| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 7 / 7
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
TRAJNOSTNA KOLESARNICA V MESTNI OBČINI MARIBOR
Maja Krajnc, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo govori o problematiki parkiranja koles, predvsem v javnih kolesarnicah. Podane so informacije o načinih shranjevanja koles, vrstah stojal ter navedeni različni primeri javnih kolesarnic iz sveta. Pridobljeno znanje smo prenesli v Maribor, kjer je bila najprej narejena analiza prostora, nato pa je sledila izdelava projekta trajnostne kolesarnice na območju železniške postaje. Del projekta pa sta tudi nadhod ter trgovina s kolesarskimi pripomočki, ki vključuje servis in najem koles.
Keywords: trajnostna kolesarnica, Maribor
Published: 29.09.2011; Views: 2036; Downloads: 107
.pdf Full text (21,21 MB)

2.
SPOLNO ZAZNAMOVANI POKLICI (UVELJAVLJANJE ŽENSK V TRADICIONALNO MOŠKIH POKLICIH)
Maja Krajnc, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Področje zaposlovanja je področje, kjer je neenakost med spoloma najbolj prisotna. Predvsem so ženske tiste, ki so deležne neenake obravnave. Neenakost med spoloma je mogoče najti v vseh družbah in kulturah. Te se med seboj razlikujejo zgolj v stopnji neenakosti, kar pomeni, da je ponekod ženskam omogočen lažji vstop na trg dela, drugje pa otežen. Kljub izboljšanju razmer skozi zgodovino do popolne odprave neenake obravnave še ni prišlo. Do razlikovanja prihaja predvsem pri zasedanju delovnih mest, možnostih napredovanja in zaslužku. Še posebej težko je enakopravnost doseči v tradicionalno tipičnih poklicih, ki veljajo za določen spol, kot je na primer delo znotraj policije, izobraževanja, gradbeništva, prevozništva in podobno. Oba spola sta si skozi zgodovino prisvojila mnogo predsodkov, kaj velja za moško in kaj za žensko delo. Ti predsodki so se vse do danes močno ukoreninili. Zaposlovanje v tipično moškem oziroma tipično ženskem poklicu ne predstavlja težave samo enemu spolu, temveč obema. Kljub temu pa so ženske tisti spol, ki je v slabšem položaju. Svet dela je predstavljen kot moška domena in ženski spol je tisti, ki je potisnjen v ozadje. Sodobno razvite družbe, tako države v svojih zakonodajah, kot tudi moški in ženske, stremijo k zmanjšanju in k odpravi neenakosti.
Keywords: spol, zaposlovanje, spolno zaznamovano delo, moško delo, žensko delo, predsodki, stereotipi, neenakost
Published: 24.09.2014; Views: 1863; Downloads: 340
.pdf Full text (847,21 KB)

3.
TOLMAČENJE KRETANJA V PRIMERJAVI Z ZVOKOVNIM TOLMAČENJEM
Maja Krajnc, 2014, undergraduate thesis

Abstract: Tolmačenje kot prevodoslovna dejavnost omogoča prenos informacij in kulturnih značilnosti med različno govorečimi osebami oz. skupinami. Sam razvoj in potek tolmačenja je historično gledano doživel mnogo sprememb, ki niso nastopile samo v opredeljevanju pojma tolmačenja, ampak tudi pri oblikovanju različnih vrst tolmačenja. Tolmačenje je disciplina, ki se je poslužuje tako slišeča kot tudi neslišeča družba. Tolmači nastopijo na delo, ko osebe ne ali slabo razumejo in govorijo jezik sogovorca. Tolmačenje je mlada disciplina ter vedno bolj nepogrešljiv del družbe. To velja tako za zvokovno oz. govorjeno tolmačenje kot tudi za tolmačenje kretanja oz. znakovnega jezika. Tolmačenje kretanja oz. znakovnega jezika je vrsta tolmačenja, ki v osnovi izhaja iz zvokovnega oz. govorjenega tolmačenja. Med obema vrstama tolmačenja obstajajo tako podobnosti kot razlike. Tolmačenje kretanja oz. znakovnega jezika je bilo skozi razvoj deležno mnogih ovir in preprek, ki so oteževale, vendar pa ne onemogočile vstop v slišečo družbo. Tolmači kretanja se ob komunikaciji poslužujejo znakovnega jezika, kretenj. Znakovni jezik je jezik, ki se ga poslužujejo države po vsem svetu, kar pomeni, da obstaja več različnih vrst znakovnega jezika, ki se med seboj razlikujejo. Tolmačenje kretanja oz. znakovnega jezika je tako kot zvokovno oz. govorjeno tolmačenje svetovno razširjeno in tolmači kretanja oz. znakovnega jezika morajo, tako kot vsi drugi tolmači, v okviru svojega dela upoštevati pravila, ki jih narekuje kodeks poklicne etike.
Keywords: Tolmačenje, vrste tolmačenja, znakovni jezik, kretanje, zvokovno tolmačenje, tolmačenje kretanja, kodeks poklicne etike
Published: 24.09.2014; Views: 913; Downloads: 86
.pdf Full text (373,27 KB)

4.
OBVEZNOSTI IN PROSTI ČAS PREDŠOLSKIH OTROK IN OTROK V 1. RAZREDU OSNOVNE ŠOLE
Maja Krajnc, 2015, master's thesis

Abstract: V današnjem času otrokom vse pogosteje zmanjkuje prostega časa za nemoteno igro in sprostitev. Želje in pričakovanja staršev po njegovi uspešnosti silijo otroka k organiziranim prostočasnim dejavnostim in drugim obveznostim. Starši to svojo vlogo dojemajo tako zavzeto, da se v popoldanskem času mnogokrat spremenijo v voznike, ki hitijo od ene dejavnosti do druge. Pretiravanje z obveznostmi po otrokovem bivanju v vrtcu/šoli posledično vpliva na količino in kakovost prostega časa ter na odnose v družini. V magistrski nalogi so navedene današnje obremenitve otrok, ki jim vzamejo čas za preprosto vsakodnevno dejavnost – igro. Namen magistrske naloge je predstaviti prosti čas otrok, poudariti pomen igre za otrokov razvoj, pomembne pravne vire in (pre)obremenjenost otrok. Moje zanimanje je bilo usmerjeno tudi k sprostitvenim dejavnostim. V raziskavi je bila uporabljena deskriptivna in kavzalno-neeksperimentalna metoda empiričnega pedagoškega raziskovanja. Podatki temeljijo na priložnostnem vzorcu 230 staršev, ki so izpolnjevali spletno anketo. Rezultati, pridobljeni s statistično obdelavo podatkov, so pokazali, da imajo otroci dovolj prostega časa. Še vedno pa veliko časa preživijo med gledanjem televizije. Na podlagi rezultatov smo ugotovili, da se večina otrok za organizirane prostočasne dejavnosti odloča sama, kar izključuje »ambiciozne« starše, ki silijo otroka k dejavnostim po svojih željah.
Keywords: obveznosti, prosti čas, sprostitev, preobremenjenost otrok, igra
Published: 12.10.2015; Views: 952; Downloads: 239
.pdf Full text (5,53 MB)

5.
Stališča študentov razrednega pouka o timskem delu
Maja Krajnc, 2015, master's thesis

Abstract: S šolsko prenovo je timsko delo postalo ena pomembnih usmeritev pri razvijanju socialne kompetence. V magistrskem delu smo s pomočjo anketnega vprašalnika ugotavljali, kakšna so stališča študentov razrednega pouka do timskega dela. V raziskavo je bilo vključenih 173 študentov 1. in 2. stopnje Razrednega pouka Pedagoške fakultete Univerze v Mariboru. Zanimalo nas je, ali obstajajo razlike med študenti glede na letnik, ki ga ti obiskujejo. Podatki so bili obdelani kvantitativno. Rezultati so pokazali, da so po lastni presoji študenti seznanjeni s teoretičnimi spoznanji o timskem delu, vendar so v svoje znanje bolj prepričani študenti 2. stopnje študija. Študenti so zainteresirani za rabo timskega dela in so v veliki meri že sodelovali pri načrtovanju in izvajanju timskega dela v šoli. Večina jih meni, da bi učenci z veseljem sodelovali pri timskem pouku. Študenti so zainteresirani predvsem za planiranje in realizacijo pouka pri več predmetih za določeno starost učencev. Najbolj sprejemljiva se jim zdi jasna in določena delitev vlog v timu, kot prednost timskega dela navajajo večjo učinkovitost dela, problem pa zaznavajo v medsebojnem prilagajanju. Ključnega pomena za timsko delo se študentom 2. stopnje študija zdijo organizacijske sposobnosti, študentom 1. stopnje pa upoštevanje mnenja drugih. Pri zadolžitvah, v katerih sodeluje več članov, se študenti 1. stopnje bolj poslužujejo skupinske, študenti 2. stopnje pa timske oblike dela.
Keywords: tim, timsko delo, šola, kompetence, socialne spretnosti
Published: 13.10.2015; Views: 785; Downloads: 96
.pdf Full text (761,79 KB)

6.
PROBLEMATIKA OSAMLJENOSTI STAREJŠIH V DOMOVIH ZA UPOKOJENCE
Maja Krajnc, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V sodobni družbi se vse bolj zavedamo kakovosti lastnega življenja in življenja naših bližnjih. Tako tudi kakovost starostnikov predstavlja vedno večjo prioriteto v institucionalnem varstvu. To vse prinaša določene spremembe in izboljšave, ki omogočajo starostnikom storitve, kakršne si želijo in potrebujejo. Kakovostne storitve so dobra naložba v prihodnost in tega se zaveda vodilni kader v domovih za ostarele. Ustanove se trudijo, da bi stremele k novostim in spremembam, ki vodijo v kakovost in izboljšanje življenja starostnikov. Diplomskega delo se začne s predstavitvijo termina starost in osamljenost. Ta dva pojma sta v povezavi in v veliki meri vplivata na starostnike. Osamljenost je velik problem naše družbe, saj velikokrat raje pogledamo stran, kot se soočimo s tovrstno problematiko. V delu je prikazano, kako se starostniki spopadajo z boleznijo in kako poteka njihovo zdravljenje. Spopadanje z boleznijo pušča določene posledice in naša odgovornost je, da se seznanimo s posledicami in ukrepi. Z osamljenostjo se srečujejo starostniki, ki živijo v lastnem domu in prav tako tudi oskrbovanci domov. V delu so predstavljeni dvojni domovi, javni in zasebni. Želeli smo predstaviti delovanje in storitve domov, kako se razlikujejo ter kakšna je njihova ponudba. Podrobneje smo analizirali delovanje Doma Danice Vogrinec, kjer smo izvedli ankete in intervju z delavko doma. Intervju smo izvedli tudi z dvema starejšima osebama, ki imata drugačna pogleda na preselitev v dom. Dobljeni empirični rezultati so pokazali, kako različne so ocene starostnikov o domovih za ostarele.
Keywords: starostnik, osamljenost, bolezen, depresija, dom za starostnike
Published: 30.08.2016; Views: 1195; Downloads: 190
.pdf Full text (937,49 KB)

7.
Tehnike sproščanja in njihov vpliv na doživljanje stresa, samopodobo in socialne odnose pri otrocih
Maja Krajnc Ružič, 2016, master's thesis

Abstract: Temeljni problem raziskave je ugotoviti, kako vplivajo sprostitvene tehnike na otroka tretjega razreda osnovne šole. V teoretičnem delu smo predstavili razvoj otroka v obdobju srednjega otroštva, razvoj osebnosti v tem obdobju, samopodobe, emocij ter socialnih odnosov. Obravnavali smo družbeni fenomen, s katerim se srečujemo vsakodnevno: stres. Proučevali smo njegove dejavnike, znake, posledice ter spregovorili o stresu pri otrocih. Nadalje smo se ukvarjali s posameznimi tehnikami sproščanja ter njihovimi vplivi na otroke. V empiričnem delu smo merili učinkovitost dveh sprostitvenih tehnik z vidika otrok, staršev in učiteljic. Rezultati kažejo pozitivne spremembe pri samopodobi, emocijah ter socialnih odnosih otrok, predvsem pa kažejo pozitivne spremembe v počutju po izvajanju posamezne sprostitvene tehnike. Tako otroci, kot starši in učiteljici so zadovoljni s spretnostjo, ki so jo pridobili. Iz raziskovalnih ugotovitev izhaja, da želijo več tovrstnih aktivnosti, ki bi bile vpete v šolsko delo.
Keywords: samopodoba, stres, tehnike sproščanja, meditacija, Access Bars
Published: 19.01.2017; Views: 799; Downloads: 221
.pdf Full text (3,42 MB)

Search done in 0.15 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica