| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 124
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Analiza zagotavljanja kakovosti v proizvodnem podjetju Sibo g d.o.o.
Bojana Radonić, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Spremljanje procesa je eden ključnih dejavnikov pri načrtovanju, obvladovanju in izboljševanju procesa in izdelka. Le s hitrim in učinkovitim ukrepanjem ter s prepoznavanjem vzrokov lahko preprečimo, da bi neustrezen proizvod prišel do odjemalca. Zato je razumevanje in izpolnjevanje pričakovanj predvsem pa zahtev kupcev najpomembnejše in najbolj učinkovito sredstvo poslovne uspešnosti. Želimo prikazati ključne dejavnike in pomen razvoja kakovosti v podjetju, kjer so največji izzivi pri zagotavljanju kakovosti tisti, ki jih ne vidimo v proizvodnih linijah in se pomikajo z veliko hitrostjo. Namen diplomskega dela je preveriti postopke tesnenja na različnih analizah kakovosti skozi postopek brizganja zapiralne embalaže v podjetju Sibo G. Na podlagi preverjenih postopkov ugotoviti, ali v podjetju prihaja do slabe kakovosti izdelkov in kako ključni so ustrezno nastavljeni brizgalni procesi stroja, da je proizvod v skladu z zahtevami, ki izhaja iz specifikacije risbe proizvoda.
Keywords: management kakovosti, zagotavljanje kakovostnih zahtev, zadovoljstvo kupca, izvajanje tesnenja embalaže, končna kontrola izdelka
Published: 06.05.2021; Views: 119; Downloads: 26
.pdf Full text (1,70 MB)

2.
Analiza kakovosti prodajnih storitev v telekomunikacijskem podjetju telemach
Urban Bajt, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je preučiti področje kakovosti prodajnih storitev, še zlasti s poudarkom na prodajno in produktno znanje osebja, motivacije zaposlenih in urejenost poslovalnic. Produktni in prodajni del vprašalnik smo sestavili kot anketo, pri kateri so zaposleni odgovarjali na vprašanja. Tudi pri motivacijskem delu je bila raziskava izvedena s pomočjo anketnega vprašalnika, pri čemer smo uporabili Likertovo petstopenjsko lestvico. Anketo smo razposlali zaposlenim na prodajnih mestih. Analizirali smo 98 vrnjenih vprašalnikov, kar je manj kot polovica vseh zaposlenih. Ugotovili smo glavne motivatorje pri zaposlenih in dobro produktno znanje ter slabše prodajno znanje. Prodajno znanje smo na koncu tudi preverili preko skritih kupcev, ki so nam podali realno oceno. Preverili smo tudi urejenost 21 lastnih enot. Ocenjevalnik je bil sestavljen v programu MS Excel, kjer je bil vsak segment točkovan. Sestavljen je s pomočjo urejenosti enote in referenta. Večina enot je dosegla dobro urejenost, kar pomeni, da smo se gibali med 86 % in 95 % končne ocene. Seveda so bila tudi odstopanja v obe skrajnosti. Pri urejenosti zaposlenega smo ugotovili, da številni zaposleni ne nosijo službenih uniform, čeprav je to obvezno.
Keywords: kakovost storitev, urejenost, znanje, zaposleni, motivacija
Published: 02.12.2020; Views: 102; Downloads: 35
.pdf Full text (1,44 MB)

3.
Analiza trajnostnih vidikov v butičnem hotelu x
Nina Šimnic, 2020, master's thesis

Abstract: Vsakoletna rast turizma postavlja vedno večja okoljska vprašanja za prihodnost. Turizem ima neposreden vpliv na okolje, v katerem se odvija, zato je toliko bolj pomembno, da se hotelirji zavedajo svojih vplivov z gradnjo in obratovanjem. Največji izziv turistične industrije je danes v globalni ozaveščenosti o negativnih vplivih, ki jih ima turizem na okolje. Sledenje trajnostnemu trendu je tako postalo bistveno za nadaljnje preživetje. Magistrsko delo obravnava trajnostne vidike v butičnem hotelu X, ki služi kot dober primer in zgled na področju trajnosti. Hotel je ekološki način in trajnostne smernice vključil že ob samem začetku obstoja. S preučitvijo vsakodnevnih praks na področju varstva okolja je cilj spodbuditi ljudi in nastanitve za podobno delovanje. Proučevali smo dejansko motivacijo in glavna vodila za takšen način poslovanja. Empirična raziskava obsega študijo primera v butičnem hotelu X, ki zajema okoljske prakse, okoljske kazalnike, primer samoocenjevanja ekološke učinkovitosti in raziskavo z intervjuji. Glavni cilj raziskave je analizirati in odkriti, ali je butični hotel X lahko uspešen poslovni model za izboljšanje stanja v slovenskem turizmu. V raziskavi smo z okoljskimi kazalniki merili okoljsko uspešnost, kar smo še dodatno potrdili z orodjem za izvedbo samoocene na področju okoljske učinkovitosti. Posamezni rezultati treh delov raziskav so podali sintezo ugotovitev, da ima hotel in vsi delujoči v njem izjemno visoko raven okoljske ozaveščenosti, kar lahko predstavlja dober trajnostni model za butični turizem.
Keywords: trajnostni turizem, trajnost, eko hotel, eko marjetica
Published: 11.11.2020; Views: 172; Downloads: 54
.pdf Full text (1,89 MB)

4.
Analiza determinant kakovosti storitev v trgovini Intimissimi Aleja
Špela Loboda, 2020, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo predstavili determinante kakovosti storitve v trgovini Intimissimi Aleja, definirane na podlagi modela RSQS. Visoka kakovost storitev je pomembna v prihajajočem obdobju po karanteni zaradi virusa covid-19. Vsaka trgovina, ki je bila dva meseca zaprta, je utrpela precejšen upad letnega dobička, zato je še pomembnejše ohranjati kupce in pridobivati nove, da trgovina na konecu leta doseže želene rezultate poslovanja. V trgovinah Intimissimi so kupci navajeni določenega standarda in individualne pozornosti prodajnega osebja. Predhodna poslovalnica Intimissimi v Šiški si je izoblikovala svojo bazo zadovoljnih in zvestih kupcev. Ti so po selitvi poslovalnice prišli tudi v novi nakupovalni center Aleja. Z novo lokacijo trgovine Intimissimi ter tudi boljšo pozicijo v samem nakupovalnem centru, so prišli tudi novi kupci, ki jih je treba obdržati. V teoretičnem delu magistrskega dela smo predstavili pojme kakovost, storitev, potrebe kupcev, zadovoljstvo in zvestoba kupcev. Posvetili smo se predstavitvi modela SERVQUAL in RSQS za preverjanje kakovosti storitev. V empiričnem delu je predstavljena analiza kakovosti storitev v trgovini Intimissimi Aleja, narejena na podlagi anketiranja kupcev. Ugotavljali smo pričakovano in zaznano kakovost storitev, razliko med njima ter kupčeve namene v prihodnje. Z dobljenimi rezultati smo ugotovili, da kupci v trgovini Intimissimi Aleja zaznavajo visoko kakovost storitev - v vsaki dimenziji prilagojenega modela RSQS. Prav tako obstaja pozitivna razlika med zaznano in pričakovano kakovostjo storitev.
Keywords: kakovost, kakovost storitev, model SERVQUAL, model RSQS, zadovoljstvo in zvestoba kupcev.
Published: 09.11.2020; Views: 202; Downloads: 60
.pdf Full text (1,73 MB)

5.
Trajnostni razvoj turizma z analizo nosilne zmogljivosti na primeru občine Bovec
Marjeta Kavčič, 2020, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu je obravnavano področje trajnostnega razvoja turizma na primeru občine Bovec, ki je v zadnjih petih letih dosegala rekordno rast turističnega obiska. Posledično se je to, zlasti v poletni sezoni, odražalo z znaki preobremenjenosti destinacije na naravnem in socialnem okolju. Za ugotavljanje zmogljivosti destinacije za turizem je bila uporabljena analiza nosilne zmogljivosti, ki predstavlja instrument za lažje načrtovanje in udejanjanje trajnostnega turizma. Poleg omenjene metode sta bili za oceno socialne nosilne zmogljivosti s pomočjo anketiranja izvedeni raziskavi zadovoljstva z vplivi turizma med lokalnim prebivalstvom in obiskovalci destinacije Bovec. Presoja nosilne zmogljivosti temelji na oceni desetih relevantnih indikatorjev glede na scenarij trajnostnega razvoja turizma. Rezultati so pokazali, da sta glavna omejitvena dejavnika na tej stopnji obremenjenosti zadovoljstvo lokalnega prebivalstva in mirujoči promet, kjer je nosilna zmogljivost presežena. Štirje od desetih indikatorjev ne presegajo nosilne zmogljivosti, štirje indikatorji pa niso trajnostni. Na podlagi izvedene analize so bili prepoznani tudi drugi ključni izzivi, ki jih je potrebno nasloviti z ukrepi za povečanje nosilne zmogljivosti, kot so desezonalizacija, učinkovito upravljanje z obiskom, višanje kakovosti turističnih storitev, povečanje zadovoljstva lokalnega prebivalstva ter zagotavljanje ustrezne infrastrukture. Ključnega pomena za uspešno in učinkovito upravljanje destinacije je, da se pri nadaljnjem razvoju upoštevajo omejitve nosilne zmogljivosti destinacije ter načela trajnostnega razvoja, s čimer se bo zagotovilo optimalen in uravnotežen razvoj turizma za vse ključne deležnike v destinaciji.
Keywords: trajnostni turizem, turistična destinacija, nosilna zmogljivost, indikatorji
Published: 09.11.2020; Views: 244; Downloads: 55
.pdf Full text (4,00 MB)

6.
Zavržena hrana kot biološki odpadek
Aljoša Jordan, 2020, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo poskušali s pomočjo raziskave ugotoviti razloge za zavrženo hrano in količino le-te. Na osnovi spletne ankete o zavrženi hrani v slovenskih gospodinjstvih je bila v magistrskem delu opravljena statistična analiza o odnosu in vplivu različnih dejavnikov, ki jih povezujemo s količino zavržene hrane. V teoretičnem delu smo najprej spoznali problematiko zavržene hrane, kar smo podkrepili z lastno spletno anketo. Z uporabo statističnih metod ANOVA in hi-kvadrat smo analizirali podane odgovore, iz katerih smo pridobiti grobo oceno o količini zavržene hrane v slovenskih gospodinjstvih in o njihovih načinih ravnanja s hrano. Ključni rezultati opravljene analize so pokazali, da se povprečna vrednost zavrženih prehrambnih proizvodov na mesec razlikuje glede na mesečni dohodek gospodinjstva. Največ anketiranih, kar 64,2 %, na mesec, zavrže za manj kot 10 €, 26,4 % anketiranih pa je ovrednotilo znesek med 10 € in 20 €. Prav tako prihaja do razlik v povprečnem mnenju o problematiki prevelikih količin zavržene hrane glede na starostne skupine. Skoraj 70 % anketiranih se zaveda problematike o količini zavržene hrane in temu primerno tudi ustrezno ravna. Kljub zavedanju pa je analiza rezultatov pokazala, da v povprečju anketiranci zavržejo med 4,59 in 8,52 kg hrane na mesec, kar na letni ravni znaša med 55 in 102 kg hrane. Do te količine pride zaradi razlogov, kot so pokvarjeni proizvodi, pretečen rok uporabe, preobsežen nakup proizvodov, nakup proizvodov, ki niso dobrega okusa, in preveliko pakiranje. Podali smo tudi predloge, s katerimi bi lahko obstoječe stanje in razmere nekoliko izboljšali ter dolgoročno izboljšali tudi kakovost življenja, saj količine zavržene hrane vplivajo tako na okoljsko problematiko, kot so npr. emisije CO2, ter tudi na medčloveške odnose (doniranje hrane). Predlogi, ki smo jih izpostavili, so: osebno pakiranje v recikliranih embalažah za proizvode, pri katerih je to mogoče, razširitev doniranja hrane, javno merjenje količin zavržene hrane, obveščanje javnosti ter uporaba in nadgradnja postavljenega modela ravnanja s hrano.
Keywords: zavržena, hrana, gospodinjstva, odpadek, CO2
Published: 09.11.2020; Views: 146; Downloads: 31
.pdf Full text (2,00 MB)

7.
Priprava dokumentacije odobritve procesa na primeru volvo lf antena
Damjan Tonejc, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Zaradi hitre rasti v avtomobilskem sektorju se podjetja soočajo z velikimi pritiski, pri katerih je najpomembnejša kakovost. To je ena od najpomembnejših značilnosti, ki jo kupci cenijo. Namen diplomskega dela je proučiti problematiko vključevanja zahtev kupcev v kakovost izdelka in proizvodnega procesa na specifičnem primeru avtomobilske industrije. V diplomskem delu je tako predstavljen angloameriški model vzorčenja proizvodne odobritve delov postopka (angl. production part approval process, PPAP). V prvem delu diplomskega dela je opisana teoretična razlaga angloameriškega sistema vzorčenja, drugi del pa predstavlja uvedbo novega proizvoda z dokumentacijo, vzorčenjem kosov v serijsko proizvodnjo. Pri pisanju dokumentacije so bile uporabljene metode FMEA, MSA, SPC in APQP, s katerimi zagotovimo optimalne lastnosti izdelka in zadovoljstvo končnega kupca. Za doseganje višje stopnje kakovosti načrtujemo celovito informacijsko podporo procesa zagotavljanja kakovosti. Končni rezultat diplomskega dela je pridobitev odobritve kupca za proizvod Volvo LF antena za serijsko proizvodnjo. Skupaj z odobreno dokumentacijo lahko podjetje prestopi na listo dobaviteljev, kar za podjetje predstavlja tržno rast in razvoj.
Keywords: dokumentacija, odobritev, avtomobilska industrija, volvo, antena.
Published: 02.11.2020; Views: 129; Downloads: 35
.pdf Full text (986,02 KB)

8.
KAKOVOST STORITEV LEKARNIŠKE DEJAVNOSTI NA URI-SOČA
Tjaša Lahovič, 2020, master's thesis

Abstract: Izhodišča: Kakovost storitev zaznavajo in ocenjujejo »porabniki storitev (npr. pacienti)« ter predstavlja razliko med pričakovano in dejansko prejeto storitvijo. Kakovost storitev lekarniške dejavnosti je temelj uspešnega zdravljenja. V vseh državah EU ima visoko raven ne glede na obseg liberalizacije. Posledica so visoki poklicni standardi v farmacevtski dejavnosti. Zanimalo nas je, kakšna je kakovost dejavnosti, zadovoljstvo uporabnikov z lekarniško dejavnostjo in zadovoljstvo uporabnikov z lekarniškim osebjem. Metode dela: Magistrsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. Na podlagi domače in tuje strokovne literature smo proučili in analizirali kakovost storitev lekarniške dejavnosti na Univerzitetnem rehabilitacijskem inštitutu Republike Slovenije - Soča. Z uporabo statističnih testov smo preverili konsistentnost posameznih sklopov vprašalnika, kakor tudi veljavnost merskih lestvic. Pri spremenljivkah smo opravili analizo opisne statistike in testirali normalnost porazdelitve s pomočjo Kolmorogov-Smirnovega testa. V nadaljevanju smo s parametričnimi in neparametričnimi testi preverili postavljene hipoteze (H1–H3), ki obravnavajo stopnjo zadovoljstva s kakovostjo lekarniške storitve. Rezultati: Pridobljeni rezultati izvedenih statističnih testov nam povedo, da so vrednosti višje od testne vrednosti. Izvedli smo tudi neparametrične teste, s katerimi smo preverili vrednost mediane in uspešno zavrgli ničelno domnevo. Na podlagi rezultatov lahko potrdimo zastavljene raziskovalne hipoteze. Zaključek: Ugotovitve raziskave predstavljajo pomembno izhodišče za oblikovanje rešitev s področja izboljšanja kakovosti storitev lekarniške dejavnosti in lekarniškega osebja.
Keywords: kazalniki kakovosti, standardi kakovosti, merjenje kakovosti, zadovoljstvo, lekarna, lekarniško osebje
Published: 30.10.2020; Views: 140; Downloads: 0

9.
Analiza procesa uvajanja standarda sist en iso 9001 v družinsko podjetje slatin d.o.o.
Gregor Slatinšek, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Vpeljava standarda sist en iso 9001 v družinsko podjetje.
Keywords: iso 9001, vpeljava
Published: 16.01.2020; Views: 349; Downloads: 38
.pdf Full text (3,49 MB)

10.
Večkriterijski model za ocenjevanje kakovosti hotelskih storitev
Teja Recek, 2019, master's thesis

Abstract: Problem, ki ga obravnavamo v magistrski nalogi je ocenjevanje kakovosti hotelskih storitev. To ni trivialna naloga, saj ocenjevanje kakovosti storitev obsega ocene različnih deležnikov in njihovo zaznavo (gost, ponudnik), različne kriterije, ki so lahko medsebojno povezani ali si celo nasprotujoči, pri tem so nekateri kriteriji merljivi, drugi zgolj opisni. Kadar govorimo o kakovosti storitev, je problem tudi v razliki med pričakovanji in zaznano kakovostjo opravljene storitve. V preteklosti je bilo več poskusov razvoja splošnega modela ocenjevanja hotelskih storitev. Večina teh temelji na modelu SERVQUAL ali njegovih izpeljankah, noben pa se ni izkazal za dovolj uporabnega in učinkovitega. Iz tega razloga smo se odločili razviti večkriterijski odločitveni model, ki temelji na ideji ekspertnega sistema, ponuja pa transparentne razlage ocen kakovosti, ki služijo kot vodilo za stalno izboljševanje kakovosti. Pri oblikovanju modela smo izhajali iz obstoječih modelov (predvsem SERVQUAL in večdimenzionalnega hierarhičnega modela ocene kakovosti hotelskih storitev), ki so dosegljivi v literaturi in znanja domenskih ekspertov. Za razvoj modela smo uporabili metodo DEX, ki je implementirana v programskem orodju DEXi. Model smo preverili na dveh primerih hotelov. Rezultati so pokazali, da je model uporaben, vendar ga bo potrebno preveriti na več, od nas neodvisnih, primerih. Ocenjevanje kakovosti hotelskih storitev je zelo pomembno, saj lahko tako zagotavljamo uspešno in učinkovito poslovanje hotela in predvsem stalno izboljševanje kakovosti storitev.
Keywords: hotelske storitve, turizem, kakovost, odločitveni model, ocenjevanje storite
Published: 15.01.2020; Views: 418; Downloads: 86
.pdf Full text (1,51 MB)

Search done in 0.36 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica