| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 12
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Oskrbovalne verige znanja : smernice za zeleni in digitalni prehod
Matevž Obrecht, Tina Cvahte Ojsteršek, Mateja Čuček, Martin Fale, Milena Kajba, Polona Vičič, Lazar Pavić, Bojana Slomšek Šlamberger, 2024

Abstract: Znanstvena monografija zajema najsodobnejše ugotovitve s področja trajnostnega razvoja in digitalizacije in njihovo aplikacijo na področje managementa v logistiki in oskrbovalnih verigah. Teoretični del monografije odpirajo poglavja, ki se nanašajo na pojasnitev osnovnih pojmov s področja trajnostnega razvoja, kot so cilji trajnostnega razvoja, okoljska politika, trajnostna proizvodnja in potrošnja, delitvena ekonomija, koncept odrasti in ekonomija blaginje. V nadaljevanju so predstavljeni najsodobnejši trendi s področja trajnosti in povezovanja področij digitalizacije s poudarkom na tem, kaj je aktualno in kaj mlajše generacije vidijo kot priložnosti za prioritetni razvoj. Teoretični del se zaključi s predstavitvijo kompetenčnih modelov s področja trajnosti in digitalizacije ter s predstavitvijo vseživljenjskega učenja kot rešitve za hitrejše pridobivanje znanj s področja trajnostnega razvoja in digitalizacije, saj je zaznano pomanjkanje teh znanj pri posameznikih, ki so končali formalno izobrazbo v času, ko sta trajnost in digitalizacija predstavljali obrobni tematiki in še nista bili tako vpeti v izobraževanje in prioritete logistike in oskrbovalnih verig. Raziskovalni del monografije se začne s predstavitvijo vključenosti trajnostnega razvija v obstoječi zakonodajni okvir. V nadaljevanju so predstavljeni rezultati vključenosti trajnostnih in digitalnih kompetenc v slovenske visokošolske programe in analiza prekrivanja le teh. Ključni raziskovalni del pa predstavljajo rezultati kvantitativne raziskave, ki se nanašajo na identifikacijo nujno potrebnih znanj, spretnosti in veščin s področja trajnostnega razvoja in digitalizacije v logistiki in oskrbovalnih verig, za nemoten hkratni zeleni in digitalni prehod v družbo 5.0. ter razlike v ključnih prioritetnih področjih, ki jih zaznavamo med gospodarstvom, mladimi in akademiki.
Keywords: trajnostni razvoj, digitalizacija, oskrbovalne verige, vseživljenjsko učenje, zeleni in digitalni prehod
Published in DKUM: 25.03.2024; Views: 294; Downloads: 52
.pdf Full text (5,18 MB)
This document has many files! More...

2.
Povezanost organizacijske klime z zavzetostjo zaposlenih v proizvodnem podjetju : magistrsko delo
Nina Vugrinec, 2024, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi smo raziskovali organizacijsko klimo in njeno povezavo z zavzetostjo zaposlenih. Raziskavo smo izvedli med zaposlenimi v oddelku logistike in nabave v večjem slovenskem proizvodnem podjetju. Glavno raziskovalno vprašanje je bilo, ali med organizacijsko klimo in zavzetostjo zaposlenih obstaja povezava, in če da, kako močna je. Za merjenje organizacijske klime smo uporabili vprašalnik, ki je bil razvit v okviru projekta Slovenska organizacijska klima (v nadaljevanju: SiOK). Gre za projekt, v katerem je skupek svetovalnih podjetij spremljal in meril organizacijsko klimo v slovenskih organizacijah. Podrobneje nas je zanimalo tudi, ali obstaja povezava med posamezno dimenzijo izmed 12 dimenzij organizacijske klime, kot jih opredeljuje SiOK, in zavzetostjo zaposlenih. Prav tako smo raziskali, kolikšen je delež zavzetih, nezavzetih in aktivno nezavzetih zaposlenih. Za analizo smo uporabili program Statistical Package for the Social Sciences.
Keywords: organizacijska klima, zavzetost zaposlenih, povezava, SiOK, Gallup
Published in DKUM: 20.03.2024; Views: 229; Downloads: 31
.pdf Full text (1,48 MB)

3.
Kompetence na področju logistike 4.0 : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa
Anja Blažan Cvikl, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu so obravnavane kompetence na področju logistike 4.0. S pomočjo analize objavljenih zaposlitvenih oglasov prostih delovnih mest v Sloveniji v obdobju od januarja 2020 do konca junija 2020 je bila narejena raziskava o tem, katere kompetence so zahtevane v logistiki in oskrbovalnih verigah in če so to kompetence, ki so značilne za logistiko 4.0. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo podrobno raziskali kompetence, definicije kompetenc, delitev kompetenc in opredelili kompetence v logistiki. Poudarek je predvsem na kompetencah v logistiki 4.0. V empiričnem delu smo proučili in analizirali zaposlitvene oglase, raziskali, katere kompetence potrebuje zaposleni v Sloveniji oz. katere kompetence zahtevajo delodajalci na delovnih mestih s področja logistike in oskrbovalnih verig. Kompetence smo po vzoru Grodek-Szostaka, Ochoa Siguencia, Szelag-Sikora in Marzana (2020) razdelili v tri skupine; tehnične, metodološke in socialne kompetence. Rezultati kažejo, da so najbolj iskane socialne kompetence, sledijo jim metodološke, najmanj zahtev pa je po tehničnih kompetencah. Med socialnimi kompetencami prevladuje potreba po znanju tujega jezika. Znotraj skupine metodoloških kompetenc so najpogosteje iskane administracijske veščine. Najbolj iskana kompetenca v skupini tehničnih kompetenc pa je osnovno znanje računalništva. Pet najpomembnejših in najpogosteje zahtevanih kompetenc v Sloveniji predstavljajo znanje tujega jezika, komunikacijske veščine, osnovno znanje računalništva, timsko delo in administracijske veščine. Nekaterih pomembnih kompetence s področja logistike 4.0, kot so na primer znanje na področju avtomatizacije procesov in robotizacije, znanje naprednih informacijskih tehnologij, programiranje itd., delodajalci v Sloveniji še ne zahtevajo, čeprav so ključne za razvoj logistike v sklopu industrije 4.0.
Keywords: kompetence, industrija 4.0, logistika 4.0, zaposlitveni oglasi, digitalizacija, oskrbovalna veriga
Published in DKUM: 15.02.2024; Views: 222; Downloads: 44
.pdf Full text (1,11 MB)

4.
Kako obiskovalca spletne trgovine prepričati v nakup : magistrsko delo
Andrej Hodnik, 2023, master's thesis

Abstract: V tem magistrskem delu smo preučevali, kako obiskovalca spletne trgovine spremeniti v kupca. Zanimalo nas je torej, kaj vse vpliva na posameznikovo nakupno namero pri obisku spletne trgovine. V prvem poglavju dela smo preučevali dosedanjo literaturo s področja spletne prodaje. Opisali smo različne tipe poslovnih modelov, načine spletne prodaje ter najpogostejše marketinške kanale. Večji poudarek smo namenili sami uporabniški izkušnji obiskovalca spletne trgovine. Preučili smo pomen prilagajanja cen z uporabo spletnih kuponov, uporabo barv, uporabo animiranih slik, postavitev izdelkov, povezavo med ocenami izdelka ter prodajo in ceno izdelka, na kratko pa smo opisali tudi dostavo, Googlove smernice za kreiranje ciljne strani in Googlove smernice za ustvarjanje oglasa. V drugem poglavju smo izvedli anketo, kjer smo želeli pridobiti podatke, ki bi bili v korist spletnim trgovcem. Naša ciljna publika so bili vsi z dostopom do interneta. Prejeli smo 231 veljavnih anket in izmed vprašanih sta 202 (87 %) anketiranca že nakupovala preko spleta. Z anketo smo želeli ugotoviti posameznikov pogled na spletno nakupovanje. Zastavljali smo vprašanja, vezana na pogostost nakupov, izbiro trgovine, težo posameznih postavk, ki vplivajo na posameznikovo odločitev glede nakupa, vprašanja, vezana na uporabo družabnih omrežij in oglaševanja na njih, o branju elektronskih novic ter klikih na posamezni zadetek v spletnem iskalniku. Zanimalo nas je tudi, kaj se najpogosteje kupuje preko spleta, katero plačilno sredstvo se najpogosteje izbere in kateri brskalnik se najpogosteje uporablja. Vse rezultate smo statistično ustrezno obdelali in tudi grafično prikazali. Za tem smo preverili zastavljene hipoteze in prišli do ugotovitve, da lahko že izbira barv in postavitev spletne trgovine vplivata na posameznikovo namero o nakupu.
Keywords: spletna prodaja, spletna trgovina, konverzija, spletni trgovec, elektronsko poslovanje
Published in DKUM: 06.04.2023; Views: 704; Downloads: 126
.pdf Full text (3,94 MB)

5.
Ozelenitev zaposlenih v podjetju (Posita d.o.o.) Pošte Slovenije d.o.o. : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa
Katja Širovnik, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo najprej opisali trajnostni razvoj, na katerem je v podjetjih vedno več poudarka. Veliko podjetij se odloča za vključevanje trajnostnega razvoja. Predstavili smo Skupino Pošta Slovenije in hčerinsko podjetje Posita d.o.o., ki spada v Skupino Pošte Slovenije d.o.o. Skupina Pošte Slovenije d.o.o. stremi k trajnostnemu razvoju in k uresničevanju zadanih ciljev, povezanih z dobrimi zelenimi praksami. Skozi teorijo o trajnostnem razvoju in s pomočjo številne strokovne literature, smo ugotovili, da so spremembe nujne, če želimo našim prihodnjim generacijam omogočiti dobro, zdravo življenje. In da je rešitev le v tesnem sodelovanju gospodarske, okoljske in socialne trajnosti. V drugem delu diplomskega dela smo s pomočjo anketnega vprašalnika pridobili podatke o trenutnem stanju ozaveščenosti o trajnostnem razvoju zaposlenih v podjetju Posita d.o.o. Na podlagi spletnega anketnega vprašalnika smo ugotovili, da se zaposleni v podjetju Posita d.o.o. želijo izobraževati na področju trajnostnega razvoja in o dobrih zelenih praksah, ki jih želijo tudi prakticirati, saj se zavedajo, da bodo s tem pripomogli k zmanjšanju onesnaževanja okolja. Vendar pa zaposleni v podjetju to vidijo kot velik finančni strošek.
Keywords: ozelenitev zaposlenih, trajnostni razvoj, analiza ozaveščenosti trajnostnega razvoja zaposlenih, zelena ekipa
Published in DKUM: 06.04.2023; Views: 523; Downloads: 94
.pdf Full text (1,28 MB)

6.
Psihološka pogodba v izbranem zavodu javne uprave: primerjava med logističnim oddelkom in ostalimi oddelki : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Alen Krajnc, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu obravnavamo poznavanje psihološke pogodbe in motiviranost zaposlenih v izbranem zavodu javne uprave. S pomočjo anketnega vprašalnika bomo ugotovili, katere psihološke pogodbe so zastopane med zaposlenimi in katera prevladuje. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. Teoretični del sestoji iz psihološke pogodbe in motivacije. Za psihološko pogodbo smo navedli nekaj definicij različnih avtorjev, opisali posamezne oblike psiholoških pogodb in z navedbo bistvenih sestavin psihološke pogodbe poudarili pomembnost te. Opredelili smo tudi motivacijo zaposlenih v povezavi s psihološkimi pogodbami. Podali smo nekaj razlag različnih avtorjev, opisali nekatere motivacijske teorije in navedli bistvene motivatorje in demotivatorje za posamezno psihološko pogodbo. Opisali smo tudi pojav demotivacije. V empiričnem delu smo predstavili metode dela in s pomočjo anketnega vprašalnika za psihološko pogodbo avtorice Renate Mihalič in motivacije avtorja Vida Pogačnika, pridobili rezultate o prevladujoči psihološki pogodbi in stopnji motivacije zaposlenih v izbranem zavodu. Opravili smo tudi primerjavo med zaposlenimi v logističnem oddelku in v drugih oddelkih ter statistično pomembno povezanost med psihološkimi pogodbami in motivacijo. Preverili smo zadane hipoteze in v zaključku strnili ugotovitve raziskave.
Keywords: psihološka pogodba, motivacija zaposlenih, oblike psiholoških pogodb, psihološka pogodba v javni upravi
Published in DKUM: 16.01.2023; Views: 536; Downloads: 55
.pdf Full text (2,48 MB)

7.
Analiza poslanstev, vizij in vrednot izbranih mednarodnih logističnih podjetij : magistrsko delo
Nina Pakar, 2022, master's thesis

Abstract: Na identiteto in prihodnost podjetij imajo velik vpliv jasno zastavljena vizija, poslanstvo in vrednote. V teoretičnem delu magistrskega dela smo s pomočjo znanstvenih virov opredelili temeljne pojme. Poslanstvo prek opredelitve, kaj podjetje je in kaj počne ter zakaj, postavlja okvire njegovega delovanja. Vizija opiše, kam želi iti podjetje v prihodnosti. Vrednote opredeljujejo, kaj je pomembno za podjetje. O vrednotah, poslanstvu in viziji podjetja se da razmišljati na različne načine in v različnih krogih. V raziskovalnem delu magistrskega dela smo se nato posvetili primerjanju poslanstev, vizij in vrednot 100 logističnih podjetij, ki so na seznamu 100 največjih logističnih podjetij v letu 2019 in delujejo tudi v Sloveniji. Obravnavali smo tista podjetja, ki imajo svoja poslanstva, vizije ali vrednote javno objavljena. Po končani raziskavi smo ugotovili, da ima poslanstvo, vizijo ali vrednote objavljenih le 31 podjetij. Po delitvi poslanstev, vizij in vrednot v ustrezne skupine smo ugotovili, da se večina logističnih podjetij odloča za poslanstva, ki so usmerjena na cilj in namen samega podjetja; vizije, ki temeljijo na konkretnih ciljih podjetja ter vrednote, ki usmerjajo njihovo vedenje do drugih ljudi oz. so usmerjene v posameznika ter osebne dosežke, torej instrumentalne vrednote.
Keywords: poslanstvo, vizija, vrednote, podjetje, identiteta
Published in DKUM: 03.11.2022; Views: 611; Downloads: 62
.pdf Full text (1006,94 KB)

8.
Kompetence zaposlenih v prodaji proučevanega telekomunikacijskega podjetja
Ana Maria Zagode, 2021, bachelor thesis/paper

Abstract: V gospodarstvu, ki temelji na znanju, je uspeh organizacij odvisen predvsem od kakovosti njihovih človeških virov. Organizacije se zanašajo na svoje usposobljene zaposlene kot na glavni vir. Danes je zaradi hitrih sprememb pridobivanje kompetentnih zaposlenih postalo del strategije večine organizacij. S pomočjo kompetenčnega modela lahko organizacija jasno in objektivno oceni izraženost določenih kompetenc posameznika, ter tako tudi načrtuje, kaj je še potrebno, da posameznik kompetence razvije in s tem tudi napreduje. Z diplomskim delom smo želeli preveriti ključno vprašanje, ali je obstoječi model kompetenc, ki ga proučevano telekomunikacijsko podjetje uporablja, učinkovit. S pregledom literature in z raziskavo smo najprej ugotovili, kaj so prednosti modela kompetenc, ki ga proučevano podjetje uporablja, nato pa smo na podlagi tega pregledali, kje so možnosti za izboljšave in kaj bi bila dodana vrednost, če obstoječi model kompetenc dopolnimo. Predvsem pa smo ugotovili, da zaposleni stremijo k poglobljenemu pogovoru s kompetentnimi osebami in želijo povratne informacije za svoj nadaljnji napredek.
Keywords: kompetence, kompetenčni model, povratna informacija, spremembe, zaposleni
Published in DKUM: 26.11.2021; Views: 859; Downloads: 94
.pdf Full text (1,64 MB)

9.
Primerjava družbenih odgovornosti med izbranimi slovenskimi, francoskimi in danskimi transportnimi podjetji
Tea Knez, 2021, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo obravnavali tematiko družbene odgovornosti in ugotovili, da se začetki družbeno odgovornega vedenja kažejo že v starodavnih rimskih zakonih. Pri proučevanju tematike smo prišli do spoznanja, da ni enotne definicije družbene odgovornosti, saj si jo vsak avtor razlaga po svoje. Vsem definicijam je skupno prizadevanje za odgovorno družbeno, ekonomsko in okoljsko ravnanje. Teoretično spoznanje smo nato nadgradili z analizo kriterijev družbene odgovornosti v desetih slovenskih, francoskih in danskih transportnih podjetjih. Za vsako izbrano transportno podjetje smo pregledali tudi spletne medije in ugotovili, ali podjetje dejansko posluje družbeno odgovorno. Na osnovi dobljenih ugotovitev smo primerjali, kakšno je dojemanje družbene odgovornosti v posamezni državi. Spoznali smo, da transportna podjetja v Sloveniji, Franciji in na Danskem tej tematiki posvečajo veliko pozornosti. Vsa podjetja se zavedajo pomembnosti družbeno odgovornega vedenja do vseh, ki so neposredno ali posredno vključeni v poslovanje, saj pozitivno vpliva na dobičkonosnost in konkurenčnost podjetij.
Keywords: družbena odgovornost, transportna podjetja, ključni deležniki v podjetjih, notranja dimenzija, zunanja dimenzija
Published in DKUM: 26.11.2021; Views: 1147; Downloads: 79
.pdf Full text (2,71 MB)

10.
Stili vodenja v celjskih dostavnih podjetjih
Lovro Pušnik, 2020, bachelor thesis/paper

Abstract: Kako dobro bo delovalo neko podjetje, kako bodo zaposleni usklajeni in učinkoviti, je v veliki meri odvisno od vodje in njegovega načina vodenja. Uspešni vodja je nekdo, ki se zaveda, da se je potrebno premišljeno lotiti vodenja. Zaposlene usmerjajo, spodbujajo, jih vodijo ter skrbijo zanje. Podjetja se med seboj razlikujejo, prav tako zaposleni med sabo, sama dinamika v podjetju, način dela ter cilji, navsezadnje se tudi vodje razlikujejo, zato je pomembno, da vse dejavnike vključimo pri izboru stila vodenja. Poznamo več stilov vodenja. Anketni vprašalnik, ki je predstavljen v nalogi, je vprašalnik W. J. Reddina, ki je stile vodenja razdelil na: zadržan stil, k odnosom usmerjen stil, stil usmerjen k delovnim ciljem ter k sodelovanju usmerjen stil vodenja. Anketni vprašalnik smo razdelili med zaposlene dostavnih podjetji. S pomočjo rezultatov smo lahko ocenili vodenje vodij. Prišli smo do ugotovitev, da v dostavnih podjetjih prevladuje vodenje, ki je usmerjeno k delovnim ciljem in k sodelovanju. Sicer sta to dve skrajnosti vodenja, a za dostavna podjetja, kot so ta, ki smo jih tudi anketirali, se je kombinacija obeh stilov izkazala za najučinkovitejšo. Vodja pa mora vedeti, kdaj uporabi kakšen stil vodenja. Vodenje, osredotočeno na ljudi, pripomore, da se oblikuje tim, ki med seboj dobro sodeluje. To je zelo pomembno za dostavna podjetja, saj si morajo kurirji med seboj pomagati, da lahko delo steče, predvsem v obdobjih, kjer je dela več, časa pa enako, saj so delovne naloge takšne, ki jih morajo opraviti v enem dnevu. Da delo steče, kot je potrebno in v roku, so pomembna jasna navodila in vodenje, za kar pa je pomembno k delovnim ciljem naravnano vodenje.
Keywords: vodenje, stili vodenja, vodja, podjetništvo
Published in DKUM: 22.04.2021; Views: 1294; Downloads: 97
.pdf Full text (842,87 KB)

Search done in 15.51 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica