| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 148
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Izboljšava prijavno-informacijskega postopka za mobilnosti študentov z namenom študija Erasmus+
Urša Segala, 2020, master's thesis/paper

Abstract: V magistrskem delu je prikazan problem prijavno-informacijskega postopka za mobilnost študentov z namenom študija Erasmus+ na Univerzi v Mariboru. S proučitvijo trenutnega postopka in težav, ki se pojavljajo, smo iskali rešitve, da bi ga poenotili, poenostavili in posodobili. Podani so predlogi za izboljšavo, ki jih lahko začnemo izvajati takoj, nekateri pa so povezani s finančnim vložkom in daljšim rokom izvedbe. Obstoječ postopek je predolg in prezapleten, tako za študente kot za zaposlene v strokovnih službah in koordinatorje na fakultetah. Začetni del prijavno-informacijskega postopka, ki se izvaja na fakultetah, je zelo nepoenoten, drugi del pa se izvaja na nivoju Mednarodne pisarne na rektoratu UM in je vezan predvsem na finančne dotacije, kjer pa zaradi uporabe osnovnih orodij lahko prihaja do napak. Določeni deli prijavno-informacijskega postopka se podvajajo, vse preveč je dokumentacije v papirnati obliki. Univerza v Mariboru ima za prijavo na mobilnost svojo aplikacijo, ki pa je zastarela in uporabnikom neprijazna. V magistrskem delu je prikazan diagram poteka obstoječega prijavno-informacijskega postopka, zapisane so vse aktivnosti, in sicer od objave razpisa do odhoda študenta na mobilnost. S kritično analizo obstoječega stanja smo ugotovili, kaj so pomanjkljivosti postopka. Po podanih predlogih rešitve problema smo predstavili diagram poteka s podanimi predlogi za izboljšavo. Pričnemo lahko z naslednjimi predlogi za rešitev problemov, npr. ukinitev dekanovega seznama in uvedba obveznega sestanka. Poenotenje pravilnikov bi zahtevalo pripravo predloga pravilnika na nivoju UM in ukinitev pravilnikov po fakultetah UM. Prenos baze medinstitucionalnih sporazumov v aplikacijo, kreiranje študijskega sporazuma in potrjevanje predmetov v aplikaciji, avtomatizirano pošiljanje obvestil študentom, uvedba elektronskega podpisovanja, možnost prijave za nepovratna sredstva, kreiranje pogodb in aneksov v aplikaciji, kreiranje nalogov za izplačilo v aplikaciji ter hramba dokumentacij pa predstavljajo nadgradnje v obstoječi aplikaciji.
Keywords: Erasmus+, izboljšava, mobilnost, prijavno-informacijski postopek, Univerza v Mariboru
Published: 08.10.2020; Views: 136; Downloads: 35
.pdf Full text (3,73 MB)

2.
Združitev železniških kontejnerskih terminalov Maribor Tezno in Celje
Jakob Šimnic, 2020, bachelor thesis/paper

Abstract: Diplomsko delo predstavlja kontejnerska terminala Maribor Tezno in Celje, ki se soočata s težavami na področju stroškov, infrastrukture, kapacitete, manipulacij, dokumentov, izvajalcev dela in vzdrževanja terminala. V prvem delu so podane teoretične osnove o terminalih s poudarkom na kontejnerskih terminalih. V osrednjem delu je s pomočjo izbrane literature in znanja, pridobljenega v času praktičnega usposabljanja, predstavljena ter opisana analiza obstoječega stanja železniških kontejnerskih terminalov Maribor Tezno in Celje. Sledi kritična analiza s primerjavo omenjenih kontejnerskih terminalov. Cilj diplomskega dela je podati predlog izboljšave obeh železniških kontejnerskih terminalov in predstaviti možnost njune združitve. Končni rezultat pokaže, da združitev obravnavanih kontejnerskih terminalov ni edina rešitev, vendar je najbolj optimalna.
Keywords: Slovenske železnice, železniški kontejnerski terminal, kontejnerji, delovanje, združitev.
Published: 17.08.2020; Views: 100; Downloads: 23
.pdf Full text (1,41 MB)

3.
Transportna dokumentacija v železniškem prometu
Špela Aškerc, 2020, bachelor thesis/paper

Abstract: Za nemoteno in uspešno opravljanje transporta v železniškem prometu je potrebnih vedno več dokumentov, posledično pa tudi vedno več vloženega dela ter časa. Vsak opravljen prevoz blaga je treba tudi dokumentirati. Z logističnega vidika se najprej vprašamo, koliko časa potrebujemo za določeno delo in koliko stroškov namenimo za stvari, ki so nujne za nemoteno opravljanje tega dela. V diplomskem delu zato strmimo k časovni in stroškovni analizi opravljanja dela. Posvetili se bomo predvsem pisanju tovornih listov v železniškem prometu in njegovi izboljšavi. V teoretičnem delu bomo najprej predstavili tovorni terminal, nato pa prikazali dokumente, potrebne za transport z vlakom z vidika odpreme, in dokumentacijo, ki spremlja vlak. V nadaljevanju se bomo posvetili podrobnejši predstavitvi tovornega lista in dejanskega stanja v podjetju. Podali bomo rešitev in analizirali trenutno stanje ter stanje z uvedbo rešitve in ju primerjali med seboj.
Keywords: železniški promet, dokumenti, tovorni list, čas, strošek
Published: 17.08.2020; Views: 135; Downloads: 33
.pdf Full text (2,31 MB)

4.
Priprava transporta za izvoz blaga na primeru strojne industrije
Xhevat Zumeri, 2020, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomskem delu bomo skušali predstaviti pripravo, pakiranje in potrebno dokumentacijo za izvoz blaga iz izbranega podjetja. Namen diplomskega dela je izbrati primerne materiale, ki so okolju prijazni, in pripraviti tovor na izvoz, pri tem pa skrajšati čas manipulacij med pripravo tovora. V prvem delu bomo predstavili nekaj teoretičnih osnov, ki se navezujejo na našo nalogo in so ključnega pomena za teme pakiranja, manipuliranja in dokumentacije, ki jih potrebujemo. V diplomskem delu bodo predstavljene potrebne dokumentacije treh različnih vrst prevoza, in sicer gre za potrebno dokumentacijo za cestni promet, zračni promet in pomorski promet. S pomočjo pridobljenega teoretičnega znanja in pridobljenega znanja skozi praktično usposabljanje in zaposlitev v podjetju bomo predstavili dejansko stanje in način pakiranja ter manipuliranja. Na koncu diplomskega dela bomo podali kritično analizo in predlog rešitve za opisani problem. Končni cilj diplomskega dela je podati najboljšo rešitev glede na način pakiranja in uporabo pravih materialov, ki so okolju prijazni, skrajšati čas pakiranja in uskladiti proces manipuliranja ter pakiranja.
Keywords: pakiranje, manipuliranje, dokumentacija, cestni prevoz, zračni prevoz, pomorski prevoz
Published: 10.07.2020; Views: 130; Downloads: 29
.pdf Full text (3,60 MB)

5.
Primerjava mednarodne trgovine Republike Slovenije in Republike Hrvaške
Samanta Furjan, 2020, master's thesis/paper

Abstract: Mednarodna trgovina je izmenjava blaga in storitev med državami. Ta vrsta trgovanja povzroča svetovno gospodarstvo, v katerem cene ali ponudba in povpraševanje vplivajo na svetovne dogodke. Trgovanje na svetovni ravni daje potrošnikom in državam možnost, da so izpostavljeni blagu in storitvam, ki niso na voljo v njihovih državah. Na mednarodnem trgu lahko najdemo skoraj vse vrste izdelkov: hrano, obleke, rezervne dele, olje, nakit, vino, delnice, valute in vodo. Prav tako se tržijo tudi storitve: turizem, bančništvo, svetovanje in prevoz. Mednarodna trgovina državam omogoča vstop na nove trge in ozemlja. Industrializacija, globalizacija in velika podjetja danes najbolj vplivajo na mednarodno trgovino. V Evropi Evropska unija narekuje pravila, pojmujemo pa jo kot eno izmed največjih trgovinskih nacij. Najprej smo opredelili določene teoretične osnove, ki obravnavajo vlogo logistike, dobavnih verig in logističnih posrednikov v mednarodni trgovini, ter določili izraze, kot sta indeks logistične uspešnosti in indeks globalne konkurenčnosti, ki so nam omogočili boljši vpogled v logistično komponento v mednarodni trgovini. Z gospodarskega vidika so kazalniki mednarodne trgovine, kot so trgovinska bilanca, trgovinska odprtost in indeks energetske odvisnosti, podrobneje opredelili mednarodno trgovino določene države. Na podlagi zbranih podatkov je bila narejena analiza mednarodne trgovine Republike Hrvaške in Republike Slovenije. Prav tako je bila pregledana logistična in konkurenčna uspešnost obeh držav, da bi s primerjavo dobili vpogled v sedanje stanje na tem področju gospodarstva in ugotovili, ali je mednarodna trgovina med Republiko Hrvaško in Republiko Slovenijo primerljiva.
Keywords: mednarodna trgovina, uvoz, izvoz, logistika, indeks globalne konkurenčnosti, indeks logistične uspešnosti, Hrvaška, Slovenija.
Published: 13.03.2020; Views: 467; Downloads: 58
.pdf Full text (1,32 MB)

6.
Kazalniki uspešnosti železniškega prometa na primeru slovenije in kanade
Polona Pavlin, 2020, master's thesis/paper

Abstract: Magistrsko delo z naslovom Kazalniki uspešnosti železniškega prometa na primeru Slovenije in Kanade se ukvarja s primerjavo dveh izrazito različnih držav na področju železniškega prometa. Govorimo o majhni evropski državi z majhno površino in veliko pokritosti v primerjavi z veliko državo z majhno pokritostjo železniškega prometa. Pri raziskovanju smo se seznanili z javno dostopnimi informacijami, ki so najustreznejše za primerjavo. Ključni kazalniki uspešnosti predstavljajo kompas delovanja podjetja. Postali so nepogrešljivi del letnih poročil in merilo uspešnosti ter učinkovitosti delovanja podjetja. Za lažjo oz. učinkovitejšo primerjavo smo uporabili podatke treh let. Primerjava večjih let namreč prikaže realnejšo sliko uspešnega poslovanja podjetja. Ker govorimo o javnem potniškem in tovornem prometu, so ključni kazalniki uspešnosti prilagojeni dejavnosti. Na osnovi analize podatkov smo podali ugotovitve in možnosti izboljšav obstoječega stanja obvladovanja železniškega prometa tako v Sloveniji kot v Kanadi.
Keywords: promet, železnice, Slovenske železnice, Kanadske železnice, kazalniki uspešnosti
Published: 13.03.2020; Views: 472; Downloads: 64
.pdf Full text (2,25 MB)

7.
Intermodalni transport v podjetju gorenje d.d.
Teja Janžovnik, 2019, bachelor thesis/paper

Abstract: Količina pretovorjenega blaga s cestnim transportnim sredstvom se iz leta v leto povečuje. Posledično prihaja do večjega onesnaževanja zraka, slabšanja infrastrukture, prometnih nesreč in s tem tudi do zamud, poškodb tovora ter dodatnih stroškov. Da bi se države in podjetja temu izognile, so začele uporabljati nove sodobne tehnologije in kombinirani oziroma intermodalni transport. Nekatere evropske države že s pridom izkoriščajo bimodalno tehnologijo in uvedbo novih prevoznih sredstev. Za dolga potovanja (tovor blaga) se največkrat odločijo za uporabo železnic in ceste. Cesta prinaša to prednost, da tovor potuje »od vrat do vrat«, s čimer ni vmesnih manipulacij in ne prihaja do poškodb tovora. Železnica lahko nemoteno prevaža tovor kadarkoli, saj ni prepovedi voženj ob določenih urah in praznikih kot na cesti. Tovor je tudi bolje zavarovan, vendar pa je potrebna dvojna manipulacija.
Keywords: intermodalni transport, cestni transport, železniški transport, Gorenje, bimodalna tehnologija
Published: 14.01.2020; Views: 340; Downloads: 52
.pdf Full text (681,05 KB)

8.
Analiza okoljskih koristi na primeru implementacije drugega tira
Zerina Karajbić, 2019, bachelor thesis/paper

Abstract: Razvoj transportne logistike, mednarodnega in notranjega cestnega tovornega transporta se iz leta v leto povečuje, in s tem tudi vpliv na gospodarski razvoj, razvoj logističnih storitev in večja uporaba transportnih poti, kar ima negativen vpliv, ki pa se kaže kot posledica onesnaževanje okolja in preobremenjenost cest. Slovenija dobro povezuje evropske države, ki jo v največji meri uporabljajo za tranzit blaga in tako tuja tovorna vozila povzročajo preobremenjenost slovenskih cest, kar povzroča zastoje, prometne nesreče, onesnaževanje okolja, hrup in druge težave. Cestni tovorni transport, kot najbolj uporabljan način transporta tovora in potnikov v svetu povzroča veliko število negativnih vplivov na okolje, kot so emisije škodljivih plinov, zaradi katerih prihaja do klimatskih sprememb in drugih učinkov, škodljivih za zdravje ljudi. Najbolj obremenjen del ceste s tovornimi vozili v Sloveniji predstavlja primorska avtocesta, kjer povprečni letni dnevni promet tovornih vozil znaša 8.000 vozil na posameznih odsekih. Zaradi takšne obremenitve avtoceste prihaja do problemov, kot so uničevanja infrastrukture, izpuščanje velikih količin ogljičnega odtisa v ozračje, gneč in prometnih nesreč. Da bi se ti problemi rešili, se implementacija drugega tira pojavlja kot ena od rešitev zmanjšanja obremenitev cest in avtocest, ker bi se tovorna vozila prestavila na železnico. Tako bi se zmanjšali zastoji na primorski avtocesti, kar bi pomenilo tudi zmanjšanje škodljivih vplivov na okolje, ki jih izpuščajo tovornjaki pri transportu tovora. Po prenosu tovora na železnico, bi se emisije vplivov na okolje zelo zmanjšale, saj je železniški transport okolju najbolj prijazen način transporta.
Keywords: 1. cestni transport, 2. drugi tir, 3. ogljični odtis, 4. tovorna vozila, 5. železniški transport
Published: 13.01.2020; Views: 315; Downloads: 34
.pdf Full text (1,41 MB)

9.
Vpliv razvoja 3D tehnologije na delovanje distribucijskih centrov podjetja XPANDVision
Urša Jelenc, 2019, master's thesis/paper

Abstract: Podjetje XPANDVision je na trgu 3D tehnologije prisotno že več kot deset let in je v svojem zrelejšem obdobju življenjskega cikla podjetja. Podjetje se ukvarja z razvojem in distribucijo 3D produktov na različne mednarodne trge. V nalogi smo raziskali trg 3D tehnologije in bodoče trende panoge, analizirali delovanje distribucijskih centrov podjetja ter kritično analizirali trenutno stanje. Glavne ugotovitve kritične analize so pomanjkanje celovitih ERP informacijskega sistema in WMS skladiščno informacijskega sistema, omejitev dostopa do skladišča s klančino, slabo planiranje dobav končnih izdelkov ter prostorska stiska in zastaranost prostorov. Ob pregledu različne literature distribucijskih centrov ter na podlagi večletnih izkušenj v praksi smo podali predloge za izboljšave delovanja distribucijskega centra v Ljubljani, ki jih lahko povzamemo kot prenovo poslovnega modela in nadgradnje ERP sistema, sanacijo in ureditev skladiščnih prostorov ter optimizacijo WMS skladiščnega sistema.
Keywords: 3D tehnologija, mednarodni trg, konkurenca, izboljšava, raziskava trga, distribucijski center.
Published: 13.01.2020; Views: 389; Downloads: 28
.pdf Full text (6,27 MB)

10.
Uvoz vozil v Republiko Slovenijo
Jasna Golob, 2019, bachelor thesis/paper

Abstract: V prvem delu diplomskega dela smo na kratko predstavili uvoz vozil v Republiko Slovenijo iz drugih držav članic Evropske unije, predvsem iz Nemčije. Osredotočili smo se na postopke uvoza, logistične poti in potrebne dajatve. Predstavili smo celoten potek uvoza vozil in primerjali postopke uvoza med fizično in pravno osebo. Osredotočili smo se tudi na jamstvo za vozilo, ki nam zagotavlja nični oziroma manjši strošek v primeru okvare vozila. Cilj diplomskega dela je bil preučiti vse predpostavke, ki so temelj uvoza vozil, in določiti razlike pri uvozu kot fizična in kot pravna oseba. Primerjamo tudi časovno in stroškovno razliko, predvsem pa se osredotočimo na jamstvo, ki ga dobimo ob nakupu vozila. Na osnovi obstoječega stanja uvoza vozil smo v drugem delu diplomskega dela podali naš predlog rešitve, da bi imeli kupci vozil v primeru nakupa večjo podporo. Ugotovili smo, da se nakup vozila opravi pri pravnih osebah – trgovcih z motornimi vozili, predvsem, ker imajo več znanja pri uvozu vozil in smo kot kupec bolj zaščiteni, tudi z vidika zakonodaje v primeru napak na vozilu. Uvoz vozil kot pravna oseba predstavlja tudi večji vir dohodka v državni blagajni.
Keywords: uvoz vozila v Republiko Slovenijo, primerjava uvoza med pravno in fizično osebo, jamstvo za vozila, zaščita kupca
Published: 19.12.2019; Views: 307; Downloads: 33
.pdf Full text (2,85 MB)

Search done in 0.29 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica