| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 83
First pagePrevious page123456789Next pageLast page
1.
Dostopnost digitalnih produktov za vse
Matjaž Debevc, 2021

Abstract: Dostopnost produktov v okviru informacijske in komunikacijske tehnologije postaja s širjenjem kroga uporabnikov tudi na osebe z različnimi oblikami oviranosti pomemben dejavnik pri analizi, izdelavi in ocenjevanju računalniških aplikacij, spletnih strani in mobilnih aplikacij. Monografija predstavlja pomemben korak v osveščanju, izobraževanju in usposabljanju vseh oseb, ki se srečajo z vprašanjem, zakaj in kako pripraviti ustrezno prilagojene aplikacije in produkte, da bodo dostopni vsem. V delu so zajete osnove, ki so potrebne za to, da lahko vsak analitik, razvojnik in ocenjevalec najde oporne točke za svoje delo, kjer mora upoštevati zahteve in potrebe oseb z različnimi oblikami oviranosti. Poleg značilnosti in zahtev so navedene tudi mogoče rešitve oziroma potrebe, ki jih lahko uporabimo za prilagojene aplikacije in produkte. Zajeta so osnovna pravila in načela dostopnosti ter priporočila, kot so WCAG in standard ETSI EN 301 549. Podani so primeri dobre in slabe prakse, da bralec lažje ugotovi in preveri ustreznost svojega predloga glede na tipe oseb z različnimi oblikami oviranosti. Monografija se zaključi z metodami ocenjevanja in preverjanja dostopnosti digitalnih produktov, skupaj s pripomočki za hiter in enostaven pregled po posameznih kriterijih uspešnosti.
Keywords: dostopnost, spletne strani, mobilne aplikacije, analiza, oblikovanje spletnih strani, ocenjevanje, WCAG
Published: 26.03.2021; Views: 122; Downloads: 12
URL Link to file

2.
3.
Mards Workshop Proceedings
2020, proceedings of professional or unreviewed scientific conference contributions

Abstract: The collection contains contributions by authors who were presented at a workshop within the Erasmus + project MARDS in Maribor, at the University of Maribor.
Keywords: doctoral study, higher education, e-learning, distance learning, study evaluation
Published: 25.11.2020; Views: 149; Downloads: 16
URL Link to file

4.
Združevanje igrifikacije in mešane resničnosti v sodobnem oglaševanju
Monika Zorko, 2020, master's thesis

Abstract: Učinkovito oglaševanje je zaradi velike količine konkurenčnih oglasov postalo težka naloga. Pri tej nalogi nam lahko pomaga sodobna tehnologija. V magistrski nalogi raziskujemo neizkoriščen potencial, ki ga prinaša oglaševanje s pomočjo kombinacije igrifikacije in mešane resničnosti. S tem namenom smo izdelali prototip aplikacije ter iz njega ustvarili predstavitvene videoposnetke. Rezultate smo pridobili s pomočjo vprašalnika o vplivu aplikacije ter dveh standardiziranih vprašalnikov o uporabnosti in uporabniški izkušnji. Ugotovimo da oglas, ki vsebuje mešano resničnost in igrifikacijo nekoliko izstopa od ostalega načina oglaševanja. Prav tako lahko takšen oglas dvigne stopnjo namena nakupa izdelka. Ugotovili smo tudi, da povezava med starostjo uporabnika in razumevanjem aplikacije ne obstaja. Za nadaljnje raziskovalce predlagamo raziskave, v katerih se primerja tradicionalno oglaševanje s predstavljenim načinom oglaševanja.
Keywords: igrifikacija, mešana resničnost, oglaševanje
Published: 04.11.2020; Views: 132; Downloads: 48
.pdf Full text (3,04 MB)

5.
Vizualno komuniciranje z obogateno resničnostjo na družbenih omrežjih
Teja Kovačič, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Glavni cilj diplomske naloge je bil izdelati filter AR (angl. Augmented Reality – obogatena resničnost) v programu Spark AR Studio za namen vizualnega komuniciranja z obogateno resničnostjo na družbenih omrežjih. Z uporabo deskriptivne metode smo raziskali področja vizualne komunikacije, obogatene resničnosti in družbenih omrežij. S pomočjo primerjalne analize smo primerjali podatke, pridobljene iz različnih virov. Na osnovi teoretičnega dela smo oblikovali lasten filter AR, ki smo ga objavili na družbenem omrežju Instagram. Z uporabo standardiziranega UEQ vprašalnika smo s pomočjo anketirancev določili oceno uspešnosti našega produkta. Ugotovili smo, da se filtri AR uspešno uporabljajo na družbenih omrežjih, kakršen je Instagram.
Keywords: vizualna komunikacija, obogatena resničnost, družbena omrežja, Instagram, filter AR
Published: 03.11.2020; Views: 115; Downloads: 23
.pdf Full text (972,02 KB)

6.
Poročilo o izvedenih testih uporabnosti aplikacije telestiki
Irena Lovrenčič Držanič, Matjaž Debevc, Ines Kožuh, 2019, treatise, preliminary study, study

Keywords: uporabne aplikacije, telestiki, izvajanje testov
Published: 11.03.2019; Views: 571; Downloads: 66
.pdf Full text (2,66 MB)

7.
Evalvacija predstavitve vsebin s pomočjo virtualnih očal
Saša Šimičić, 2018, master's thesis

Abstract: Razvoj informacijskih tehnologij napreduje zelo hitro in težko mu sledimo. Virtualna resničnost ponuja možnost hitrejšega razumevanja kompleksnih konceptov in nov način interakcije med uporabnikom in vsebino. V magistrskem delu smo testirali količino podatkov, ki so si jo testiranci zapomnili v predstavljeni vsebini. Vsebino smo predstavili na tri različne načine: besedilo z dodatno ponazoritvijo (slika in fotografija), videoposnetek in virtualna resničnost. Cilj magistrskega dela je bil ugotoviti, ali obstajajo razlike v uspešnosti predstavitve vsebine v izbranih medijih. Kot primarno metodo raziskovanja smo izbrali eksperiment, s katerim smo primerjali zapomnitev predstavljene vsebine na različnih medijih. Uporabljali smo kombinacijo kvantitativnih (eksperiment in test) in kvalitativnih metod (vprašalnik SUS). Pri analizi rezultatov smo uporabljali test ANOVA in opisno statistiko. Rezultati eksperimenta so pokazali, da so virtualna očala z vidika uporabnosti dosegla visoko naklonjenost testirancev. Zanimivo pa je dejstvo, da so kljub uporabnosti virtualna očala dosegla najslabše rezultate v prav vseh kategorijah. Čas reševanja testov je bil najdaljši pri virtualnih očalih, sledil je papir, testiranci pa so teste v najkrajšem času rešili pri osebnem računalniku. V kategoriji doseženih točk semantičnega in vidno-prostorskega spomina so virtualna očala v povprečju dosegla najmanj točk. Tokrat je na drugem mestu osebni računalnik, največ točk pa je dosegla predstavitev s papirjem.
Keywords: virtualna resničnost, spomin, virtualna očala, semantični, vidno-prostorski
Published: 21.12.2018; Views: 359; Downloads: 72
.pdf Full text (7,20 MB)
This document has many files! More...

8.
Ocenjevanje uporabniške izkušnje vizualne komunikacije v marketingu na Facebooku
Nika Brence, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Vizualni marketing na Facebooku postaja zelo pomembna tema, saj je treba v le nekaj sekundah nagovoriti izjemno raznoliko množico ljudi. Kljub temu da je oglaševanje na Facebooku učinkovito, je uspeh podjetja odvisen od samega oglasa. Raziskovali smo, kakšen bi moral biti oglas na Facebooku, da podjetje doseže zastavljene cilje. Podjetje se torej mora temu, kako doseči to učinkovitost, posebej posvetiti. Ker je vpliv oglasov odvisen od uporabnikov Facebooka, smo s pomočjo mnenj anketirancev oziroma uporabnikov Facebooka pridobili odgovore o podobi oglasov in odzivih nanje. Ugotovili smo, da ima pri oglaševanju na Facebooku vizualna komunikacija najpomembnejšo vlogo.
Keywords: Vizualna komunikacija, Facebook, oglaševanje, slike
Published: 31.08.2018; Views: 588; Downloads: 86
.pdf Full text (1,28 MB)

9.
Analiza uporabniške izkušnje spletne video storitve v Sloveniji
Nataša Junež, 2018, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo obravnava tematiko uporabniške izkušnje, ki je v tesni povezavi s pojmom uporabnost. Za lažje razumevanje sinergije med njima lahko povzamemo, da uporabniška izkušnja predstavlja emocije oz. dobro počutje uporabnika med interakcijo s storitvijo, ki mora biti za popolno zadovoljstvo tudi uporabna. Na podlagi pregleda teorije in že obstoječih študij smo zastavili koncept raziskave, katere glavni namen je bil vrednotenje uporabnosti in uporabniške izkušnje spletne video storitve Voyo pri novih uporabnikih. Za potrebe testiranja smo v raziskavo vključili kombinacijo kvantitativnih in kvalitativnih metod, pridobljeni rezultati pa interpretirajo kako testiranci ocenjujejo uporabnost spletne video storitve ter kakšna je njihova uporabniška izkušnja po enotedenski uporabi.
Keywords: tehnologija OTT, uporabniška izkušnja, uporabnost, metode vrednotenja
Published: 04.06.2018; Views: 829; Downloads: 103
.pdf Full text (2,26 MB)

10.
Primerjava vizualne komunikacije javnih prostorov v Mariboru in Dubaju
Kaja Kuduzović, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Ljudje smo vedno manj pozorni na videz prostorov, v katerih se nahajamo, saj se z vizualno komunikacijo srečujemo vsakodnevno. Predvsem so to mediji v javnih prostorih, ki z nami vizualno komunicirajo. V diplomskem delu smo raziskovali elemente vizualne komunikacije in želeli dokazati, da z njimi prostor skozi videz prenaša svoje sporočilo ljudem. S pomočjo tega smo poskušali ugotoviti, kaj prostor sporoča in primerjatI, kaj prostor z enako funkcijo sporoča v Mariboru in kaj v Dubaju. Pri raziskovanju smo uporabili opisno oz. deskriptivno metodo raziskovanja s študijem literature. Dokazali smo, da kljub izpostavljenosti velikemu številu medijev, sam videz prostora prav tako komunicira z javnostjo in ji s tem nekaj sporoča.
Keywords: Vizualna komunikacija, javnost, javne ustanove, Maribor, Dubaj.
Published: 04.05.2018; Views: 900; Downloads: 66
.pdf Full text (2,07 MB)

Search done in 0.32 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica