| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 145
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Kompetence vzgojiteljev v vrtcu za delo z romskimi otroki : magistrsko delo
Nastja Pirtovšek, 2024, master's thesis

Abstract: Vključevanje romskih otrok v predšolsko vzgojo je izjemnega pomena za njihovo nadaljnje uspešno izobraževanje in vključevanje v družbo. Za to, da lahko vzgojitelji romske otroke uspešno vključujejo v predšolsko vzgojo, je pomembno, da imajo razvite kompetence za delo z romskimi otroki. V empiričnem delu smo preverili, kako strokovni delavci v vrtcu zaznavajo svoje kompetence za delo z romskimi otroki. V raziskavi so sodelovali vzgojitelji in pomočniki vzgojiteljev (N = 64), ki delajo v vrtcih na območjih v Sloveniji, na katerih je naseljenega največ romskega prebivalstva. Analizirali smo njihove samoocene za splošne kompetence na področju dela z romskimi otroki, kompetence na področju spodbujanja kognitivnega, socialnega in jezikovnega razvoja ter kompetence na področjih učenja učenja, tj. kognicije, metakognicije ter motivacije in socialnega konteksta. Ugotovljeno je bilo, da vzgojitelji ocenjujejo, da so njihove splošne kompetence na področju dela z romskimi otroki relativno dobro razvite. Področje, na katerem bi vzgojitelji potrebovali dodatno podporo, je predvsem poznavanje romske kulture, zakonodaje in priporočil dela z romskimi otroki. Zagotovljena podpora na tem področju bi vzgojiteljem pomagala tudi pri razvijanju drugih kompetenc, ki po njihovem mnenju niso dovolj razvite.
Keywords: romski otroci, inkluzija, predšolska vzgoja, kompetence vzgojiteljev, učenje učenja
Published in DKUM: 06.02.2024; Views: 68; Downloads: 9
.pdf Full text (1,16 MB)

2.
Poly(HIPEs) from terpenoid-derived acrylates
Stanko Kramer, Nastja Slavič, Peter Krajnc, 2023, original scientific article

Abstract: The need for utilization of non-fossil fuel derived sources for polymer production is growing. In this study the terpenoids tetrahydrogeraniol, citronellol and nopol were modified with an esterification procedure using acryloyl chloride, forming terpenoid acrylates. The synthesised acrylates were used for the production of hierarchically porous polymers via high internal phase emulsion (HIPE) templating with emulsions consisting of an organic (monomer) phase and an aqueous phase with a volume fraction of 85%. The acrylate terpenoids in the organic phase were crosslinked with trimethylolpropane triacrylate (TMPTA) to form the polyHIPEs. A crosslinking degree of 5 and 10 mol% was used to investigate the feasibility of polyHIPE production. While both crosslinking degrees enabled the synthesis of polymers, only the 10 mol% crosslinking yielded the typical interconnected porous cellular topology. The average primary pore diameter in the case of the tetrahydrogeraniol acrylate and citronellyl acrylate was 15.6 and 16.5 μm, respectively, while the average primary pore diameter in the case of nopol acrylate was 5.6 μm.
Keywords: terpenes, polyHIPE, terpenoids, bio-sourced monomers, porous polymers, high internal phase emulsions
Published in DKUM: 26.01.2024; Views: 53; Downloads: 3
.pdf Full text (1,75 MB)

3.
Vpliv cirkuških veščin na socialno-čustveno področje učencev drugega vzgojno-izobraževalnega obdobja osnovne šole : magistrsko delo
Nastja Fekonja, 2023, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo preučevali vpliv cirkuških veščin na socialno-čustveno področje osnovnošolskih otrok. V teoretičnem delu smo opredelili značilnosti socialno-čustvenega razvoja v obdobju drugega vzgojno-izobraževalnega obdobja, opisali začetke in razvoj cirkusa v preteklosti, opredelili cirkuško pedagogiko in z njo povezano stanje v svetu ter v Sloveniji, opisali kompetence cirkuških pedagogov, definirali cirkuško dlan, opredelili različne oblike cirkusa, delitev cirkuških veščin ter nekatere tudi opisali. Dotaknili smo se tudi socialnih, emocionalnih in fizičnih pozitivnih učinkov cirkuških dejavnosti. V empiričnem delu smo na Osnovni šoli Kapela izvedli eksperimentalno raziskavo, ki je bila sestavljena iz devetih cirkuških srečanj, ki so bila večinoma izvedena v spletni obliki. V eksperimentalno študijo je bilo vključenih šest udeležencev drugega vzgojno-izobraževalnega obdobja osnovne šole. Podatke smo pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika, ocenjevalne lestvice in polstrukturiranega intervjuja s starši udeležencev. Anketni vprašalnik in polstrukturirani intervju s starši po koncu cirkuških srečanj sta pokazala, da so se pri nekaterih posameznikih izboljšale komunikacija, vztrajnost ali koncentracija, prav tako so udeleženci cirkuška srečanja zapuščali z nasmejanimi obrazi. Vsi udeleženci so menili, da bi še nadaljevali s cirkuškimi srečanji, kar lahko vidimo kot dodatno priložnost, da se okrepi cirkuške aktivnosti v slovenskem šolskem prostoru.
Keywords: cirkus, cirkuška pedagogika, cirkuške veščine, socialno-čustven razvoj
Published in DKUM: 16.11.2023; Views: 295; Downloads: 30
.pdf Full text (2,86 MB)

4.
Vpliv mešane resničnosti na poslovanje podjetja
Nastja Demirovič, 2023, master's thesis

Abstract: Mešana resničnost je tehnologija, ki združuje fizični in digitalni svet ter ustvarja novo resničnost. Mešana resničnost se vse bolj uporablja v poslovnem svetu in pomembno vpliva na uspešnost poslovanja. Podjetjem omogoča ustvarjanje poglobljenih izkušenj, ki pritegnejo stranke in zaposlene na načine, ki prej niso bili mogoči. Ena od ključnih prednosti je, da izboljša uporabniško izkušnjo. Podjetja strankam lahko zagotavljajo poglobljeno in interaktivno izkušnjo, ki jim omogoča ogled in interakcijo z izdelki ali storitvami na bolj privlačen način. To lahko vodi do povečanega zadovoljstva strank in zvestobe blagovni znamki. Poleg izboljšanja uporabniške izkušnje pomembno vpliva tudi na uspešnost zaposlenih. Z uporabo mešane resničnosti za usposabljanje in razvoj se lahko zaposleni naučijo novih veščin in procesov v poglobljenem in interaktivnem okolju. To vodi do višjih stopenj zadrževanja in izboljšane učinkovitosti. Poleg tega lahko izboljša sodelovanje in komunikacijo znotraj organizacij. Ekipam omogoča, da delajo skupaj v virtualnem okolju, ne glede na njihovo fizično lokacijo. To omogoča večjo prilagodljivost in produktivnost, saj lahko ekipe sodelujejo učinkoviteje in uspešneje. Mešana resničnost je zelo primerna za poslovne procese, ki zahtevajo kombinacijo fizičnih in digitalnih interakcij, kot so oblikovanje izdelkov, prodaja in trženje, usposabljanje in izobraževanje ter sodelovanje na daljavo. Na splošno ima uporaba mešane resničnosti pozitiven vpliv na poslovno uspešnost. Izboljšuje uporabniško izkušnjo, povečuje učinkovitost zaposlenih ter omogoča boljše sodelovanje in komunikacijo znotraj organizacij. Ker se še naprej razvija in postaja bolj dostopna, je verjetno, da bo njen vpliv na poslovno uspešnost le še naraščal.
Keywords: Umetna inteligenca, razširjena resničnost, računalništvo v oblaku, upravljanje odnosov s strankami, načrtovanje virov podjetja, internet stvari, ključni kazalnik uspešnosti, mešana resničnost, virtualna resničnost
Published in DKUM: 26.10.2023; Views: 220; Downloads: 24
.pdf Full text (1,23 MB)

5.
Uporaba portfeljske analize v procesih planiranja razvoja podjetja
Nastja Ognjanović, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov, in sicer iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu se posvetimo poglobljeni proučitvi portfeljske analize. Sistematično razčlenimo njene osrednje značilnosti, prednosti in potencialne omejitve. V tem okviru so nadrobno obravnavane različne metode portfeljske analize, med katerimi izpostavljamo BCG matriko, General Electric-McKinsey matriko, DPM matriko, Hoferjevo portfeljsko matriko in ADL matriko. Vsaki metodi je namenjena posebna pozornost glede integracije računovodskih podatkov in njihove relevantnosti za posamezno metodologijo. Nadaljevanje teoretičnega dela se osredotoča na strateško planiranje razvoja, kjer se poglobimo v koncepte strateških poslovnih enot in področij, raznolikost strategij in v proces planiranja strategij. V empiričnem delu diplomskega dela izvedemo portfeljsko analizo izbranega podjetja z uporabo zgoraj navedenih metod. Skozi to analizo pridobimo vpogled v specifične značilnosti vsake metode in njihovo uporabnost v praksi. Rezultati analize omogočajo primerjavo med metodami in razkrivajo razlike v rezultatih, ki jih posamezne metode ponujajo v kontekstu izbranega podjetja.
Keywords: portfeljska analiza, strateški management, strategija
Published in DKUM: 12.10.2023; Views: 211; Downloads: 12
.pdf Full text (1,06 MB)

6.
Pogled strokovnih delavcev vrtca na delo v razvojnem oddelku : magistrsko delo
Nastja Hribernik, 2023, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo nudi vpogled v delo v razvojnih oddelkih vrtcev skozi perspektivo strokovnih delavcev, ki v omenjenih oddelkih vsakodnevno delujejo. Zadnja leta v vzgoji in izobraževanju zasledimo vedno večje število vrtcev, ki odpirajo razvojne oddelke. Zaradi potrebe po poznavanju dela v razvojnih oddelkih vrtcev za bodoče vzgojitelje in druge strokovne delavce, ki bodo delovali v omenjenih oddelkih, smo omenjeno področje podrobneje raziskali. V raziskavo smo vključili 74 strokovnih delavcev na področju vzgoje in izobraževanja, ki so zaposleni v razvojnih oddelkih vrtcev. Podatke smo zbrali z anketnim vprašalnikom. Ugotovili smo, da večina strokovnih delavcev zase ocenjuje, da so usposobljeni oziroma popolnoma usposobljeni za svoje delo. Preobremenjenost strokovnih delavcev se je izkazala za največjo težavo, s katero se strokovni delavci spopadajo v okviru svojega dela. Kot ovira pri medsebojnem sodelovanju z drugimi strokovnimi delavci se je pokazalo pomanjkanje časa zaradi lastne preobremenjenosti. V nadaljevanju so rezultati pokazali, da strokovni delavci pri svojem sodelovanju z drugimi najpogosteje uporabljajo načrtovanje vsakodnevnih dejavnosti za otroke. Prav tako se je pokazalo, da imajo strokovni delavci v sklopu dnevne rutine ravno pri načrtovanju dejavnosti za otroke največje težave, saj dejavnosti velikokrat pripravljajo individualno za vsakega otroka posebej. Ugotovitev, da strokovni delavci sprotno komunikacijo s starši pri prihodu otrok v vrtec ter odhodu otrok in pogovorne ure ocenjujejo kot najpomembnejše za otrokov razvoj, nas ni presenetila, saj takrat poteka največ komunikacije med starši in strokovnimi delavci. Ravno tako smo pričakovali rezultate, ki so se pojavili pri profesionalnem izpopolnjevanju strokovnih delavcev. Pokazalo se je, da so strokovni delavci mnenja, da skozi prakso v vrtcu oz. delovne izkušnje pridobijo največ znanja za delo z otroki s posebnimi potrebami.
Keywords: otroci s posebnimi potrebami, razvojni oddelki, vzgojno-izobraževalno delo
Published in DKUM: 08.09.2023; Views: 322; Downloads: 55
.pdf Full text (1,53 MB)

7.
Zmožnost pripovedovanja ob sliki pri dve- in triletnih otrocih : diplomsko delo
Nastja Brajnik, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Zmožnost pripovedovanja ob sliki pri dve- in triletnih otrocih smo s pomočjo določene literature v teoretičnem delu najprej predstavili razvoj govora ter dejavnike, ki vplivajo na sam razvoj. V nadaljevanju smo se osredotočili na besedišče pri otrocih, kako lahko spodbujamo otrokov govor v vrtcu in na sam razvoj pripovedovanja otrok v predšolskem obdobju. V drugem delu, to je v empiričnem delu, so pri vsakem otroku predstavljeni in interpretirani rezultati začetnega in končnega preverjanja. Z raziskavo smo želeli ugotoviti razliko oziroma napredek otrok v pripovedovanju med začetnim in končnim preverjanjem, in sicer v številu uporabljenih besed in besednih vrst ter v tvorjenju povedi. Obe preverjanji sta bili izvedeni v razmahu petih mesecev, pri obeh smo tudi uporabili enak inštrumentarij, saj smo le na ta način pridobili realne rezultate samega napredka otrok. Pridobljeni rezultati so pri otrocih, starih od dveh do treh let, pokazali napredek med začetnim in končnim preverjanjem v zmožnosti pripovedovanja ob sliki. Pri nekaterih otrocih smo opazili velik napredek, pri nekaterih pa nekoliko manjšega.
Keywords: razvoj govora, tvorjenje povedi, pripovedovanje, besedne vrste
Published in DKUM: 12.05.2023; Views: 295; Downloads: 94
.pdf Full text (2,83 MB)

8.
Spoznavanje vremenskih pojavov skozi lutkovno-gledališke dejavnosti : diplomsko delo
Nastja Slemnik, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Spoznavanje vremenskih pojavov skozi lutkovno-gledališke dejavnosti je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili, kaj je lutka, ter opisali vrste lutk, ki smo jih uporabili v praktičnem delu. Poudarili smo tudi pomen Kurikuluma za vrtec ter opisali možnosti povezovanja lutk z naravo. Opisali smo vlogo vzgojitelja v lutkovnem procesu in gledaliških dejavnostih ter vlogo otroka v lutkovnem procesu. Predstavili smo pomen zgodnjega srečanja z lutko, in sicer pomen lutke pri razvoju otroka, oblikovanju socialnih veščin ter razvoju domišljije, komunikacije in ustvarjalnosti. Na področju narava smo raziskovali vremenske pojave, ki smo jih v teoretičnem delu tudi opisali. Osredotočili smo se na dež, sneg, oblak, točo, mavrico ter veter in jih otrokom v praksi tudi predstavili. V praktičnem delu smo v več pripravah spoznavali vremenske pojave skozi lutkovno-gledališke dejavnosti. Namen projekta je bil, da otroci na zabaven in sodoben način uresničujejo vzgojno-izobraževalne cilje. Projekt smo izvedli v vrtcu pri Osnovni šoli Muta, v skupini otrok, starih od 3 do 5 let. Z različnimi lutkovnimi tehnikami, kot so ročna lutka, mimična lutka, lutka na palici, senčna lutka in ploska lutka, z gledališkimi predstavami in vremensko karto so otroci usvajali pojme vremenskih pojavov in se seznanjali z njihovim nastankom. Projekt smo zaključili s preverjanjem pridobljenega znanja o vremenskih pojavih skozi lutkovno-gledališke dejavnosti.
Keywords: lutke, narava, vremenski pojavi, lutkovne predstave, gledališke predstave, predšolski otrok
Published in DKUM: 23.11.2022; Views: 551; Downloads: 115
.pdf Full text (5,83 MB)

9.
Organizacija dela v organizacijah v času covida
Nastja Vozlič, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Organizacija je sistem ljudi, virov in sredstev, ki dosegajo želene cilje dela in poslovanja. Za uspešno organiziranje in poslovanje podjetja je potrebna ustrezna organizacija dela, ki je način, kako so naloge razdeljene med posameznike v organizaciji in načini, na katere se te nato usklajujejo, da dosežejo končni izdelek ali storitev. V zadnjih letih se srečujemo s svetovno nalezljivo boleznijo, ki se imenuje epidemija Covid-19, ki je močno vplivala na organizacije in njihovo organizacijo dela. Veliko podjetij je bilo primoranih ustaviti svojo organizacijo, nekateri pa so delali od doma, kar je imelo svoje prednosti in slabosti. Na štajerskem območju sta dve podjetji, ki imata povsem različno dejavnost in s tem tudi organizacijo dela. Prvo podjetje se ukvarja z maloprodajo živil, tehnike in tekstila. Drugo podjetje se ukvarja z gostinstvom. Z namenom proučevanja vpliva epidemije Covid-19 na posamezno organizacijo smo s pomočjo intervjuja ugotovili, kako lahko svetovna bolezen spremeni celotno organizacijo dela. V raziskavi smo dobili vpogled, kakšna je bila organizacija dela pred izbruhom epidemije ter kakšna je sedaj. V času epidemije je podjetje Jagros, d. o. o., lahko vseskozi poslovalo in uspešno rastlo, medtem ko je podjetje PK Trade, d. o. o., moralo več mesecev biti doma in zaprti svojo gostilno, kar je imelo negativni vpliv na njihovo poslovanje. S predlogi smo temeljili predvsem na izboljšanju celotne organizacije in njihove organizacije dela in s tem uspešnosti podjetja.
Keywords: Epidemija Covid-19, organizacija dela, organizacija, gostinstvo, maloprodaja.
Published in DKUM: 02.11.2022; Views: 389; Downloads: 73
.pdf Full text (1,15 MB)

10.
Učinek glasovnega zavedanja na pisanje nareka v 3. razredu osnovne šole
Nastja Tovornik, 2022, master's thesis

Abstract: V naši magistrski nalogi smo se ukvarjali s tematiko razvoja vseh štirih velikih področji komunikacije. Naša vsakodnevna življenja bi brez poslušanja, govorjenja, branja in pisanja izgledala popolnoma drugače. Že če primerjamo komunikacijo z mlajšim otrokom, pri katerem so komunikacijske sposobnosti še v razvoju, z odraslo osebo, je opazna velika razlika. Skozi teorijo smo spoznali, kako pomemben je razvoj glasovnega zavedanja v zgodnjih letih otrokovega razvoja, ter se nato v empiričnem delu posvetili raziskovanju glasovnega zavedanja med učenci tretjega razreda osnovne šole. S pomočjo nareka smo izvedli primerjavo in klasifikacijo napak, ki so jih učenci naredili pri pisanju nareka. Zanimalo nas je, ali bo mogoče po obdobju petih mesecev govoriti o zmanjšanju števila napak pri vseh učencih, ali bodo med dečki in deklicami nastajale pomembne razlike. Ugotovili smo, da učenci niso dosegli enakomernega napredka in da so nekateri pri drugem pisanju nareka naredili celo več napak kot pri prvem pisanju.
Keywords: narek, glasovno zavedanje, opismenjevanje, tretji razred
Published in DKUM: 12.10.2022; Views: 493; Downloads: 77
.pdf Full text (1,28 MB)

Search done in 0.23 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica