| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 236
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Analiza vsebinskega marketinga znamke lego
Matej Šauperl, 2025, master's thesis

Abstract: Digitalizacija medijev je močno zaznamovala 21. stoletje, svoje posledice pa je pustila tudi na področju marketinga. Digitalni marketing vključuje številne taktike, kot so SEO (optimizacija za iskalnike), PPC (plačljivo oglaševanje), socialni mediji, e-poštni marketing in analitika. Vsebinski marketing deluje znotraj teh taktik, saj kakovostne vsebine pomagajo izboljšati SEO-rezultate, povečajo angažiranost na družbenih omrežjih, izboljšajo učinkovitost e-poštnih kampanj in ustvarijo bolj privlačne in relevantne oglase. Vsebinski marketing je strategija, ki ustvarja in distribuira dragocene in relevantne vsebine za privabljanje in ohranjanje ciljnega občinstva. Konec 20. in začetek 21. stoletja je digitalna doba prinesla spletne strani, bloge in družbena omrežja z uporabo SEO za boljšo vidnost. Sodobni vsebinski marketing se osredotoča na visokokakovostne, prilagojene in interaktivne vsebine, kot so videi in podcasti, z večjim poudarkom na personalizaciji in ciljanju specifičnih segmentov občinstva. LEGO uporablja vsebinski marketing z ustvarjanjem visokokakovostnih videoposnetkov in animacij, kot so serije LEGO Ninjago in LEGO Friends, ki so namenjene otrokom in družinam. Poleg tega upravlja priljubljene družbene medije in YouTube kanal, kjer deli vsebine, povezane z gradnjo, kreativnostjo in igranjem, s ciljem navdihniti in vključiti oboževalce. Prav tako izdaja revije in vodi tematske dogodke, ki poglabljajo povezanost z blagovno znamko in spodbujajo skupnost oboževalcev Lega.
Keywords: marketing, digitalni marketing, vsebinski marketing, družbena omrežja, oglaševanje, znamka LEGO
Published in DKUM: 17.02.2025; Views: 0; Downloads: 49
.pdf Full text (1,34 MB)

2.
Marketinško komuniciranje v Turistični agenciji Klas
Žiga Titan, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Marketinško komuniciranje je za podjetja v današnjem času ključnega pomena. Je pogoj za uspešno poslovanje. Pripomore k prepoznavnosti znamke, izdelkov ali storitev, vodi k povečanju prodaje in s tem tudi k večjemu dobičku. Marketinško komuniciranje je proces s katerim podjetje ciljnim skupinam sporoča, jih nagovarja in posreduje informacije o svoji ponudbi. S pomočjo komuniciranja podjetje gradi tudi svoj imidž in ugled v očeh javnosti. Večina ljudi marketinško komuniciranje nepravilno imenuje in posplošuje kar na oglaševanje, ki pa je le eden od instrumentov marketinškega komuniciranja. Zaradi nasičenosti trga in zaradi konkurence med podjetji je nenehno dobivanje informacij iz vseh strani postalo del našega vsakdana. Navajeni smo že, da nas vsepovsod neprestano obkrožajo oglasi, ne glede na to, kje se nahajamo. Lahko bi rekli, da je prišlo že do točke, da se oglaševanja včasih niti ne zavedamo in mu niti ne namenimo veliko pozornosti, saj smo se ga že tako privadili. V delu diplomskega projekta se poglabljamo in raziskujemo, kaj vse poleg že omenjenega oglaševanja, obsega proces marketinškega komuniciranja. Teoretično znanje, ki ga pridobimo iz proučenega gradiva nato uporabimo za raziskavo marketinškega komuniciranja v Turistični agenciji Klas.
Keywords: komuniciranje, marketinško komuniciranje, Turistična agencija Klas, instrumenti marketinškega komuniciranja, komunikacijski načrt, turizem.
Published in DKUM: 09.01.2025; Views: 0; Downloads: 17
.pdf Full text (3,65 MB)

3.
Analiza družbenih omrežij kot orodje za promocijo blagovne znamke
Aljaž Šteger, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Družbena omrežja so v današnjem poslovnem svetu postala ključna platforma za vzpostavljanje neposrednih stikov s strankami, gradnjo prepoznavnosti blagovnih znamk ter spodbujanje poslovne rasti. Diplomska naloga opredeljuje in definira pojme blagovna znamka, družbena omrežja in marketing preko družbenih omrežij. Proučuje zgodovinski razvoj družbenih omrežij, različne vrste platform ter izpostavlja najpriljubljenejše med njimi. Predstavlja različne oblike marketinga na družbenih omrežjih. Naloga vključuje tudi primere uspešnih marketinških kampanj ter ponuja vpogled v prihodnost marketinga na družbenih omrežjih. Teoretični del sem podprl z anketnim vprašalnikom. Z njim sem pridobili vpogled v najbolj priljubljena družbena omrežja, koliko časa posamezniki povprečno preživijo na teh omrežjih ter kako pogosto se srečujejo s promocijskimi objavami blagovnih znamk. Anketa je razkrila tudi, kako se uporabniki odzivajo na te objave, kateri dejavniki so jim pri promociji najbolj pomembni ter kakšen vpliv imajo družbena omrežja na njihove nakupne odločitve. Na podlagi pridobljenih podatkov smo prav tako lahko ocenili njihovo splošno zadovoljstvo z nakupi, opravljenimi na podlagi promocij na družbenih omrežjih, in zbrali mnenja o učinkovitosti teh omrežij kot orodja za promocijo blagovnih znamk.
Keywords: Blagovna znamka, družbena omrežja, digitalni marketing, promocija.
Published in DKUM: 11.10.2024; Views: 0; Downloads: 59
.pdf Full text (2,10 MB)

4.
Priložnosti in izzivi s prodajo na trgu električnih vozil
Nejc Buzeti, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Prehod na električno mobilnost postaja vse pomembnejša tematika, saj se veliko podjetij odloča za elektrifikacijo svojih vozil. Ker se proizvodnja in povpraševanje po električnih vozilih večata se ob tem tudi pojavljajo različni izzivi in priložnosti s katerimi se morajo soočiti in prilagoditi tako podjetja, kot tudi posamezniki. Diplomska naloga se zato osredotoča na raziskovanje morebitnih priložnosti in izzivov s prodajo na trgu električnih vozil. Naloga je sestavljena iz teoretičnega dela, kjer je zajeta opredelitev prodaje in opredelitev električnih vozil in njihovih značilnosti, kar je pomembno za nadaljnjo razumevanje praktičnega dela. Praktični del pa povezuje izsledke raziskave o priložnostih, kjer so bolj podrobno opisani ekonomski in okolijski vidiki, kot tudi tehnološke in inovacijske priložnosti. In izzivi, kjer so opredeljeni tehnični, ekonomični in socialno-kulturni izzivi. Za konec pa še je predstavljen intervju s prodajalcem električnih vozil podjetja Ferdinand Posedi d.o.o., kjer izvemo iz prve roke s kakšnimi morebitnimi izzivi in priložnostmi se soočajo prodajalci in kakšna so stališča glede električnih vozil.
Keywords: prodaja, električna vozila, priložnosti, izzivi, subvencije, intervju
Published in DKUM: 10.10.2024; Views: 0; Downloads: 38
.pdf Full text (1,99 MB)

5.
Analiza odnosov z javnostmi na primeru organizacije in izvedbe Merilne konference 2024 v visokotehnološkem podjetju
Jan Hočevar, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu sem analiziral, kako se visokotehnološko podjetje v okviru Merilne konference obnaša do svojih javnosti, katere izmed njih so jim najpomembnejše in katerim morajo v prihodnosti dati več poudarka. V teoretičnem delu sem najprej zapisal nekaj o marketingu in komuniciranju v marketingu, nato pa definiral termina javnost in odnosi z javnostmi, zapisal nekaj o zgodovini odnosov z javnostmi po svetu in tudi v Sloveniji sami, nadaljeval z vrednotenjem in razdelitvijo javnosti, kako z javnostmi komuniciramo, katere komunikacijske tehnike poznamo in katere aktivnosti izvajamo v njenih okvirih ter kje vidim prihodnost oz. do zdaj še neizkoriščene ali vsaj premalo izkoriščene priložnosti na področju odnosov z javnostmi. Nato sem nadaljeval na primeru visokotehnološkega podjetja in najprej opisal podjetje, kaj proizvaja in kaj ga dela tako uspešnega v svoji panogi, potem pa še njegovo Merilno konferenco in vse, kar je potrebno za to, da ta dogodek poteka nemoteno in po načrtih. Nadaljeval sem s tremi analizami, in sicer z osnovno analizo posledic, ki jih ima udeležba na Merilni konferenci za vsako izmed ključnih javnosti, SWOT-analizo prednosti, slabosti, priložnosti in groženj ter analizo medijskega pojavljanja Merilne konference v sodelovanju s podjetjem PressClipping, d. o. o. Na koncu pa sem oblikoval še priporočilo za implementacijo pridobljenih spoznanj v naslednjih izvedbah Merilne konference za visokotehnološko podjetje in hkrati tudi splošna priporočila za podjetja pri organiziranju podobnih dogodkov.
Keywords: odnosi z javnostmi, merilna konferenca, ključne javnosti, SWOT-analiza, analiza medijskega pojavljanja.
Published in DKUM: 03.10.2024; Views: 0; Downloads: 22
.pdf Full text (2,98 MB)

6.
Načrtovanje prodaje toplotnih črpalk Samsung podjetja Tratnjek d.o.o. na slovenskem trgu
Niko Barbarič, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V svoji diplomski nalogi sem preučeval načrtovanje prodaje podjetja Tratnjek d.o.o. in sicer na primeru toplotnih črpalk Samsung, ki jih podjetje Tratnjek d.o.o. prodaja. Moje diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov in sicer teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu sem na podlagi različne domače in tuje literature podrobneje predstavil pojme kot so prodaja, management prodaje in načrtovanje prodaje. Osrednji del mojega teoretičnega dela pa je bil opisati celoten proces načrtovanja prodaje in predstaviti posamezne korake procesa načrtovanja prodaje. Na podlagi opisanega v mojem teoretičnem delu lahko ugotovimo, da je dandanes podjetju brez pravega načrtovanja izredno težko poslovati. V načrtovanje podjetja sili predvsem velika konkurenca na trgu in čedalje bolj informirani odjemalci, ki imajo čedalje večje zahteve pri izbiri izdelkov za nakup. V empiričnem delu sem predstavil družinsko podjetje Tratnjek d.o.o. in njihovo zgodovino. Predstavil sem kako podjetje načrtuje prodajo toplotnih črpalk Samsung in na ta način prikazal kako poteka načrtovanje prodaje v praksi, pri tem pa mi je za lažje razumevanje bila v oporo tudi literatura, ki sem jo uporabljal v teoretičnem delu. Ugotovil sem, da je na slovenskem trgu čedalje več ponudnikov toplotnih črpalk, vendar tudi povpraševanje po njih iz leta v leto narašča, saj imajo širok nabor prednosti v primerjavi z drugimi načini ogrevanja. Podjetje Tratnjek d.o.o. konkurira na trgu predvsem z visoko kakovostjo toplotnih črpalk Samsung, omogoča pa tudi hitro dostavo in namestitev izdelka. Na koncu diplomskega dela sem primerjal ugotovitve o načrtovanju prodaje iz teorije in prakse ter ugotovil, da določene razlike sicer obstajajo, vendar so bili vsi koraki procesa načrtovanja prodaje iz teorije zajeti tudi pri načrtovanju prodaje v podjetju Tratnjek d.o.o. Podjetju sem predlagal tudi možne izboljšave, ki bi jih v prihodnosti pri načrtovanju prodaje lahko uporabili.
Keywords: prodaja, management prodaje, načrtovanje prodaje, Tratnjek d.o.o., toplotne črpalke Samsung
Published in DKUM: 13.06.2024; Views: 247; Downloads: 78
.pdf Full text (2,44 MB)

7.
Digitalno marketinško komuniciranje
Lucijan Kantoci, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Ljudje preživljajo vedno več časa za malimi ekrani, bodisi mobilniki, računalniki itd. To so podjetja seveda prepoznala, zato vedno več pozornosti usmerjajo v digitalni marketing. Ljudje si z brskanjem po spletu, listanjem po Facebooku, Instagramu … krajšajo čas in se preprosto sprostijo ter odklopijo od realnega stresnega življenja. Med tem brskanjem in listanjem pa našo pozornost zmotijo tudi reklame. V prvem delu diplomskega projekta (teoretični del) bomo spoznali marketing, natančneje digitalni marketing, ter digitalne kanale. Najprej bomo o vseh naštetih povedali nekaj na splošno kasneje pa še predstavili odnos, razlike in primerjave med omenjenima marketingoma. V drugem delu diplomskega projekta (praktični del) bomo predstavili vprašalnik, ki smo ga ustvarili in uporabili za našo raziskavo. Odkrivali smo, kaj je ljudem pomembno pri oglasih, kaj ne, kaj jih pritegne, kaj ne, kako dolgo se ob oglasu zadržijo, kako pogosto se odločijo za nakup, ali je koronavirus kaj vplival na njihovo nakupovanje preko spleta, kateri marketing (tradicionalni ali digitalni) se jim zdi bolj učinkovit, kaj najpogosteje kupujejo preko spleta ipd. V zaključku bomo pregledali zadane hipoteze ter jih potrdili ali ovrgli, predstavili problem digitalnega marketinškega komuniciranja in podali izboljšave.
Keywords: digitalno marketinško komuniciranje, oglasi, vprašalnik, digitalni kanali, marketing, digitalni marketing.
Published in DKUM: 12.06.2024; Views: 205; Downloads: 119
.pdf Full text (3,39 MB)

8.
Strateški marketing : Temeljni koncepti, metodologija in uporaba
Matjaž Iršič, 2024

Abstract: Strateški način razmišljanja organizacij zahteva tudi na področju marketinga prehod od kratkoročnega načrtovanja, izvajanja in nadzora marketinških aktivnosti k strateški naravnanosti in sprejemanju strateških marketinških odločitev, ki so usmerjene k oblikovanju, ohranjanju in povečevanju trajne konkurenčne prednosti organizacije na njenih trgih. Da bi bile organizacije s svojim strateškim načinom delovanja na področju menedžmenta marketinga uspešne in učinkovite, morajo poskrbeti za to, da bodo našle in izkoristile na stežaj odprta »strateška okna« na trgu, ki se bodo pojavila takrat, ko bodo njene strateške konkurenčne prednosti usklajene s priložnostmi v zunanjem okolju, ob sprejemljivi stopnji tveganja, obvladljivih nevarnostih ter uspešnem zmanjševanju njenih pomanjkljivosti v notranjem okolju. Za uresničevanje tega cilja pa morajo poskrbeti s kontinuiranim sistematičnim spoznavanjem svojega notranjega in zunanjega okolja ter poznavanjem ključnih dejavnikov njihove uspešnosti na posameznih trgih. Ob upoštevanju omejitev, ki izhajajo iz njihovih razpoložljivih resursov, pa naj bi oblikovale takšne strateške cilje marketinga in udejanjale takšne strategije marketinga, ki jim bodo omogočale dolgoročno uspešnost na trgu.
Keywords: strateški marketing, strateška analiza in diagnoza, strateško načrtovanje marketinga, generične strategije marketinga, temeljne strategije marketinga, instrumentalne strategije marketinga, strateški marketinški načrt
Published in DKUM: 27.02.2024; Views: 611; Downloads: 474
.pdf Full text (14,09 MB)
This document has many files! More...

9.
Prepoznavnost blagovnih znamk in vloga marketinškega komuniciranja v organizaciji x
Jan Ošlak, 2023, master's thesis

Abstract: Blagovne znamke so postale izredno pomemben dejavnik v moderni družbi in jih lahko zaznamo skoraj na vsakem koraku. Zaradi vpliva, ki ga imajo na naše življenje, jih moramo obravnavati s številnih perspektiv. Prav tako so postale izredno pomemben del premoženja organizacije, saj ji omogočajo oziroma prinašajo dodatne koristi (Kapferer, 2019, str. 7). Zaradi velikega števila blagovnih znamk, ki so v današnjem času prisotne na trgu, so izrednega pomena tudi aktivnosti marketinškega komuniciranja, ki jih izvajajo posamezne blagovne znamke. V zadnjih 10 letih smo na tem področju priča zelo velikim spremembam. Govorimo predvsem o pojavu digitalnega marketinškega komuniciranja, ki je močno spremenil številne marketinške strategije organizacij. Januarja 2021 je bilo na svetu kar 4.66 milijard uporabnikov interneta oz. 59.9 % celotnega prebivalstva (Statista, 2021). Številna podjetja so se v zadnjih letih uspešno transformirala in uspešno digitalizirala svoje notranje okolje, kamor sodi tudi področje marketinškega komuniciranja. Digitalni marketing, katerega del je tudi digitalno marketinško komuniciranje, dokazano spreminja vedenje kupcev, to pa tudi neposredno vpliva na prepoznavnost blagovne znamke, za katero velja, da je eden izmed najpomembnejših dejavnikov pri izgradnji dolgoročne konkurenčne prednosti na trgu (Khwaja et al., 2020). V teoretičnem delu magistrske naloge so podrobneje opisani blagovne znamke in orodja digitalnega marketinškega komuniciranja. Podrobneje smo zajeli orodja, kot so e-poštni marketing, optimizacija SEO, marketing družbenih omrežji in marketing vsebine. Prav tako smo prikazali nekaj primerov uspešnega digitalnega marketinškega komuniciranja. V empiričnem delu smo preučevali razlike v prepoznavnosti med obravnavanimi blagovnimi znamkami. Prav tako smo s pomočjo globinskega intervjuja, ki smo ga izvedli z zaposlenim iz organizacije, ki ima v lastni obravnavane blagovne znamke, ugotovili, kako se je organizacija odzvala na spremembe s področja marketinškega komuniciranja in kakšna je njena vizija digitalnega marketinškega komuniciranja.
Keywords: digitalno marketinško komuniciranje, blagovne znamke, družbena omrežja, prepoznavnost blagovne znamke, marketinško komuniciranje
Published in DKUM: 15.01.2024; Views: 353; Downloads: 86
.pdf Full text (5,44 MB)

10.
Strategije blagovnih znamk v različnih gospodarskih dejavnostih
Tjaša Zulficari, 2022, master's thesis

Abstract: Današnje ekonomsko, tehnološko in poslovno okolje podjetij se zelo hitro spreminja. Podjetja se poskušajo in prilagoditi in odzvati na te spremembe, da bi lahko zagotovila svoj uspeh in obstoj tudi v prihodnosti. Podjetje si uspešen predor na bodisi domač bodisi tuj trg zagotovi le preko pravilnega razvoja blagovne znamke, ki podjetju omogoča uspešno pozicioniranje na trgu. Strategija blagovne znamke je tista, ki omogoča, da blagovna znamka deluje kot celota, ponuja osrednjo idejo, okoli katere se usmerjajo dejanja, vedenja in komunikacije določene blagovne znamke. Nujna je za vsako podjetje in postavlja temelje za uspešno uvajanje na trg. Odjemalci s pomočjo blagovne znamke zadovoljujejo svoje potrebe in rešujejo svoje probleme. Skrbniki blagovnih znamk v podjetju morajo ustvariti edinstveno zgodbo blagovnih znamk, ki ustreza željam in potrebam odjemalcev. Zaradi tega so skrbniki blagovnih znamk odgovorni za sprejemanje odločitev, na katere lahko vpliva več dejavnikov. Zanimalo nas je, ali obstajajo razlike pri odločanju o strategiji blagovne znamke glede na osnovno dejavnost, v kateri je registrirano podjetje. Po standardni klasifikaciji dejavnosti jih delimo v štiri skupine: primarno, sekundarno, terciarno in kvartarno gospodarsko dejavnost. Osnovne dejavnosti podjetij pa danes ne moremo poenotiti z blagovnimi znamkami in potrebami odjemalcev, ki jih zadovoljujejo s svojimi izdelki. Opazili smo, da registrirane dejavnosti in dejavnosti, za katere podjetja trdijo, da v njih poslujejo s svojimi blagovnimi znamkami, niso poenotene. Po opravljeni raziskavi smo podjetja razvrstili po skupinah, kamor se umeščajo sama z izbrano blagovno znamko, preverjali razlike med pristopi k strategijam blagovne znamke v skupini gospodarskih dejavnosti ter razlike med vrstami strategij podjetij v različnih skupinah gospodarskih dejavnosti. Povezanosti med izbiro vrst strategije in gospodarskih dejavnosti nismo ugotovili, hkrati pa smo zavrnili hipoteze, ki smo jih zastavili na začetku dela. Ugotovili smo, da se soodvisnost posameznih udeležencev v gospodarstvu prepleta in da brez prisotnosti in delovanja vsakega izmed njih gospodarstvo ne deluje. Osnovna dejavnost podjetja zato ni tista, ki določa vrsto strategije blagovne znamke.
Keywords: strategija, blagovna znamka, gospodarske dejavnosti, nakupni proces, strateški marketing
Published in DKUM: 02.12.2022; Views: 832; Downloads: 132
.pdf Full text (1,96 MB)

Search done in 0.18 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica