| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 68
First pagePrevious page1234567Next pageLast page
1.
2.
3.
KARAKTERIZACIJA MEHANSKIH LASTNOSTI POROZNEGA GRADIVA Z VZDOLŽNIMI PORAMI S PARAMETRIČNIMI RAČUNALNIŠKIMI SIMULACIJAMI
Aljaž Kovačič, 2011, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi so podane splošne informacije o poroznih materialih z vzdolžnimi porami. Opisana sta postopka izdelave in verifikacije numeričnega modela, v kateri so preverjeni globalna velikost končnega elementa, globina modela in število sestavnih osnovnih celic modela. Z računalniškimi simulacijami po metodi končnih elementov sta določena inženirski modul elastičnosti in inženirska meja tečenja poroznega litega železa z vzdolžnimi porami. Parametri, ki so v parametrični numerični analizi upoštevani so poroznost materiala, topologija por in smer obremenjevanja materiala. Numerični rezultati so primerjani z eksperimentalnimi. Nakazane so možnosti za nadaljnje raziskave na področju numerične analize poroznih gradiv z vzdolžnimi porami.
Keywords: porozna gradiva z vzdolžnimi porami, karakterizacija mehanskih lastnosti, parametrična numerična analiza, metoda končnih elementov
Published: 13.10.2011; Views: 2397; Downloads: 156
.pdf Full text (8,22 MB)

4.
Konstruiranje mehanizma za utrujanje sedeža Sitty
Tomaž Kastelic, 2011, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je predstavljen postopek konstruiranja mehanizma za utrujanje sedeža Sitty. Gre za preklopni sedež, ki se po uporabi samodejno vrne v prvotni položaj in s tem razbremeni okoliški prostor. Ker bo izdelek namenjen širšemu trgu, se pojavi potreba po testiranju le-tega. Najprej je pojasnjen izbor konstrukcijske izvedbe, v nadaljevanju pa sledi še izbira posameznih komponent testnega mehanizma. Cilj konstruiranja je bil pridobitev tehniške dokumentacije za izdelavo mehanizma. Pri procesu konstruiranja so bile uporabljene tako analitične metode, izražene v obliki preračunov, kot tudi uporaba modernih inženirskih orodij, kar je zajeto v modeliranju in tehniškem risanju. Zadani cilj je bil dosežen, tako da bo mehanizem dejansko izveden.
Keywords: mehanizem, konstruiranje, preizkuševalna naprava, preklopni sedež
Published: 12.10.2011; Views: 1878; Downloads: 220
.pdf Full text (4,26 MB)

5.
REKONSTRUKCIJA VGRADNEGA STIKALA SV Z MOŽNOSTJO MONTAŽE DALJINSKEGA SPROŽNIKA
Nejc Štrovs, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Vgradno stikalo SV je elektrotehnični izdelek podjetja ETI Elektroelement d.d. V izvorni izvedbi je omogočeno le ročno preklapljanje stikala, pojavila pa se je zahteva po izdelavi stikala z daljinskim izklopom. Obstoječi vklopno-izklopni mehanizem je zato potrebno analizirati in ga na podlagi ugotovitev prilagoditi delovanju daljinskega sprožnika ter preveriti možnosti montaže. V diplomskem delu so prikazani bistveni elementi izvornega in prilagojenega mehanizma, opisano je delovanje stikala v povezavi s sprožnikom. Rezultati rekonstrukcije so podprti s preračuni, ki potrjujejo ustreznost delov mehanizma, kar pomeni izpolnitev zastavljenih ciljev.
Keywords: vgradno stikalo, rekonstrukcija, mehanizem, daljinski sprožnik, Pro/ENGINEER
Published: 13.10.2011; Views: 1398; Downloads: 66
.pdf Full text (2,37 MB)

6.
Konstruiranje podvozja Formula Student dirkalnika
Dino Florjančič, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Na podlagi pravilnika Formula SAE se določijo zmogljivosti dirkalnika, ki bodo na tekmovanju prinesle čim boljši rezultat. Predstavljene so osnovne lastnosti pnevmatik in osnove dinamike vozil. Predstavljeni so modeli dinamike vozila v zavoju od točkovnega do štirikolesnega z nelinearnim modelom pnevmatike, ki pokažejo vpliv osnovnih parametrov vzmetenja vozila na zmogljivosti. Obravnavane so kinematične in dinamične lastnosti vzmetenja z dvojnimi A-rokami. Predstavljen je model prenosa sile teže v zavoju glede na lastnosti vzmetenja. Podane so priporočljive okvirne vrednosti osnovnih parametrov za začetek konstruiranja dirkalnika Formula Student. Predstavljena je metodologija konstruiranja vzmetenja z dvojnimi A-rokami s ciljem doseganja zahtevanih lastnosti.
Keywords: dinamika vozil, vzmetenje, dirkalnik, Formula Student, Formula SAE
Published: 12.07.2013; Views: 1462; Downloads: 310
.pdf Full text (2,30 MB)

7.
Karakterizacija togosti UniPore celične strukture z računalniškimi simulacijami
Nejc Novak, 2013, undergraduate thesis

Abstract: UniPore celična struktura je bila pred kratkim razvita v Shock Wave and Condensed Matter Research Center Univerze v Kumamotu na Japonskem. Prototipne UniPore celične strukture imajo določene posebne lastnosti, ki so zelo zanimive za gradnjo učinkovitih modernih lahkih konstrukcij. Namen diplomskega dela je s pomočjo računalniških simulacij določiti materialne lastnosti bakra (osnovnega gradiva) in togosti UniPore celične strukture. Računski model je bil osnovan na osnovi rekonstruirane geometrije izdelanih vzorcev in nato preračunan v programu ABAQUS. Vrednotenje rezultatov računalniških simulacij je temeljilo na primerjavi z rezultati eksperimentalnih testov.
Keywords: Porozni materiali, Unipore celična struktura, Metoda končnih elementov, Togost inženirskih gradiv
Published: 17.10.2013; Views: 1120; Downloads: 115
.pdf Full text (3,45 MB)

8.
Numerična simulacija toplotno - tokovnih razmer v UniPor celični strukturi
Uroš Cvelbar, 2013, master's thesis

Abstract: Namen magistrskega dela je s pomočjo računalniških simulacij ugotoviti primernost uporabe UniPore celične strukture kot izmenjevalca toplote z analizo njenega toplotnega obnašanja pri različnih režimih obratovanja. Magistrsko delo zajema študij literature s področja obnašanja celičnih gradiv oz. poroznih snovi pri termičnih obremenitvah, pripravo numeričnih modelov celičnih struktur UniPore, ter izvedbo parametričnih računalniških simulacij prenosa toplote skozi UniPore celično strukturo, izdelano iz bakra pri enakih vhodnih temperaturah, za različna grelna medija (voda, zrak) in hitrostih toka tekočine vzdolž pore. Tokovni režim bo omejen na laminarni tok viskozne tekočine. Na osnovi simulacij podrobne geometrije je bilo potrebno izdelati tudi poenostavljen model toplotnega prenosnika z upoštevanjem koncepta porozne snovi. Rezultati računalniških simulacij so nam tako služili za opis hidrodinamskih lastnosti (tlačni padec) in toplotnih lastnosti (vrednost toplotne difuzivnosti porozne snovi ter Nusseltovega števila)UniPor celične strukture.
Keywords: UniPor materiali, porozna snov, prenos toplote, toplotno - tokovne razmere v celični strukturi.
Published: 06.01.2014; Views: 1047; Downloads: 83
.pdf Full text (3,61 MB)

9.
MOČNO VEZANE RAČUNALNIŠKE SIMULACIJE S TOKOM GNANE DARRIEUSOVE TURBINE
Matjaž Fleisinger, 2014, doctoral dissertation

Abstract: Za pridobivanje energije iz vodotokov se v zadnjem času uporabljajo tudi turbine, ki so postavljene prosto v tok in predstavljajo bistveno manjši poseg v prostor kot običajne elektrarne. Postopki za preračun zmogljivosti tovrstnih turbin temeljijo na različnih aerodinamičnih modelih, medtem ko so se metode računalniške dinamike tekočin na tem področju pričele uporabljati šele pred kratkim. Tudi slednje se izvajajo z vnaprej predpisanimi parametri, ki predstavljajo predvideno ustaljeno obratovanje turbine. Za določanje obratovalne karakteristike je tako potrebno več simulacij pri različnih obratovalnih parametrih. Za poglobljeno razumevanje delovanja teh turbin so bili razviti novi pristopi računalniških simulacij, ki zajemajo pristop s tokom gnane turbine, kar predstavlja bistveno bolj realne pogoje v simulaciji. S tem pristopom je mogoče z eno simulacijo napovedati celotno obratovalno karakteristiko za določeno hitrost toka. S takšnim pristopom so bile izvedene parametrične simulacije geometrijskih parametrov turbine. Lopatice tovrstnih turbin, posebej pri namestitvi z vodoravno osjo vrtenja, predstavljajo dolge in vitke strukture, ki so med obratovanjem izpostavljene vodnemu toku. Ta vpliva na njihovo deformacijo, slednja pa na obtekanje lopatice. Posledica tega so spremembe v zmogljivostih turbine. Z uporabo kombinacije pristopa s tokom gnane turbine in močno vezanih simulacij medsebojnega vpliva tekočine in strukture je mogoče ovrednotiti vpliv deformacije lopatic na zmogljivosti turbine. Zato je bila razvita programska rutina, ki omogoča hkratno uporabo pristopa s tokom gnane turbine in močno vezanih simulacij. Za validacijo na novo razvitih postopkov simulacije je bil izveden eksperiment s pomanjšanim modelom turbine na naravnem vodotoku, pri katerem so bili izmerjeni povesi lopatice med obratovanjem turbine. Rezultati eksperimenta in simulacij so pokazali dobro ujemanje. Primerjava rezultatov simulacij izvedenih z uveljavljenimi postopki in na novo razvitimi pristopi je pokazala na znatne razlike v delovanju turbine, zato je smiseln nadaljnji razvoj in uporaba na novo razvitih pristopov.
Keywords: Darrieusova turbina, hidrokinetične turbine, Močno vezane simulacije, Računalniška dinamika tekočin, Metoda končnih elementov
Published: 08.05.2014; Views: 1254; Downloads: 129
.pdf Full text (7,19 MB)

10.
Analiza in optimiranje zapenjalnega mehanizma zaščitnega stikala
Nejc Štrovs, 2014, master's thesis

Abstract: Kombinirano zaščitno stikalo 2M2p je izdelek podjetja ETI Elektroelement d.d. Zapenjalni mehanizem je sestavni del električnega stikala, ki skrbi za zaščito pred diferenčnim tokom. Stikala z zapenjalnim mehanizmom sicer delujejo in se prodajajo na trgu, vendar se lahko v skrajnih pogojih uporabe pojavijo težave pri izklopu. Zato se je pojavila želja po izboljšavi mehanizma, in sicer zagotovitvi večje sile na izhodu ter povečanju zanesljivosti delovanja. V magistrskem delu so predstavljeni sestavni deli mehanizma, podana je podrobna analiza delovanja mehanizma, na podlagi variiranja geometrijskih parametrov, lastnosti stičnih površin in karakteristike tlačne vzmeti je izvedena optimizacija. Prikazani rezultati, ki so podprti z diagrami in trdnostnimi preračuni, potrjujejo ustreznost izboljšane geometrije posameznih delov stikala in skladnost z željami podjetja.
Keywords: zaščitno električno stikalo, optimiranje, zapenjalni mehanizem, parametrične analize, Abaqus CAE
Published: 27.06.2014; Views: 803; Downloads: 83
.pdf Full text (3,52 MB)

Search done in 0.14 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica