| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 132
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Introduction of the concept of "Rescue Sheet" in road traffic
Vanna Boroša, 2019, master's thesis

Abstract: In this master's thesis, an analysis was made of the way fire departments operate in rescuing injured passengers from vehicles in an event of a car accident. In order to make it easier to understand the core of master's thesis, the paper defines terms such as the "golden hour", which is essential for the survival of injured passengers in a car accident. The analysis also includes information on the construction designs of the car and how the construction of the car could make it difficult for the firefighting units to operate. Some examples of interventions done by fire brigades and the problems encountered in everyday work on modern cars are also provided. In the concluding part of the thesis we have presented how fire departments can become more efficient, safer, faster, and economical in their daily work while rescuing passengers from vehicles. We have explained in more detail the notion of a “rescue sheet” and how it can be better implemented in the future. At the end of the paper, we have suggested the optimal ways of rescue sheet usage and have outlined the advantages and disadvantages of these uses.
Keywords: Traffic accident, Firefighters, Traffic safety, Golden hour, Rescue sheet
Published: 23.09.2019; Views: 297; Downloads: 36
.pdf Full text (2,32 MB)

2.
Analiza prometne varnosti na relaciji Lovrenc na Pohorju-Maribor
Marko Bašadur, 2019, diploma project paper

Abstract: V projektni nalogi so uvodoma predstavljeni najpogostejši razlogi za nastanek prometnih nesreč. Nadalje je podana analiza prometne varnosti v Evropi in Sloveniji. Podrobneje je predstavljena analiza prometne varnosti na regionalni cesti Lovrenc na Pohorju–RušeMaribor. Ugotovljeno je bilo, da je trenutno stanje zadovoljivo, vendar pa je še veliko prostora za izboljšanje prometne varnosti. Predlagani so tudi nekateri ukrepi za izboljšanje prometne varnosti na obravnavani relaciji.
Keywords: prometna varnost, analiza prometnih nesreč, ukrepi prometne varnosti
Published: 12.09.2019; Views: 313; Downloads: 33
.pdf Full text (3,00 MB)

3.
Analiza prometne varnosti pešcev
Nadja Štumberger, 2018, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu je predstavljena prometna varnost pešcev v naseljih v Sloveniji. Namen je analizirati stanje prometne varnosti pešcev od leta 2008 do 2017. Ugotovili smo, da je bil v analiziranem obdobju glavni vzrok za prometne nesreče z udeležbo pešcev v naselju neupoštevanje pravil o prednosti, največ pešcev se je v prometnih nesrečah lažje poškodovalo. Analiza starostnih skupin je pokazala, da so najbolj ogroženi pešci stari 65 in več ter 9–16 let. V desetletnem analiziranem obdobju je v naseljih umrlo 130 pešcev, najpogostejši vzrok za prometne nesreče s smrtnim izidom je bila neprilagojena hitrost. Predstavili smo nekaj rešitev za boljšo prometno varnost pešcev s področja infrastrukture in vozil. Da bi bilo prometnih nesreč čim manj, moramo poskrbeti sami, pomagajo pa tudi izobraževanja, delavnice in preventivne akcije.
Keywords: prometna varnost pešcev, prometne nesreče, napredni sistemi v vozilih, infrastruktura za varnost pešcev
Published: 24.10.2018; Views: 688; Downloads: 184
.pdf Full text (2,54 MB)

4.
Analiza natančnosti in zanesljivosti merilcev prometnih podatkov na AC/HC v RS
Ožbej Slakan, 2018, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu je predstavljenih več vrst merilcev prometnih obremenitev, ki se uporabljajo v Sloveniji. Podatke teh obremenitev lahko pridobivamo z avtomatskim ali tudi ročnim štetjem prometa. Pridobljeni podatki so temeljna informacija o prometu, ki se odvija na naših cestah. Na avtocestah in hitrih cestah uporabljajo različne vrste merilcev prometnih podatkov, ki se med sabo razlikujejo predvsem po natančnosti in klasificiranju vozil. V raziskovalnem delu smo s primerjavo in analizo dobljenih podatkov avtomatskih števcev in ročnega štetja ugotavljali, katera vrsta avtomatskih merilcev prometnih podatkov je najbližje rezultatom ročnega štetja. Podatki, pridobljeni z mikrodetektorjem, so se glede na ročno štetje razlikovali za 0,9 %, podatki iz induktivne zanke pa za 2,8 %. Kljub nekaj težavam z videoposnetkom in subjektivnim pristopom pri razvrščanju vozil v posamezne kategorije, ki jih zaznavajo števci, lahko ugotovimo, da sta oba avtomatska števca zanesljiva. Natančnost je višja od 95 %, kar je primerljivo s podatki o posameznih števcih, zapisanimi v karakteristikah teh števcev.
Keywords: Avtocesta/hitra cesta (AC/HC), zajemanje prometnih podatkov, merilci prometnih podatkov, analiza natančnosti izmerjenih podatkov
Published: 24.10.2018; Views: 437; Downloads: 67
.pdf Full text (2,21 MB)

5.
Koncept zložljive mobilne hiše
Gregor Divjak, 2018, master's thesis

Abstract: Delo obravnava zasnovo zložljive mobilne hiše. Na začetku so podane analiza obstoječih rešitev in osnovne omejitve predlaganih konceptov zložljivih mobilnih hiš. Predpostavili smo osnovne načine zlaganja in gradnjo predlaganega koncepta mobilne hiše. Predlagan koncept zložljive mobilne hiše predpostavlja premik bivalne enote – hiše s točke A na točko B in zadošča osnovnim pogojem udobnega bivanja (stanovanja). Predstavljenih je več različic z različnimi debelinami sten, tal in strehe, kar med drugim omogoča tudi različne izolacijske lastnosti. Analizirali smo tudi zahteve po realizaciji sistema zložljive hiše na cesto – redni/izredni prevoz, potrebna oprema, homologacijske zahteve, tehnični pregledi itd. Ne nazadnje smo izdelali tudi oceno stroškov predlagane zasnove zložljive mobilne hiše.
Keywords: zložljiva mobilna hiša, hiša na prikolici, analiza obstoječih mobilnih hiš, analiza predlaganih konceptov mobilnih hiš
Published: 09.07.2018; Views: 573; Downloads: 119
.pdf Full text (5,63 MB)
This document has many files! More...

6.
Prometno-varnostna analiza cestnega odseka Dravograd-Maribor
Mateja Knežar, 2018, master's thesis

Abstract: Naloga se nanaša na prometno-varnostno analizo glavne ceste G1-1 Dravograd-Maribor. V nalogi ni obravnava celotna dolžina glavne ceste G1-1 Dravograd–Maribor, ampak samo del cestnega odseka, in sicer G1-1 Radlje–Selnica, v dolžini 24,907 km. Začetek le-tega je v začetni stacionaži cestnega odseka G1-1 0243 Radlje–Brezno v občini Radlje ob Dravi, konča pa se pri dolžini 6,211 tekočega km cestnega odseka G1-1 0245 Ruta–Selnica v občini Selnica ob Dravi. Prometno-varnostna analiza je narejena na podlagi podatkov o prometnih nesrečah, ki so se pripetile na cestnem odseku G1-1 Radlje–Selnica v obdobju 10 let, tj. med leti 2008–2017. Analiza prometnih nesreč je sestavljena iz dveh delov. V prvem delu so analizirane prometne nesreče, nastale v in izven naselij na cestnem odseku G1-1 Radlje–Selnica in po krajših cestnih odsekih G1-1 0243 Radlje–Brezno, G1-1 0244 Brezno–Ruta ter G1-1 0245 Ruta–Selnica, saj le-ti trije krajši cestni odseki sestavljajo cestni odsek G1-1 Radlje–Selnica. V drugem delu analize pa je v krajši obliki podana analiza podatkov prometnih nesreč, ki so se pripetile v naseljih Vas, Brezno in Ožbalt skupaj. Na podlagi podatkov o (stacionažah in posledicah) prometnih nesrečah je uporabljena metoda za določanje nevarnih cestnih odsekov. Le-ta upošteva tri prometno-varnostne kriterije, na osnovi katerih so določeni nevarni cestni pododseki v in izven naselij, ki se zaradi različnih omejitev hitrosti v metodi določajo ločeno. Pregled varnosti v cestnem prometu (RSI) smo izvedli na območju dveh nevarnih cestnih pododsekov izven naselja, ki sta locirana na cestnem odseku G1-1 0243 Radlje–Brezno in na cestnem odseku G1-1 0245 Ruta–Selnica, ter na enem nevarnem cestnem pododseku v naselju Brezno. Na podlagi RSI so podani morebitni ukrepi z namenom izboljšanja prometne varnosti na nevarnih cestnih pododsekih.
Keywords: prometno-varnostna analiza, glavna cesta, prometne nesreče, cestni odsek, nevarni pododseki, pregled varnosti v cestnem prometu – road safety inspecton (RSI)
Published: 06.07.2018; Views: 777; Downloads: 84
.pdf Full text (4,70 MB)

7.
Predlagan model usposabljanja poklicnih voznikov tovornih vozil
Matevž Jelenko, 2017, master's thesis

Abstract: Magistrska naloga predstavlja dejavnike, ki vplivajo na varnost v prometu s stališča vključenosti tovornih vozil. Opisuje delovanje varnostnih sistemov, vgrajenih v tovorna vozila, dejavnike, ki vplivajo na psihofizično stanje poklicnega voznika, načine varovanja in privezovanja blaga na tovorno vozilo ter sistem pridobitve temeljne poklicne kvalifikacije voznika in obveznega usposabljanja. Na podlagi teoretičnega dela in rezultatov opravljene ankete je podan predlog usposabljanja poklicnih voznikov, ki bi pripomogel k povečanju prometne varnosti.
Keywords: tovorni promet, prometna varnost, varovanje blaga med prevozom, usposabljanje voznikov tovornih vozil
Published: 28.11.2017; Views: 603; Downloads: 110
.pdf Full text (4,80 MB)

8.
Analiza prometnih tokov v urbanem okolju z uporabo mikrosimulacij
Rok Dolinšek, 2017, master's thesis

Abstract: V nalogi so predstavljene osnovne značilnosti mikrosimulacij v prometu. Obravnavali smo območje Glavnega trga v Mariboru, na levem bregu reke Drave ter navezujoče ceste in ulice, ki omogočajo z manjšimi ali večjimi posegi izboljšanje prometne situacije. Scenarije prometnega režima smo analizirali s pomočjo mikrosimulacij v programu Vissim. Najprej smo modelirali ter kalibrirali in validirali mikrosimulacijo obstoječega stanja. Analizirali smo tri scenarije, katerih osnova prometnega omrežja in vhodnih podatkov je omenjen model obstoječega stanja.
Keywords: prometni model, urbano okolje, mikrosimulacija
Published: 03.10.2017; Views: 659; Downloads: 151
.pdf Full text (2,54 MB)

9.
Analysis of neural network responses in calibration of microsimulation traffic model
Irena Ištoka Otković, Damir Varevac, Matjaž Šraml, 2015, original scientific article

Abstract: Microsimulation models are frequently used in traffic analysis. Various optimization methods are used in calibration, and the one method that has shown success is neural networks. This paper shows the responses of neural networks during calibration of a microsimulation traffic model. We analyzed two calibration methods by applying neural networks and comparing their neural network learning (according to their achieved correlation and the mean error of prediction) and their generalization ability (comparison of generalization results was analyzed in two steps). The best correlation between the microsimulation results and neural network prediction was 88.3%, achieved for the traveling time prediction, on which the first calibration method is based.
Keywords: microsimulation traffic models, calibration, response of neural networks, traveling time, queue parameters
Published: 02.08.2017; Views: 650; Downloads: 299
.pdf Full text (1,07 MB)
This document has many files! More...

10.
Fatigue crack initiation and propagation in lotus-type porous material
Srečko Glodež, Sašo Dervarič, Janez Kramberger, Matjaž Šraml, 2016, original scientific article

Abstract: The investigation of fatigue strength of lotus-type structure with nodular cast iron as a base material using computational model is analysed in present study. The irregular pores distribution in transversal and longitudinal direction, regarding the external loading, is considered in the computational models. The complete fatigue process of analyzed porous structure is then divided into the crack initiation (Ni) and crack propagation (Np) period where the total fatigue life (N) is defined as: N = Ni + Np. The crack initiation period is determined using strain life approach where elastic-plastic numerical analysis is performed to obtain the total strain amplitude in the critical stress fields around the pores. The simplified universal slope method is then used to determine the number of stress cycles, Ni, required for formation of initial cracks. The number of stress cycles, Np, required for crack propagation from initial to the critical crack length is also numerically determined using finite element (FE) models, in the frame of Abaqus computation FEM code. The maximum tensile stress (MTS) criterion is considered when analyzing the crack path inside the porous structure. The performed computational analyses show that stress concentrations around individual pores are higher when external loading is acting in transversal direction in respect to the pore distribution. Therefore, further computational analyses regarding crack initiation and crack propagation period have been done only for pores distribution in transversal direction.
Keywords: lotus-type porous structures, fatigue crack initiation, fatigue crack propagation, numerical analysis
Published: 02.08.2017; Views: 640; Downloads: 309
.pdf Full text (4,75 MB)
This document has many files! More...

Search done in 0.3 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica