| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Pacient z revmatološkim obolenjem in pomen telesne aktivnosti pri zdravljenju
Nataša Kralj, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo predstavili pacienta z revmatološkim obolenjem ter pomen telesne aktivnosti pri zdravljenju, z raziskavo pa smo ugotovili, koliko so pacienti osveščeni o svoji bolezni in kako skrbijo za telesno aktivnost. Uporabili smo deskriptivno metodo dela. S pomočjo študija domače in tuje literature ter internetnih virov, smo predstavili teoretična izhodišča. Opisali smo najpogostejše revmatične bolezni, vlogo medicinske sestre pri zdravljenju ter najpogostejše negovalne diagnoze pri pacientu z revmatološkim obolenjem. Podatke, ki smo jih uporabili v empiričnem delu diplomskega dela, smo zbrali s pomočjo raziskave izvedene v Termah Dolenjske Toplice. Pri obravnavi pacienta z revmatološkim obolenjem ima zdravnik, medicinska sestra in drugo zdravstveno osebje pomembno vlogo. Pacienti se zavedajo, da lahko sami pripomorejo k boljšemu počutju, saj se jih večina ukvarja s telesno aktivnostjo enkrat dnevno. Prav tako navajajo, da se po telesni aktivnosti počutijo bolje.
Keywords: revmatične bolezni, medicinska sestra, negovalna diagnoza, telesna aktivnost.
Published: 09.10.2009; Views: 2412; Downloads: 338
.pdf Full text (638,87 KB)

2.
Frazeologija in frazeografija v času informacijsko-komunikacijske tehnologije. Predstavljeno na primeru elektronskega učnega gradiva
Nataša Kralj, 2012, doctoral dissertation

Abstract: Izhajajoč iz dejstva, da so frazemi kot ustaljene besedne zveze s prenesenim pomenom del vsakdanje komunikacije v pisni in govorjeni obliki ter da predstavljajo pomemben del besedišča, teoretično raziskujemo in utemeljujemo argumente za intenzivnejše vključevanje frazemov v jezikovni pouk s podporo informacijsko-komunikacijske tehnologije. Pridobljena teoretska spoznanja o usvajanju tujejezične frazeologije in digitalizaciji le-te predstavljajo temelj za preverjanje in primerjavo nekaterih že obstoječih večjezičnih elektronskih frazeoloških učnih gradiv in slovarjev za nemščino. S pomočjo empirične raziskave frazeološkega učnega e-gradiva preverjamo dejansko učinkovitost uporabe le-tega pri različnih potencialnih uporabniških skupinah. Na osnovi teoretičnih dognanj in rezultatov empirične raziskave verificiramo zastavljene hipoteze, ki se nanašajo na polifunkcionalnost frazeoloških e-gradiv, na uporabnikove potrebe in cilje v odvisnosti od jezikovnega predznanja in na realizacijo frazeološkega optimuma. V zaključku sledijo predlogi za izboljšave, ki bi optimizirali polifunkcionalnost elektronskih frazeoloških gradiv in odločilno prispevali k njihovi uporabnosti ter aktualnosti. Ob tem učitelji nemščine kot tujega jezika s predstavljenimi postopki učenja tujejezične frazeologije s podporo elektronskih gradiv dobijo napotke, kako frazeološke pojave smiselno in ciljno vključiti v poučevanje tujega jezika pri različnih ciljnih skupinah.
Keywords: Frazeologija, učenje frazemov, EPHRAS, e-gradivo, IKT, nemščina kot tuji jezik, polifunkcionalnost, frazeološki optimum
Published: 17.09.2012; Views: 2015; Downloads: 185
.pdf Full text (4,66 MB)

Search done in 0.04 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica