| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 12
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Daljinsko vodenje prometa vlakov na odseku proge Zidani Most-Šentilj : diplomsko delo
Pia Ritonja, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V Sloveniji poznamo različne načine vodenja prometa vlakov na železniškem omrežju. V največji meri prevladuje krajevno vodenje, kjer so železniške postaje zasedene s prometnim osebjem. V diplomskem delu je analizirana obstoječa proga Zidani Most–Šentilj z vidika vodenja prometa. Proga Zidani Most–Šentilj je v večini vodena krajevno, za zagotovitev daljinskega vodenja iz centra je potrebna nadgradnja prog in postaj. Analizirane so prednosti in slabosti uvedbe daljinskega vodenja iz centra vodenja prometa. Ugotovili smo, da ukrepi za uvedbo daljinskega vodenja in vključitev daljinskega vodenja prometa vlakov iz centra povečuje varnost potnikov v železniškem prometu, prispeva k zanesljivejšemu delovanju, k zmanjšanju zaposlenih v vodenju prometa ter omogoča večjo prepustnost in zmogljivost proge Zidani Most–Šentilj.
Keywords: železniški promet, daljinsko vodenje železniškega prometa, centralno daljinsko vodenje, Zidani Most – Šentilj
Published in DKUM: 30.01.2024; Views: 301; Downloads: 62
.pdf Full text (3,95 MB)

2.
Optimiranje linij mestnega avtobusnega prevoza v Mariboru na podlagi koncepta lepljenja tras
Benjamin Pivec, 2018, master's thesis

Abstract: Motivacija potnikov, da bi uporabljali javni prevoz, je v veliki meri odvisna od njegove učinkovitosti, ki se kaže predvsem v tem, da sta čas čakanja na postajališču in čas vožnje čim krajša. Seveda obstajajo še drugi dejavniki, kot so cena, varnost, odnos osebja itd. Za zagotavljanje visoke ravni storitev na področju prevoza potnikov moramo imeti tudi zelo učinkovit sistem javnega mestnega prevoza potnikov. Tega zagotavljamo s sodobnim voznim parkom, optimalno postavitvijo postajališč, ki pa so pogojena z optimalno mrežo linij. V magistrskem delu smo predstavili dejavnike, ki vplivajo na povpraševanje po javnem mestnem potniškem prometu v mestu Maribor, in njihov vpliv na načrtovanje linij. Bolj podrobno smo predstavili klasifikacijo linij glede na mestno središče in njihov pomen ter vpliv na delovanje javnega mestnega potniškega prometa. Za lažje razumevanje potovalnih navad prebivalcev mesta Maribor in načrtovanje linij smo podrobno predstavili potovalne matrike za vse mestne četrti in krajevne skupnosti, ki spadajo v Mestno občino Maribor. Na podlagi analize potovalnih matrik in obstoječega voznega reda je bilo ugotovljeno, da imajo določene krajevne skupnosti in mestne četrti med seboj slabe avtobusne povezave oziroma te sploh ne obstajajo. Za izboljšanje ponudbe javnega prevoza potnikov v mestu Maribor smo na podlagi koncepta lepljenja linij predlagali spremembo tras avtobusnih linij številka 7 in 21.
Keywords: javni mestni potniški promet, mreža linij, potovalne matrike, trasa linije, vozni red
Published in DKUM: 29.08.2018; Views: 1338; Downloads: 206
.pdf Full text (5,20 MB)

3.
Bus-stop based real time passenger information system - case study Maribor
Marko Čelan, Mitja Klemenčič, Anamarija L. Mrgole, Marjan Lep, 2017, published scientific conference contribution

Keywords: public transport, bus transport, passengers, information system
Published in DKUM: 14.11.2017; Views: 1464; Downloads: 418
.pdf Full text (568,36 KB)
This document has many files! More...

4.
ANALIZA MOBILNOSTI IN DOSTOPNOSTI ZA POSEBNE GENERATORJE PROMETA
Danijel Hojski, 2016, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi je predstavljena prometna terenska raziskava pokopališč v Dvorjanah, na Dobravi ter na Pobrežju. V okviru raziskave so analizirani generacija, distribucija, modal split, struktura povpraševanja in dostopnost posameznega pokopališča ter potovalne navade obiskovalcev. Na podlagi rezultatov so bile ugotovljene zakonitosti in specifike povpraševanja na pokopališčih ter razviti ukrepi za izboljšanje mobilnosti obiskovalcev in dostopnosti obravnavanih pokopališč.
Keywords: prometno inženirstvo, pokopališče, terenska raziskava, generacija, dostopnost, povpraševanje, mobilnost, potovalne navade
Published in DKUM: 22.12.2016; Views: 1747; Downloads: 173
.pdf Full text (3,47 MB)

5.
ALI SO NA KOROŠKEM MOSTU V MARIBORU ZASTOJI?
Doroteja Jagarinec, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga vsebuje analizo prometnih obremenitev v jutranji in popoldanski konični uri na odseku vhodne smeri krožnega križišča na Koroškem mostu v Mariboru. Pridobljeni podatki so prikazani 6 dni zaporedoma. Ti so tudi grafično prikazani za lažje razumevanje ter ugotavljanje konične ure. Opisani so tudi osnovni podatki o vrsti križišča ter osnovni in tehnični podatki o Koroškem mostu.
Keywords: zastoj, prometne obremenitve, krožno križišče, konična ura, Koroški most
Published in DKUM: 12.10.2016; Views: 1357; Downloads: 94
.pdf Full text (1,53 MB)

6.
MIRUJOČI PROMET V MARIBORSKI SOSESKI NOVA VAS 2
Melisa Mekiš, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo temelji na spremljanju mirujočega prometa v stanovanjskem delu soseske Nova vas 2 v Mariboru, kjer so javne površine čez leta postala divja parkirišča. Predpostavili smo, da uradne parkirne površine v soseski zadoščajo za urejanje mirujočega prometa, kar smo dokazali na podlagi terenskega kartiranja parkirnih površin ter prehodnosti in povezljivosti soseske, spremljanja zasedenosti parkirišč med delavnikom in vikendom ter analiz podatkov o številu prebivalcev, stanovanj in registriranih vozil. Rezultati so podali smernice za urejanje mirujočega prometa stanovanjske soseske po sonaravnih normativih.
Keywords: mirujoči promet, divja parkirišča, Maribor, soseska Nova vas 2, sonaravna ureditev
Published in DKUM: 28.09.2016; Views: 1502; Downloads: 175
.pdf Full text (4,24 MB)

7.
MODELIRANJE POTOVALNEGA ČASA V MESTNEM JAVNEM POTNIŠKEM PROMETU
Jan Perša, 2016, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo opisuje in prikazuje izvedbo določanja in modeliranja potovalnega časa mestnega javnega avtobusnega prometa določene cone znotraj Mestne četrti Magdalena in cone iz Mestne četrti Tabor v vse ostale cone Mestne občine Maribor. Na podlagi časovne matrike je izdelan vizualni model ponudbe javnega avtobusnega potniškega prometa in vplivna območja avtobusnih postajališč.
Keywords: potovalni čas, javni potniški promet, Mestna občina Maribor, avtobusi, avtobusna postajališča
Published in DKUM: 24.08.2016; Views: 1398; Downloads: 177
.pdf Full text (6,29 MB)

8.
9.
PREDLOGI SCCIC - EKONOMSKIH UKREPOV ZA VZPOSTAVITEV OKOLJSKE CONE V MESTNI OBČINI MARIBOR
Natalija Vindiš, 2014, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi smo proučili gospodarske in obrtniško-podjetniške dejavnosti na območju okoljske cone s pomočjo registriranih vozil v Mestni občini Maribor, da bi predstavili nabor ukrepov in pravnih podlag, s katerimi bi bilo mogoče zmanjšati socio-ekonomske vplive okoljske cone na te dejavnosti. Predstavili smo odstotek vozil, ki spadajo v prepovedan emisijski razred Euro, nato smo izpostavili kritične obrtniško-podjetniške dejavnosti in jih prostorsko omejili na kartah. Proučili smo ukrepe pomoči v evropskih mestih in naredili nabor možnih ukrepov pomoči za Maribor. Te ukrepe smo podprli z analizo pravnih podlag in bolj podrobno predstavili oblike subvencij in način uvajanja subvencij. Predlogi ukrepov so strokovna podlaga za lažjo prilagoditev dejavnosti ob vzpostavitvi okoljske cone v Mariboru in drugih slovenskih mest.
Keywords: omejevanje prometa, emisijski razred Euro, socio-ekonomski ukrepi, oblike subvencij, pravna podlaga
Published in DKUM: 07.03.2014; Views: 1863; Downloads: 139
.pdf Full text (2,27 MB)

10.
IZRAČUN EMISIJ ONESNAŽEVAL ZUNANJEGA ZRAKA IZ CESTNEGA PROMETA V MESTNI OBČINI MARIBOR PO METODOLOGIJI HBEFA
Nina Butolen, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Cestni promet predstavlja pomemben delež onesnaženosti zunanjega zraka v urbanem okolju, vendar le-ta pogosto ni znan. Za območje MOM smo ocenili emisije onesnaževal zunanjega zraka iz cestnega prometa s pomočjo metodologije HBEFA 3.1, ki smo jo prilagodili prometnim razmeram, ki veljajo za mesto Maribor. Osredotočili smo se na najbolj kritična onesnaževala CO, NOX in delce PM. Rezultati kažejo, da največ emisij povzročajo osebna vozila, zato smo raziskovalno metodo uporabili tudi za študij učinka prometnih omilitvenih ukrepov osebnih, pa tudi težkih tovornih vozil in avtobusov, na zmanjšanje obravnavanih emisij. Proučili smo 7 ukrepov, ki bi bili izvedljivi kratkoročno, srednjeročno ali dolgoročno. S pomočjo kratkoročnih omilitvenih ukrepov bi se lahko v MOM emisije PM iz cestnega prometa zmanjšale za okoli 30 %, emisije NOX za okoli 20 %, emisije CO pa za okoli 50 %. Pri dolgoročnih ukrepih, kjer so učinki večji, bi se pričakovano morala zmanjšati raba osebnih vozil, kar je vezano na strategijo spremembe potovalnih navad ljudi.
Keywords: Maribor, kakovost zunanjega zraka, cestni promet, metodologija HBEFA
Published in DKUM: 19.12.2013; Views: 2145; Downloads: 130
.pdf Full text (7,85 MB)

Search done in 0.26 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica