| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
VPLIV TEHNOLOŠKEGA RAZVOJA NA RAST IN RAZVOJ PODJETJA EURODESIGN APAČE D.O.O.
Marina Bevk, 2010, final seminar paper

Abstract: Tehnološki razvoj lahko razumemo kot uvajanje avtomatizacije v podjetje kot dopolnitev metod in proizvodnih procesov, ki so v uporabi, ali pri ustvarjanju novih, kakovostnejših proizvodov, hkrati pa racionalnejšo rabo surovin. Kadar gre v podjetju za zniževanje stroškov, lahko tudi le-to pospešuje razvoj tehnologije in omogoča pogoje za rast in razvoj podjetja. Značilnost sodobne ravni tehnološkega razvoja je še intenzivno izobraževanje kadrov, saj je znanje sestavna prvina novih, na znanosti zasnovanih tehnologij, pa tudi na sposobnosti njihovega izkoriščanja. Tehnološki razvoj označuje tudi uporaba novih metod pri organiziranju in upravljanju proizvodnih sistemov. Vse to v temeljih spreminja gospodarstvo in družbo (Pregrad in Musil, 2001). Namen diplomskega seminarja je ugotoviti, kakšen je vpliv tehnološkega razvoja na rast in razvoj podjetja Eurodesign Apače, d. o .o. Raziskavo smo omejili na delno proučevanje avtomatizirane tehnološke linije, ki bi morala zaradi narave dela biti popolnoma avtomatizirana in ne le delno, pri tem pa smo upoštevali tudi pomanjkanje ugodnih finančnih sredstev za posodobitev. S pomočjo študijske literature domačih in tujih avtorjev smo sprva ugotovili značilnosti tehnološkega razvoja ter pomen rasti in razvoja podjetja. Ugotovili smo, da ima tehnološki razvoj vpliv na gospodarstvo in družbo, saj zaostajanje v dinamiki tehnološkega razvoja povzroča gospodarsko zaostajanje in stagnacijo. Tehnološka podjetja pa lahko svoje prednosti v tehnologiji in znanju izkoristijo za razvoj konkurenčnejših izdelkov in storitev. V nadaljevanju smo podrobneje opisali tudi pogoje za rast podjetja in njihove ovire, prav tako pa tudi pomen znanja za rast in razvoj podjetja ter vpliv znanja na konkurenčnost podjetja, pri katerem mislimo na izboljševanje strukture izobrazbe prebivalstva ter dvig učinkovitosti izobraževanja in izboljšanje kakovosti pridobljenega znanja. Spoznali smo, da gre pri rasti podjetja za spremembo v velikosti ali v obsegu, ki je lahko tako pozitivna kot negativna ter da h gospodarski rasti vplivajo tudi raziskave in razvoj podjetja. Temu sledi lastna raziskava, kjer smo opredelili razloge in cilje vlaganja podjetja Eurodesign Apače, d. o. o., v tehnološki razvoj ter usklajenost tehnološkega razvoja s strategijami gospodarskega razvoja. Dodatno nas je zanimala še tržna prognoza z investicijo in planiran promet podjetja z investicijo v tehnološko opremo.
Keywords: tehnološki razvoj, tehnološka inovacija, invencija, inovacija, rast podjetja, razvoj podjetja, znanje
Published: 03.12.2010; Views: 2450; Downloads: 182
.pdf Full text (675,62 KB)

2.
VZPOSTAVLJANJE DINAMIČNOSTI PODJETJA KOT PREDPOGOJ ZA DOLGOROČNO USPEŠNOST PODJETJA EURODESIGN APAČE D.O.O.
Marina Bevk, 2012, master's thesis

Abstract: Ustanovitev podjetja pomeni začetek njegovega delovanja. Poslovanje, delovanje ter razvoj in rast podjetja, pa vse do prenehanja predstavljajo njegov življenjski cikel. Med hitrorastoča podjetja, ki iščejo svoje poslovne priložnosti, štejemo dinamična podjetja. Prav iskanje poslovnih priložnosti ter konkurenčnost na trgu pa pripomoreta k doseganju vidnih rezultatov podjetja ter k njegovi uspešnosti. Magistrsko delo sestavljata teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo preučevali teoretična izhodišča rasti, razvoja in uspešnosti podjetja. V sklopu tega predstavljamo življenjski cikel podjetja. Pri rasti podjetja smo zajeli tudi rast dinamičnih podjetij, ovire ki preprečujejo rast podjetja, ter pogoje, ki jih mora podjetje izpolnjevati za njegovo rast. Nadalje smo preučili dinamično podjetje, kjer smo se osredotočili na značilnosti dinamičnega podjetja ter proučevanje promotorjev dinamike. V drugem, empiričnem delu magistrskega dela, smo predstavili podjetje Eurodesign Apače d.o.o., ter preučevali življenjski cikel podjetja. Za diagnosticiranje faze razvojnega cikla podjetja smo uporabili Pümpin in Prange-jevo metodo (Pümpin in Prange 1995) in s pomočjo le-te določili v katero fazo se proučevano podjetje uvršča. Na primeru izbranega podjetja smo analizirali odstopanje dejanskega stanja podjetja od ciljnega stanja dinamičnosti, raziskovali pa smo tudi prispevek podstruktur k poslovni uspešnosti podjetja s pomočjo Pučkove analize podstruktur podjetja (Pučko, 2003).
Keywords: rast podjetja, razvoj podjetja, uspešnost podjetja, dinamično podjetje, dinamični podjetniki, promotorji dinamike
Published: 29.10.2012; Views: 1056; Downloads: 197
.pdf Full text (1,15 MB)

Search done in 0.05 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica