| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 2838
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Mehrsprachigkeit im Roman Herkunft (2019) von Saša Stanišić
Matej Beznec, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Das Ziel der Diplomarbeit ist es die literarische Mehrsprachigkeit vorzustellen und sie an Beispielen aus dem Roman Herkunft (2019) von Saša Stanišić zu präsentieren. Der Roman wird zur zeitgenössischen Migrationsliteratur gezählt und eins der wichtigsten Aspekte der Migrationsliteratur ist die Mehrsprachigkeit. Stanišić war aufgrund des Krieges in Bosnien in seinen Jugendjahren gezwungen seine Heimat zu verlassen und mit seiner Familie nach Deutschland auszuwandern. Der Roman thematisiert diese Erfahrung und versucht zu beleuchten, wie es dem Erzähler und seiner Familie dabei gewesen ist, sich mit der neuen Kultur zurechtzufinden und dort ein neues Leben zu beginnen. Die Untersuchung der Mehrsprachigkeit ist ein interessanter Teil der Literaturwissenschaft, bei welcher in den letzten Jahren ein erkennbares Interesse an ihrer Forschung zu sehen ist. Im theoretischen Teil ist der Begriff der literarischen Mehrsprachigkeit definiert sowie das Konzept. Dabei ist auch der Autor an sich beschrieben und seine Werke, sowie was für die Ästhetik seiner Romane charakteristisch ist, die Themen, die vorkommen und die Perspektive in welcher, diese Themen dargestellt werden. Im empirischen Teil wird gezeigt, wie sich die literarische Mehrsprachigkeit an Beispielen aus dem Roman zeigt und welche Typen der Mehrsprachigkeit dominieren. Hier wird vorher auch die Annahme gemacht, welche Sprache am häufigsten neben der Hauptsprache vorkommt. Im Schlussteil wird argumentiert, ob der Roman auch zu der Erinnerungsliteratur gezählt werden kann.
Keywords: Mehrsprachigkeit, Roman, Migration, Herkunft, Erinnerung
Published: 19.10.2021; Views: 6; Downloads: 3
.pdf Full text (764,20 KB)

2.
Marketinško komuniciranje na primeru podjetja Mik celje
Manuel Šibila, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Marketinško komuniciranje je del marketinga in je bistvenega pomena za organizacije. Pravzaprav je način, s katerim se organizacije oblikujejo v očeh odjemalcev, informirajo, in jih nagovarjajo. Opišemo ga lahko tudi kot način, s katerim organizacije prihajajo v stik z zunanjo javnostjo. Brez marketinškega komuniciranja organizacija preprosto ne bo preživela in njen uspeh je močno odvisen od kakovosti ukrepov marketinškega komuniciranja. Zaradi globalizacije, zelo velikega konkuriranja in nasičenosti večine trgov je marketinško komuniciranje način za razlikovanje od konkurence. To počnejo vse organizacije in zato danes ni dovolj le izvajati marketinško komuniciranje, ampak je to treba tudi dobro načrtovati, usklajevati ter izvajati na metodičen in inovativen način. V ospredju morajo biti odjemalci in zadovoljevanje njihov potreb, ker to omogoča dolgoročni uspeh. V diplomskem delu sem v prvi fazi opredelil teoretična izhodišča, v drugi pa podal praktični primer na primeru podjetja MIK Celje. V teoretičnih izhodiščih sem najprej opisal vse, kar je potrebno, da bomo lažje razumeli marketinško komuniciranje in nato še samo področje. V praktičnem delu sem predstavil podjetje MIK Celje ter na podlagi teoretičnih izhodišč pripravil program marketinškega komuniciranja.
Keywords: marketing, marketinško komuniciranje, program marketinškega komuniciranja, instrumenti marketinškega komuniciranja.
Published: 18.10.2021; Views: 15; Downloads: 5
.pdf Full text (1,13 MB)

3.
Izdelava in analiza nadzornega sistema z uporabo tehnologij interneta stvari
Klemen Vršič, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Namen zaključnega dela je izdelava nadzornega sistema za sistem akvaponike s pomočjo tehnologij interneta stvari. Opisali smo sistem akvaponike, katerega nadzorujemo s pomočjo senzorjev. Senzorji spremljajo temperaturo vode, temperaturo in vlažnost zraka, pretok vode, Ph vrednost vode. Podatke smo pridobili in obdelali s pomočjo mikrokrmilnika Arduino, te smo s pomočjo radijske in wifi povezave prenesli na strežnik, jih tam obdelali ter prikazali z uporabniškim vmesnikom, ki smo ga izdelali s pomočjo orodja Ionic React. Na podlagi zbranih podatkov smo lahko sistem akvaponike optimalno izkoristili in zagotovili primerno rast rastlinam in ribam.
Keywords: arduino, nadzorni sistem, akvaponik, internet stvari
Published: 18.10.2021; Views: 14; Downloads: 2
.pdf Full text (1,87 MB)

4.
Strateški marketinški načrt za izdelek podjetja x
Jan Ošlak, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Živimo v obdobju digitalizacije in globalizacije. Podjetja se iz dneva dan večajo in na novo ustanavljajo. Zaradi tega število konkurentov na posameznih trgih iz dneva v dan povečuje. Podjetja, ki želijo biti uspešna na dolgi rok, morja vse več sredstev vlagati v strateško načrtovanje in vedeti kaj bo jutri in ne kaj je danes. V teoretičnem delu je podrobneje opisan proces strateškega načrtovanja marketinga. Zajeli smo najpomembnejše faze: strateška analiza, strateška diagnoza, strateško načrtovanje in izdelava strateškega marketinškega načrta. V praktičnem delu smo izdelali marketinški načrt ta podjetje v povezavi z njihovim izdelkom. Podjetje Struc Muta, kmetijska mehanizacija s svojo blagovno znamko Struc Muta prodaja izdelke male kmetijske mehanizacije. V praktičnem delu so predstavljene prednosti in slabosti podjetja ter priložnosti in nevarnosti, ki se navezujejo na notranje in zunanje okolje podjetja.
Keywords: Ključne besed: strateški marketing, strateško načrtovanje marketinga, kmetijska mehanizacija, rotacijski mulčer
Published: 18.10.2021; Views: 12; Downloads: 6
.pdf Full text (1,68 MB)

5.
Razvoj pametne ure na računalniški platformi Seeeduino Xiao
Ian Bogdan, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Cilj tega diplomskega dela je bil izdelati pametno uro, podobno rešitvam, ki so na trenutnem trgu, in Android aplikacijo, s katero bi jo upravljali prek komunikacije Bluetooth. Glavne naloge pametne ure so merjenje časa in srčnega utripa, prikazovanje informacij na zaslonu in komunikacija z aplikacijo Android. Predstavljamo postopek izbire in implementacije uporabljene strojne in programske opreme ter opisujemo delovanje pametne ure.
Keywords: Seeeduino Xiao, pametna ura, IoT, nosljiva tehnologija
Published: 18.10.2021; Views: 16; Downloads: 5
.pdf Full text (2,00 MB)

6.
Uporaba mreže Bluetooth na operacijskem sistemu Zephyr
Jaka Purg, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je bil vzpostaviti mrežo Bluetooth za krmiljenje LED diod na mikrokrmilnikih iz stikala brez klasične točkovne povezave. Poleg funkcionalnosti same mreže smo v nalogi raziskovali tudi primernost realnočasovnega operacijskega sistema Zephyr, ki v zadnjih letih odločno pridobiva na popularnosti. Najprej smo predstavili teoretično podlago za tehnologijo Bluetooth Low Energy in mrežo Bluetooth ter poleg predstavitve prej omenjenega operacijskega sistema pripravili še primerjavo s FreeRTOS, nato pa opisali implementacijo in zmogljivosti ter možne izboljšave.
Keywords: mreža Bluetooth, Zephyr, realnočasovni operacijski sistem, Bluetooth Low Energy, krmiljenje luči
Published: 18.10.2021; Views: 14; Downloads: 4
.pdf Full text (2,47 MB)

7.
LIKOVNI ELEMENTI IN NJIHOVA FUNKCIJA PRI OBLIKOVANJU SIMBOLOV V UPORABNIŠKIH VMESNIKIH
Aleksandra Paunčevska, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo preverili uporabnost, pomen in funkcijo likovnih elementov in pravila Gestalt pri oblikovanju simbolov v uporabniških vmesnikih. Glede na analizo možnih simbolov smo določili štiri najpogostejše simbole uporabniških vmesnikov (pojasnitvene, funkcionalne, dekorativne in aplikacijske) in nato na podlagi poznavanja osnovnih načel za uporabo likovnih elementov izdelali štiri različne simbole, za vsako vrsto simbola po en simbol. Za vsak simbol smo pojasnili postopek izdelave ter podali posebnosti pri njihovi izdelavi, ki so določale pomembne iztočnice za ustrezno obliko in pomen simbola. Pri tem smo še posebej izpostavili pomen in vlogo uporabljenih likovnih elementov. V zaključnem delu smo za izvedbo ocenjevanja uporabili preoblikovan aplikacijski simbol podjetja Instagram in v ta namen uporabili vprašalnik. Rezultati so bili pozitivni glede na možnosti uporabnosti predlaganega simbola v aplikaciji, prav tako je bila izražena jasnost simbola glede predstavitve podjetja Instagram.
Keywords: simboli, likovni elementi, uporabniški vmesniki, oblikovanje, pravila Gestalt, ocenjevanje uporabnosti
Published: 18.10.2021; Views: 7; Downloads: 2
.pdf Full text (920,06 KB)

8.
Slovenski znakovni jezik in njegova uporaba na javnem radiotelevizijskem servisu v sloveniji (rtv slo)
Laura Horvat, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Glavni cilj diplomskega dela je bil analizirati zadovoljstvo gluhih in naglušnih oseb z vsebinami na javnih televizijskih programih RTV SLO in spletni strani Dostopno.si. V teoretičnem delu smo s pomočjo dostopne literature preučevali in analizirali vlogo in delovanje javnega RTV-servisa v odnosu do deprivilegirane skupine v družbi, medtem ko smo v praktičnem delu uporabili metodo analiziranja rezultatov spletnega anketnega vprašalnika. Namenjen je bil gluhim in naglušnim osebam, reševale so ga lahko tudi slišeče osebe. S pomočjo analize smo dobili podatke o zadovoljstvu občinstva z vsebinami na javnih televizijskih programih RTV SLO in spletni strani Dostopno.si.
Keywords: gluhi, naglušni, slovenski znakovni jezik, tolmačenje, podnaslavljanje, javni radiotelevizijski servis
Published: 18.10.2021; Views: 7; Downloads: 5
.pdf Full text (1,25 MB)

9.
Vpliv grafičnega oblikovanja plakatov na opazovalce
Urška Žalig, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Plakati predstavljajo pomemben segment vizualnega komuniciranja s širšo množico ljudi. Za njihovo učinkovitost in zapomljivost je ključnega pomena primerno in ustrezno grafično oblikovanje. V diplomskem delu smo raziskali, kakšen vpliv ima uporaba pravil in principov grafičnega oblikovanja na opazovalce plakatov. V raziskavi smo uporabili zmagovalne plakate slovenskega tekmovanja Outstanding, jih analizirali in dodatno preverili z opazovalci s pomočjo ankete. V raziskavi je sodeloval 101 anketiranec, bili pa so vseh starostnih skupin. Pri analizi smo ugotovili, da imajo določeni principi oblikovanja, načela oblikovanja in principi geštalt teorije močan vpliv na razumevanje sporočila plakata. Raziskava je pokazala, da sta pri prenašanju informacij najbolj učinkovita princip bližine in princip podobnosti iz geštalt teorije, ki sta bila tudi največkrat uporabljena pri večini plakatov. Raziskava je tudi pokazala, da pretirana uporaba podrobnosti pripomore k zmedenosti opazovalcev. Rezultati, ki smo jih pridobili, so lahko podlaga za nadaljnjo raziskovanje na tem področju.
Keywords: grafično oblikovanje, plakati, načela in principi
Published: 18.10.2021; Views: 5; Downloads: 2
.pdf Full text (8,05 MB)

10.
Search done in 0.41 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica