| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Transformacija sistema edukacije v kmetijskem svetovanju v smeri trajnosti študija primera v sloveniji : doktorska disertacija
Marina Nikšić, 2024, doctoral dissertation

Abstract: Nova vloga kmetijskega svetovanja v inovacijskih procesih in razvoju kmetijstva v smeri trajnosti zahteva izboljšanje učinkovitosti svetovanja v kmetijstvu. Osnovni predpogoj za uresničevanje potenciala kmetijskega svetovanja na navedenih področjih je močno razvit izobraževalni sistem, ki bo omogočil razvoj močnih svetovalnih kapacitet. Zato je bilo ključnega pomena preučiti delovanje izobraževalnega sistema v kmetijskem svetovanju, identificirati ovire in omejitve, prepoznati priložnosti in orisati smer trajnostnega razvoja sistema. Na podlagi percepcij kmetijskih svetovalcev je doktorska disertacija preučila delovanje izobraževalnega sistema za kmetijske svetovalce, pri čemer se je osredotočila na tri vidike: organizacijo izobraževanja, zadovoljstvo z izvajalci izobraževanj in oceno izobraževanja ter posameznikovega potenciala znotraj organizacije. V vseh treh opazovanih segmentih izobraževalnega sistema so bile opažene pomanjkljivosti. Ugotovljeno je bilo, da delovanje izobraževalnega sistema spodbuja razvoj tradicionalne vloge kmetijskih svetovalcev, identificirani pa so bili tudi principi, na katerih temelji delovanje sistema. Rezultati analize večkratne regresije kažejo, da večje ovrednotenje izobraževanja in potenciala posameznikov v organizaciji pomeni večje vključevanje kmetijskih svetovalcev pri izbiri tem, ki jim bodo ponujene prek izobraževanja, in naprednejše kapacitete učiteljev, odgovornih za izobraževanje. Analiza enofaktorske variance (ANOVA) kaže, da ni statistično pomembnih razlik na ravni p < 0,05 v stopnji percipirane kompetentnosti svetovalcev za trajnostne kmetijske prakse glede na pogostost obiskovanja izobraževanja. Za učinkovito delovanje kmetijskega svetovanja v njihovi novi vlogi je potrebno izboljšati izobraževalni sistem za kmetijske svetovalce, pri čemer je poseben poudarek na preoblikovanju temeljnih načel, na katerih sistem deluje, in vzpostavitvi boljšega sistema vrednotenja izobraževanja in potenciala kmetijskih svetovalcev.
Keywords: kmetijsko svetovanje, kmetijski svetovalec, izobraževalni sistem, svetovalne kapacitete, trajnostno izobraževanje, trajnostno kmetijstvo
Published in DKUM: 01.08.2024; Views: 119; Downloads: 52
.pdf Full text (2,46 MB)

2.
Transformation of the education system in agricultural advisory towards sustainability - A Case study in Slovenia
Marina Nikšić, Lazar Pavić, Črtomir Rozman, 2023, original scientific article

Abstract: The new role that agricultural advisory plays in innovation processes and the development of agriculture towards sustainability requires the improvement of its performance. The basic prerequisite for realizing the potential of agricultural advisory in the areas mentioned is a strongly developed education system that will enable the development of strong advisory capacities. This survey is based on three areas of the education system: organization of education, satisfaction with educators, and evaluation of education and the potential of individuals in the organization. The basic principles on which the education system is based are outdated and, therefore, inadequate for developing the performance that the new role of agricultural advisors in innovation processes requires. Multiple regression analysis results indicate that a greater evaluation of education and the potential of individuals in the organization implies greater involvement of agricultural advisors in the selection of topics that will be provided to them through education and more advanced performances of educators responsible for educating. One-factor analysis of variance (ANOVA) determined that there are no statistically significant differences, at the p < 0.05 level, in the level of perceived competence of advisors for sustainable agricultural practices depending on the frequency of attending education.
Keywords: agricultural advisory, advisoral advisor, education system, advisory capacities, sustainable education, sustanable agriculture
Published in DKUM: 18.04.2024; Views: 204; Downloads: 18
.pdf Full text (318,10 KB)
This document has many files! More...

Search done in 0.02 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica