| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 33
First pagePrevious page1234Next pageLast page
1.
Supplementary material for paper Comparison of the evolution of the COVID-19 disease between Romania and Italy
Ciprian Chiruţa, Emilian Bulgariu, Jurij Avsec, Brigita Ferčec, Matej Mencinger, 2020, complete scientific database or corpus

Keywords: COVID-19 pandemic evolution, time dependent SIR model, coronavirus
Published: 23.12.2020; Views: 184; Downloads: 511
.png Research data (348,32 KB)
This document has many files! More...
; This document is also a collection of 1 document!

2.
Comparison of the evolution of the COVID-19 disease between Romania and Italy
Ciprian Chiruţa, Emilian Bulgariu, Jurij Avsec, Brigita Ferčec, Matej Mencinger, 2020, original scientific article

Abstract: After the outbreak of COVID-19 in Italy, thousands of Romanian citizens who worked in Northern Italy, Spain or Germany returned to Romania. Based on the time-dependent susceptible–infected–recovered—SIR model, this paper compares the evolution of the COVID-19 disease between Romania and Italy, assuming that the parameter value of R0 in the time-dependent SIR model decreases to R1 < R0 after publicly announced restrictions by the government, and increases to a value of R2 < R1 when the restrictions are lifted. Among other things, we answer the questions about the date and extent of the second peak in Italy and Romania with respect to different values of R2 and the duration of the restrictions.
Keywords: COVID-19 pandemic evolution, time dependent SIR model, coronavirus
Published: 22.12.2020; Views: 164; Downloads: 67
.pdf Full text (8,75 MB)
This document has many files! More...

3.
Analiza računalniških orodij za načrtovanje in optimizacijo transportnih poti
Matjaž Majcen, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga obravnava analizo programov in orodij za načrtovanje transportnih poti. Prikazana so teoretična spoznanja na področju transporta, logistike in logističnih trendov. Predstavljeni so različni tipi problema usmerjanja vozil in osnovni pojmi teorije grafov, ki je vodila do nastanka algoritmov in programov za optimizacijo. Izvedena je analiza komercialnih in prosto dostopnih programov. Uporabo najprimernejšega orodja smo preverili na realnem primeru dostave kosil v Domu Danice Vogrinec Maribor in izvedli optimizacijo. Simulirali smo različne scenarije in prikazali potencialno zmanjšanje opravljenih poti in prihranke, ki bi nastopili z novo razporeditvijo voznega parka.
Keywords: transport, optimizacija poti, teorija grafov, računalniška orodja, simulacije, dostava hrane
Published: 16.09.2019; Views: 452; Downloads: 89
.pdf Full text (5,68 MB)

4.
Algebraične metode v dinamičnih sistemih
Brigita Ferčec, Matej Mencinger, scientific monograph

Published: 05.03.2019; Views: 568; Downloads: 52
.pdf Full text (16,42 MB)

5.
Optimizacija dostavnih mest in poti v urbanih območjih na osnovi manhattanske metrike in mehke logike
Tomislav Letnik, 2019, doctoral dissertation

Abstract: V disertaciji rešujemo problem statistično optimalnega števila in lokacij dostavnih mest ter optimalnega vodenja tovornih vozil v procesu mestne dostave. Za iskanje optimalnega števila in pozicij dostavnih mest v doktorski nalogi razvijemo večparametrični model idealiziranega mesta. Model obravnava urbano območje velikosti 1 km2 in temelji na metodi vzorčenja latinske hiperkocke za razporeditev strank vzdolž izbrane ortogonalne prometne mreže. Določanje statistično najprimernejših lokacij dostavnih mest temelji na algoritmu mehkega grozdenja c-sredin. Parametrične analize so pokazale statistično značilne geometrijske vzorce optimalnih dostavnih mest. Izkazalo se je, da so identificirani vzorci robustni glede gostote strank in gostote prometne mreže. Problem določanja dostavnih mest je intimno povezan s problemom pokritja. Obravnavan je pomemben mejni primer pokritja mreže z dokazom optimalnosti pokrivnega števila. V disertaciji je podana tudi optimalna konstrukcija limitnega primera na poljubni pravokotni mreži. Model določanja števila in lokacij dostavnih mest je nadgrajen s funkcijo optimalnega vodenja tovornih vozil. Ključna predpostavka modela so štiri vstopno/izstopna vrata v mesto ter pri vsakem obisku mesta največ trojna dostava iz dostavnih mest (t.j. trem različnim strankam). Glede izbire dostavnega mesta sta bila uporabljena dva principa, ki temeljita na rezultatu algoritma mehkega grozdenja c-sredin: (i) trdi – vedno se izbere dostavno mesto, ki je najbližje stranki, (ii) mehki –omogoča tudi izbiro dostavnih mest z nižjimi pripadnostnimi vrednostmi. Problem določitve optimalne transportne poti je rešen s pomočjo nabora izvirnih celoštevilskih linearnih programov. Rezultati simulacij za trojno dostavo kažejo, da skupne razdalje prevoženih poti niso značilno odvisne od števila potencialnih dostavnih mest, jih je pa mogoče pomembno zmanjšati z mehkih pristopom, vendar na račun daljših prehojenih razdalj. Izkaže se, da je najbolje uporabiti mehki pristop pri relativno velikem številu potencialnih dostavnih mest. Model je bil prilagojen tudi za reševanje konkretnega praktičnega problema na primeru mesta Lucca, v Italiji. Za obravnavano mesto smo izdelali usmerjen graf prometnega omrežja, potencialne lokacije dostavnih mest so bile določene na osnovi dostopnosti in prostorskih možnosti. Za generiranje povpraševanja po dostavah je bil razvit simulator, uvedena je bila tudi procedura rezerviranja dostavnih mest in simulacija čakalne vrste vozil zunaj mesta v primeru omejene kapacitete in zasedenosti dostavnih mest. Izračunani so bili časovni in energijski prihranki. S ciljem realizacije predlaganih rešitev je v nalogi predstavljen tudi koncept informacijskega sistema, ki temelji na uporabi mobilnih naprav in omogoča vodenje dostavnega vozila in s tem upravljanje procesa dostav v realnem času. Na koncu doktorske naloge so podane ključne ugotovitve in predlagani koraki za nadaljnje raziskovanje.
Keywords: cestni transport, mestno središče, dostava tovora, dostavno mesto, vodenje vozila, določanje lokacije, optimizacija, modeliranje, mehka logika
Published: 05.03.2019; Views: 785; Downloads: 115
.pdf Full text (8,83 MB)

6.
7.
8.
9.
Hiperbolična geometrija in regularna tlakovanja
Barbara Arcet, 2017, master's thesis

Abstract: Magistrska naloga obravnava hiperbolično geometrijo in regularna tlakovanja v njej. Hiperbolična geometrija je ena izmed treh možnih geometrij poleg evklidske in sferične. V tem magistrskem delu si podrobneje ogledamo regularna tlakovanja, t.j. pokritja ravnine s samimi skladnimi pravilnimi mnogokotniki. V tem pogledu smo v evklidski in sferični geometriji precej omejeni, saj v prvi obstajajo le trije primeri regularnih (platonskih) tlakovanj, v drugi pa pet. V hiperbolični geometriji jih obstaja neskončno. Magistrsko delo je organizirano v tri dele. Najprej spoznamo osnove hiperbolične geometrije, opišemo njen razvoj skozi zgodovino ter si ogledamo tri modele za njeno predstavitev. Drugi del je namenjen lastnostim hiperbolične geometrije ter njeni primerjavi z evklidsko in sferično geometrijo. Definiramo razdaljo med poljubnima točkama, ogledamo si ukrivljenost ploskve in kote trikotnikov v vseh treh geometrijah. Seznanimo se s Pitagorovim izrekom, zapisanim tudi v okviru sferične in hiperbolične geometrije. V zadnjem delu se osredotočimo na regularna tlakovanja v vseh treh omenjenih geometrijah ter predstavimo nekaj matematičnih umetnij neevklidske geometrije nizozemskega umetnika M. C. Escherja, katerih osnova so prav regularna tlakovanja v hiperbolični geometriji. Razmislimo tudi o razlogih in možnostih vpeljave hiperbolične geometrije v šolski pouk.
Keywords: hiperbolična geometrija, regularna tlakovanja
Published: 08.11.2017; Views: 800; Downloads: 154
.pdf Full text (10,32 MB)

10.
Search done in 0.29 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica