1. Oskrbovalne verige znanja : smernice za zeleni in digitalni prehodMatevž Obrecht, Tina Cvahte Ojsteršek, Mateja Čuček, Martin Fale, Nena Orel Šanko, Polona Vičič, Lazar Pavić, Bojana Slomšek Šlamberger, 2024 Abstract: Znanstvena monografija zajema najsodobnejše ugotovitve s področja trajnostnega razvoja in digitalizacije in njihovo aplikacijo na področje managementa v logistiki in oskrbovalnih verigah. Teoretični del monografije odpirajo poglavja, ki se nanašajo na pojasnitev osnovnih pojmov s področja trajnostnega razvoja, kot so cilji trajnostnega razvoja, okoljska politika, trajnostna proizvodnja in potrošnja, delitvena ekonomija, koncept odrasti in ekonomija blaginje. V nadaljevanju so predstavljeni najsodobnejši trendi s področja trajnosti in povezovanja področij digitalizacije s poudarkom na tem, kaj je aktualno in kaj mlajše generacije vidijo kot priložnosti za prioritetni razvoj. Teoretični del se zaključi s predstavitvijo kompetenčnih modelov s področja trajnosti in digitalizacije ter s predstavitvijo vseživljenjskega učenja kot rešitve za hitrejše pridobivanje znanj s področja trajnostnega razvoja in digitalizacije, saj je zaznano pomanjkanje teh znanj pri posameznikih, ki so končali formalno izobrazbo v času, ko sta trajnost in digitalizacija predstavljali obrobni tematiki in še nista bili tako vpeti v izobraževanje in prioritete logistike in oskrbovalnih verig. Raziskovalni del monografije se začne s predstavitvijo vključenosti trajnostnega razvija v obstoječi zakonodajni okvir. V nadaljevanju so predstavljeni rezultati vključenosti trajnostnih in digitalnih kompetenc v slovenske visokošolske programe in analiza prekrivanja le teh. Ključni raziskovalni del pa predstavljajo rezultati kvantitativne raziskave, ki se nanašajo na identifikacijo nujno potrebnih znanj, spretnosti in veščin s področja trajnostnega razvoja in digitalizacije v logistiki in oskrbovalnih verig, za nemoten hkratni zeleni in digitalni prehod v družbo 5.0. ter razlike v ključnih prioritetnih področjih, ki jih zaznavamo med gospodarstvom, mladimi in akademiki. Keywords: trajnostni razvoj, digitalizacija, oskrbovalne verige, vseživljenjsko učenje, zeleni in digitalni prehod Published in DKUM: 25.03.2024; Views: 411; Downloads: 81 Full text (5,18 MB) This document has many files! More... |
2. Primerjava razvoja jezikovne sporazumevalne zmožnosti slepih in slabovidnih v institucionaliziranem izobraževanju in programih inkluzijeMateja Forte, 2015, review article Abstract: Prispevek je raziskava s področja uporabnega jezikoslovja. Osnova predstavljene vsebine je jezikovna sporazumevalna zmožnost oziroma vprašanje njenega razvoja pri slepih in slabovidnih. Metodologija, uporabljena pri raziskavi, je tako primarne kot sekundarne narave. Sekundarna so teoretična izhodišča iz jezikoslovja, psihologije, medicine, pedagogike in specialne pedagogike. Primarno gradivo pa sestoji iz dveh delov. Prvi je primerjava modelov poučevanja slepih in slabovidnih v rednih šolah in specializirani instituciji. Drugi del pa predstavlja poglobljeno analizo, narejeno na podlagi štirih strukturiranih intervjujev. Rezultati analize predstavljajo odgovor na vprašanje o razliki razvitosti jezikovne sporazumevalne zmožnosti slepih in slabovidnih glede na model izobraževanja. Keywords: jezikovna sporazumevalna zmožnost, razvoj, slepi in slabovidni, zavodi, inkluzivno šolstvo Published in DKUM: 22.09.2017; Views: 1329; Downloads: 119 Full text (156,40 KB) This document has many files! More... |
3. MERJENJE STALIŠČMateja Forte, 2010, final seminar paper Abstract: V podjetjih se pogosto odločajo za merjenje stališč, saj se z rezultati zbližajo z odjemalci, z njihovimi navadami in obnašanjem. Ali nam je všeč določen izdelek, oglas, oziroma organizacija, gre za vprašanja o naših stališčih. Stališča niso dedna in se jih ne moremo naučiti. Raziskovanje stališč je zato pogosto uporabljeno za ugotavljanje ali bodo odjemalci sprejeli nov izdelek, storitev ali blagovno znamko.
Diplomsko delo govori o odjemalčevih navadah, blagovni znamki in o merjenju stališč. Sestavljeno je iz dveh delov — teoretičnega in praktičnega. V prvem delu sem si zastavila cilje, da pojasnim definicijo blagovne znamke, stališč, prikaz pomena stališč, spoznati komponente stališč, opredeliti način oblikovanja stališč, predstaviti večatributni model merjenja stališč, pojasniti spreminjanje stališč in prikazati raziskovalne metode in tehnike za merjenje stališč. S pomočjo strokovne literature sem spoznala podrobnosti o tem področju, kar mi je bilo v pomoč pri izvedbi praktičnega dela, v katerem sem prikazala anketni vprašalnik in rezultat raziskave, ki temeljijo na priložnostnem vzorcu 30 izbranih žensk, ter empirično izmerila stališča do parfuma Christina Aguilera. Keywords: odjemalčeve navade, blagovna znamka, merjenje stališč Published in DKUM: 25.01.2011; Views: 3681; Downloads: 1011 Full text (1,18 MB) |