| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 3 / 3
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
RAVNANJE S STAREJŠIMI ZAPOSLENIMI V VELIKIH PODJETJIH V SLOVENIJI
Mojca Gaber, 2014, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo z naslovom Ravnanje s starejšimi zaposlenimi v velikih podjetjih v Sloveniji je sestavljeno iz dveh delov. V prvem delu je opisano teoretično izhodišče, v katerem je predstavljena problematika staranja prebivalstva. Omenjen pojav prinaša veliko posledic − od pomanjkanja delovnega prebivalstva, spreminjanja pogojev upokojevanja, politike zaposlovanja, večjih izdatkov države na področju financiranja pokojnin in zdravstvene oskrbe, kot tudi do sprememb na ravni posameznika ter podjetij. Opredelili smo tudi starejšega delavca, kjer smo izpostavili stopnjo delovne aktivnosti starejših delavcev, njihove lastnosti ter zaposlovanje in pravni okvir zaposlovanja starejših delavcev. V teoretičnem delu smo izpostavili tudi ukrepe, namenjene starejšim delavcem, ki jih uveljavlja Republika Slovenija, in management starostnikov ter vidike upravljanja s starejšimi delavci. V drugem, empiričnem delu magistrskega dela smo predstavili raziskavo, s pomočjo katere smo preučevali ravnanje s starejšimi zaposlenimi v velikih podjetjih v Sloveniji, glede na pogostost izvajanja posameznih vidikov upravljanja s starejšimi delavci. Ugotovili smo, da imajo podjetja največji delež zaposlenih, starih med 30 in 44 let. Najmanjši delež zaposlenih pa predstavljajo zaposleni, stari od 29 let in starejši zaposleni. Rezultati so pokazali, da prevladujejo podjetja, ki zaposlujejo med 5 % in 20 % starejših zaposlenih. Največ starejših zaposlenih ima poklicno ali srednješolsko izobrazbo ali manj. Lastnosti, s katerimi anketirana podjetja opisujejo starejše zaposlene, so: veliko delovnih izkušenj, pripadnost in lojalnost delodajalcu ter delu, modrost in razum ter strokovno znanje. Lastnosti, za katere pa podjetja mislijo, da niso značilne za starejše zaposlene, so: dobro znanje tujih jezikov, visoka produktivnost in visoka motiviranost za učenje. Ugotovili smo tudi, da podjetja v povprečju najbolj pogosto izvajajo ukrepe, ki se nanašajo na analize v podjetju ter prenosu znanja, prerazporeditev starejših in karierni razvoj; sledijo jim ukrepi, ki se nanašajo na upravljanje z zdravjem na delovnem mestu in izobraževanje ter usposabljanje v podjetju. Povprečno najmanj pogosto pa sodelujoča podjetja v raziskavi izvajajo ukrepe, ki se nanašajo na reorganizacijo delovnega postopka, prožni delovni čas in kulturo ter odnos v podjetju.
Keywords: Staranje prebivalstva, starejši delavci, velika podjetja, ravnanje s starejšimi zaposlenimi
Published: 08.10.2014; Views: 1966; Downloads: 384
.pdf Full text (1,50 MB)

2.
3.
POVEZANOST MED VELIKOSTJO PODJETJA IN MERLJIVIMI ATRIBUTI ZAPOSLITVENEGA OGLASA
Mojca Gaber, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Vsi zaposlitveni oglasi imajo skupen cilj — seznaniti čim več ljudi in pritegniti pravega kandidata za prosto delovno mesto. Z dobrim zaposlitvenim oglasom lahko bistveno vplivamo na uspešnost oglasa, ki je odvisna od njegove oblike in vsebine. Oglasi morajo biti čim bolj izvirni in vpadljivi, da pritegnejo pozornost potencialnih kandidatov. Dober oglas in primeren kandidat za zaposlitev sta namreč močno povezana. V diplomskem delu smo raziskali, kakšna je povezava med velikostjo podjetja in merljivimi atributi zaposlitvenega oglasa. Velikost podjetja smo določili glede na število zaposlenih v podjetju. Atributi, ki smo jih vključili v raziskavo, so površina, cena, barve, število ponovitev in število prijav na zaposlitveni oglas. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov, teoretičnega in raziskovalnega. V teoretičnem delu smo predstavili tržno komuniciranje, nato smo podrobneje opisali oglaševanje in odnose z javnostmi. Opisali smo, kako se oglaševanje uporablja tudi kot oblika vabljenja potencialnih kandidatov za zaposlitev. Na koncu smo opredelili zaposlitvene oglase. Z njimi podjetje komunicira z javnostmi, daje vedeti, da živi, raste in zaposluje. Raziskovalni del je bil namenjen analiziranju podatkov in teoriji, ki je bila pomembna za razumevanje raziskave. Podatke, ki smo jih pridobili s pomočjo preučevanja zaposlitvenih oglasov in anketnega vprašalnika, smo statistično obdelali s pomočjo programa SPSS in Microsoft Excel. Pri testiranju hipotez smo ugotovili, da med velikostjo podjetja in atributi zaposlitvenih oglasov obstaja pozitivna odvisnost. Odstopal je le atribut število ponovitev zaposlitvenega oglasa, kjer je raziskava pokazala, da povezanost ne obstaja. Najvišja povezanost se je pokazala med spremenljivkama velikost podjetja in število prijav na zaposlitveni oglas. Ugotovili smo tudi visoko povezanost med velikostjo podjetja in površino, ceno ter številom barv v zaposlitvenem oglasu. Testirali smo tudi, kakšna je povezava med samimi atributi. Ponovno je izstopal atribut število ponovitev zaposlitvenega oglasa, saj je analiza pokazala, da med njim in površino, ceno, bravo obstaja negativna odvisnost. Med številom ponovitev in številom prijav na zaposlitveni oglas pa povezave ni. Pogledali smo si tudi, katere medije podjetja največ uporabljajo za oglaševanje. Analiza podatkov je pokazala, da podjetja za oglaševanje zaposlitvenih oglasov poleg časopisov največ uporabljajo internet. Za najmanj uporabljen medij pa sta se pokazala radio in TV sprejemnik.
Keywords: Tržno komuniciranje, oglaševanje, odnosi z javnostmi, velikost podjetja, zaposlitveni oglasi
Published: 01.12.2010; Views: 2051; Downloads: 114
.pdf Full text (3,93 MB)

Search done in 0.04 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica