| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 91
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Accuracy and speed of molecular response reporting with Xpert BCR-ABL Ultra in vitro diagnostic test in CML patients
Špela Stangler Herodež, Nadja Kokalj-Vokač, Zlatko Roškar, Mojca Dreisinger, 2021, original scientific article

Keywords: chronic myeloid leukemia, BCR-ABL1 fusion gene, GeneXpert, minimal residual disease, molecular response
Published in DKUM: 22.01.2023; Views: 77; Downloads: 7
.pdf Full text (354,96 KB)
This document has many files! More...
This document is also a collection of 1 document!

2.
Analiza različnih oblik pohodov v zgodnjem otroštvu : diplomsko delo
Nadja Frelih, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Namen naše diplomske naloge je bilo ugotoviti, s katero obliko pohoda najlažje dosežemo zadane cilje oziroma kateri najbolje vplivajo na otroka in kaj otroke najbolje motivira znotraj različnih oblik pohoda, hkrati pa spodbuditi čim več strokovnih delavcev za izvajanje pohodov v vrtcu. Poleg tega smo v diplomski nalogi raziskali in predstavili telesni razvoj otroka, gibanje otroka v naravi, različne didaktične pristope, učni transfer, gibalne spretnosti, igro in funkcijo gibanja v igri, model komuniciranja, organizacijske oblike, motivacijo in motivacijske vidike pohoda. V praktičnem delu smo pripravili in izvedli tri različne oblike pohoda, in sicer pohod, orientacijski pohod in pohod z integracijo kurikularnih področij. Pri praktičnem delu smo primerjali vse tri pohode, ki smo jih izvedli. Primerjali smo, katera oblika pohoda je najboljša za dosego ciljev na pohodu, katera oblika pohodov otroke najbolje motivira in kateri pohod je najbolj primeren za predšolske otroke. Ugotovili smo, da je za načrtovanje in izvedbo pohoda potrebno uporabiti primerne didaktične pristope, s katerimi bomo dosegli cilje, ki smo si jih zastavili, in obenem omogočili pozitivno vzdušje in boljšo motiviranost otrok. Prav tako smo ugotovili, da otroke lahko bolje notranje motiviramo s pomočjo različnih športnih sredstev, pomembno vlogo pa ima tudi uvodni pogovor in priprava na sam pohod. Ugotovili smo tudi, da v pohod lahko vključimo vsa področja kurikula, zaradi česar postane veliko bolj zanimiv in razgiban, hkrati pa otrokom da več motivacije za nadaljevanje poti. Zanimalo nas je, s katero dejavnostjo lahko otroku približamo gibanje v naravi in ugotovili smo, da je pomembno, da mu gibanje približamo z neposredno izkušnjo v naravi, z raziskovanjem in z intenzivnejšim gibanjem, kot so npr. pohodi, športne igre ipd.
Keywords: predšolski otrok, pohod, pohod v vrtcu, gibanje, motivacija
Published in DKUM: 12.10.2022; Views: 157; Downloads: 42
.pdf Full text (2,46 MB)

3.
Komunikacijske ovire medicinske sestre v ambulanti družinske medicine
Nadja Potočnik, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Izhodišča: Komunikacijske ovire povzročijo, da dano sporočilo ni predano tako, kot je bilo mišljeno. Ovire lahko nastanejo v vseh procesih komunikacije s strani pošiljatelja, prejemnika ali s strani okolja. Namen zaključnega dela je raziskati, katere so komunikacijske ovire medicinske sestre v ambulanti družinske medicine. Metode: Raziskava zaključnega dela je temeljila na kvantitativni metodologiji raziskovanja, s katero smo želeli pridobiti podatke o komunikacijskih ovirah medicinske sestre v ambulanti družinske medicine. Kot inštrument raziskovanja smo uporabili anketni vprašalnik, ki smo ga sestavili na osnovi strokovne literature. Podatke smo analizirali in prestavili s pomočjo grafov in tabel. Uporabili smo deskriptivne in inferenčne statistične metode. Rezultati: Ugotovili smo, da medicinske sestre v povprečju dobro zaznajo komunikacijske ovire, vendar pogosto nimajo dovolj časa in veščin, da bi se nanje ustrezno odzvale. Izračunali smo, da 58 % anketiranih meni, da niso dovolj poučeni za primere, ko nastane komunikacijska ovira. Razprava in sklep: Potrebno bi bilo narediti več raziskav s področja prepoznavanja komunikacijskih ovir v zdravstveni negi. Potrebna bi bila tudi dodatna izobraževanja medicinskih sester o spopadanju z nastalimi komunikacijskimi ovirami pri njihovem delu.
Keywords: komunikacija, komunikacijske ovire, medicinska sestra, pacient
Published in DKUM: 30.11.2021; Views: 595; Downloads: 89
.pdf Full text (1,33 MB)

4.
Trendi sodobnega turizma: potovanje s hišnimi ljubljenci ali varstvo v hotelu za živali?
Nadja Mlakar, 2021, master's thesis

Abstract: Živali imajo že od nekdaj pomembno vlogo v življenju ljudi. Človek jih izrablja na različne načine in z njimi tudi tvori različne odnose, ki se nenehno spreminjajo. Ljudje imajo različen odnos do tega, katera žival lahko biva z njim, katero bo uporabil kot hrano ali za zabavo in katera je primerna za spremstvo na potovanju. S pomočjo obstoječe literature v nalogi predstavimo odnos ljudi do živali skozi zgodovino, s poudarkom na današnji dobi ter njihovo vlogo v turizmu. Ugotovimo, da nekatere vrste živali že same po sebi predstavljajo turistično atrakcijo in v turizmu pogosto prihaja do njihovega izkoriščanja, nepotrebnega mučenja, poškodb in celo smrti. Osredotočimo se na hišne ljubljence, ki pogosto potujejo skupaj s svojimi lastniki. V nalogi smo preverili, s kakšnimi težavami se soočajo lastniki hišnih ljubljencev v primeru potovanj z njimi v slovenskem prostoru. Naloga nudi vpogled v dojemanje potovanj s hišnimi ljubljenci in mnenja o storitvah hotelov za hišne živali na območju Slovenije.
Keywords: turizem, živali v turizmu, hišni ljubljenci, potovanja, hotel za živali
Published in DKUM: 26.11.2021; Views: 807; Downloads: 211
.pdf Full text (1,72 MB)

5.
Marketinško komuniciranje in digitalni marketing v podjetju Hofer
Nadja Krajnc, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Marketinško komuniciranje ima zelo pomembno vlogo pri uspešnosti podjetja. Dandanes pa je njegov pomen še večji kot včasih. Oglaševanje nas kot odjemalce obdaja na vsakem koraku, na naših pametnih telefonih, tablicah, radiu, televizorju, na panojih ob cesti. Podjetja vse bolj prehajajo iz tradicionalnih kanalov komuniciranja k digitalnim, vse več je digitalnega marketinga na družbenih omrežjih in spletu, kar pa se odraža tudi v potrošniškem vedenju. V diplomskem delu smo predstavili teoretična stališča marketinškega komuniciranja in digitalnega marketinga, s pomočjo znanih slovenskih in tujih avtorjev. Pojme smo razložili, opisali ter pojasnili prednosti in slabosti le teh. Primerjali smo tradicionalno marketinško komuniciranje z digitalnim in predstavili trende digitalnega marketinga. V empiričnem delu smo se lotili podjetja Hofer, ki smo ga najprej predstavili in opisali. Podali smo osnovne podatke, predstavili zgodovino, njihovo filozofijo, strukturo in blagovne znamke. Nato smo se lotili temeljitega pregleda tehnik, načinov marketinškega komuniciranja in digitalnega marketinga. S pomočjo spleta in reklamnih katalogov smo le te opisali in jih analizirali. Za konec smo vse skupaj povzeli, zapisali ugotovitve in podali kritično mnenje. Hipoteze smo potrdili ali ovrgli.
Keywords: marketinško komuniciranje, digitalni marketing, odjemalec, izdelek, Hofer, marketing, družbena omrežja, oglas
Published in DKUM: 26.10.2021; Views: 668; Downloads: 183
.pdf Full text (1,28 MB)

6.
Umeščanje izdelkov v filmsko in zabaviščno industrijo
Nadja Kos, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Umeščanje izdelkov je posebna tehnika oglaševanja v filmih, serijah, videjih, oddajah, na televiziji, v videospotih, knjigah in podobno. Je način oglaševanja, ki je za odjemalce prikazano na privlačen način. Gre za oglaševanje določenih produktov v filmih ali serijah. Prikazuje uporabo izdelka, imidž blagovne znamke ali služi za zapolnitev prostora v sceni. Za oglaševalce je to pametno orodje, saj so na ta način odjemalci lažje dosegljivi in jih mogoče lažje prepričati v nakup. Veliko podjetij predstavi ali pridobi svoje dobro ime, se s tem tudi ustrezno pozicionira na trgu s pomočjo uporabe umeščanja izdelkov. V filmu se izdelki lahko predstavijo kot prestižna znamka, nizkocenovna znamka, športna, elegantna znamka, ki jo preprosto moraš imeti. V premišljenih umestitvah je mogoče, da blagovne znamke tudi zaslovijo. Tako lahko podjetja gradijo na svojem premoženju in imidžu blagovne znamke. Vendar je ta tehnika izpostavljena zlorabi in uporabljena kot prekrito oglaševanje. Nemoralna uporaba te tehnike je, kadar gledalci ne vedo, da so izpostavljeni vplivu prepričevanja v nakup izdelka ali blagovne znamke. Gledalci morajo vedeti, da so takim vplivom izpostavljeni med ogledom filma ali serije in to tudi pričakujejo. To je moralno umeščanje izdelkov oziroma blagovnih znamk. Tehnika umeščanja izdelka je prisotna že veliko časa. V državah ZDA jo uporabljajo zelo pogosto. Zanimalo pa nas je, kako je ta tehnika razširjena v Sloveniji, in ali se da primerjati s filmi narejenimi na ameriškem trgu. Naš cilj je poiskati in proučiti bistvene razlike med obema trgoma. Predvidevamo, da je omenjena tehnika oglaševanja bolj razvita na ameriškem trgu.
Keywords: Oglaševanje, umeščanje izdelkov, pozicioniranje blagovne znamke, filmska industrija.
Published in DKUM: 06.09.2021; Views: 576; Downloads: 41
.pdf Full text (2,90 MB)

7.
Problematika grizenja repov pri prašičih - vidik rejca
Nadja Jager, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Cilj diplomske naloge je bil ovrednotiti pojavnost in resnost grizenja repov v rejah prašičev v Sloveniji, pridobiti mnenje in izkušnje rejcev o pomembnosti različnih dejavnikov tveganja za pojav grizenja repov ter ovrednotiti učinkovitost različnih obogatitvenih materialov pri preprečevanju grizenja repov. Podatke smo pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika. V raziskavi je sodelovalo 23 rejcev. V slovenskih rejah se z grizenjem repov srečuje približno tri četrtine prašičerejcev. Grizenje repov se večinoma pojavlja v manjšem obsegu (1-5%), v 10% rej pa poročajo o 50-90% poškodovanosti repov. Rejci grizenje repov na splošno smatrajo za manj resen problem. Z namenom preprečevanja tega pojava izvajajo različne preventivne aktivnosti, kot je na primer prilagajanje krme, klime in gostote naselitve ter dodajanje obogatitvenih materialov. Slednje uporablja kar 90% rejcev, najpogosteje verige in žoge. Rejci so večini potencialih dejavnikov tveganja pripisali visoko pomembnost. Kot najpomembnejše so sicer ocenili dejavnike, povezane s kakovostjo zraka, zdravjem živali in genetsko zasnovo, le nekoliko manj pomembne pa dejavnike, povezane s krmljenjem, lastnostmi boksa in obogatitvijo. Med različnimi materiali/predmeti za obogatitev so rejci kot najbolj učinkovite pri preprečevanju grizenja repov ocenili slamo in seno, a teh materialov v svojih rejah večinoma ne uporabljajo. Raziskava je pokazala, da se rejci zavedajo pomena zagotavljanja ustreznega rejskega okolja pri preprečevanju grizenja repov pri prašičih.
Keywords: prašič, grizenje repov, ukrepi za preprečevanje, zaposlitveni predmeti/material
Published in DKUM: 02.09.2021; Views: 656; Downloads: 57
.pdf Full text (1,00 MB)

8.
Metode za razvoj moči
Nadja Petrovič, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Človek potrebuje moč za telesno držo v vseh položajih in osnovno gibanje, kot sta hoja in tek. Uporabljamo jo praktično za vse dejavnosti, pri katerih je potrebno premikati lastno telo ali različna bremena, torej za premagovanje različnih naporov. Izmed vseh oblik vadb za zmanjšanje napredovanja različnih bolezni je ravno moč najučinkovitejše sredstvo, saj izboljša aktivno gibljivost in ravnotežje ter pomaga zmanjšati simptome različnih kroničnih bolezni. Za človekovo preživetje je nujno potrebna, zato moramo zanjo skrbeti tudi v pozni starosti. Strokovnjaki ugotavljajo, da lahko s pravilnim treningom vplivamo nanjo prav v vseh življenjskih obdobjih. Pogosto se pojavi vprašanje, kakšen mora biti trening za moč, da se doseže kar največji učinek. Raziskave dokazujejo, da je najbolj učinkovita vadba 2–3-krat tedensko z dnevom odmora med treningi. Pomembno je, da so v vadbo vključene vse mišične skupine. Za najboljše rezultate je potrebno 8–12 ponovitev vsake vaje v enakomernem tempu, vaje pa se morajo izvajati v več serijah s krajšimi odmori, med katerimi se udeleženci raztezajo, oz. sprostijo tiste mišice, ki so bile med vadbo najbolj obremenjene. Namen diplomske naloge je bil predstaviti različne metode za razvoj moči, pri čemer je izpostavljen predvsem namen opisanih metod in cilj mišičnih skupin, ki jih želijo vadeči izboljšati. Za lažje razumevanje naštetega vsebuje diplomsko delo tudi opis sestave in delovanja mišice ter mišičnih skupin.
Keywords: moč, hitra moč, maksimalna moč, vzdržljivost v moči
Published in DKUM: 01.04.2021; Views: 854; Downloads: 100
.pdf Full text (1,27 MB)

9.
Kakovost življenja pacienta s Parkinsonovo boleznijo po globoki možganski stimulaciji
Nadja Irgolič, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V zaključnem delu smo opisali Parkinsonovo bolezen in zdravljenje le-te. Predstavili smo pozitivne kot negativne učinke posega in opisali zdravstvenovzgojno delo medicinske sestre. Vse skupaj smo povezali s kakovostjo pacientovega življenja in opredelili, na katerih področjih se pojavljajo bistvene spremembe.
Keywords: Parkinsonova bolezen, globoka možganska stimulacija, kakovost življenja, medicinska sestra, pacient
Published in DKUM: 21.09.2020; Views: 785; Downloads: 167
.pdf Full text (1,08 MB)

10.
Poslovni potenciali/vidiki uporabe pripomočka workflow management podjetja buyitc
Nadja Želj, 2020, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo se podrobneje lotili poslovnih procesov. Vse od opredelitve, do osnovnih korakov, oziroma osnovnih sestavin, ki jih mora imeti vsak uspešen poslovni proces. Opisali smo življenjski krog poslovnega procesa in delovanje omenjenih procesov. Nato smo se lotili različnih tipov poslovnih procesov oziroma kot jim na kratko rečemo BPM (ang. Business process management). Pogledali smo tudi rešitve, orodja, ki so na trgu za poslovne procese, omenili nekatere primere in izpostavili njihove prednosti oziroma pomanjkljivosti. Po podrobnejši predstavitvi BPM, smo se lotili še njegove vpeljave in/ali prenove poslovnega sistema. Pregledali bomo kako se zadeve uspešno vpelje v konkretno podjetje oziroma kako se uspešno prenovi. Prav tako smo predstavili konkretne razlike med BPM in BPR (angl. Business process reengineering), ter izpostavili ključne prednosti in slabosti. Po dobrem poznavanju celotnih BPMS (ang. Business process system), smo prikazali še nekaj trendov in smer razvoja. V drugem delu smo se na podlagi predhodne teorije lotili analize BPMS rešitve podjetja BuyITC, ki se imenuje Workflow managament. Izpostavili smo prednosti in slabosti rešitve in predlagali morebitne izboljšave.
Keywords: BPM, uvedba BPM, BPMS, BPR, workflow management, BuyITC, življenjski cikel BPMS, delovni tok.
Published in DKUM: 18.08.2020; Views: 740; Downloads: 59
.pdf Full text (3,72 MB)

Search done in 0.18 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica