| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Študija primera: uporaba video iger pri pouku zgodovine v osnovni šoli : magistrsko delo
Matjaž Pirečnik, 2025, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo raziskovali vlogo videoiger kot učnega orodja za poučevanje zgodovine in vpliv igrifikacije na motivacijo učencev. Preučili smo, kako interaktivne lastnosti videoiger omogočajo privlačno in poglobljeno učenje zgodovine, pri čemer se učenci lahko aktivno vključijo v raziskovanje zgodovinskih dogodkov in obdobij. Prikazani so koncepti igrifikacije in učinki uporabe igralnih elementov v izobraževalnih okoljih, vključno s pozitivnimi vplivi na motivacijo ter izzivi, kot so tveganja zasvojenosti in zgodovinske netočnosti. Delo predstavi pregled raziskav, ki izpostavljajo tako prednosti kot omejitve uporabe videoiger in igrifikacije pri učenju. Videoigre z zgodovinsko tematiko so razvrščene glede na način prikaza zgodovine, poudarek pa je na vprašanjih natančnosti in pristnosti zgodovinske vsebine. S pomočjo empirične raziskave, izvedene z učenci 7. razreda osnovne šole, smo preizkusili vpliv videoiger na zanimanje za zgodovino, motivacijo in trajnost pomnjenja zgodovinskih dejstev. Rezultati kažejo, da videoigre spodbujajo aktivno učenje in motivacijo učencev ter omogočajo razvoj kritičnega mišljenja z raziskovanjem večplastnih zgodovinskih perspektiv. Kljub pozitivnim učinkom je videoigre treba uporabljati premišljeno in v kombinaciji s tradicionalnimi učnimi metodami. Delo ponuja dragocena izhodišča za nadaljnje raziskave njihovega vključevanja v izobraževalne programe za izboljšanje učnih rezultatov zlasti pri zgodovini.
Keywords: igrifikacija, videoigre, pouk zgodovine, osnovne šole
Published in DKUM: 06.10.2025; Views: 0; Downloads: 19
.pdf Full text (2,86 MB)

2.
QGIS v osnovnošolskem izobraževanju : študija primera uporabe pri pouku geografije
Matjaž Pirečnik, 2025, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo obravnava vključevanje geografskih informacijskih sistemov (GIS) v osnovnošolski pouk geografije. Namen raziskave je bil preučiti, kako lahko prosto dostopen program QGIS učencem omogoči razvoj tehničnih in vsebinsko analitičnih veščin, povezanih z obdelavo prostorskih podatkov. Skozi dve delavnici in eno učno uro so učenci spoznali osnovne funkcionalnosti QGIS ter izdelali tematske karte, ki so bile uporabljene za analizo geografskih pojavov, kot so relief, vodovje, raba tal in podnebje. Raziskava temelji na pedagoškem eksperimentu, kjer so bile uporabljene metode, kot so delo s QGIS, opazovanje, analiza izdelkov in anketiranje. Rezultati kažejo, da uporaba GIS na proučevanem vzorcu učencev spodbuja njihovo motivacijo in omogoča poglobljeno razumevanje geografskih vsebin. Učenci so uspešno izdelovali karte, vendar so se pokazale razlike v hitrosti in samozavesti pri izvajanju nalog zaradi razlik v digitalnih veščinah. Delavnica je prav tako razkrila potrebo po daljšem času za interpretacijo kart in povezovanje tehničnih veščin z geografskim razumevanjem. Raziskava ponuja smernice za integracijo GIS v osnovnošolski učni načrt, s čimer bi lahko prispevali k modernizaciji pouka geografije ter krepitvi prostorskega razmišljanja in digitalnih veščin učencev. To je pomemben korak k bolj praktičnemu in raziskovalnemu pristopu k učenju.
Keywords: IKT, digitalizacija, kartografija, geografski informacijski sistemi
Published in DKUM: 24.09.2025; Views: 0; Downloads: 13
.pdf Full text (3,97 MB)

Search done in 0.02 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica