| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 1 / 1
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Uporaba tehnologije navidezne resničnosti za izboljšanje učnega procesa pri poučevanju kemije : magistrsko delo
Mojca Oprčkal, 2023, master's thesis

Abstract: VR (virtualna resničnost) in AR (nadgrajena resničnost) tehnologija sta postali vse bolj razširjeni in se uporabljata na različnih področjih, vključno z izobraževanjem. Pri poučevanju kemije se očala za navidezno resničnost (VR očala) izkazujejo za obetavno orodje, saj omogočajo osnovnošolcem, dijakom in študentom bolj interaktivno učenje. Uporabijo se lahko kot učno orodje na različnih področjih, kot so virtualne ekskurzije, praktično učenje, interaktivno učenje in sodelovalno učenje. Raziskave kažejo, da imata VR in AR velik potencial za pomoč učencem pri izboljšanju njihovih veščin in znanja. Učenci imajo zaradi VR očal večjo motivacijo, dosegajo višje kognitivne nivoje, bolje razumejo abstraktne pojme in procese, so aktivnejši pri učnem procesu, večja je dostopnost, saj lahko eksperiment izvajajo kadarkoli in kjerkoli ter uporaba omogoča individualizirano izkušnjo. Raziskave poročajo tudi o pomanjkljivostih in izzivih VR tehnologije. To so finance, tehnične omejitve, potreba po ustrezni in dovolj zmogljivi opremi, pomanjkanje ustreznih izobraževalnih aplikacij ter telesna slabost med uporabo VR očal. V raziskavi smo preverjali razumevanje vodikove vezi s pomočjo VR očal pri študentih razrednega pouka, predšolske vzgoje in naravoslovne smeri na Univerzi v Mariboru. S pomočjo predtesta smo najprej preverili obstoječe znanje, nato so si ogledali video submikroskopskega prikaza delcev in razlage vodikove vezi pri faznih prehodih vode in tvorbi snežink ter na koncu rešili še potest. Ugotovili smo, da so študenti vseh vključenih študijskih smeri napredovali v znanju. Največji napredek so pokazali študentje naravoslovne smeri in razrednega pouka pri risanju vodikove vezi med molekulama vode in izbiri morfološke oblike snežinke. Študentom je bila uporaba VR tehnologije všeč in bi si jo želeli še preizkusiti ter uporabiti pri študiju.
Keywords: virtualna resničnost, nadgrajena resničnost, VR očala, IKT, kemija
Published in DKUM: 12.10.2023; Views: 628; Downloads: 140
.pdf Full text (2,24 MB)

Search done in 0.04 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica