1. Vpliv pridelovalnih sistemov na pridelek dveh sort sojeMaja Meglič, 2016, undergraduate thesis Abstract: Pridelovalni sistemi in vključevanje zrnatih stročnic v kolobar lahko vplivajo na višino pridelka zrnja.
Trajnostni poljski poskus na Univerzitetnem kmetijskem centru Pivola je zasnovan s ciljem proučevanja
vpliva pridelovalnih sistemov na razlike pridelkov alternativnih poljščin, med katerimi je bil leta 2015 tudi
poljski poskus dveh sort soje (Glycine max (L.) Merr.). Proučevan je vpliv konvencionalnega (KON),
integriranega (IP), ekološkega (EKO) in biodinamičnega (BD) pridelovalnega sistema (PS) ter kontrolnega
obravnavanja (K) na pridelek dveh sort (S) soje ('Aligator' in 'ES Mentor'). Pridelovalni sistemi statistično
značilno vplivajo na nekatere parametre nadzemnih in podzemnih delov dveh sort soje. V integriranem
sistemu je dosežen statistično značilno najvišji pridelek zrnja (5,04 kg 10 m
-2
), pri čemer je pridelek zelo
zgodnje sorte ('Aligator') višji od zgodnje sorte ('ES Mentor'). Pridelovalni sistem statistično značilno vpliva
tudi na gostoto rastlin, maso suhe snovi stebla in listov, na odstotek suhe snovi praznih strokov, maso
korenin, maso nodulov, maso suhe snovi nodulov ter na maso suhe snovi zrnja. Značilen vpliv sorte je viden
pri višini rastlin, masi in odstotku suhe snovi stebla in listov, masi korenin, masi in odstotku suhe snovi
korenin, masi in številu nodulov, masi suhe snovi nodulov, žetvenem indeksu in masi suhe snovi zrnja. Keywords: soja / pridelovalni sistem / sorta / pridelek Published in DKUM: 22.09.2016; Views: 1873; Downloads: 155 Full text (393,20 KB) |
2. ZADOVOLJSTVO ZAPOSLENIH V ORGANIZACIJI XMaja Zupan Meglič, 2013, undergraduate thesis Abstract: Sleherna organizacija bi morala posvečati veliko pozornosti zadovoljstvu zaposlenih. Zadovoljni delavci so bolj motivirani in čutijo močnejšo pripadnost organizaciji, to pa se odraža v kakovosti njihovega dela. V diplomskem delu smo raziskovali zadovoljstvo zaposlenih v podjetju X. Njihovo delo je zelo zahtevno, saj so v nenehnem stiku s strankami, poleg tega pa delajo v različnih delovnih izmenah, kar predstavlja tudi veliko fizično obremenitev.
Cilj diplomske naloge je bil ugotoviti, kakšno je zadovoljstvo s posameznimi dejavniki zadovoljstva v organizaciji X. Zanimalo nas je, kateri so tisti dejavniki, ki so najbolj potrebni izboljšav, in kaj motivira zaposlene, da ostajajo na trenutnem delovnem mestu. Diplomska naloga je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili motivacijske teorije in opisali posamezne dejavnike zadovoljstva zaposlenih. Raziskavo smo izvedli s pomočjo vprašalnika o zadovoljstvu zaposlenih, ki smo ga razdelili med tiste zaposlene, ki se nahajajo na najnižjem nivoju v organizacijski strukturi in ne opravljajo nobene vodstvene funkcije. Na podlagi rezultatov smo ugotovili, kateri dejavniki pri zaposlenih povzročajo občutke zadovoljstva in kateri občutke nezadovoljstva. Želeli smo poudariti razlike med zadovoljstvom redno zaposlenih in tistih, ki opravljajo študentsko delo. Ugotovljeno je bilo, da se nezadovoljstvo večinoma nanaša na sistem nagrajevanja, možnosti za napredovanje in odnose z nadrejenimi. Kot je pokazala raziskava, veliko število zaposlenih v podjetju X ostaja zato, ker ne najdejo druge zaposlitve. Zadnji del diplomske naloge opisuje možne rešitve za izboljšanje trenutnega stanja. Keywords: motivacija, napredovanje, sistem nagrajevanja, zadovoljstvo zaposlenih Published in DKUM: 09.12.2013; Views: 1962; Downloads: 439 Full text (611,54 KB) |
3. Izgradnja e-gradiva za predmet Teorija izobraževanja s testi za samo-preverjanje znanjaMaja Meglič, 2013, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu smo se osredotočili na pomen elektronskega izobraževanja in izdelavo elektronskega gradiva, s katerim smo želeli prispevati h kvalitetnejšemu elektronskemu izobraževanju. Elektronsko gradivo smo izdelali z namenom, da se bo uporabljal kot pomoč pri predmetu Teorija izobraževanja, kot dopolnilo klasičnemu učbeniku. E-gradivu smo dodali različne animacije in povezave na spletna mesta. Podano snov smo oblikovali čim bolj sistematično in pregledno. Na koncu vsakega poglavja smo povzeli snov celotnega poglavja in dodali teste za samo-preverjanje znanja. V sami vsebini smo na kratko opredelili razlike med elektronskim izobraževanjem in tradicionalnim izobraževanjem. Predstavili smo, kaj je elektronsko gradivo ter kje in zakaj se v izobraževanju uporablja. Predstavili smo postopek izdelave elektronskega gradiva ter testov za samo-preverjanje znanja. Elektronsko gradivo vsebuje veliko multimedijskih gradnikov, kot so slike, videi in animirane podobe, dodali smo povezave na spletna mesta z namenom, da uporabnik sam poišče in razširi znanje na določeno temo. Preučili smo program CourseLab, s katerim smo e-gradivo izdelali, predstavili njegove lastnosti in uporabnost. Za lažjo ponazoritev nastajanja e-gradiva pa smo dodali nekaj slik s posameznimi predstavitvami. Pri oblikovanju besedila smo upoštevali določena didaktična in pedagoška načela za oblikovanje e-gradiva. Keywords: E-izobraževaje, e-gradivo, samo-preverjanje znanja, CourseLab. Published in DKUM: 01.10.2013; Views: 1811; Downloads: 165 Full text (1,92 MB) |
4. PROJEKT ORGANIZACIJE GRADBIŠČA ZA OBJEKT: "ADAPTACIJA OBJEKTA TURNIŠČE" S TERMINSKIM PLANOM DELMaja Meglič, 2012, undergraduate thesis Abstract: Vsebina diplomske naloge zajema proučitev pogojev gradnje, dimenzioniranje začasnih objektov, tehnično poročilo, projekt betona. Podana je shema organizacije gradbišča, potek vseh del za izgradnjo objekta pa je prikazan s terminskim planom v mrežni tehniki planiranja. Keywords: gradbeništvo, gradbena dela, organizacija gradbišča, terminski plan Published in DKUM: 10.09.2012; Views: 2418; Downloads: 289 Full text (2,23 MB) |