2.
QGIS v osnovnošolskem izobraževanju : študija primera uporabe pri pouku geografijeMatjaž Pirečnik, 2025, master's thesis
Abstract: Magistrsko delo obravnava vključevanje geografskih informacijskih sistemov (GIS) v osnovnošolski pouk geografije. Namen raziskave je bil preučiti, kako lahko prosto dostopen program QGIS učencem omogoči razvoj tehničnih in vsebinsko analitičnih veščin, povezanih z obdelavo prostorskih podatkov. Skozi dve delavnici in eno učno uro so učenci spoznali osnovne funkcionalnosti QGIS ter izdelali tematske karte, ki so bile uporabljene za analizo geografskih pojavov, kot so relief, vodovje, raba tal in podnebje.
Raziskava temelji na pedagoškem eksperimentu, kjer so bile uporabljene metode, kot so delo s QGIS, opazovanje, analiza izdelkov in anketiranje. Rezultati kažejo, da uporaba GIS na proučevanem vzorcu učencev spodbuja njihovo motivacijo in omogoča poglobljeno razumevanje geografskih vsebin. Učenci so uspešno izdelovali karte, vendar so se pokazale razlike v hitrosti in samozavesti pri izvajanju nalog zaradi razlik v digitalnih veščinah. Delavnica je prav tako razkrila potrebo po daljšem času za interpretacijo kart in povezovanje tehničnih veščin z geografskim razumevanjem.
Raziskava ponuja smernice za integracijo GIS v osnovnošolski učni načrt, s čimer bi lahko prispevali k modernizaciji pouka geografije ter krepitvi prostorskega razmišljanja in digitalnih veščin učencev. To je pomemben korak k bolj praktičnemu in raziskovalnemu pristopu k učenju.
Keywords: IKT, digitalizacija, kartografija, geografski informacijski sistemi
Published in DKUM: 24.09.2025; Views: 0; Downloads: 13
Full text (3,97 MB)