1. |
2. |
3. REORGANIZACIJA PODJETJA IN VLOGA ZAPOSLENIHMaja Toplak, 2013, master's thesis Abstract: V svoji magistrski nalogi sem predstavila reorganizacijo podjetja in vlogo zaposlenih. Skozi pisanje magistrske naloge mi je uspelo potrditi vse osnovne trditve, ki sem jih zapisala na začetku naloge. Prva trditev je bila, da si vodstvo podjetja ne prizna oziroma si včasih prizna prepozno, da podjetje vedno slabše posluje. Druga trditev, ki sem jo potrdila je ta, da je kriza podjetja predvsem posledica slabih razmer znotraj podjetja. Vzrok za krizo ni samo en, ampak jih je več. Prav tako sta se izkazali za resnični trditvi, da bomo podjetje uspešno rešili iz krize, če bomo ustrezno uporabili človeški kapital, ki je v podjetju in če se bomo reorganizacije poslovanja lotili celovito.
Reorganizacija podjetja je kompleksen in zahteven projekt, ki mora temeljiti na znanju in izkušnjah oseb, ki izvajajo postopek reorganizacije. Pomembno je, da si uporabijo vsa tehnološka znanja in potrebna informacijska podlaga, da je reorganizacija lahko uspešna.
Vsako podjetje skozi različna obdobja svojega razvoja in poslovanja pride do točke, kjer se je potrebno odločiti za reorganizacijo podjetja. Pomembno je, da se podjetje pravočasno tega zaveda in da uspešno reorganizira svoje podjetje, ker lahko v nasprotnem primeru to podjetje pride v krizo in v najslabšem primeru celo v stečaj.
Če je vodenje podjetja nepravilno in slabo, se lahko krize razvijejo na celotno poslovanje in ne samo na določeno področje. Posledica je lahko v najhujšem primeru globalna kriza podjetja. Da bi krizo odpravili moramo izvesti ustrezno reorganizacijo in celovito prenovo podjetja.
Pomembno je, da skozi proces reorganizacije podjetja izvajalci reorganizacije ustrezno aktivirajo svoj človeški kapital, ki ga imajo v podjetju. Keywords: reorganizacija podjetja, razvoj podjetja, dejavniki konkurenčnosti, vloga zaposlenih, nagrajevanje zaposlenih, sistemi nagrajevanja. Published in DKUM: 11.06.2013; Views: 5288; Downloads: 834
Full text (1,08 MB) |
4. MANAGEMENT POSLOVNIH PROCESOV IN INFORMATIZACIJA ŠKODNEGA PROCESA V ZAVAROVALNICIMaja Toplak, 2010, undergraduate thesis Abstract: Strateški potencial informacijskih sistemov v podjetjih je v nižanju stroškov in neposrednem povečevanju dodane vrednosti — v mojem diplomskem delu na primeru delovnega procesa v škodnem oddelku. Prenova delovnih procesov se kaže na več nivojih in vpliva na poslovni proces zavarovalnice. Gre za vedno večjo povezanost informacijskega sistema in delovnih procesov. Delovne aktivnosti sestavljajo delovne procese in delovni procesi sestavljajo poslovni proces zavarovalnice. Cilj je prisotnost informatizacije v celotnem poslovnem procesu.
Velike spremembe v tehnologiji in konceptih poslovanja zahtevajo drugačno obravnavo podjetja. Tradicionalna načela več ne veljajo in niso zagotovilo za preživetje. Velik poudarek je na zmanjševanju stroškov in obenem velikem tehnološkem razvoju. To je za podjetje velik izziv. Glede na vse spremembe, mora tudi podjetje temeljito spremeniti oz. prenoviti poslovanje. Gre za proces prenove — oblikovanje nove organizacije. Ključno pri procesu prenove je razumevanje poslovnega procesa in organizacije.
V diplomskem delu sem predstavila pojem proces prenove poslovnega procesa na škodnem področju zavarovalništva. Gre za uvedbo elektronskega škodnega spisa. V obravnavani zavarovalnici je cilj vso dokumentacijo, ki je vezana na procesiranje škodnih spisov, digitalizirati — pretvoriti v računalniško obliko. Predvideva se, da se bo postopek digitalizacije izvajal neposredno po prejemu dokumentacije v tehnično ustrezno opremljenih registracijskih mestih zavarovalnice. Predvideva se sodelovanje z zunanjimi izvajalci storitve digitalizacije (skeniranja). Računalniško vodenje dokumentacije škodnega spisa poleg vhodnih zajema tudi izhodne in interne dokumente, ki v sistem elektronskega vodenja vstopajo zajeti bodisi neposredno iz računalniških aplikacij bodisi po organizacijskem vzorcu, kot velja za vhodne dokumente.
Informatizacija in prenova škodnega procesa je zaradi svoje kompleksnosti zahteven projekt, ki bo temeljil na znanju in izkušnjah zavarovalnice, ki ga je pridobila na sklepalno-pogodbenem delu.
Pri projektu prenove se bo potrebno posluževati storitev specializiranih IT podjetij na tem področju. Na trgu je konkurenca precejšnja in pri pravilni izbiri ter kasnejšem ustreznem sodelovanju je uspeh ob sprejemanju določenih načel in upoštevanju prakse iz sklepalno-pogodbenega dela skoraj zagotovljen.
Prenove škodnega procesa so se že ali se ga bodo v bližnji prihodnosti začele lotevati vse zavarovalnice v Sloveniji. Poslovne enote večjih tujih zavarovalnic v Sloveniji so prevzele že utečen sistem iz njihovih central. S tem so v precejšnji prednosti, ker se jim ni potrebno posvečati razvoju, vendar so po drugi strani to praviloma togi sistemi, ki se le s težavo prilagodijo lokalnemu okolju. Tako da imajo zavarovalnice, ki so nastale v Sloveniji leta 1991, na osnovi nekdanje združene Zavarovalnice Triglav v tem pogledu lahko prednost. Škodni sistem lahko prenovijo in informatizirajo na osnovi dolgoletnega poznavanja okolja in ljudi v teh okoljih, predvsem pa na podlagi znanja in izkušenj svojih zaposlenih.
Z elektronskim škodnim spisom dosežemo popolno informatizacijo obdelave škod — od cenilnega zapisnika — do elektronskega arhiviranja. Prednosti elektronskega škodnega spisa so enostavno iskanje dokumentov, ki so s tem oddaljeni samo nekaj »klikov«, privarčevan prostor in čas, ki je bil porabljen za iskanje škodnih spisov. Keywords: poslovni proces, prenova poslovnih procesov, proces likvidacije škod, e-dokument, e-poslovanje, upravljanje dokumentov, delovni tok. Published in DKUM: 08.11.2010; Views: 3177; Downloads: 600
Full text (547,25 KB) |