1. Povezanost vizualnega vtisa s percepcijo sposobnosti posameznikaLeila Aleksandra Jelić, 2025, undergraduate thesis Abstract: Ugotoviti želimo čim več o vplivu vizualnega vtisa na percepcijo o sposobnostih posameznika. Ravno zaradi tega, ker civilizacijsko stremimo temu, da ne povezujemo vizualnega vtisa s sposobnostmi, želimo poglobiti to temo, ki jo z ozaveščanjem lahko osvetlimo in vključimo k boljši kakovosti sodelovanja med nami. Podrobneje želimo pogledati in poiskali nasvete, ki nam ob sprejemanju človeške narave koristijo. Sprašujemo se, koliko kot člani napredne družbe, v kateri se trudimo, da se dobro opravljeno delo in trud poplačata z napredovanjem, na to vplivajo vizualne predstave o sodelavcih in posledično, tudi o nas samih. Keywords: prvi vtis, zunanji videz, telesna govorica, komunikacija, uspeh Published in DKUM: 23.04.2025; Views: 0; Downloads: 6
Full text (4,36 MB) |
2. Pričakovanja starejših zaposlenih v delovnem okoljuTajda Stokuća, 2025, undergraduate thesis Abstract: Hitro starajoče se prebivalstvo prinaša številne izzive za starejše zaposlene v delovnem okolju. Pričakovanja starejših zaposlenih so odvisna od njihovih želja, vendar pa sta ključni merili za zadovoljstvo počitek in upokojitev. Vsebino smo razdelili na teoretični del, v katerem smo s pomočjo virov in literature opisali različna področja, povezana s starejšimi zaposlenimi, ter empirični del, v katerem smo izvedli raziskavo z zaposlenimi, starimi 55 let ali več. Keywords: Staranje, stereotipi, zadovoljstvo, motivacija, nadgrajevanje, organizacijska kultura Published in DKUM: 09.04.2025; Views: 0; Downloads: 10
Full text (638,59 KB) |
3. 44th International Conference on Organizational Science Development : Human Being, Artificial Intelligence and Organization, Conference Proceedings2025, proceedings of peer-reviewed scientific conference contributions (international and foreign conferences) Abstract: The 44th International Scientific Conference on the Development of Organisational Science was focused on developing and advancing knowledge in the organisational sciences, with a focus on the contemporary challenges and opportunities of our time. On the one hand, it is humans who have woven the knowledge of organisations and will continue to enrich the knowledge of organisations in the future. On the other hand, we need to take into account the situational factors and the wider environment that are intrinsic to understanding organisations. The title of this year's conference is: Human being, Artificial Intelligence and the Organisation. The society we live in today is going through a period of great change in various areas of our lives. Although our pace sometimes stops, the forces of the environment do not. The pace of change often no longer surprises us. But the pillars of our action, the achievements of human society, are something of which we can be justly proud. Artificial intelligence is one of the forces that has entered our everyday lives in many places in recent times. Where are the opportunities and where are the dangers of artificial intelligence, where is human intelligence still a significant step ahead of artificial intelligence? Keywords: organization, human being, artificial intelligence, changes, organizational development Published in DKUM: 20.03.2025; Views: 0; Downloads: 25
Full text (22,76 MB) This document has many files! More... |
4. Poslovni načrt za odprtje kozmetičnega salona za manikiro Rock your nailsMateja Vukota, 2022, undergraduate thesis Abstract: Vsakodnevno smo obkroženi z ljudmi, ki so sami podjetniki ali pa si to vsaj želijo biti. Posledično nam je pojem podjetništva poznan, vendar pogosto ne vemo, kje in predvsem kako bi začeli našo podjetniško pot v svetu, v katerem je podjetnikov že mnogo. Naš namen je bil sestaviti ustrezen poslovni načrt za odprtje kozmetičnega podjetje Rock your nails.
V teoretičnem delu smo se osredotočili na pregled tako domače kot tudi tuje literature, ki nam je v pomoč pri spoznavanju pojmov, kot so podjetje, podjetnik in poslovni načrt. Slednji nam je tudi vodilo za zapis poslovnega načrta za kozmetični salon. V raziskovalnem delu smo predstavili že ustanovljeno kozmetično podjetje M – cosmetics, kjer so nam tudi omogočili eno izmed metod raziskovanja, intervju z direktorico podjetja. Le-ta nam je v veliko pomoč tako pri pisanju poslovnega načrta kot tudi pri odprtju lastnega podjetja. Z analizo odgovorov in dobljenih podatkov iz ankete smo odgovorili na zastavljena raziskovalna vprašanja, ki so se navezovala na starost strank, storitve, ki si jih želijo obiskovati ter dejavnike, ki vplivajo na obisk storitve.
Skozi analizo rezultatov smo spoznali, katere so naše potencialne stranke in predvsem kaj si le-te želijo pri kozmetičnih salonih. Spoznali smo pomembnost poslovnega načrtovanja v večletnem obdobju, predvsem na področju širitve kozmetičnega salona. Naša ugotovitev je bila, da je poslovni načrt pomagal pri odprtju novega kozmetičnega salona Rock your nails. Keywords: poslovni načrt, podjetje, podjetnik Published in DKUM: 21.02.2025; Views: 0; Downloads: 46
Full text (1,57 MB) |
5. Government-funded sustainable development and professionalisation of NGOsLivija Rojc Štremfelj, Jana Žnidaršič, Miha Marič, 2020, original scientific article Abstract: This paper addresses the first financial initiative of the Slovenian government for the professionalisation and development of non-governmental organisations (NGOs) to promote sustainability in the third sector. The measure was the result of the Non-Governmental Organisations Act, adopted in 2018, and was followed by the Development strategy of non-governmental organisations and volunteering until 2023 (DSNGOV). The state’s contribution to an increased level of professionalisation was welcomed by NGOs because, compared to other EU28 states, which have an average employment rate of 4.18%, Slovenia is far behind, with only 0.82% of its active working population being employed in the NGO sector. In May 2018, the Ministry of Public Administration released invitations to fund projects for the development and professionalisation of NGOs and voluntary service, providing grants for 100 NGO jobs. The final project results were compiled in March 2020, and the findings were evaluated in 29 survey reports in April 2020. The research focused on the occupations for which employees were sought, legal forms of the applicant NGOs and recruitment methods. The results demonstrate that the state measure was successful, as 69% of the funded jobs were sustained. However, most of the retained jobs were filled by those who were previously employed in the NGO sector (84.6%), so the employment rate has barely risen. Keywords: professionalization, NGO sector, sustainable third sector, development strategy, state measures, HRM, public financing, non governmental organisations, sustainable development Published in DKUM: 18.12.2024; Views: 0; Downloads: 6
Full text (298,56 KB) This document has many files! More... |
6. Dejavniki notranje in zunanje motivacije pri generaciji ZJelena Micova, 2024, undergraduate thesis Abstract: Motivacija je ključen dejavnik, ki človeka žene k nekemu napredku. Spodbuja ljudi, da dosegajo najboljše rezultate in uresničujejo svoje zadane cilje. Sestavljena je iz treh prvin, to so potreba, dejavnost in cilj. Delimo jo na notranjo in zunanjo motivacijo. Notranja motivacija nastopi takrat, ko je posameznik motiviran zgolj zaradi lastne želje, kot je to npr. želja po novem znanju, po izzivu, užitku in raziskovanju samega sebe. Zunanja motivacija se deli na materialne in nematerialne nagrade. Materialne so npr. denar, darila in plača. Nematerialne pa so lahko pohvala, kariera in dobra ocena.
Pripadniki generacije Z spadajo v obdobje od leta 1997 do leta 2012. To je generacija, ki je bila prisotna pri hitrem digitalnem napredku, prav tako je bila prisotna razcvetu pametnih naprav. Značilno zanje je, da jih najdemo na družbenih omrežjih. Motivirajo jih njihove vrednote, zelo pomemben pa jim je tudi osebni razvoj.
Namen raziskave je bil raziskati in analizirati motivacijo generacije Z. V raziskovalnem delu smo si zastavili raziskovalna vprašanja, na katera smo odgovore pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika. Ugotovili smo, kaj generacijo Z najbolj motivira in kakšen vpliv imajo nanje določeni dejavniki notranje ter zunanje motivacije.
Glavne ugotovitve izvedene ankete so, da so v večini odgovarjale ženske, stopnja izobrazbe anketiranih je v povprečju srednješolska. Izobrazba je anketirancem zmerno pomembna. V večini dajejo velik poudarek motivaciji, saj z njeno pomočjo lažje opravljajo zadane naloge. Glede zunanje motivacije je na prvem mestu denar, pri notranji motivaciji pa občutek dosežka. Ker so anketiranci rojeni v obdobje tehnologije, jim le-ta ne predstavlja večjih težav, tehnološko pa so podučeni do neke mere. Prav tako se anketiranci nekoliko strinjajo, da se nekaj stvari naučijo tudi od Youtuba. Povprašali smo jih tudi, ali so imeli njihovi starši vpliv pri izbiri njihove izobrazbene smeri, v večini niso imeli vpliva. Generacija Z se zaveda pomembnosti ravnovesja med poklicnim in zasebnim življenjem. Povprečno so naklonjeni delu od doma. Velika večina anketirancev v prihodnosti želi postati samostojni podjetnik. Kljub teoretičnim izhodiščem smo s pomočjo analize podatkov pridobljenih z anketo ugotovili, da pripadniki generacije Z raje komunicirajo v živo. Keywords: motivacija, notranja motivacija, zunanja motivacija, generacija Z Published in DKUM: 15.11.2024; Views: 0; Downloads: 142
Full text (544,32 KB) |
7. Stres na delovnem mestu in njegove posledice na ravni organizacijeKristina Momčilov, 2024, undergraduate thesis Abstract: Stres na delovnem mestu predstavlja resen problem tako z vidika posameznika kot organizacije. Pri pregledu literature smo s pomočjo sekundarnih virov definirali vrste stresa, poiskali najpogostejše simptome in podrobneje opisali vzroke stresa na delovnem mestu, kot so nepošten odnos in pritisk vodstva, nezadostno število virov in časa, prevelika in zahtevna delovna obremenitev, neustrezno plačilo in konflikt med vlogami. Proučili smo poglavitne posledice stresa na delovnem mestu na ravni posameznika in organizacije ter načine spopadanja s stresom.
V raziskovalnem delu smo s pomočjo teoretičnih izhodišč preverjali prisotnost stresa na delovnem mestu, njegove ključne dejavnike ter simptome, metode in tehnike obvladovanja stresa posameznika in organizacije. V namen raziskave smo izvedli anketo med zaposlenimi iz različnih organizacij, analiza rezultatov pa je pokazala, v kolikšni meri udeleženci doživljajo stres na delovnem mestu. Razlike med doživljanjem stresa in spolom ter povezanosti med doseženo stopnjo izobrazbe in doživljanjem stresa nismo potrdili zaradi neenakomerne zastopanosti anketirancev. Na podlagi rezultatov smo tudi ugotovili najpogostejše simptome, ki se pojavljajo med udeleženci, prav tako načine, ki pripomorejo k zmanjševanju stresa na ravni posameznika in organizacije. K temu smo podali še različna priporočila in ukrepe, ki so podrobneje opisani v nadaljevanju. Keywords: stres na delovnem mestu, vrste stresa, vzroki in simptomi stresa na delovnem mestu, posledice stresa na delovnem mestu, premagovanje stresa na delovnem mestu Published in DKUM: 15.11.2024; Views: 0; Downloads: 86
Full text (2,11 MB) |
8. Izzivi širjenja poslovanja družinskih podjetij na mednarodni trgAnastasiya Nikolaeva Stoyanovich, 2024, master's thesis Abstract: Ukvarjali se bomo z družinskimi podjetji iz Republike Srbije, ki širijo svoje poslovanje na mednarodni trg. Zanimajo nas družinska podjetja, njihove družinske vrednote in izkušnje pri poslovanju na mednarodnem trgu. Na podlagi njihovih izkušenj, mnenj in stališč bomo dobili vpogled v to, kako razvijajo svoje poslovanje.
Cilj je odkriti družinske vrednote, ki jih gojijo omenjena družinska podjetja, da bi bolje razumeli njihov način dela, položaj na mednarodnem trgu in konkurenčne prednosti, ki jih izpostavljajo.
V teoretičnem delu bomo pojasnili pojme, kot sta družinski posel in trg, na katerem poslujejo družinska podjetja, da bi razumeli njihove osnovne značilnosti in posebnosti poslovanja. Nato bomo raziskali proces internacionalizacije družinskih podjetij, motive, prednosti in slabosti samega procesa internacionalizacije, pa tudi izzive, s katerimi se družinska podjetja lahko srečujejo. Prav tako bomo opredelili družinske vrednote, da bi razumeli njihov pomen in vpliv na poslovanje.
Poslovanje družinskih podjetij iz Srbije na mednarodnem trgu smo raziskali s pomočjo strukturiranega intervjuja odprtega tipa. V empiričnem delu so prikazani odgovori na intervjuje, ki smo jih izvedli z lastniki in člani družinskih podjetij. Združili smo njihove izkušnje, razmišljanja in stališča ter ugotovili, da se srečujejo z različnimi izzivi pri poslovanju na mednarodnem trgu, kot so plačilna tveganja, pomanjkanje ustreznega obratnega kapitala in jezikovne ovire. Obstoječi stereotipi o družinskih podjetjih, ki poslujejo na mednarodnem trgu zgolj zato, ker prihajajo iz Srbije, so lahko izzivalni in zato dovolj močan motivator za dokazovanje in vztrajnost.
Intervjuvana podjetja so podala nasvete za potencialno poslovanje na mednarodnem trgu drugih družinskih podjetij, ki temeljijo na vztrajnosti, doslednosti in poštenosti. S tem raziskovanjem pridobimo vpogled v izzive, s katerimi se družinska podjetja srečujejo, in smernice za tiste, ki bi se pogumno odločili za širjenje poslovanja na mednarodni trg. Delo lahko služi kot ideja za nadaljnje raziskovanje poslovnih tveganj na mednarodnem trgu in metod, ki bi lahko potencialno zmanjšale tveganja in stabilizirale poslovanje. Keywords: družinska podjetja, mednarodni trg, družinske vrednote, kulturne razlike, poslovni izzivi. Published in DKUM: 15.11.2024; Views: 0; Downloads: 23
Full text (1,40 MB) |
9. Priprava poslovnega načrta za znamko ženskega spodnjega perilaPia Šoško, 2024, undergraduate thesis Abstract: Pripravili smo teoretični ter finančni del. Teoretični obsega en del, ki sodi k poslovnem načrtu, ter enega, ki opisuje teorijo same naloge vse od uvoda, metodologije, teoretičnih osnov, raziskave ter zaključka. Za pisanje naloge s tem naslovom sem se odločila, ker smo se v preteklosti že srečali s podobno izkušnjo ter posledično z željo izboljšanja le te. V mladosti smo namreč začeli s svojo znamko kopalk, takrat brez poslovnega načrta.
Z anketo smo potipali trg in raziskali kakšne so potrebe oziroma želje žensk na področju spodnjega perila. Spoznali smo ali bi naši ciljni publiki ugajali naši produkti, katere kvalitete najbolj cenijo in kakšne vrste produktov se jim zdijo najbolj privlačne.
Ker me veseli področje podjetništva in v sebi nosim ustvarjalno žilico ter željo, da ustvarim nekaj svojega, sem se odločila da spišem nalogo z izbranim naslovom in jo v bližnji prihodnosti tudi uresničim. Zajema torej področje mode, ustvarjanja ženskega spodnjega perila. Rezultat naloge je pripravljen poslovni načrt za ustanovitev lastne blagovne znamke spodnjega perila, ki bo vodil k uresničitvi sanj ter uspešnemu poslovanju našega podjetja.
Ob pisanju smo ugotovili, kako pomembno je napisati v potankosti vse detajle vsakega posameznega dela, s katerim se srečamo na naši poslovni poti. Saj tako lažje predvidimo vse stroške, si olajšamo delo in optimiziramo naše poslovanje. Preverili smo kakšna je naša konkurenca, kakšen je trg ter trenutni trendi. Keywords: Spodnje perilo, ženske, trendi, podjetništvo, poslovno načrtovanje. Published in DKUM: 08.10.2024; Views: 0; Downloads: 18
Full text (1,36 MB) |
10. Upravljanje s časom med pripadniki generacije ZJustyna Karolina Juralewicz, 2024, undergraduate thesis Abstract: Generacija Z so osebe, ki počasi vstopajo v »odraslo življenje«, kar pomeni, da se v njihovem življenju pojavlja veliko obremenitev zaradi povečanega števila obveznosti. Naš namen je bil raziskati, kako pripadniki generacije Z upravljajo s časom in ali so pri tem uspešni, ali so uspešni pri določanju prioritet ter kako jih določajo in ali pogosto odlašajo svoje obveznosti. Zanimalo nas je tudi, ali ima lahko slabo upravljanje s časom negativne posledice.
Raziskavo smo izvedli tako, da smo zbrali podatke, pridobljene z anketo v obliki spletnega vprašalnika, ki smo ga poslali preko socialnih omrežij in elektronske pošte. Te podatke smo kasneje analizirali in svoje ugotovitve tudi zapisali. Ugotovili smo, da večina anketirancev ve, kaj je upravljanje s časom, pri upravljanju s časom in pri določanju prioritet so dokaj uspešni, vendar pogosto odlašajo svoje obveznosti.
Slabo upravljanje s časom pa jim prinaša stres, padec motivacije in produktivnosti, slabo voljo in izgorelost. Za boljše upravljanje s časom je pomembna odstranitev vseh motenj in zmanjšanje odlašanja. To je pomembno predvsem zato, ker ima slabo upravljanje s časom lahko veliko negativnih posledic. Keywords: generacija, pripadniki, čas, upravljanje Published in DKUM: 24.09.2024; Views: 0; Downloads: 21
Full text (2,59 MB) |