| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 16
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Preverba in potrditev optimalnosti izbora transporta v podjetju BSH Hišni aparati Nazarje
Maja Turnšek, 2014, bachelor thesis/paper

Abstract: Diplomsko delo temelji na preverbi in potrditvi optimalnosti izbora transporta v podjetju BSH Hišni aparati Nazarje. Za vsakodnevno transportiranje izdelkov v centralno skladišče v Giengen v Nemčiji se omenjeno podjetje poslužuje najema cestnih transportnih sredstev. Cilj diplomskega dela je bil predvsem potrditi optimalnost izbranega transporta. Teze diplomskega dela temeljijo na tem, da je transportne stroške možno zmanjšati z uporabo druge transportne tehnologije in da z nakupom hibridnih tovornjakov prispevamo k manjšim stroškom goriva. Podlaga za teoretično znanje je bila delitev transporta in njegov opis s poudarkom na oprtnem transportu. Pri transportu je potrebno omeniti transportne stroške in kakovost transporta. Obstoječe stanje je razdeljeno na posnetek stanja in kritično analizo. Posnetek stanja prikazuje posamezne naloge služb, ki so vključene v postopek naročanja tovornjakov, potrebnih za transport končnih izdelkov, in pregled infrastrukture v državi. Kritična analiza temelji na SWOT analizi najemanja pooblaščenega prevoznika in analizi ribja kost dejavnikov, ki vplivajo na transportne stroške. Predlagane so rešitve kombiniranega transporta cesta–železnica in uporabe hibridnih tovornjakov. Na podlagi obravnavanega smo v zaključku ugotovili, da je obstoječe stanje optimalno. Z nakupom hibridnih tovornjakov bi prihranili 20–30 odstotkov stroškov goriva, kar v tem času predstavlja možnost nadaljnjega razvoja obstoječega modela izbranega transporta v podjetju.
Keywords: optimalni transport, transportni stroški, oprtni transport, cestni transport, pooblaščeni prevoznik
Published: 02.02.2015; Views: 798; Downloads: 74
.pdf Full text (1,36 MB)

2.
PREPRIČEVALNE TEHNIKE V TURISTIČNI PROMOCIJI
Bruno Božičnik, 2015, undergraduate thesis

Abstract: V turistični promociji se uporabljajo različne prepričevalne tehnike. Naredili smo raziskavo, v kateri smo ugotavljali, kako pogosto se pojavljajo tehnika recipročnosti, tehnika relativnosti, tehnika brezplačne ponudbe, tehnika pomanjkanja in tehnika konsistentnosti. Za našo raziskavo smo izbrali pet slovenskih turističnih agencij. Analizirali smo vse ponudbe, ki so bile na domačih spletnih straneh teh turističnih agencij. Za vsako ponudbo smo zabeležili, katere od omenjenih prepričevalnih tehnik so bile uporabljene, kakor tudi ali so bile uporabljene na spletni strani ponudbe, domači spletni strani ali na obeh straneh. Prav tako smo domače spletne strani analizirali in na njih iskali elemente, ki bi lahko bili uporabljeni kot del tehnike konsistentnosti. Pomembne ugotovitve smo opisali in interpretirali. Rezultati so pokazali, da je od omenjenih tehnik najpogosteje uporabljena tehnika relativnosti. Sledi ji tehnika recipročnosti. Tehnike brezplačne ponudbe, pomanjkanja in konsistentnosti so uporabljene občasno. Opazovane spletne strani turističnih agencij na svojih domačih straneh od devetih iskanih elementov uporabljajo najmanj štiri in največ osem elementov konsistentnosti.
Keywords: prepričevanje, turizem, promocija
Published: 17.09.2015; Views: 1196; Downloads: 162
.pdf Full text (844,14 KB)

3.
TRŽENJE AVTENTIČNOSTI:SREDNJEVEŠKI UPRIZORITVENI TURIZEM
Simon Hojnik, 2015, bachelor thesis/paper

Abstract: Srednjeveške uprizoritve so prikazi zgodovinski aktivnosti, katere preučujejo in v njih sodelujejo posamezniki ali skupine, njihova aktivnost pa v osnovi predstavlja: upizoritev bojev in tehnik mečevanja in uporabe ostalega orožja, ki je zaznamvovano v virih tedanjega obdobja; uprizoritve žive zgodovine, v katerih imajo opazovalci preko uprizoriteljev možnost spoznati interpretacijo življenja v srednjem veku. Problematika tovrstnih aktivnosti je zajemala razlikovanje med pristnostjo in nepristnostjo, saj mnogi izmed uprizoriteljev zavedno ali nezavedno ne razlikujejo med enim in drugim področjem. Za izbiro takšne tematike smo se odločili, ker smo želeli na podlagi strokovne literature in mnenj strokovnjakov s tega področja, ustvariti mejo, ki ločuje pristno od nepristnega in je s tem tudi ostalim omogočala razlikovanje med enim in drugim. Predpostavljali smo, da bomo naleteli na nekatere izzive, saj to področje v preteklosti ni bilo predmet mnogih akademskih raziskav, kar je pomenilo, da smo bili primorani se po pomoč obrniti na posameznike s pravimi informacijami. V tem koraku nas je skrbela problematika, da informacij, ki so nujne za uspeh naše naloge, ne bomo prejeli zaradi lastnega interesa uprizoriteljev. Kasneje smo to skrb ovrgli, saj je v interesih uprizoriteljev, da povedo več o njihovih dejavnostih in hobijih. To velja še toliko bolj za tiste, ki dobro poznavajo avtentiko, saj želijo, da javnost tudi sama začne zavračati srednjeveška prepričanja in mite, katere so si ustvarili s pomočjo modernih virov (serij, filmov, igric, knjig, itd.). Ugotovitve, na katerih temeljijo vse ostale, so dosledno upoštevanje ustreznih zgodovinskih virov ali strokovnih mnenj posameznikov, ki se poklicno okvarjajo s proučevanjem zgodovine, predmetov, tehnik, navad in običajev nekega zgodovinskega obdobja. Ko dobro spoznamo zgodovinske lastnosti in izvor določenega elementa, postane razlikovanje med pristnostjo in fantazijo lažje.
Keywords: avtentika, avtentičnost, pristnost, nepristnost, srednji vek, uprizoritve, živa zgodovina, boji, motivi, intervju, anketa
Published: 30.09.2015; Views: 668; Downloads: 121
.pdf Full text (1,66 MB)

4.
OBLIKOVANJE ZGODB V TURISTIČNI PROMOCIJI V ZDRAVILIŠKIH OBČINAH
Maša Haramija, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Zgodbe predstavljajo velik turistični tržni potencial za promocijo turizma v zdraviliških občinah. V zaključnem delu smo ugotavljali različne uporabe zgodb na spletnih straneh zdraviliških občin in na spletnih straneh javnih zavodov, financiranih s strani občin, ki jih občine uporabljajo za namene turistične promocije. Analizirali smo 21 spletnih strani s pomočjo analize besedila in analize diskurza. Ugotovili smo, da zdraviliške občine na svojih spletnih straneh ne uporabljajo pravih zgodb. Zgolj 1 % vseh analiziranih zgodb je vseboval elemente zgodbarjenja, vse ostale enote naše analize pa so bili le opisi, povezani s turizmom. Krovna in top podporna zgodba o slovenskih vodah pripovedujeta o pomembnosti in zdravilnosti vode za Slovenijo. Glede na to, da smo analizirali spletne strani zdraviliških občin, katerih osrednja tema je voda, bi lahko izbrane občine na svoje spletne strani vključile več zgodb, ki bi dokazovale pomembnost vode za tovrstno območje. Pomembno je, da zdraviliške občine začnejo razvijati nove inovativne turistične produkte ali že obstoječe produkte bolje promovirajo skozi zgodbe in jih povežejo s krovno zgodbo o slovenskih vodah.
Keywords: oblikovanje zgodb, zdraviliške občine, diskurzivna analiza, turistična promocija
Published: 19.10.2016; Views: 869; Downloads: 173
.pdf Full text (5,20 MB)

5.
INTERPRETACIJA KULTURNE DEDIŠČINE NA GRADU RAJHENBURG
Tjaša Alegro, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Interpretacija v turizmu predstavlja pomemben del celotne turistične izkušnje obiskovalca in vpliva na trajnostni razvoj turizma. Interpretacija kulturne dediščine navadno poteka v obliki osebne ali neosebne komunikacije. Naredili smo preliminarno raziskavo dveh oblik interpretacije – osebne in avdio posredovane interpretacije, ki sta na voljo obiskovalcem na gradu Rajhenburg. Želeli smo izvedeti, katera izmed interpretacij je uspešnejša pri spodbujanju pozitivnih stališč, spodbujanju znanja o kulturni dediščini gradu Rajhenburg in povečanju zadovoljstva obiskovalcev z obiskom gradu. Z analizo anketnih vprašalnikov, ki so jih obiskovalci reševali pred ogledom gradu Rajhenburg in po njem, smo ugotovili, da obe vrsti interpretacije spodbujata pozitivna stališča in znanja o kulturni dediščini ter povečujeta zadovoljstvo gostov z obiskom gradu Rajhenburg. Zaradi nereprezentativnega vzorca ne moremo izpostaviti ene izmed interpretacij kot učinkovitejšo. Trend rezultatov nakazuje, da bi se ob večjem vzorcu avdio posredovana interpretacija lahko izkazala za uspešnejšo.
Keywords: interpretacija, kulturna dediščina, osebna komunikacija, neosebna komunikacija
Published: 19.10.2016; Views: 954; Downloads: 187
.pdf Full text (587,07 KB)

6.
Percepcija sodelovanja prebivalstva s turisti na primeru otoka Paga
Nikolina Šintić, 2017, bachelor thesis/paper

Abstract: Lokalno prebivalstvo turistične destinacije na različne načine dojema turiste in gradi odnose z njimi. Od sprejemanja in sodelovanja s turisti, pojavi se lahko celo sovraštvo. V teoretičnem delu smo raziskovali in poskušali predstaviti različne avtorje, njihove teorije, modele in raziskave, ki so se ukvarjale z odnosom domačinov do turistov in turizma ter njihovim sodelovanjem s turisti. Cilj naše naloge je bil raziskati naravo odnosov med lokalnim prebivalstvom in turisti oziroma, če se med njimi razvijajo pozitivni odnosi in sodelovanje ter njihovo dojemanje sodelovanja. Zanimalo nas je tudi, kako večje število turistov vpliva na življenje domačinov. Za raziskovanje smo uporabili poglobljene strukturirane intervjuje, ki smo jih izvedli z domačini, zaposlenimi v turizmu, in tudi s tistimi, ki niso zaposleni v turizmu. Rezultati so pokazali, da do sodelovanja med turisti in domačini na Pagu prihaja, ampak v različnih oblikah. To je lahko sodelovanje zaradi finančne koristi ali zaradi emocionalne koristi. Na sodelovanje po mnenju anketiranih vplivajo tudi množični turizem, ekonomska odvisnost od turizma in kulturne podobnosti domačinov s turisti.
Keywords: sodelovanje, lokalno prebivalstvo, finančna korist, emocionalna korist, množični turizem
Published: 11.10.2017; Views: 391; Downloads: 72
.pdf Full text (581,62 KB)

7.
Trženje inovativnih, z naravo povezanih, turističnih produktov: segmentacija, poudarjene prednosti in kanali komuniciranja izbranih primerov
Jan Pokorny, 2017, bachelor thesis/paper

Abstract: Diplomska naloga se nanaša na promocijo trenutno še dokaj nepoznane in inovativne vrste bivanja v namestitvenih kapacitetah za turistične namene – glampinga. Luksuzno kampiranje oz. tako imenovan glamping se je prvič pojavil v zadnjem desetletju v Angliji, danes pa se je zaradi svoje atraktivne ponudbe, ki je ni mogoče najti v klasičnih namestitvenih enotah, kot so hoteli, apartmaji, hostli itd., močno razširil po vsem svetu. Hiške na drevesih, veliki šotori s sodobnim pohištvom na splavu in majhne lesene hiške v obliki piramide z bazeni so le nekateri izmed primerov glampinga, ki turistu zagotovijo osnovno ter dodatno luksuzno ponudbo. V diplomski nalogi bodo sprva predstavljeni primeri dobrih praks glampingov po svetu, v ožjem delu pa se bomo osredotočili na tovrstno ponudbo v Sloveniji in raziskali segmentacijo gostov, poudarjene prednosti ponudnikov ter kanale komuniciranja z gosti, ki jih uporabljajo slovenski glamping ponudniki. Raziskovalna vprašanja so torej vezana na trženje tovrstne ponudbe v Sloveniji, s ciljem povečati prepoznavnost podjetij, ki nudijo luksuzne storitve in predstaviti glamping kot inovativen turističen produkt v Sloveniji.
Keywords: glamping, luksuz, ekoturizem, trženje, kampiranje
Published: 04.01.2018; Views: 841; Downloads: 203
.pdf Full text (2,39 MB)

8.
Interpretacija zgodbe v turističnem produktu Osnovna šola Brihtna glava
Tatjana Zupančič, 2018, master's thesis/paper

Abstract: Magistrsko delo z naslovom Interpretacija zgodb v turističnem produktu Osnovna šola Brihtna glava je nastalo na podlagi vključenosti avtorice v snovanje in interpretacijo zgodb v inovativnem turističnem produktu Osnovna šola Brihtna glava v Beli krajini. Kakovostna interpretacija je učinkovito orodje za ustvarjanje drugačnih turističnih doživetij. Interpretacija dediščine zahteva vedno nove pristope, med katerimi na tem mestu obravnavamo dva: vključevanje zgodb in humorja v interpretacijo. V teoretičnem pregledu literature smo na podlagi teoretičnih izhodišč opisali ustrezne načine interpretacije, cilje in teoretične učinke interpretacije. Nadalje smo opisali smernice za oblikovanje in pripovedovanje zgodb v turističnem produktu, socialne funkcije humorja in oblike humorja. V empiričnem delu naloge smo na podlagi analize videoposnetka primera interpretacije analizirali interpretirane zgodbe o kulturni dediščini Bele krajine, vlogo interpreta, način in vrste produkcije humorja v turističnem produktu Osnovna šola Brihtna glava. V sklepnem poglavju ugotavljamo, da se obiskovalci z dediščino Bele krajine seznanijo s pomočjo humorja, kar predstavlja bolj prijazen način spoznavanja kulturne dediščine, z uporabo humorja pa se avtorji produkta trudijo sooblikovati tudi drugačen način razmišljanja, dojemanja in razumevanja pomena ohranjanja dediščine.
Keywords: interpretacija, dediščina, humor, Bela krajina, Osnovna šola Brihtna glava.
Published: 29.01.2018; Views: 361; Downloads: 79
.pdf Full text (2,49 MB)

9.
Prepričevalne tehnike spletnih strani za rezervacije
Bruno Božičnik, 2018, master's thesis/paper

Abstract: V sklopu te magistrske naloge smo raziskovali rabo prepričevalnih tehnik na spletni strani Booking.com. Najprej smo opravili kvalitativni del raziskave, nato še kvantitativni. V kvalitativnem delu smo pridobili različne informacije o rabi prepričevalnih tehnik. Kvalitativni del je bil tudi izhodišče za kvantitativni del raziskave, kjer smo s spletne strani Booking.com zbrali 140 ponudb oziroma enot, ki smo jih analizirali. Rezultati kvantitativnega dela so pokazali, da je povezava med številom recenzij in intenziteto prepričevalnih tehnik šibka, vendar opazna. Povezava med številom zvezdic in intenziteto prepričevalnih tehnik je zmerno močna. Povezave med oceno in intenziteto prepričevalnih tehnik nismo zaznali. Prav tako nismo zaznali povezave med uspešnostjo turizma države in intenzitete prepričevalnih tehnik ali med ceno in intenziteto prepričevalnih tehnik. Rezultate obeh delov raziskave smo interpretirali, omenili nekaj zanimivosti in navedli naša pričakovanja o spremembah rabe prepričevalnih tehnik na spletnih straneh za rezervacije. Prav tako smo izpostavili, katere raziskave bi bilo smiselno opraviti v prihodnje.
Keywords: prepričevanje, turizem, promocija, prepričevalne tehnike
Published: 01.03.2018; Views: 400; Downloads: 87
.pdf Full text (1,82 MB)

10.
Marketing destinacij na YouTubu - znamčenje in zgodbarjenje
Tjaša Alegro, 2018, master's thesis/paper

Abstract: V zadnjih letih različna socialna omrežja pomembno dopolnjujejo tradicionalne oblike marketinških kanalov turistične promocije. YouTube velja za enega izmed najvplivnejših socialnih medijev in podpira tudi vizualno vsebino, ki lahko pozitivno vpliva na ustvarjanje podobe destinacije in odnosa do blagovne znamke. S kvalitativno analizo promocijskih videov destinacijskih menedžmentskih organizacij, ki so bili deljeni na YouTubu, smo želeli ugotoviti, kakšni tipi zgodb se pojavljajo v videih in kakšna je rdeča nit njihove vizualne predstavitve. Ugotovili smo, da videoposnetki v večini prikazujejo kolaže destinacije in da je sosledje dogodkov prisotno le v manjši meri. Prav tako v želji po prikazu celotne destinacije vsi poudarjajo enake vizualne podobe in ne prispevajo k diferenciaciji blagovne znamke destinacije. V nadaljevanju smo s pomočjo kvantitativne analize ugotovili, da se kljub kolažu v visoki meri pojavljajo zgodbarski elementi, predvsem različni liki, vlogo konflikta v promocijskih videih pa prevzema humor, ki skoraj ni prisoten. Kljub pogosti prisotnosti sloganov, ki podpirajo blagovno znamko, zaradi njihove generičnosti ti ne pripomorejo k diferenciaciji destinacije. Prav tako smo ugotovili, da aktivnost destinacijskih menedžmentskih organizacij na YouTubu ne vpliva na večjo priljubljenost videa, vendar pa priljubljenost kanala posamezne destinacijske menedžmentske organizacije vpliva na priljubljenost videa v obliki števila ogledov, »všečkov« in komentarjev. V prihodnje se morajo destinacije bolj usmeriti v znamčenje, zgodbarjenje in specializiranost, da bodo uspešneje dosegle diferenciacijo destinacije.
Keywords: marketing destinacij, znamčenje, zgodbarjenje, socialni mediji, YouTube
Published: 18.10.2018; Views: 400; Downloads: 123
.pdf Full text (2,01 MB)

Search done in 0.15 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica