| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 15
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Analiza stanja za pripravo strategije razvoja turizma v občini Šentjernej : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
Anđela Burger, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V zaključnem delu z naslovom »Analiza stanja za pripravo strategije razvoja turizma v občini Šentjernej« smo analizirali trenutno stanje v občini Šentjernej, s poudarkom na naravnih in kulturnih znamenitostih. Na osnovi našega raziskovalnega dela, metode fotografiranja, analize in uspešno opravljenih intervjujev smo prišli do realnega stanja občine Šentjernej. Na podlagi ugotovitev smo opredelili SWOT analizo (prednosti, slabosti, priložnosti in nevarnosti) ter nato podali svoje mnenje o možnostih za izboljšave, nadaljni razvoj občine. S svojim zaključnim delom želimo dokazati, da bi lahko z veliko truda, vložkom, dobrim destinacijskim managementom ter kvalitetnimi produkti destinacija Šentjernej postala boljša, trajnostna, zelena ter bolj konkurenčna. Verjamemo, da smo skozi zaključno delo podali dobra izhodišča za pripravo strategije razvoja turizma.
Keywords: Šentjernej, naravne danosti, kulturne danosti, stanje, strategija razvoja.
Published in DKUM: 13.04.2022; Views: 226; Downloads: 32
.pdf Full text (2,02 MB)

2.
Analiza turističnih potencialov mesta Aranđelovac in izdelava predlogov za izboljšavo turistične ponudbe : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
Sanja Pavlović, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Aranđelovac in Bukovička banja imata tradicijo razvoja turizma že dve stoletji. Poleg naravnih danosti mineralne vode, čistega zraka in ugodnega podnebja je država v 19. in 20. stoletju veliko vlagala v ureditev zdravilišča, mineralnih vrelcev in objektov, ki so bili v zdravilišču. V Aranđelovcu so naravne znamenitosti: park Bukovička banja, v katerem je Specijalistična bolnišnica za rehabilitacijo Bukovička banja, gora Bukulja, jezero Garaši, jama Risovača in kulturno-zgodovinske znamenitosti: Narodni muzej, Paviljon Knjaz Miloš in znameniti kraj Orašac. Danes je turistična ponudba Aranđelovca raznolika, vendar ni na ravni razvoja, kot je bila v preteklosti, ko je bilo obiskovalcev veliko več. Poleg zdravstvenega, kongresnega, kulturnega, lovskega turizma je treba več pozornosti nameniti tudi trajnostnemu razvoju turizma in usmeriti Aranđelovac v to smer. Najbolj obiskane destinacije bodo v prihodnosti imele trajnostno ponudbo, ki temelji na čistem okolju, ohranjeni in neonesnaženi naravi z lokalno kulinariko, pristnimi in edinstvenimi izkušnjami, v katerih bodo lahko turisti sodelovali in spoznali, kako živi lokalno prebivalstvo. Ugotovitve kažejo da je treba vlagati v kadre v turizmu, organizirati delavnice za izobraževanje zaposlenih na področju digitalnega trženja in druge delavnice, kjer se lahko zaposleni dodatno izobražujejo.
Keywords: mineralna voda, Aranđelovac in Bukovička banja, naravne znamenitosti, kulturno-zgodovinske znamenitosti, trajnostni turizem
Published in DKUM: 27.12.2021; Views: 310; Downloads: 47
.pdf Full text (3,27 MB)

3.
Oblikovanje multisenzorne izkušnje v Posavskem muzeju Brežice
Alen Weber, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Turizem je dinamična, razvijajoča se panoga, ki se nenehno prilagaja svetovnim trendom in praksam. Na začetku 21. stoletja turizem postaja ekonomija doživetij in počasi prehaja iz ponujanja storitev v uprizarjanje kakovostnih izkušenj. Koncept izkustvene ekonomije sta na področje turizma umestila Pine in Gilmore leta 1998. Od takrat so se na področju ustvarjanja kakovostnih izkušenj razvile različne metode oblikovanja izkušnje. Eden izmed vidikov uprizarjanja kakovostne izkušnje je vključevanje človeških čutil v ponudbo oziroma oblikovanje multisenzorne izkušnje. Ta vidik temelji na paradigmi utelešenja, ki med drugim pravi, da ljudje spoznavamo svet preko petih čutil. Tako nekateri pravijo, da je kakovost turistične izkušnje odvisna od uspešnosti stimuliranja čim večjega števila čutil. Posavski muzej Brežice je turistični produkt, ki je lahko s svojo prostorsko veličino in priljubljenostjo idealen za razvoj multisenzorne ponudbe. Stanje senzorne dimenzije v muzeju in kako jo izboljšati smo preverjali z anketno raziskavo, ki je bila izvedena na obiskovalcih muzeja. Analiza je pokazala, da v ponudbi muzeja prevladuje vid, največji potencial za razvoj pa ima sluh. Rezultati raziskave morajo biti postavljeni v kontekst epidemije covida-19, saj je bila stimulacija nekaterih čutil, največ dotika, iz varnostnih razlogov zelo omejena.
Keywords: multisenzorni turizem, oblikovanje multisenzorne izkušnje, izkustvena ekonomija, Posavski muzej Brežice, čutila
Published in DKUM: 04.12.2020; Views: 527; Downloads: 80
.pdf Full text (2,51 MB)

4.
Vključevanje kulturnih institucij v turistično ponudbo občine Brežice na primeru Posavskega muzeja Brežice
Anja Kraševec, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Kultura in dediščina sta pomembni soustvarjalki turistične ponudbe vsake destinacije. Na njunih temeljih se je razvila posebna vrsta turizma – kulturni turizem. Kulturni turizem je po besedah WTO najhitreje rastoči sektor turistične industrije v Evropi. Njegov potencial za razvoj smo opazili tudi v občini Brežice. S spodbujanjem sodelovanja med različnimi akterji s področja turizma v občini in z ustreznim in strokovnim vodstvom, ki bi težilo k ustvarjanju kulturnih doživetjih, bo lahko občina Brežice v prihodnosti postala konkurenčna vodilnim slovenskim destinacijam kulturnega turizma. Pomembni deležniki pri njegovem razvoju so kulturne institucije, ki so ključni oblikovalci kulturnih produktov v občini. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu s pomočjo strokovne literature predstavljamo kulturni turizem kot pomembno zvrst turizma, predstavljamo povezavo med kulturo in turizmom ter opredelimo kulturne institucije kot nosilce ponudbe kulturnega turizma. Podrobneje smo predstavili turistično ponudbo občine Brežic in vlogo Posavskega muzeja Brežice kot ključnega deležnika kulturnega turizma občine. V empiričnem delu smo opravili polstrukturirane intervjuje z deležniki na področju turizma in kulture v občini Brežice. Na podlagi odgovorov smo podali predloge za boljše vključevanje kulturnih institucij in ponudnikov kulturno-turističnih produktov v turistično ponudbo občine ter oblikovali turistični produkt, katerega rdeča nit je kulturni turizem.
Keywords: kulturni turizem, kulturne institucije, občina Brežice, Posavski muzej Brežice, vključevanje
Published in DKUM: 04.12.2020; Views: 621; Downloads: 103
.pdf Full text (2,15 MB)

5.
Supplementary material for paper Perceived threat of COVID-19 and future travel avoidance : results from an early convenient sample in Slovenia
Maja Turnšek, Boštjan Brumen, Marjetka Rangus, Mitja Gorenak, Janez Mekinc, Tanja Lešnik Štuhec, 2020, complete scientific database or corpus

Keywords: COVID-19, coronavirus, tourism, health threat perception, future travel avoidance, fear appeals
Published in DKUM: 23.11.2020; Views: 15748; Downloads: 418
.png Research data (46,91 KB)
This document has many files! More...
This document is also a collection of 1 document!

6.
Perceived threat of COVID-19 and future travel avoidance : results from an early convenient sample in Slovenia
Maja Turnšek, Boštjan Brumen, Marjetka Rangus, Mitja Gorenak, Janez Mekinc, Tanja Lešnik Štuhec, 2020, original scientific article

Abstract: The present study provides a snapshot of Slovenian tourists' perceptions in a historically unique point of time - the early days of the covid-19-related lockdown. Based on an online survey performed in March and April 2020 the study provides first insights into Slovenian tourists% perceived threats of covid-19 on two dimensions: severity and susceptibility; how this depends on their demography and past travel experience and what, in this specific point in time, they think about future travel avoidance. The results have shown that age affects the two measured dimensions of perceived threat and future travel avoidance, but only with women. Furthermore, people who have travelled the most in the past express the least likelihood of avoidance to travel due to the covid -19 pandemic. Those who are more educated, on the other hand, perceive higher risk, yet education has no role in their expressed future travel avoidance. The results, moreover, show that the moral obligation towards taking care of others might be a highly important element in the success factor of covid-19 measures and thus future appeals by the tourism industry. Finally, the results show that we cannot easily predict how the general population will behave regarding their future travel avoidance since the opinions are not polarised in the extremes. This does indicate, however, that tourists will be susceptible to the context-specific factors of future travel decisions, such as assurances of health safety provided by the tourism industry.
Keywords: COVID-19, coronavirus, tourism, health threat perception, future travel avoidance, fear appeals
Published in DKUM: 12.11.2020; Views: 700; Downloads: 179
URL Link to full text
This document has many files! More...

7.
Vključevanje temačne dediščine v sodobno turistično ponudbo mestne občine maribor
Katja Raušl, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Temačni turizem je oblika turizma, ki temelji na obiskovanju krajev, povezanih s smrtjo, nasiljem, trpljenjem ali nesrečami. Človeška fascinacija s smrtjo ni nič novega, saj jo spremljamo že od antičnih časov. Danes je veliko produktov zabaviščne industrije, na primer iger, filmov in serij, še vedno oblikovanih okrog tematike smrti kot nekakšne gonilne sile človeštva. V sodobnem temačnem turizmu govorimo o različnih motivih, zakaj se obiskovalci odločajo za takšne vrste potovanj, ki primarno izhajajo iz želje po srečanju s smrtjo, kar lahko razumemo na več načinov. V tem diplomskem delu smo ugotavljali, kako se je temačni turizem po svetu razvijal skozi čas, kako razširjen in pomemben del turistične dejavnosti predstavlja v Sloveniji ter kako razširjen je na območju Mestne občine Maribor. Osredotočili smo se na temačne dogodke, ki so skozi stoletja bogate zgodovine v Mariboru pustili svoj pečat. Opisali smo zgodbe, ki so na te dogodke navezane, ter na podlagi ugotovljenega osnovali turistični produkt.
Keywords: temačni turizem, temačne zgodbe, vojna, smrt, čarovnice, pokopališča, nadnaravno, poboji, bitke, Maribor
Published in DKUM: 02.11.2020; Views: 528; Downloads: 113
.pdf Full text (1,79 MB)

8.
Politični vpliv na imidž turistične destinacije : primer Brazilije
Katarina Dornik, 2019, master's thesis

Abstract: Preverjali smo, kateri dejavniki vplivajo na transfer imidža in do kod sega njihov vpliv. Skozi zgodovino smo poiskali motive za nastanek trenj znotraj Brazilije in kako se to prenaša na politični imidž. Raziskovali smo, kakšen vpliv imajo posamezni elementi in dejavniki političnega imidža na imidž turistične destinacije ter kako se to trenutno odraža. Preverili smo v kolikšni meri politična podoba države vpliva na imidž turistične destinacije in kako izboljšati imidž. Zanimalo nas je, kako dobro anketiranci poznajo Brazilijo in kakšno je splošno mnenje o tej državi. Brazilija je največja država v Južni Ameriki z neverjetnimi naravnimi danostmi in bogastvom, vendar v socialno-ekonomskem primežu. Stanje v državi se refleksira tudi na imidž turistične destinacije, pri čemer gre za transfer imidža med posameznimi dejavniki. Na podlagi naše raziskave ocenjujemo, da se negativni politični imidž odraža tudi na zaznavanje turistične identitete destinacije.
Keywords: Brazilija, imidž turistične destinacije, transfer imidža, politični imidž.
Published in DKUM: 22.08.2019; Views: 1083; Downloads: 84
.pdf Full text (2,00 MB)

9.
Odnos do zasebnega upravljanja kulturno dediščinskih spomenikov na primeru Lipice
Sara Strah, 2019, master's thesis

Abstract: Pri vzpostavitvi konkurenčnih prednosti destinacije igra ključno vlogo več dejavnikov. Najpomembnejša dejavnika pa sta prav gotovo dediščina destinacije in njeni lastniki. Lastniki so s svojim znanjem, delom in finančnimi sredstvi odgovorni za stanje kulturnih in naravnih spomenikov destinacije. Destinacija pa lahko na podlagi dobro razvite dediščine pripomore h gospodarski in družbeni rasti območja. Zaključno delo temelji na predstavitvi rezultatov empirične raziskave, ki smo jih pridobili z analizo dejstev in stališč o privatizaciji slovenske kulturne in naravne dediščine ter kulturno dediščinskih vrednot. Teoretični del obsega predstavitev splošnih pojmov in dejstev o privatizaciji, zasebnem in javnem lastništvu, prehodu Slovenije iz socialističnega v kapitalistični sistem ter privatizaciji znotraj turistične dejavnosti. V tem delu je predstavljeno tudi delovanje Kobilarne Lipica in problematika njene privatizacije ter primerjava z najstarejšo zasebno avstrijsko Kobilarno Stanglwirt. V empiričnem delu smo na primeru Kobilarne Lipica raziskovali stališča do zasebnega lastninjenja v slovenskem turizmu in mnenja prebivalcev Posavja o zasebnem lastništvu v povezavi s kulturno in naravno dediščino.
Keywords: privatizacija, kulturna dediščina, Kobilarna Lipica, javno, zasebno, lastništvo
Published in DKUM: 17.04.2019; Views: 765; Downloads: 97
.pdf Full text (2,22 MB)

10.
Development of tourism research
Marjetka Rangus, Boštjan Brumen, 2016, original scientific article

Abstract: The relative short history of tourism research is characterised by an ongoing debate on whether tourism is in fact an independent academic field with its own disciplinary matrix and standardisation of knowledge. On the other hand, the evidence shows that the categorisation of journals in the tourism field (together with hospitality, leisure and sport) in the JCR and Scopus internationally recognised indexed databases is a de facto form of recognition of the scientific status of "tourism". Publishing activities of Slovenian authors are analysed in order to support the need for Slovenian bibliographical databases to follow this trend and introduce a new categorisation to the Cobiss and Sicris databases.
Keywords: tourism, tourism research, indexing of publication, tourism studies
Published in DKUM: 29.11.2018; Views: 855; Downloads: 42
URL Link to full text

Search done in 0.17 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica