| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 255
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Osnove turističnega vodenja : učbenik
Igor Rajner, Mitja Gorenak, 2022

Abstract: Učbenik Osnove turističnega vodenja predstavlja zbirko petih poglavji, v katerih se študentje seznanijo s povsem praktičnimi pristopi k turističnemu vodenju. Prvo poglavje se osredotoča na pripravo itinerarija, s tehničnim pristopom se tako razdeli besedno bogat turistični program v logistično rešitev primerno za turističnega vodnika ali vodnico. Drugo poglavje se osredotoča na pripravo materialov, kjer je poudarek na pravilnem pristopu k iskanju ustrezne literature. Ker so zgolj podatki lahko suhoparni dodajamo tretje poglavje, kjer iz podatkov tvorimo zgodbe, ki so za turizem še kako pomembne. Četrto poglavje predstavljajo podporni materiali vodenju, ki obogatijo izkušnjo potnikov na potovanju. Zadnje peto poglavje zaokrožuje celoto, saj dodaja vpogled v preštevilne situacije, ki jih ni mogoče predvideti a ravno v teh se mora turistični vodnik ali turistična vodnica še toliko bolj izkazati. Celoten učbenik je zasnovan tako, da so vsebine močno prepletene s številnimi vajami in primeri, ki bodo študentom omogočili poglobljeno razumevanje izbranih vsebin.
Keywords: turizem, vodenje, turistični vodnik, destinacije, doživetja
Published in DKUM: 29.11.2022; Views: 92; Downloads: 15
.pdf Full text (5,06 MB)
This document has many files! More...

2.
Vpliv stigmatizacije na turiste (na potovanjih) v Sloveniji : diplomsko delo univerzitetnega študija
Lara Praznik, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Stigmatizacija je proces etiketiranja posameznikov ali družbenih skupin na podlagi nekaterih očitnih značilnosti in lastnosti oseb, ki niso nujno resnične oziroma so preveč posplošene. Rezultat stigmatizacije so močne stigme, ki so vžgane v telo in dušo posameznika ter vplivajo na njegovo delovanje v družbi. Ljudje v svojem življenju nastopamo v različnih družbenih vlogah, ki so pogostokrat stigmatizirane zaradi površinskega odnosa do razumevanja sveta in družbenih procesov v njem. Turizem je večdimenzionalen pojav v mobilni družbi, ki ne more imeti samo ene razlage, saj je rezultat takih notranjih in zunanjih dejavnikov, ki ne morejo biti odvisni zgolj od stigmatiziranih podob sveta. Znotraj mobilne družbe posamezniki nastopajo tudi v vlogi turista. Turisti v družbi predstavljajo svojo družbeno podskupino, ki je stigmatizirana zaradi nekaterih izrazitih skupnih značilnosti posameznikov v njej. Turist kot oseba lahko v procesu stigmatizacije nastopa kot nosilec stigem ali stigmatizator. V naši diplomski nalogi smo proučevali stigmatizirano vlogo turista in njegov status v družbi, poiskali in s pomočjo socioloških in antropoloških teorij analizirali primere stigem v turizmu, raziskovali, kako turisti na potovanjih dojemajo stigmatizacijo, ter identificirali in skušali razviti scenarije za spoprijemanje z družbenimi stigmami za turiste v turizmu. Rezultati raziskave so pokazali, da lahko različni posamezniki različno občutijo in doživljajo stigmo. Zatorej ne obstaja samo en možen način spoprijemanja s stigmo, ampak je teh več. V naši raziskavi smo tako na podlagi refleksij naših informatorjev razvili več možnih scenarijev spoprijemanja s stigmo na treh ravneh; na ravni posameznika, ponudnika in destinacije. Scenariji ponujajo možne načine spoprijemanja s stigmo v realnem svetu.
Keywords: turist, stigmatizacija, stigma, mobilnost, medkulturno srečanje
Published in DKUM: 15.11.2022; Views: 128; Downloads: 22
.pdf Full text (1,05 MB)

3.
Nakupne navade potrošnikov v digitalni dobi
Viktorija Đukić, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Nakupovanje preko spleta je ena najbolj priljubljenih dejavnosti, saj potrošnikom omogoča hiter in enostaven nakup. Kljub možnim tveganjem pri nakupovanju preko spleta je spletnih potrošnikov čedalje več. Diplomsko delo obravnava nakupne navade potrošnikov v digitalni dobi in je natančneje osredotočeno v proučevanje vedenja potrošnikov pred nakupom, med nakupom in po nakupu. Raziskali smo, ali je pandemija Covid-19 vplivala na pogostost nakupovanja preko spleta in kako se nakupne navade razlikujejo glede na starost in digitalne kompetence potrošnika. V uvodu diplomskega dela smo predstavili problem, cilje, zadane hipoteze ter uporabljene tehnike in metode dela. Pri teoretičnih osnovah smo predstavili osnovne pojme, kot so nakupne navade potrošnikov, kdo je digitalni potrošnik in dejavniki, ki vplivajo na nakupno vedenje potrošnika. Empirični del predstavlja naš raziskovalni pristop, v rezultatih pa predstavljamo ugotovitve naše raziskave. Ugotavljamo, da je imela pandemija Covid-19 velik vpliv na nakupne navade potrošnikov in da obstajajo statistično značilne razlike med potrošniki z minimalnimi znanji in naprednimi znanji. Na koncu diplomskega dela razpravljamo o rezultatih raziskave in podajamo zaključne ugotovitve.
Keywords: Nakupne navade, digitalizacija, potrošnik, digitalne kompetence
Published in DKUM: 14.11.2022; Views: 108; Downloads: 32
.pdf Full text (4,00 MB)

4.
Vpliv migrantskih tokov na percepcijo varnosti turistične destinacije na balkanski poti : magistrsko delo
Irena Lazanski, 2022, master's thesis

Abstract: Pri izbiri destinacije potovanja na izbiro turista vpliva več dejavnikov. Osredotočili smo se na varnost, bolj podrobno na percepcijo varnosti in kako ta vpliva na izbor turistične destinacije. Zanimal nas je vpliv migrantskih tokov na percepcijo varnosti turistične destinacije na balkanski poti. V raziskavo smo vključili države: Grčijo, Turčijo, Srbijo in Bosno in Hercegovino, ki so po našem mnenju pogosto obiskane tudi s strani slovenskih turistov. Raziskali smo vpliv migrantskih tokov na percepcijo varnosti v povezavi z odločitvijo za obisk destinacije. Za raziskavo smo uporabili kvantitativne metode, in sicer raziskovanja sekundarnih statističnih podatkov in anketiranja na socialnih omrežjih. Anketirali smo 335 oseb, ki so podale svoja mnenja o vplivu migrantskih tokov na percepcijo varnosti turistične destinacije na balkanski poti. Ugotovili smo, da je varnost sicer pomemben element pri izbiri potovanja, ni pa najpomembnejši. Migranti in migrantski tokovi niso znatno vplivali na pritok turistov na izbrane turistične destinacije in so se po začetnem padcu med migrantskimi tokovi hitro pobrale.
Keywords: turizem, potovanja, varnost, turistične destinacije, migrantska kriza
Published in DKUM: 03.11.2022; Views: 144; Downloads: 34
.pdf Full text (2,59 MB)

5.
MERJENJE KAKOVOSTI STORITEV NA LJUDSKI UNIIVERZI SLOVENSKA BISTRICA IN VPLIV LE-TEH NA ZADOVOLJSTVO ODJEMALCEV IN UGLED ORGANIZACIJE
Marjeta Ramovš, 2022, master's thesis

Abstract: Vse večje zahteve, informiranost in konkurenca na trgu izobraževanja omogočajo odjemalcem veliko izbiro pri odločanju o izobraževalni organizaciji, zato je kakovost storitev eden ključnih dejavnikov pri diferenciaciji ponudbe na konkurenčnem trgu izobraževanja. Za sledenje zagotavljanja kakovosti storitev v izobraževanju je pomembno sistematično merjenje kakovosti storitev. Z magistrsko nalogo smo merili kakovost storitev v organizaciji izobraževanja odraslih na Ljudski univerzi Slovenska Bistrica in ugotavljali vpliv zaznane kakovosti storitev na zadovoljstvo odjemalcev in ugled omenjene organizacije. Magistrsko nalogo smo razdelili na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo proučili koncepte kakovost storitev, zadovoljstvo odjemalcev in ugled organizacije. Podrobneje smo pregledali nekatere modele, ki proučujejo kakovosti storitev, in sicer predvsem model SERVQUAL, ServPERF, HEdPERF, POKI ter ostale novejše modele HEDQUAL, HEISQUAL, HESQUAL, ki so bili uporabljeni pri raziskovanju kakovosti storitev v izobraževanju, ter modele, ki proučujejo zadovoljstvo odjemalcev in ugled. V empiričnem delu magistrske naloge smo izvedli opisno raziskavo, v kateri smo zbirali in obdelali podatke na priložnostnem vzorcu sedemindevetdesetih odjemalcev storitev na Ljudski univerzi. Za merjenje kakovosti smo uporabili prirejeno lestvico SERVQUAL z osemnajstimi postavkami. Zadovoljstvo smo merili s sedmimi, ugled pa z enajstimi postavkami. Pri ugotavljanju ključnih faktorjev smo uporabili eksploratorno faktorsko analizo in analizo zanesljivosti. Za zbiranje podatkov smo uporabili metodo spraševanja v obliki anketnega vprašalnika. Ugotovili smo, da pričakovana kakovost storitev dosega zaznano kakovost storitev, da kakovost storitev srednje močno in pozitivno vpliva na zadovoljstvo odjemalcev in ugled organizacije Ljudska univerza ter da sta ugled in zadovoljstvo srednje močno pozitivno povezana. Rezultati magistrske naloge predstavljajo prispevek k razvoju raziskovanja kakovosti storitev z vidika izvajalcev izobraževanja odraslih.
Keywords: kakovost, zadovoljstvo, ugled, izobraževalne storitve
Published in DKUM: 14.07.2022; Views: 273; Downloads: 73
.pdf Full text (2,75 MB)

6.
Digitalne kompetence študentov v času pandemije COVID-19
Pia Pičulin, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Pandemija COVID-19 je sprožila potrebo po višjih ravneh digitalnih zmogljivosti v izobraževanju. Močno je zaznamovala naše življenje in posledično tudi način študija. V zelo kratkem času so se morale tako univerze in njihovi zaposleni kot tudi študentje prilagoditi razmeram in ukrepom za zajezitev virusa. Uveljavil se je drugačen način študija, ki je bil vsem še dokaj neznan. Predavanja in vaje so potekale prek spleta, potrebno je bilo veliko več samoiniciative. Povečale so se neenakosti med tistimi, ki imajo dostop do digitalnih tehnologij, in tistimi, ki imajo omejen dostop do njih. Pričakovanja do študentov so se povečala, saj so morali biti vešči uporabe potrebne tehnologije za študij na daljavo in hkrati slediti ter se učiti snov predmetov. Diplomska naloga tako obravnava digitalne kompetence študentov v času pandemije, njihovo mnenje o vplivu COVID-19 na njihove digitalne zmožnosti in njihovo mnenje o študiju na daljavo. Z anketnim vprašalnikom smo pridobili podatke o digitalnih kompetencah študentov ter njihovo mnenje o vplivu pandemije COVID-19 na razvoj kompetenc in njihov študij.
Keywords: digitalne kompetence, digitalizacija, študij, COVID-19
Published in DKUM: 06.07.2022; Views: 273; Downloads: 59
.pdf Full text (4,59 MB)

7.
Analiza stanja za pripravo strategije razvoja turizma v občini Šentjernej : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
Anđela Burger, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V zaključnem delu z naslovom »Analiza stanja za pripravo strategije razvoja turizma v občini Šentjernej« smo analizirali trenutno stanje v občini Šentjernej, s poudarkom na naravnih in kulturnih znamenitostih. Na osnovi našega raziskovalnega dela, metode fotografiranja, analize in uspešno opravljenih intervjujev smo prišli do realnega stanja občine Šentjernej. Na podlagi ugotovitev smo opredelili SWOT analizo (prednosti, slabosti, priložnosti in nevarnosti) ter nato podali svoje mnenje o možnostih za izboljšave, nadaljni razvoj občine. S svojim zaključnim delom želimo dokazati, da bi lahko z veliko truda, vložkom, dobrim destinacijskim managementom ter kvalitetnimi produkti destinacija Šentjernej postala boljša, trajnostna, zelena ter bolj konkurenčna. Verjamemo, da smo skozi zaključno delo podali dobra izhodišča za pripravo strategije razvoja turizma.
Keywords: Šentjernej, naravne danosti, kulturne danosti, stanje, strategija razvoja.
Published in DKUM: 13.04.2022; Views: 306; Downloads: 37
.pdf Full text (2,02 MB)

8.
Vpliv pandemije COVID-19 na razvoj digitalnega marketinga v izbrani organizaciji
Alen Hodžić, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo preučevali področje pojava pandemije COVID-19 v razvoju digitalnega marketinga v izbrani organizaciji. V teoretičnem delu smo predstavili področja, ki se navezujejo na digitalni marketing, temu pa je sledil empirični del. Tega smo izvedli s pomočjo polstrukturiranega vprašalnika, ki smo uporabili v intevjuju z direktorjem in vodjo marketinga organizacije FIN-TUN d.o.o. V empiričnem delu smo želeli izvedeti čim več o delovanju digitalnega marketinga izbrane organizacije. Zanimalo nas je na kakšen način se je organizacija odzvala na pojav pandemije, kakšne spremembe so doživeli na področju digitalnega marketinga, kaj so spremenili, kakšne so novitete ipd. V raziskavi smo uspeli pridobiti informacije, ki so jasno pokazale, da je podjetje bilo pred pojavom pandemije dobro marketinško usmerjeno. Iz analize intervjujev smo lahko razbrali, da za podjetje pojav pandemije ni povzročil večjih sprememb z izjemo zaprtja restavracije. Na področju digitalnega marketinga pa je prišlo do intenzivne uporabe družabnih omrežij in povezovanja s potencialnimi kupci preko vplivnežev, ki so nagovarjali občinstvo za nakupovanje izdelkov pri njih. Prenovili so tudi spletno stran in spletno trgovino. Ob analizi vseh odgovorov na vprašanja in analizi digitalnih tehnologij, pa smo ob koncu podali naše ugotovitve in predloge za izboljšave na področju digitalnega marketinga. Kot izboljšave smo predlagali zaposlitev dodatne delovne sile na področju marketinga za razbremenitev dela. Na podlagi zaposlitve, tudi izobraževanje novo nastoplih na tem delovnem področju. Predlagali smo tudi dodatno uporabo družbenih omrežij (Tik Tok, YouTube) in pospešeno spremljanje le-teh in dogajanje na spletni strani ter njihovi spletni trgovini.
Keywords: digitalni marketing, COVID-19, poslovni svet, spremembe
Published in DKUM: 05.01.2022; Views: 497; Downloads: 143
.pdf Full text (1,23 MB)

9.
Analiza turističnih potencialov mesta Aranđelovac in izdelava predlogov za izboljšavo turistične ponudbe : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
Sanja Pavlović, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Aranđelovac in Bukovička banja imata tradicijo razvoja turizma že dve stoletji. Poleg naravnih danosti mineralne vode, čistega zraka in ugodnega podnebja je država v 19. in 20. stoletju veliko vlagala v ureditev zdravilišča, mineralnih vrelcev in objektov, ki so bili v zdravilišču. V Aranđelovcu so naravne znamenitosti: park Bukovička banja, v katerem je Specijalistična bolnišnica za rehabilitacijo Bukovička banja, gora Bukulja, jezero Garaši, jama Risovača in kulturno-zgodovinske znamenitosti: Narodni muzej, Paviljon Knjaz Miloš in znameniti kraj Orašac. Danes je turistična ponudba Aranđelovca raznolika, vendar ni na ravni razvoja, kot je bila v preteklosti, ko je bilo obiskovalcev veliko več. Poleg zdravstvenega, kongresnega, kulturnega, lovskega turizma je treba več pozornosti nameniti tudi trajnostnemu razvoju turizma in usmeriti Aranđelovac v to smer. Najbolj obiskane destinacije bodo v prihodnosti imele trajnostno ponudbo, ki temelji na čistem okolju, ohranjeni in neonesnaženi naravi z lokalno kulinariko, pristnimi in edinstvenimi izkušnjami, v katerih bodo lahko turisti sodelovali in spoznali, kako živi lokalno prebivalstvo. Ugotovitve kažejo da je treba vlagati v kadre v turizmu, organizirati delavnice za izobraževanje zaposlenih na področju digitalnega trženja in druge delavnice, kjer se lahko zaposleni dodatno izobražujejo.
Keywords: mineralna voda, Aranđelovac in Bukovička banja, naravne znamenitosti, kulturno-zgodovinske znamenitosti, trajnostni turizem
Published in DKUM: 27.12.2021; Views: 414; Downloads: 53
.pdf Full text (3,27 MB)

10.
Razvoj aplikacije za organizacijo športnih aktivnosti za Android
Sandra Rozman, 2021, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi smo razvili beta verzijo Android mobilne aplikacije za organizacijo športnih aktivnosti, ki temelji na spletni strani. Aplikacija je namenjena trenerjem oziroma organizatorjem športnih aktivnosti, ki uporabljajo mobilno napravo z Android operacijskim sistemom. Uporablja se za SMS obveščanje o dogodku in prejemanje povratnih informacij o prisotnosti udeležencev. Trenerju omogoča hitro kreiranje dogodka in pošiljanje sporočil udeležencem ter enostaven pregled nad prisotnostjo in odgovori udeležencev. Tako se lahko bolje pripravi na trening in ima, manj dela s pripravo poročil za klub. Za razvoj Android mobilne aplikacije je bilo potrebno izbrati ustrezna orodja. Pri tem smo si pomagali z zgledi v praksi. Izbrali smo razvojno orodje Android Studio, s katerim smo spletno stran preoblikovali mobilnim napravam prijazno. Lepši prikaz nam je omogočil vmesnik WebWiev, ki je sistemska komponenta za Android operacijski sistem. Funkcionalno in oblikovno zasnovo aplikacije smo izdelali na podlagi naročnikovih želja. Spletna stran testno gostuje na lokalnem strežniku, ki kot strojno opremo uporablja mini računalnik Raspberry Pi 3. Za dostop do nje smo testnemu uporabniku za testiranje aplikacije predložili naslov strežnika s katerim smo ga preusmerili na domenski IP, kjer je naša spletna stran. Ob koncu testnega obdobja smo opravili intervju s trenerjem, ki je potencialni uporabnik. Predstavil nam je izkušnje in podal predloge za izboljšave. Predlagane izboljšave bomo v bližnji prihodnosti poskušali vključiti v trenutno različico aplikacije ter jo ponuditi tudi drugim potencialnim uporabnikom. Seveda bo pred tem potrebno dobro raziskati trg.
Keywords: Android operacijski sistem, mobilna aplikacija, organizacija športnih aktivnosti, Android Studio
Published in DKUM: 21.09.2021; Views: 539; Downloads: 93
.pdf Full text (4,85 MB)

Search done in 0.19 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica