| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 7 / 7
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Designing efficient algorithms for logistics management : optimizing timeconstrained vehicle routing
Karlo Bala, Martin Fale, Nebojša Gvozdenović, Tomaž Kramberger, Dejan Brcanov, 2025, original scientific article

Abstract: Background: City logistics is a critical component of urban economic development, as it optimizes supply chains, enhances customer satisfaction through reliable deliveries, and minimizes environmental impacts in densely populated areas. This field addresses various challenges, including traffic congestion, environmental concerns, noise pollution, and the crucial need for timely deliveries. Routing and scheduling are central to logistics operations, with modern software integrating time windows to meet precise scheduling demands driven by detailed customer requirements and operational efficiencies. Furthermore, advanced vehicle routing models now effectively simulate real-world factors such as traffic congestion, stochastic travel times, and dynamic product demands. Purpose: This paper aims to develop an algorithm that addresses the routing decisions. Our approach extends to the time dimension, considering travel times and customer service times within predefined time windows. Study design/methodology/approach: The proposed algorithm is structured to execute in iterative phases, aiming to optimize key logistical objectives. In order to generate competitive solutions, we seek to minimize the number of vehicles utilized and overall travel costs. The evaluation of solution space was conducted via Simulated Annealing. Findings/conclusions: The performance of the proposed algorithm, evaluated using the Gehring and Homberger benchmark instances for 200 customers, demonstrates its effectiveness. The algorithm successfully meets the target number of vehicles required, and the associated travel costs are on average within 1% of the best solutions reported in the relevant literature. Limitations/future research: Given the ongoing need for timely solutions from decision-makers, future research endeavors will focus on enhancing the computational efficiency of the algorithm. Additionally, incorporating more time-related features, such as stochastic travel times, could further improve the algorithm's real-time applicability.
Keywords: city logistics, vehicle routing, simulated annealing, time windows, scheduling
Published in DKUM: 27.03.2025; Views: 0; Downloads: 2
.pdf Full text (407,50 KB)
This document has many files! More...

2.
Analiza skladiščenja kemikalij v podjetju F.A MAIK d. o. o. : diplomsko delo
Miha Bezjak, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Skladiščenje kemikalij predstavlja izziv za izvajalce skladiščnih storitev. Zaradi nevarnosti, ki jo predstavljajo manipulacije s kemikalijami, so skladiščni procesi teh snovi podvrženi strogi zakonodaji, sprejeti z namenom minimizirati tveganje za nastanek izrednih dogodkov. V primeru nesreč namreč lahko pride do hudih negativnih posledic v neposredni okolici nesreče. Zato je pri skladiščenju kemikalij ključnega pomena zagotavljanje ustreznih varovalnih sistemov in upoštevanje predpisane zakonodaje ter navodil proizvajalca kemikalij. Skladiščenje le-teh mora biti zasnovano na način, ki omogoča dober pregled in nadzor nad shranjenimi kemikalijami. Poleg podatkov o shranjenih kemikalijah je potrebno te skladiščne enote opremiti s podatki o skladiščenju, kar omogoča določitev skladiščnega mesta znotraj skladišča. Pri tem se lahko opremo na sisteme upravljanja skladišč. Sistem SQAS omogoča ocenjevanje kakovosti, varnosti, zanesljivosti in okoljske učinkovitosti logističnih procesov kemikalij ter primerjavo stanja podjetja z evropskimi standardi, ABC analiza pa nam poda oceno o učinkovitosti skladiščenja izdelkov v skladišču. V diplomskem delu smo pregledali skladiščenje kemikalij v podjetju F.A. MAIK d. o. o., določili kritične točke v procesu skladiščenja kemikalij in podali predloge za odpravo kritičnih točk.
Keywords: skladiščenje, kemikalije, zakonodaja, ABC analiza, analiza SQAS
Published in DKUM: 13.03.2025; Views: 0; Downloads: 33
.pdf Full text (2,96 MB)

3.
Optimizacija transportnih poti in stroškov distribucije vozil z uporabo programa ArcGis : diplomsko delo
Patrik Kolobarič, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava optimizacijo logističnih procesov v distribuciji gospodarskih vozil Renault iz Luke Koper, ki služi kot vhodno pristanišče za slovenski in balkanski trg. S pomočjo programskega orodja geografskega informacijskega sistema (v nadaljevanju: ArcGIS Pro) smo prikazali, kako bi potekal optimalen transport vozil do kupcev na Balkanu, ob upoštevanju ključnih kriterijev, kot so čas dostave in stroški prevoza. Renault Slovenija trenutno ne uporablja GIS tehnologije za optimizacijo transporta, kar daje temu delu poseben izviren pomen. V nalogi smo analizirali trenutne transportne poti in z uporabo programskega orodja ArcGIS Pro modelirali predlog izboljšanih poti. Poudarili smo možnosti optimizacije, kot sta boljša izraba voznih kapacitet in bolj natančno načrtovanje poti. Rezultati so pokazali, da bi uvedba GIS tehnologije lahko pripomogla k učinkovitejšemu in stroškovno ugodnejšemu transportu vozil.
Keywords: geografski informacijski sistem, optimizacija logistike, transportna veriga, distribucija vozil, Luka Koper
Published in DKUM: 12.12.2024; Views: 0; Downloads: 30
.pdf Full text (3,84 MB)

4.
Oskrbovalne verige znanja : smernice za zeleni in digitalni prehod
Matevž Obrecht, Tina Cvahte Ojsteršek, Mateja Čuček, Martin Fale, Nena Orel Šanko, Polona Vičič, Lazar Pavić, Bojana Slomšek Šlamberger, 2024

Abstract: Znanstvena monografija zajema najsodobnejše ugotovitve s področja trajnostnega razvoja in digitalizacije in njihovo aplikacijo na področje managementa v logistiki in oskrbovalnih verigah. Teoretični del monografije odpirajo poglavja, ki se nanašajo na pojasnitev osnovnih pojmov s področja trajnostnega razvoja, kot so cilji trajnostnega razvoja, okoljska politika, trajnostna proizvodnja in potrošnja, delitvena ekonomija, koncept odrasti in ekonomija blaginje. V nadaljevanju so predstavljeni najsodobnejši trendi s področja trajnosti in povezovanja področij digitalizacije s poudarkom na tem, kaj je aktualno in kaj mlajše generacije vidijo kot priložnosti za prioritetni razvoj. Teoretični del se zaključi s predstavitvijo kompetenčnih modelov s področja trajnosti in digitalizacije ter s predstavitvijo vseživljenjskega učenja kot rešitve za hitrejše pridobivanje znanj s področja trajnostnega razvoja in digitalizacije, saj je zaznano pomanjkanje teh znanj pri posameznikih, ki so končali formalno izobrazbo v času, ko sta trajnost in digitalizacija predstavljali obrobni tematiki in še nista bili tako vpeti v izobraževanje in prioritete logistike in oskrbovalnih verig. Raziskovalni del monografije se začne s predstavitvijo vključenosti trajnostnega razvija v obstoječi zakonodajni okvir. V nadaljevanju so predstavljeni rezultati vključenosti trajnostnih in digitalnih kompetenc v slovenske visokošolske programe in analiza prekrivanja le teh. Ključni raziskovalni del pa predstavljajo rezultati kvantitativne raziskave, ki se nanašajo na identifikacijo nujno potrebnih znanj, spretnosti in veščin s področja trajnostnega razvoja in digitalizacije v logistiki in oskrbovalnih verig, za nemoten hkratni zeleni in digitalni prehod v družbo 5.0. ter razlike v ključnih prioritetnih področjih, ki jih zaznavamo med gospodarstvom, mladimi in akademiki.
Keywords: trajnostni razvoj, digitalizacija, oskrbovalne verige, vseživljenjsko učenje, zeleni in digitalni prehod
Published in DKUM: 25.03.2024; Views: 411; Downloads: 110
.pdf Full text (5,18 MB)
This document has many files! More...

5.
6.
Pregled politik spodbujanja uporabe električnih vozil
Martin Fale, 2014, master's thesis/paper

Abstract: Vpeljava električnih vozil je povezana z izvajanjem ukrepov za spodbujanje raziskav in razvoja električnih vozil ter nakupa električnih vozil. S tem se želi preseči razlika med električnimi vozili in bencinskimi oz. dizelskimi različicami vozil na področju uporabnih lastnosti vozil. Politike spodbujanja uporabe električnih vozil obsegajo številne ukrepe. Spremljanje učinkov teh ukrepov nam omogoča določiti tiste ukrepe, ki so se izkazali za učinkovite, in tiste ukrepe, ki niso dosegli ciljev ali pa so ti bili delno doseženi. Pregledi politik spodbujanja uporabe električnih vozil so bili izvedeni za številne države, a za Slovenijo še ne. V magistrskem delu smo tako predstavili aktivnosti in ukrepe, ki so bili izvedeni v Sloveniji ali pa se še izvajajo, in njihov učinek. Zanimalo nas je, kako se je gibalo število prvič registriranih električnih vozil v Sloveniji in kako se delež teh vozil giblje v primerjavi z nekaterimi drugimi državami.
Keywords: električna vozila, nepovratna finančna sredstva, prvič registrirana vozila
Published in DKUM: 18.11.2014; Views: 1531; Downloads: 208
.pdf Full text (986,17 KB)

7.
MOŽNOSTI ZA ZMANJŠANJE PORABE NAFTNIH DERIVATOV V VOJAŠKIH ENOTAH
Martin Fale, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Z vpeljavo motorja z notranjim izgorevanjem v vojaške enote je oskrba z naftnimi derivati postala pomembno logistično vprašanje. Posledice razvoja tehnologije so vse večje zahteve po naftnih derivatih v vojaških enotah za delovanje vojaškega stroja. Trenutno naftni derivati predstavljajo največji del tovora, ki ga mora vojaška logistika zagotoviti vojaškim enotam. Velikokrat naftni derivati predstavljajo omejitveni faktor v vojaških operacijah. Odvisnost vojaških enot od naftnih derivatov povečuje možnost smrtnih žrtev med vojaškim osebjem ob visokih stroških za transport in distribucijo. Zato se pojavlja vse več novih tehnoloških rešitev, ki bi lahko zmanjšale porabo naftnih derivatov. Veliko pozornosti se namenja tehnologiji gorivnih celic, kjer bi kot gorivo uporabljali vodik, biogorivom, hibridnemu pogonu, obnovljivim virom energije in iskanju rešitev za zmanjšanje porabe goriva pri obstoječih tehnoloških sistemih.
Keywords: naftni derivati, poraba goriva, gorivne celice, vodik, biogoriva
Published in DKUM: 16.04.2012; Views: 2133; Downloads: 138
.pdf Full text (829,98 KB)

Search done in 0.08 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica