| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 1 / 1
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
INTEGRACIJA UČNIH VSEBIN O GLOBALNEM SEGREVANJU OZRAČJA V POUK NARAVOSLOVJA IN TEHNIKE
Metka Paulič, 2011, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu obravnavamo problematiko onesnaževanja okolja, še posebej problem globalnega segrevanja ozračja. Raziskava je razdeljena na tri dele. V prvem delu smo proučevali poznavanje vzrokov in posledic onesnaževanja okolja, hkrati pa tudi poznavanje morebitnih rešitev za preprečevanje onesnaževanja. Osredotočili smo se na regionalno problematiko, vendar je raziskava pokazala, da anketiranci ne privilegirajo svojega sektorja onesnaževanja, so pa z onesnaževanjem okolja dobro seznanjeni. V drugem delu smo se osredotočili na razumevanje problematike globalnega segrevanja ozračja. Analiza rezultatov je pokazala, da so ljudje o tej tematiki že slišali, jo poznajo, vendar je ne razumejo. Pri tem bolj poznajo posledice globalnega segrevanja ozračja glede na vzroke, saj so jim lahko priča v vsakdanjem življenju. Ker vemo, da je celoten proces globalnega segrevanja ozračja precej kompleksen in da je učencem razredne stopnje potrebno predstaviti tematiko na njim primeren način, smo se v tretjem delu raziskave osredotočili na učitelje in njihovo poznavanje obravnavane problematike. Ugotovili smo, da imajo tudi učitelji težave z razumevanjem procesa globalnega segrevanja ozračja, kar pa prinese tudi težave pri razlagi tega pojava učencem. Omenjeni rezultati so nas vzpodbudili k izdelavi celovitega modela poučevanja, v katerem smo se osredotočili na ključne parametre vzrokov in posledic globalnega segrevanja ozračja. Posledice anketiranci sicer poznajo, vendar jih ne znajo povezati z vzroki. V modelu poučevanja smo podali tudi nekaj primerov izvedb učnih ur s konkretnimi napotki, učnimi listi in uporabnimi spletnimi stranmi. Ob koncu smo z računalniškim programom nakazali še preproste povezave posameznih vzrokov in posledic. Prepričani smo, da bo model poučevanja v pomoč učiteljem pri njihovem delu, hkrati pa bo pripomogel k celostnemu razumevanju globalnega segrevanja ozračja, kar je pogoj za ohranjanje narave tudi prihajajočim generacijam.
Keywords: razredni pouk, onesnaževanje okolja, globalno segrevanje ozračja, model poučevanja
Published in DKUM: 18.05.2011; Views: 4461; Downloads: 294
.pdf Full text (6,65 MB)

Search done in 0.04 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica