter jih še bolj spodbudijo k raziskovanju, zato bi jih lahko več vključevali v vsakodnevne načrtovane dejavnosti.
Keywords: Zgodnje naravoslovje, sveča, gorenje, eksperiment, učenje
Published in DKUM: 04.06.2024; Views: 150; Downloads: 39
.pdf Full text (682,41 KB)

7.
Vpliv vodenega poučevanja naravoslovja z raziskovalnim poukom na učenčevo načrtovanje preproste raziskave : magistrsko delo
Valentina Volmajer, 2024, master's thesis

Abstract: Namen magistrskega dela je proučiti izvedbo cikla vodenega poučevanja z raziskovalnim poukom pri naravoslovju in uvajanje učencev v korake naravoslovno znanstvenega raziskovanja. Pri tem so nas zanimali napredek, interpretacija podatkov in dokazov ter načrtovanje raziskave glede na zastavljeno raziskovalno vprašanje. Pripravili smo cikel 6-urnega uvajanja poučevanja z raziskovalnim poukom, ki smo ga izvedli v okviru predmeta naravoslovje v 6. razredu ene izmed osnovnih šol (število učencev: 25). Učenci so ob eksperimentalnem delu iz sklopa snovi pri predmetu naravoslovje razvijali naravoslovne veščine in spretnosti, potrebne za uspešno načrtovanje in izvajanje preprostih raziskav. Z raziskavo smo želeli ugotoviti, ali ta cikel vpliva na rezultate razumevanja poštenega poskusa. Učenci 6. razreda druge osnovne šole (število učencev: 15) so predstavljali primerjalno skupino in niso bili deležni pripravljenega vodenega poučevanja z raziskovalnim poukom. Ugotovili smo, da je voden raziskovalni pouk, v katerem so učenci 6. razreda izvajali eksperimente in se učili o poštenih poskusih, privedel do boljšega razumevanja konceptov poštenih poskusov. Učenci, ki so bili deležni tega cikla, so uspešneje načrtovali in izvajali preproste raziskave, vključno z določitvijo raziskovalnih vprašanj, odvisnih in neodvisnih spremenljivk ter konstant. V magistrskem delu je podrobno predstavljen cikel vodenega poučevanja z raziskovanim poukom.
Keywords: raziskovalni pouk, pošten poskus, raziskovalno vprašanje, spremenljivke
Published in DKUM: 21.05.2024; Views: 157; Downloads: 19
.pdf Full text (1,53 MB)

8.
Projektno delo v vrtcu: Spoznavanje vulkanov : diplomsko delo
Tadeja Šimenc, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Projektno delo je alternativna metoda dela v vzgojno-izobraževalnem delu, kjer otroci preidejo iz pasivne v aktivno vlogo. Namen zaključnega dela je preveriti uspešnost načrtovanega projekta na temo vulkanov. V vrtcu smo z enaindvajsetimi otroki, starimi od pet do šest let, izvedli šestdnevni projekt, kjer smo jih prek različnih dejavnosti spodbujali k aktivnemu sodelovanju in preverili njihovo predznanje ter na koncu preverili še njihovo končno znanje o vulkanih. Na podlagi rezultatov, ki smo jih dobili, smo ugotovili, da smo pripravili projektno delo z aktivno vlogo otrok, saj smo sledili spoznanjem iz literature. Opazili smo, da so otroci z večjim veseljem sodelovali pri dejavnostih, če so lahko npr. sami naredili model vulkana in izvedli eksperiment, saj so tako veliko bolje primerjali eksperiment s pravim naravnim pojavom. Pridobili so veliko novega znanja, kot je npr. prepoznavanje, kdaj je žareča vroča tekočina poimenovana magma in kdaj lava, kako ukrepati v primeru izbruha vulkana itd., kar so prikazali rezultati po zaključku projekta. Otroci so se sam projekt spominjali še dolgo po tem, ko smo ga izvedli, kar lahko označimo za uspešen projekt.
Keywords: projektno delo, vulkan, naravoslovje, predšolski otroci, delo v vrtcu
Published in DKUM: 14.05.2024; Views: 277; Downloads: 22
.pdf Full text (6,06 MB)

9.
Preizkus preprostega modela menjavanja dneva in noči v vrtcu : diplomsko delo
Karin Bač, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi smo preizkusili preprost model menjavanja dneva in noči. Naš namen je bil, da otroke na zanimiv, igriv, izviren in ustvarjalen način seznanimo z nekaterimi pojmi s področja astronomije in geologije. Drugi namen je bil izdelati model, ki prikazuje menjavanje dneva in noči ter vrtenje Zemlje, in ga preizkusiti kot učni pripomoček v vrtcu. Načrtovali smo projektne dni, v katerih je sodelovalo 20 otrok, starih od 5 do 6 let. Prvi dan smo z otroki izvedli kviz in individualne intervjuje o predstavljeni vsebini. Druge štiri dni smo otrokom s pomočjo raznovrstnih avtorskih fizičnih modelov in s PowerPoint predstavitvijo s fotografijami in posnetki skušali približati predstavljeno vsebino. Zadnji, šesti dan smo po izvedbi dejavnosti ponovili kviz in individualne intervjuje ter izvedli preizkus s preprostim modelom menjavanja dneva in noči. Tako smo preverili napredek otrok pri razumevanju vrtenja Zemlje. Na podlagi odzivov otrok in primerjave rezultatov pred izvedbo dejavnosti in po njej ugotavljamo, da so otroci pri razumevanju astronomskih pojavov napredovali. Manjši napredek je bil viden pri razumevanju kroženja Zemlje okoli Sonca, večji pri razumevanju vrtenja Zemlje okoli svoje osi. Izdelani in uporabljeni fizični modeli so otroke najbolj navdušili in spodbudili k sodelovanju.
Keywords: predšolska vzgoja, preizkus preprostega modela, planet Zemlja, menjava dneva in noči
Published in DKUM: 12.03.2024; Views: 399; Downloads: 85
.pdf Full text (14,05 MB)

10.
Sodobni pristopi razvoja kurikula za izobraževanje o podnebnih spremembah in interaktivni moduli v podporo poučevanju v zadnjem triletju osnovne šole : magistrsko delo
Jakob Škrobar, 2024, master's thesis

Abstract: Izobraževanje o podnebnih spremembah (IPS) učence opolnomoči z znanjem o podnebnih spremembah in jih navdihne za bolj trajnostno delovanje in vedenje. V magistrskem delu smo z novejšimi pristopi predstavili razvoj kurikula IPS. Predlagamo odprt kurikul IPS, ki ima zapisane osnovne cilje, temeljno učno vsebino in novejše smernice poučevanja IPS. Pri vsebini smo definirali podnebne spremembe, razložili učinek tople grede, zapisali vzroke in posledice podnebnih sprememb, navedli strategije za blaženje in prilagajanje na podnebne spremembe ter omenili, da obstajajo interesne skupine, ki poskušajo vzbuditi dvom v znanost o podnebnih spremembah. Pri učnem procesu smo identificirali več primernih aktivnih metod poučevanja in učenja IPS, ki temeljijo na uporabi informacijsko komunikacijske tehnologije, socialni interakciji ter učenju zunaj formalnih učnih prostorov. Cilj teh metod je razvijanje podnebne pismenosti in trajnostnega vedenja učencev. V praktičnem delu magistrske naloge smo s spletnim orodjem H5P ustvarili tri interaktivne module. Te smo preizkusili v 7., 8. in 9. razredu na eni izmed podeželskih pomurskih šol. Opravili smo pred in potest. V povprečju so največ znanja in napredka pokazali učenci 9. razreda, najmanj pa učenci 7. razreda. Učenci v vseh treh razredih so pokazali veliko znanja pri prepoznavanju obnovljivih virov energije, težave pa so imeli pri določanju toplogrednih plinov v ozračju. V potestu so učenci navedli, da med razmišljanjem o podnebnih spremembah najpogosteje občutijo zaskrbljenost in nemoč. Pri pouku bi radi obravnavali več vsebin povezanih s podnebnimi spremembami, še posebej jih zanimajo posledice podnebnih sprememb.
Keywords: Izobraževanje o podnebnih spremembah, kurikul, interaktivni moduli.
Published in DKUM: 14.02.2024; Views: 464; Downloads: 68
.pdf Full text (3,21 MB)

Search done in 0.23 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica