| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 1 / 1
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Varnost človeškega življenja na morju
Matic Petričevič, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnavana zagotavljanje varnosti človeških življenj na morju. Varnost človeškega življenja na morju se nanaša na varnost posadke in potnikov na ladji. Človeško življenje je na morju izpostavljeno različnim dejavnikom tveganja varnosti, ki so v zvezi z morjem, ladjo, tovorom in ladijsko posadko. Zaradi nesreče britanske prekooceanske potniške ladje Titanic, v kateri je umrlo veliko ljudi, je bila leta 1914 sprejeta prva Mednarodna konvencija o varstvu človeškega življenja na morju. V letu 1948 je bila ustanovljena Mednarodna pomorska organizacija, ki je na mednarodni ravni prevzela odgovornost za varnost človeških življenj na ladjah trgovske mornarice. V začetku šestdesetih let prejšnjega stoletja se je zaradi občutnega zmanjšanja števila vojn in povečanja blagostanja v nekaterih državah začel razvijati ladijski turizem. Postopoma se je število potnikov začelo večati in povečala se je tudi zmogljivost ladij. Varnost človeškega življenja na morju se je ponovno postavila pod vprašaj v sodobnem času, ko so se začele dogajati nesreče potniških ladij, ki so povzročile posebno veliko število smrtnih žrtev. Kmalu so ugotovili, da za tako veliko število smrti ni kriva narava ali tehnologija, ampak predvsem človek. Številne preiskave nesreč so namreč pokazale, da so ladijske družbe slabo upravljale s pomorsko varnostjo in niso imele vzpostavljenega varnostnega menedžmenta. Varnost je bila v celoti prepuščena ekonomiji podjetja. Z namenom izboljšanja razmer je leta 2002 v veljavo stopil Mednarodni kodeks za varno upravljanje ladij, ki je določil pristojnosti in odgovornosti ladjarja, kapitana in pooblaščene osebe za varnost ljudi in okolja tekom opravljanja pomorske dejavnosti. Zaradi tega je v zadnjih desetih letih na svetovni ravni prišlo do upada števila zelo resnih ladijskih nesreč, vendar se med njimi še vedno pojavljajo nesreče s številnimi smrtnimi izidi, h katerim pa bistveno prispeva tudi slaba varnostna kultura zaposlenih, predvsem kapitanov.
Keywords: diplomske naloge, pomorska varnost, konvencija, dejavniki tveganja, nesreče, varnostni menedžment
Published: 10.10.2018; Views: 267; Downloads: 56
.pdf Full text (1023,55 KB)

Search done in 0.04 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica