| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
OBVEZNICE KOT VIR FINANCIRANJA SLOVENSKH PODJETIJ V ČASU OD PREVZEMA EVRA
Mateja Titan, 2023, master's thesis

Abstract: Dolžniški vrednostni papirji predstavljajo enega izmed virov dolgoročnega financiranja podjetij. Primerjalno gledano financiranje podjetij z izdajo dolžniških vrednostnih papirjev v Sloveniji zaostaja za državami z razvitim kapitalskim trgom, še posebej ZDA. Na ta način se povečujejo tveganja bančnega financiranja podjetij, in sicer tako za podjetja kreditojemalce kot tudi za same banke. Ker je ena izmed funkcij finančnega posredništva tudi obvladovanje valutnega tveganja, bi pričakovali, da je korenito znižanje valutnega tveganja, do katerega je v Republiki Sloveniji prišlo z vstopom v evrsko območje, privedlo do razmaha nebančnega financiranja podjetij, torej financiranja preko izdaj dolgoročnih dolžniških vrednostnih papirjev. Kljub temu da se je v obdobju od vstopa v evrsko območje delež kreditiranja s podjetniškimi obveznicami v Republiki Sloveniji malenkostno okrepil, pa ni zmanjšal zaostanka za evrskim območjem oziroma se je v obdobju neugodnejših makroekonomskih trendov in v obdobju po splošnem izbrisu terjatev bančnih vlagateljev celo okrepil.
Keywords: Obveznice, prenosljivi vrednostni papirji, boniteta, ročnost, bančna posojila, kreditno in valutno tveganje, ukrepi centralne banke, prevzem evra, obrestna mera, razmerje dolžniškega in lastniškega kapitala.
Published in DKUM: 25.05.2023; Views: 618; Downloads: 76
.pdf Full text (2,77 MB)

2.
PREVZEMI IN ZDRUŽITVE PODJETIJ NA PRIMERU PREVZEMA MERKURJA S STRANI MERCATORJA
Mateja Titan, 2010, final seminar paper

Abstract: Zaradi globalizacije so prevzemi postali del vsakdanje poslovne prakse. Večina teorij predvideva pozitivne učinke, saj se poveča učinkovitost poslovanja podjetja, doseže sinergija v ekonomiji obsega, kar je posledica novih kombinacij prej ločenih podjetij ali zmanjševanja stroškov. Prevzemno podjetje pridobi določen delež lastninskih pravic (delež delnic) v prevzetem podjetju, kar mu zagotavlja kontrolni delež za odločilno vplivanje na poslovanje prevzetega podjetja. Katerokoli obliko prevzema je mogoče opraviti s plačili v denarju, z zadolžitvijo podjetja, z zamenjavo za delnice ali druge vrednostne papirje. O združitvi podjetij govorimo, kadar iz dveh ali več podjetij nastane eno samo. Izvedena mora biti v skladu z obstoječo zakonodajo. Znotraj združitev ločimo spojitve in pripojitve. Po uspešno opravljenem prevzemu po navadi pride tudi do združitve podjetij. Prevzemi in združitve vselej prinašajo spremembe in drugačne pristope k opravljanju nalog in doseganju skupnih ciljev. Prevzem mora biti ekonomsko upravičen, torej morata biti prevzemno in prevzeto podjetje po prevzemu vredni več kot vsako posamezno pred prevzemom. Glavna slabost združitev je samodejen prevzem vseh znanih in neznanih obveznosti prevzetega podjetja. Za uspešne združitve in prevzeme podjetij je potrebno narediti podroben poslovni načrt, oceniti vse elemente tržne, proizvodne, organizacijske in kadrovske narave, ki vplivajo na pričakovane donose in vrednost podjetja. Če bi Mercator prevzel Merkur, bi ta združitev podjetij prinesla precej priložnosti, ki bi še povečale pozitiven učinek prevzema. Mercator bi lahko dosegel svoj strateški cilj in postal največji trgovec v jugovzhodni Evropi. Hitrejša rast v podjetju bi prinesla boljše poslovne rezultate, trgovsko mrežo bi lahko posodabljali, vodenje strateške poslovne politike bi bilo lažje in dolgoročno bi se lahko maksimirala vrednost podjetja. Finančno in poslovno okrepljeni Mercator bi lahko še agresivneje nastopal na sedanjih in novih trgih s celovito zaključenim prodajnim programom. S skupnim nastopom na prodajnih trgih bi se zmanjšali stroški in povečala učinkovitost. Zmanjševalo bi se tudi poslovno tveganje. Z razširitvijo trgovske mreže, z novimi površinami in s skupnim nastopom novega podjetja na prodajnih trgih bi imeli koristi tudi potrošniki.
Keywords: ciljno podjetje, ponudba za porevzem, prevzem, pripojitev, združitev, spojitev, prijateljski prevzemi, sovražni prevzemi
Published in DKUM: 16.11.2010; Views: 6635; Downloads: 841
.pdf Full text (271,43 KB)

Search done in 0.03 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica