1. Zadovoljstvo z usklajevanjem poklicnega in zasebnega življenja nezdravstvenega kadra v univerzitetnem kliničnem centru ljubljanaMarija Ana Ručigaj, 2025, master's thesis Abstract: V magistrskem delu smo raziskovali, kako nezdravstveni kader v Univerzitetnem kliničnem centru Ljubljana ocenjuje usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja ter katere dejavnike zaznavajo kot ključne pri tem procesu. Izhajali smo iz potrebe po bolj celostnem razumevanju delovnih pogojev zaposlenih v podpornih službah zdravstva, ki pogosto ostajajo v ozadju analiz kadrovskih politik.
Z raziskavo smo želeli ugotoviti, kateri dejavniki vplivajo na zadovoljstvo zaposlenih pri usklajevanju dela in zasebnega življenja ter kako visoko zadovoljstvo izražajo anketirani glede možnosti usklajevanja poklicnega in zasebnega življenja. Analizirali smo vpliv delovnega časa, skrbstvenih obveznosti (do otrok in starejših), fleksibilnosti delovnega mesta, odnosov s sodelavci ter obsega dela preko polnega delovnega časa. Raziskava je temeljila na kvantitativni metodi s pomočjo anketnega vprašalnika; rezultati so bili obdelani s statističnimi analizami.
Rezultati niso pokazali statistično značilnih razlik med analiziranimi skupinami glede ocene zadovoljstva, kar nakazuje, da določeni dejavniki, kot so odnosi med sodelavci, fleksibilnost in možnost dela na daljavo, predstavljajo univerzalno pomembne vrednote v delovnem okolju. Skrbstvene obveznosti, dolžina delovnega časa in delo med vikendi so bili zaznani kot primerljivo zahtevni ne glede na specifične okoliščine, kar potrjuje pomen zaznane pravičnosti, avtonomije in organizacijske podpore.
Magistrsko delo prispeva k razumevanju kompleksnosti usklajevanja življenjskih vlog med nezdravstvenimi delavci v UKCL in poudarja pomen prilagodljivih kadrovskih politik. Na podlagi ugotovitev priporočamo, da organizacija uvede več fleksibilnosti v razporeditvi dela, da več pozornost nameni krepitvi kakovostnih medosebnih odnosov ter redno spremlja subjektivno doživljanje obremenitev, saj je prav psihološki vidik tisti, ki v veliki meri oblikuje zadovoljstvo zaposlenih. Keywords: usklajevanje, poklicno življenje, zasebno življenje, nezdravstveni kader, Univerzitetni klinični center Ljubljana. Published in DKUM: 17.10.2025; Views: 0; Downloads: 7
Full text (1,15 MB) |
2. Primerjava zavzetosti študentov v Bosni in Hercegovini ter SlovenijiMarija Trivundža, 2025, undergraduate thesis Abstract: V naši diplomski nalogi smo primerjali stopnjo študentske zavzetosti med študenti Univerze v Ljubljani in Univerze v Banjaluki. Podatke smo zbrali s pomočjo spletne ankete, ki je poleg demografskih vprašanj vključevala lestvico UWES-S9 ter dodatna vprašanja o dejavnikih, ki vplivajo na zavzetost. Analizirali smo tri dimenzije zavzetosti: psihično moč/energijo, predanost in absorpcijo.
Ugotovitve ponujajo vpogled v subjektivne izkušnje študentov iz dveh različnih visokošolskih okolij in lahko služijo kot izhodišče za nadaljnje raziskave na področju študentske zavzetosti in razvoja boljšega študijskega okolja. Keywords: zavzetost, študentska zavzetost, UWES-S9, Univerza v Ljubljani, Univerza v Banjaluki Published in DKUM: 14.10.2025; Views: 0; Downloads: 4
Full text (2,15 MB) |
3. Socialno podjetništvo in demografski trendi socialnih podjetij v SlovenijiAna-Marija Petelinek, 2025, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu smo se osredotočili na področje socialnega podjetništva v Sloveniji, kjer se izraz »socialno podjetništvo« še ne pojavlja pogosto in je prepoznavnost tega področja razmeroma nizka. Najprej smo predstavili pojme, kot so socialno podjetništvo, socialno podjetje in socialni podjetnik, ter jih umestili v pravni, institucionalni in finančni okvir. V nadaljevanju smo opisali razvoj socialnega podjetništva pri nas in ga primerjali z Italijo in Veliko Britanijo. V sklopu teoretičnega dela smo vključili tudi intervju z direktorico Mladinskega centra Dravinjske doline, ki je predstavila konkretno delovanje uspešnega slovenskega socialnega podjetja. Empirični del diplomskega dela se nanaša na analizo demografskih dejavnikov socialnih podjetij v Sloveniji, pri čemer izpostavljamo, da demografske značilnosti na tem področju pri nas še niso dovolj raziskane. Osredotočili smo se na geografsko razporeditev podjetij, njihovo dejavnost, razmerje med spoloma zastopnikov, pravnoorganizacijske oblike ter trende rasti v obdobju 2012–2025. Z analizo petih hipotez želimo pridobiti konkreten vpogled v značilnosti in strukturo slovenskih socialnih podjetij ter bolje razumeti, kako izbrane značilnosti vplivajo na razvoj tega sektorja. Keywords: Socialno podjetništvo, socialno podjetje, demografski trendi Published in DKUM: 09.10.2025; Views: 0; Downloads: 7
Full text (1,18 MB) |
4. Primerjava digitalnih kompetenc med študenti Slovenije in SrbijeMarija Goljović, 2025, undergraduate thesis Abstract: Digitalne kompetence so zdaj bistvenega pomena za uspeh na delovnem mestu, v šoli in v vsakdanjem življenju v današnjem digitalnem okolju. Tema diplomskega dela je primerjava digitalnih kompetenc slovenskih in srbskih študentov. V tej raziskavi je analiziranih osem primarnih digitalnih kompetenc, kot jih opisujejo trenutne teorije in študije.
Raziskovalna vprašanja, na katera smo poskušali odgovoriti z anketo kot raziskovalno metodo, so:
• Kakšna je stopnja digitalnih kompetenc med študenti v Sloveniji?
• Kakšna je stopnja digitalnih kompetenc med študenti v Srbiji?
• Ali obstajajo razlike v ravni digitalnih kompetenc med študenti v Sloveniji in Srbiji?
Metodologija je vključevala anketiranje študentov iz obeh držav in analizo rezultatov. Ugotovitve raziskave so pokazale razlike in podobnosti med digitalnimi kompetencami učencev v obeh državah. Slovenija je v primerjavi s Srbijo, ki ima veliko političnih in gospodarskih težav, kot članica Evropske unije izboljšala digitalne veščine študentov zaradi integracijskih postopkov in vlaganj v digitalizacijo.
Na podlagi rezultatov te raziskave so podana priporočila za krepitev digitalnih kompetenc v izobraževalnih sistemih obeh držav s povečanim financiranjem digitalnega izobraževanja in spodbujanjem uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije s prilagajanjem učnih vsebin potrebam trg dela. Keywords: kompetence, študenti, Slovenija, Srbija Published in DKUM: 07.10.2025; Views: 0; Downloads: 0
Full text (2,04 MB) |
5. Students’ perceptions of peer feedback in lower elementary school gradesMarija Sablić, Ana Mirosavljević, Ana Maria Marinac, 2025, original scientific article Abstract: This paper presents the results of a study conducted on seventeen first- to fourthgrade elementary school students, the aim of which was to examine the students’ perceptions and assessments of the importance of peer feedback and the ways in which peer feedback is carried out. This paper emphasizes the need to raise awareness of the basic skills that are necessary for effective peer feedback – the development of critical thinking, evaluation, observation skills, communication skills, the development of empathy, self-confidence, and the development of respect for others. Keywords: learning process, peer feedback, school, student, teaching Published in DKUM: 02.10.2025; Views: 0; Downloads: 4
Full text (824,38 KB) This document has many files! More... |
6. Vloga prostočasnega jahanja pri obvladovanju učnih težav otrok : magistrsko deloHana Černe, 2025, master's thesis Abstract: Šport in gibalne aktivnosti pozitivno vplivajo na počutje in zdravje. Z empirično raziskavo smo proučili vlogo prostočasnega jahanja pri šolskem uspehu in reševanju učnih težav osnovnošolcev. Zbrali smo kvalitativne in kvantitativne podatke 49 osnovnošolcev, 39 staršev in 28 učiteljev jahanja iz različnih krajev, največ na severovzhodu Slovenije. Rezultati naše raziskave so pokazali, da vpliv jahanja na šolski uspeh ni negativen, saj osnovnošolce sprosti, vzgaja in motivira pri opravljanju šolskih obveznosti. Večina osnovnošolcev jaha enkrat, dvakrat ali trikrat na teden tri leta ali več in je dosegla odličen ali prav dober končni šolski uspeh ter nima večjih učnih težav, približno ¼ je učencev s posebnimi potrebami. Na jahanju se dobro počutijo in so notranje motivirani za učenje. Pridobivajo telesne spretnosti, urijo pozornost ter koncentracijo. Učijo se skrbi za konja in pridobivajo delovne navade. Učitelji jahanja spodbujajo učence k samostojnosti in prevzemanju odgovornosti. Osnovnošolci opažajo, da so med učenjem jahanja postali bolj vztrajni in samozavestni, se znajo sprostiti pri preverjanju in ocenjevanju znanja ter v družbi vrstnikov in bolj zaupajo vase ter v svoje sposobnosti. Tudi starši in učitelji jahanja opažajo podobne učinke jahanja na otroke, le z drugačnega zornega kota. Starši otrokom radi omogočijo jahanje, če opravljajo svoje obveznosti. Zavedajo se, da ima gibalna aktivnost pomembno vlogo pri razvoju pozitivne samopodobe pa tudi pri reševanju težav. Težave in močna področja otrok med delom z njimi spoznavajo tudi učitelji jahanja, ki se zavedajo, kako pomembna je podpora učitelja, vrstnikov – pogosto delajo v skupinski obliki – in konja, odnos s katerim otrokom veliko pomeni. Učitelji jahanja spodbujajo trud učencev. Napredovanje pri učenju jahanja jim prinaša občutek kompetentnosti, zato jim je tudi v šoli lažje. Keywords: rekreativno jahanje, učne težave, učenje, šolski uspeh, občutek kompetentnosti, gibalna aktivnost Published in DKUM: 26.09.2025; Views: 0; Downloads: 7
Full text (1,08 MB) |
7. Developing a Web Solution for an E-commerce and Tourism Business : diplomsko deloMarija Arsovska, 2025, undergraduate thesis Abstract: This thesis presents the development process and technology behind a web solution for a tourist farm, incorporating user registration, a room booking system, and e-commerce functionalities. The main objectives were to identify best practices and technologies for supporting a tourist farm’s online business operations, to design and develop a functional web solution, and to verify the usability of the developed solution in practice. The web application was developed using HTML, CSS, JavaScript, PHP, and MySQL, with an emphasis on secure data storage. The result was a functional web application that successfully passed testing of its key features and security aspects. Keywords: web application, e-commerce, booking system, tourist farm Published in DKUM: 23.09.2025; Views: 0; Downloads: 5
Full text (1,76 MB) |
8. Predznanje učencev prvega razreda na področju začetnih bralnih in pisnih zmožnosti pred sistematičnim opismenjevanjem : magistrsko deloAlja Strah, 2025, master's thesis Abstract: V magistrskem delu z naslovom Predznanje učencev prvega razreda na področju začetnih bralnih in pisnih zmožnosti pred sistematičnim opismenjevanjem smo preučevali šest temeljnih področij zgodnje pismenosti, in sicer: poimenovanje slik in določanje začetnega ter končnega glasu v besedah, prepoznavanje in poimenovanje velikih tiskanih črk, branje posameznih besed, branje in razumevanje enostavnega besedila, zapis posameznih črk ter zapis posameznih besed. V teoretičnem delu smo podrobneje preučili govorni razvoj in sporazumevalne sposobnosti otroka. Posebej smo izpostavili pomen zgodnjega prepoznavanja predbralnih in predpisalnih sposobnosti kot ključnih dejavnikov za uspešno vključevanje otrok v proces sistematičnega opismenjevanja.
V empiričnem delu smo oblikovali avtorski diagnostični instrument in z njim preverili izbrana temeljna področja zgodnje pismenosti na vzorcu učencev treh prvih razredov osnovne šole podravske regije ter s pomočjo deskriptivne in inferenčne statistike analizirali pridobljene rezultate.
Rezultati so pokazali, da učenci ob vstopu v prvi razred izkazujejo različno razvitost posameznih zmožnosti. Ugotovljene so bile statistično značilne povezave med poimenovanjem slik in drugimi preverjanimi področji, razen v primerjavi z uspešnostjo branja in razumevanja enostavnega besedila. Predlagamo uporabo avtorskega diagnostičnega instrumenta kot podpornega orodja pri individualiziranem načrtovanju sistematičnega opismenjevanja. Keywords: predbralne zmožnosti, bralne in pisne zmožnosti, besedišče, opismenjevanje, diagnostični instrument Published in DKUM: 19.09.2025; Views: 0; Downloads: 20
Full text (1,99 MB) |
9. |
10. Izzivi pri delu s priseljenci v izobraževanju odraslih - študija primera Andragoškega zavoda Maribor - Ljudske univerze : magistrsko deloLotka Uršnik, 2025, master's thesis Abstract: Proces integracije priseljencev je en izmed ključnih izzivov sodobnih evropskih družb. Izobraževanje odraslih v tem procesu ne predstavlja zgolj podpornega okolja, temveč odigra odločilno vlogo. Magistrsko delo raziskuje izzive, s katerimi se soočajo učitelji v programih izobraževanja odraslih pri delu s priseljenci, na primeru Andragoškega zavoda Maribor – Ljudske univerze. Teoretični del naloge obravnava koncept integracije, politike Evropske unije in Slovenije na področju priseljevanja ter pomen izobraževanja kot integracijskega mehanizma. Empirični del temelji na vzorcu petih učiteljic, ki poučujejo v programih namenjenim priseljencem in se izvajajo na Andragoškem zavodu Maribor. Rezultati kažejo na številne sistemske in izvedbene izzive s katerimi se srečujejo. Med ključnimi, se izpostavljajo predvsem jezikovne in kulturne ovire in pomanjkanje notranje motivacije. Ugotovili smo, da se izkazuje potreba po celovitejšem pristopu k usposabljanju izobraževalcev odraslih in izboljšanju podpornih mehanizmov znotraj izobraževalnih ustanov. Delo prispeva k razumevanju kompleksnosti izobraževalnega dela v kontekstu priseljevanja ter odpira prostor za nadgradnjo andragoških pristopov. Keywords: integracija, izobraževanje odraslih, priseljenci Published in DKUM: 15.09.2025; Views: 0; Downloads: 15
Full text (1,47 MB) |