| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 2458
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Plesno ustvarjanje otrok na delo skladatelja Camilla Saint-Saënsa Živalski karneval : diplomsko delo
Maja Vinter, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Plesno ustvarjanje otrok na glasbeno delo skladatelja Camilla Saint-Saënsa Živalski karneval je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. Namen diplomske naloge je bil pripraviti plesne dejavnosti na glasbeno delo Živalski karneval in jih izvesti skupaj z otroki. Otrokom smo želeli prek plesnih dejavnosti približati glasbeno delo Živalski karneval, spremljati njihove odzive in spodbujati njihovo ustvarjalnost. V teoretičnem delu diplomske naloge smo opredelili, kaj je umetnost, in se podrobneje osredotočili na plesno in glasbeno umetnost. Predstavili smo, kako poteka načrtovanje plesne vzgoje v vrtcu, pomen vloge vzgojitelja pri načrtovanju aktivnosti in vpliv plesne vzgoje na različna področja otrokovega razvoja. Poudarili smo povezanost glasbe in plesa ter predstavili glasbeno delo Živalski karneval in skladatelja Camilla Saint-Saënsa. V praktičnem delu diplomske naloge smo na podlagi teoretičnih izhodišč pripravili osem dejavnosti, ki smo jih izvedli skupaj z otroki v vrtcu. Na podlagi sprotnega opazovanja in evalvacij smo ugotovili, da so otroci s pomočjo dejavnosti na nazoren način pridobivali nove informacije o živalih. Prek plesnih dejavnosti so se ustvarjalno izražali in usvajali gibalne motive, ki smo jih načrtovali. Otrokom smo približali glasbeno delo Živalski karneval, ki jih je pri plesnem ustvarjanju dodatno motiviralo.
Keywords: ples, gibanje, klasična instrumentalna glasba, predšolski otroci, plesne dejavnosti
Published in DKUM: 22.05.2025; Views: 0; Downloads: 4
.pdf Full text (2,48 MB)

2.
Prepoznavanje in reševanje stisk predšolskega otroka : diplomsko delo
Jana Šabjan, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga Prepoznavanje in reševanje stisk predšolskega otroka je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo pojasnili sodelovanje med vzgojitelji in starši, pri čemer smo se osredotočili na komunikacijo, ki poteka med njimi. V nadaljevanju smo opredelili stiske otrok, povezane z vrtcem. V empiričnem delu smo predstavili rezultate raziskave, ki smo jo izvedli z intervjujem. Intervjuvali smo 20 vzgojiteljic predšolskih otrok in 15 staršev predšolskih otrok, raziskovalni vzorec je torej predstavljalo 35 oseb. Pridobljene podatke smo transkribirali in vprašanja potem kodirali na posamezne teme. Kategorije, v katere smo združevali podatke, so oblikovane na način, po katerem lahko odgovorimo na naša raziskovalna vprašanja. Naš namen je bil, da podrobneje raziščemo področje obravnavanja in doživljanja stisk otroka v vrtcu. Pri tem nas je najbolj zanimalo, kako so vzgojitelji obravnavali otroka, ki je doživljal stisko, kaj so sporočali o njem ter do kakšnega sodelovanja je prihajalo med vzgojitelji in starši pri reševanju stiske. Osredotočili smo se tudi na znake stisk. Ugotovili smo, da se velika večina vzgojiteljev in staršev nemudoma odzove na opaženo stisko otroka, da steče verbalna oblika komunikacije in da ponavadi pride do sodelovanja, v katerem sta na koncu obe strani zadovoljni. V sklepu smo ovrednotili hipoteze in napisali obrazložitev le-teh.
Keywords: predšolski otrok, otroška stiska, prepoznavanje stiske, reševanje stiske, sodelovanje med vrtcem in starši
Published in DKUM: 21.05.2025; Views: 0; Downloads: 1
.pdf Full text (1,07 MB)

3.
Mnenja vzgojiteljev o doživljanju stresa v procesu profesionalnega razvoja : diplomsko delo
Zala Bedrač, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je spoznati, kako stres pri delu vzgojiteljev vpliva na profesionalni razvoj in kako to posledično vpliva na vzgojitelje. Glavni cilj je, da vzgojitelji spregovorijo o stresnih situacijah. V teoretičnem delu diplomskega dela so predstavljeni profesionalni razvoj in vplivi nanj. Predstavljen je tudi stres, katere so vrste stresa pri delu in kako oziroma s katerimi metodami ga obvladujemo. V empiričnem delu diplomskega dela so primerjani odgovori vzgojiteljev. V odgovorih so iskane podobnosti in razlike. Izpostavljeni so tudi odgovori, ki izstopajo ali so nepričakovani. Pri pisanju diplomskega dela sta uporabljeni deskriptivna in kavzalno neeksperimentalna raziskovalna metoda. Pri študiji primera je uporabljen neslučajnostni raziskovalni vzorec vzgojiteljev in vzgojiteljic javnih vrtcev.
Keywords: stres, profesionalni razvoj, razmere pri delu
Published in DKUM: 21.05.2025; Views: 0; Downloads: 1
.pdf Full text (1,16 MB)

4.
Vzgojiteljevo dojemanje lastnega profesionalnega in osebnostnega razvoja : diplomsko delo
Maja Ješovnik, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga z naslovom Vzgojiteljevo dojemanje lastnega profesionalnega in osebnostnega razvoja je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo opredelili pojem profesionalni razvoj vzgojitelja. Opisali smo faze in modele profesionalnega razvoja. Eden ključnih dejavnikov profesionalnega razvoja je tudi motivacija za delo, ki posledično izhaja iz osebnosti posameznika. Dejavniki osebnosti vplivajo na dober razvoj tako vzgojitelja kot tudi posameznika, le če delujejo skladno drug z drugim. Opredelili smo tudi pomembnost in prepletanje profesionalnega in osebnostnega razvoja vzgojitelja. V empiričnem delu diplomske naloge smo izvedli 30 intervjujev diplomiranih vzgojiteljic in vzgojiteljev z različnimi nazivi. S pomočjo zastavljenih vprašanj smo ugotovili, kaj si vzgojitelji predstavljajo pod pojmom profesionalni razvoj ter kaj prispeva k razvoju le tega. Poizvedeli smo tudi, kako strokovna izobraževanja vplivajo na osebnostni razvoj ter kakšna bi morala biti osebnost vzgojitelja predšolskih otrok. Pridobljene podatke smo ločili glede na nazive ter jih besedno interpretirali in analizirali. Ugotovili smo, da se vsem intervjuvanim vzgojiteljem zdi profesionalni razvoj pomemben, da nanj najbolj vpliva motivacija, možnosti izobraževanja in delovno okolje. Menijo, da profesionalni razvoj dobro vpliva tudi na osebnostni razvoj vzgojitelja, ki bi po mnenju intervjuvancev moral biti samokritičen, čustveno inteligenten in razgledan.
Keywords: profesionalni razvoj, strokovna izobraževanja, osebnostni razvoj
Published in DKUM: 21.05.2025; Views: 0; Downloads: 1
.pdf Full text (934,72 KB)

5.
Posodabljanje klasične književnosti v slovenskem jeziku
Maja Kovač, 2025, master's thesis

Abstract: Prevajanje je transformativni proces, ki oblikuje razumevanje literarnih del med kulturami in generacijami. Prevajanje klasične književnosti predstavlja edinstven izziv, saj ne pomeni le prenosa besed iz izvornega v ciljni jezik, temveč zajemanje bistva, sloga in kulturnega konteksta dela. Analiza posodabljanja prevodov (proces, pri katerem je delo, ki je že bilo prevedeno, prevedemo znova) tako ponuja priložnost, preučiti kompleksnost prevajanja. Ker se kulture in generacije spreminjajo, obstaja potreba po posodobitvi že obstoječih prevodov, da ti dosežejo čim širšo javnost. Namen te magistrske naloge je preučiti posodabljanje prevodov klasične književnosti v slovenskem jeziku in razumeti smernice posodabljanja prevodov. Pri tem se bomo omejili na dela, katerih izvirna jezika sta angleščina in nemščina, ter dela, ki so bila napisana v 18., 19. ali prvi polovici 20. stoletja. Prav tako bomo raziskali vpliv šolskega sistema na posodabljanje prevodov. V teoretičnem delu bomo obravnavali polisistemsko teorijo Evena Zoharja, opredelitev literarnih klasikov, posodabljanje prevodov in knjižnični informacijski sistem COBISS, medtem ko bomo v empiričnem delu analizirali raziskovalni korpus, ki ga bomo zbrali s pomočjo knjižničnega informacijskega sistema COBISS; pri analizi se bomo osredotočili na vpliv jezika na posodobitev prevodov in tudi obdobje, v katerem je bilo originalno delo napisano, ter vpliv šolskega sistema (učni načrt, matura, bralna značka).
Keywords: posodabljanje prevodov, prevajanje, klasična književnost, angleška književnost, nemška književnost
Published in DKUM: 20.05.2025; Views: 0; Downloads: 0
.pdf Full text (7,20 MB)

6.
Vpliv uvedbe empagliflozina ali semaglutida na delovanje endotelija in podajnost arterij ter druge klinične parametre in laboratorijske označevalce pri osebah s sladkorno boleznijo tipa 1
Maja Navodnik Preložnik, 2025, doctoral dissertation

Abstract: Sladkorna bolezen predstavlja pomemben dejavnik tveganja srčno-žilne obolevnosti in umrljivosti, okrnjeno delovanje endotelija predstavlja najzgodnejše spremembe v procesu ateroskleroze. V doktorski disertaciji sem se poglobila v delovanje in funkcijo endotelija. V raziskavi smo proučevali učinek dodatnega zdravljenja z novejšimi antidiabetičnimi zdravili na delovanje endotelija s funkcionalnimi meritvami in laboratorijskimi označevalci pri dobro urejenih osebah s sladkorno boleznijo tipa 1 (SB1) brez srčno-žilnih bolezni. 89 udeležencev, uporabnikov sistema za neprekinjeno spremljanje glukoze (CGMS – angl. continuous conitoring glucose system), je bilo randomiziranih v tri primerljive skupine, ki so prejemale empagliflozin (E; n=30), semaglutid (S; n=30) in kontrolno skupino (C; n=29). Ob vključitvi in 12 tednov po zdravljenju smo izmerili: postishemične hemodinamske spremembe brahialne arterije (FMD – flow mediated dilation), pri katerih ocenjujemo s povečanim pretokom povzročeno dilatacijo in postishemične spremembe v tkivnem pretoku podlahti (FBF – angl. forearm blood flow) zaradi reaktivne hiperemije, ocenjene z uporovno pletizmografijo kot parametra endotelne funkcije, ter hitrost pulznega vala (PWV – angl. pulse wave velocity) in periferni upor kot parametra arterijske togosti oz. podajnosti. Ocenili smo biološke označevalce endotelne funkcije: endotelne progenitorne celice (EPC) in cirkulirajoče endotelne celice (CEC), laboratorijske označevalce vnetja (interleukin 6, selektin E, TNFα, VCAM, hsCRP), vazoaktivno snov endotelin 1, in prokoagulabilni faktor vWF. Izboljšanje FMD smo potrdili v obeh intervencijskih skupinah v primerjavi s kontrolami (skupina E 2.0-krat, p = 0.000٭ in skupina S 1.9-krat, p = 0.000٭), med tema dvema skupinama pa ni bilo sprememb (p = 0.745). Med ocenjevanjem FBF je bilo v obeh terapevtskih skupinah v primerjavi s kontrolami statistično nepomembno izboljšanje (skupina E 1.39-krat, p = 0.074 in skupina S 1.22-krat, p = 0.701). Pri parametrih arterijske togosti smo izboljšave opazili le v skupini s semaglutidom, pri čemer se je periferni upor zmanjšal za 5.1 % (p = 0.046٭). Potrdili smo tudi pomembno povečanje EPC v obeh intervencijskih skupinah v primerjavi s kontrolami (E-C; p = 0.021* in S-C; p = 0.031*), medtem ko med obema skupinama zdravljenja ni bilo razlike (p = 0.852). Empagliflozin je delež EPC zvišal za 2.5-krat (p = 0.002٭) in semaglutid za 2.16-krat (p = 0.001٭). Zmanjšanje CEC smo potrdili pri skupini, zdravljeni s semaglutidom (p = 0.014*). Po zdravljenju s semaglutidom smo potrdili znižanje vnetnih označevalcev hsCRP za -0.25 mmol/l (-10.6, 21) (p = 0.024)٭, selektina E za -1.94 μg/l (-12.69, 4.83, p = 0.004٭) in TNFα za -1.94 (-6.6, 3.4) (p = 0.001٭), nakazovalo se je znižanje tudi ostalih bioloških označevalcev vnetja, medtem ko na te markerje empagliflozin ni imel nobenega vpliva. Empagliflozin ali semaglutid pri osebah s SB1 enakovredno znižata HbA1C, TIR (angl.time in range - čas v ciljnem območju glikemije), glukovariabilnost, telesno težo, obseg trebuha in odmerek inzulina, na znižanje LDL pa vpliva le semaglutid. Obe zdravili enakovredno izboljšujeta funkcijo endotelija makrovaskularizacije, ocenjeno s FMD in da verjetno izboljšujeta funkcijo endotelija mikrovaskularizacije, ocenjeno s FBF. Pri vplivu na podajnost oz. togost arterij, označevalce vnetja in upad CEC ima prednost semaglutid. Obe zdravili tudi enakovredno povečujeta izplavljanje EPC in imata tako zaščitno vlogo pri osebah s SB1.
Keywords: endotelna disfunkcija, biološki označevalci, empagliflozin, semaglutid, sladkorna bolezen tip 1
Published in DKUM: 16.05.2025; Views: 0; Downloads: 4
.pdf Full text (1,83 MB)
This document has many files! More...

7.
Integracija konceptov delitvene ekonomije v logistiki in oskrbovalnih verigah : prednosti in izzivi
Maja Lakić, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga se osredotoča na integracijo konceptov delitvene ekonomije v logistiko in oskrbovalne verige ter raziskuje prednosti in izzive, ki jih ta poslovni model prinaša. Delitvena ekonomija temelji na souporabi virov, kar omogoča optimizacijo poslovnih procesov, zmanjšanje stroškov in povečanje fleksibilnosti v logistiki. Povezovanje različnih akterjev na digitalnih platformah omogoča učinkovito izrabo virov in povečanje dostopnosti storitev. Vendar pa ta model ni brez izzivov, kot so nestabilnost prihodkov za ponudnike storitev, pomanjkljiva zaščita delavcev in vprašanja varnosti osebnih podatkov uporabnikov. Kljub tem izzivom so primeri uspešnih integracij delitvene ekonomije v logistične sisteme dokazali njen potencial za izboljšanje učinkovitosti in trajnosti poslovanja v oskrbovalnih verigah. Raziskava se osredotoča na različne poslovne modele, ki temeljijo na delitveni ekonomiji, ter analizira vpliv teh modelov na optimizacijo logističnih procesov, kar omogoča povečanje konkurenčnosti podjetij na trgu. V zaključku diplomsko delo izpostavlja potrebo po ustreznih regulativah in inovacijah za reševanje izzivov, ki se pojavljajo pri integraciji tega koncepta v logistiko in oskrbovalne verige, hkrati pa opozarja na možnosti, ki jih ta model ponuja za trajnostno poslovanje in večjo učinkovitost.
Keywords: Delitvena ekonomija, logistika, oskrbovalne verige, poslovni modeli, trajnost in učinkovitost
Published in DKUM: 15.05.2025; Views: 0; Downloads: 6
.pdf Full text (960,48 KB)

8.
Vpliv stresa na tiho odhajanje zaposlenih v organizaciji x
Robert Šket, 2025, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi preučujemo problematiko stresa na delovnem mestu in ugotavljamo njegovo povezavo s pojavom tihega odhajanja zaposlenih. Stres je eden največjih in najpomembnejših izzivov sodobnega delovnega okolja. Stres vpliva tako na posameznike, kot na organizacije. Izvori stresa so tako izven delovnega okolja, kakor v njem. Dejavniki v delovnem okolju, ki zaposlenim povzročajo stres vplivajo na motivacijo zaposlenih, poveča se tveganje za različne zdravstvene težave, izgorelost itd. V organizaciji se lahko pojavi tudi tiho odhajanje zaposlenih. Negativne posledice stresa se kažejo tudi na upadu produktivnosti in uspešnosti organizacije. Glavni cilj naše raziskave je bil ugotoviti, ali stres vpliva na tiho odhajanje zaposlenih v izbrani organizaciji. V teoretičnem delu magistrske naloge predstavljamo koncept stresa, različne vrste stresa, simptome stresa in njegove posledice. Stres povzročajo različni dejavniki, ki jih glede na mesto izvora delimo na stresorje v delovnem okolju (neugodne delovne razmere, slabi odnosi s sodelavci in nadrejenimi, odgovornost za druge zaposlene, časovni pritiski in preobremenjenost idr.) in stresorje izven delovnega okolja. Poznamo številne simptome stresa, tako čustvene, kot fizične, vedenjske in psihološke. Stres povzroča številne negativne posledice za zaposlene in organizacijo, kot so zmanjšana produktivnost, slabše duševno in fizično zdravje zaposlenih, višja fluktuacija in zmanjšanje uspešnosti organizacije. Da bi preprečili te negativne posledice stresa je pomembno, da posamezniki in organizacije izvajajo ukrepe za premagovanje in obvladovanje stresa. Gre za ukrepe, povezane z zdravim življenjskim slogom zaposlenih (zdrava prehrana, telesna dejavnost, joga, meditacija, odsotnost kajenja in psihoaktivnih snovi idr.), kakor tudi za ukrepe, ki se neposredno nanašajo na oblikovanje delovnih mest (preoblikovanje dela, uvedba fleksibilnega delovnega časa, kroženje itd.). Nadalje smo predstavili koncept tihega odhajanja zaposlenih (ang. quiet quitting), ki postaja v organizacijah vse pogostejše. Gre za vedenje, ko zaposleni opravljajo le nujne delovne naloge, da obdržijo zaposlitev. Vzroki za tiho odhajanje so različni: prenizke plače, slabe možnosti za razvoj kariere in napredovanje, nepravično ocenjevanje, slabo delovno okolje idr.. Tiho odhajanje prinaša višjo fluktuacijo zaposlenih, zmanjšano pripadnost zaposlenih organizaciji, znižuje produktivnost in uspešnost organizacije. V empiričnem delu smo preučevali zaznavanje stresa, izvore in posledice stresa, ukrepe za premagovanje stresa ter prisotnost tihega odhajanja med zaposlenimi v organizaciji X. Rezultati raziskave so pokazali, da zaposleni v izbrani organizaciji doživljajo stres zaradi dela, ki ga opravljajo. Ob tem kot najpogostejše stresorje navajajo preobremenjenost, časovne pritiske in težke delovne razmere. Zaposleni kot najpogostejše posledice, ki jih občutijo navajajo čustvenost, občutek utrujenosti, izčrpanosti in izgorelosti ter živčnost in napetost. Za premagovanje stresa zaposleni največkrat določijo prioriteto delovnih nalog, poiščejo pomoč sodelavca ter si vzamejo kratek odmor. Po drugi strani pa kot ukrepe, ki jih najpogosteje izvaja organizacija navajajo spodbujanje sodelovanja med zaposlenimi, spodbujanje zdravega načina življenja ter omogočanje sodelovanja pri izboljšavah delovnega okolja in organizacije dela. Prav tako smo ugotovili, da je tiho odhajanje zaposlenih v izbrani organizaciji prisotno in da stres vpliva na pojav tihega odhajanja zaposlenih. Za zmanjšanje obeh negativnih dejavnikov bi bilo smiselno izvesti razbremenitev zaposlenih s preoblikovanjem delovnih mest in zaposlitvijo dodatnega kadra.
Keywords: stres, stresorji, posledice stresa, tiho odhajanje, javne organizacije
Published in DKUM: 14.05.2025; Views: 0; Downloads: 19
.pdf Full text (2,43 MB)

9.
Generativna umetna inteligenca v izobraževanju : Analiza stanja v primarnem, sekundarnem in terciarnem izobraževanju
Marta Licardo, Eva Kranjec, Alenka Lipovec, Kosta Dolenc, Barbara Arcet, Andrej Flogie, Darja Plavčak, Milena Ivanuš-Grmek, Barbara Bednjički Rošer, Barbara Sraka Petek, Maruša Laure, 2025

Abstract: Monografija predstavlja prvo celovito in sistematično analizo stanja uporabe generativne umetne inteligence (GEN-UI) v izobraževanju v Sloveniji. Raziskava, strukturirana skozi enajst tematskih področij, zajema različne deležnike vzgojno-izobraževalnega sistema na primarni, sekundarni in terciarni ravni. Vsebina ponuja poglobljen vpogled v vrste, pogostost in namene uporabe GEN-UI v osnovnih, srednjih šolah ter fakultetah. Obravnavani so izzivi, s katerimi se srečujejo deležniki pri uporabi GEN-UI, etična vprašanja ter pedagoške priložnosti, ki jih omogočajo orodja GEN-UI. Analizirane so tudi potrebe po usposabljanju, zaznane tehnične omejitve ter predlogi za optimizacijo uporabe GEN-UI v pedagoških procesih. Poseben poudarek je namenjen percepciji vpliva GEN-UI na različne vidike vzgojno-izobraževalnega dela, vključno z organizacijsko podporo, zaznanimi koristmi, uporabniško izkušnjo ter doživljanjem procesov učenja, poučevanja in vodenja ob uporabi GEN-UI. Monografija predstavlja pomemben znanstveni in strokovni doprinos k področju edukacijskih ved ter nudi dragocene usmeritve za oblikovanje strateških politik in odločitev na področju vzgoje in izobraževanja v prihodnosti.
Published in DKUM: 14.05.2025; Views: 0; Downloads: 7
.pdf Full text (5,28 MB)
This document has many files! More...

10.
Analiza ravnotežja med delom in življenjem: vpliv na posameznike in organizacije
Maja Petrič, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V sodobnem delovnem okolju postaja ravnovesje med poklicnim in zasebnim življenjem ključni dejavnik, ki vpliva na zadovoljstvo zaposlenih, produktivnost in organizacijsko uspešnost. Diplomska naloga obravnava pomen uravnoteženega razmerja med delom in osebnim življenjem, pri čemer izpostavlja izzive, s katerimi se zaposleni soočajo pri usklajevanju delovnih in zasebnih obveznosti. V teoretičnem delu naloge so predstavljeni koncepti ravnovesja med delom in zasebnim življenjem, dejavniki, ki nanj vplivajo, ter učinki neuravnoteženosti na posameznike in organizacije. Analizirane so tudi posledice pandemije COVID-19, ki je spremenila tradicionalne delovne vzorce in v ospredje postavila fleksibilne oblike dela. Empirični del naloge vključuje raziskavo o vplivu delovne obremenitve, prilagodljivega delovnega časa in organizacijskih ukrepov na ravnovesje med poklicnim in zasebnim življenjem. Na podlagi analize podatkov so predstavljene ključne ugotovitve, ki potrjujejo, da ustrezno ravnovesje med delom in zasebnim življenjem pozitivno vpliva na dobro počutje zaposlenih, zmanjšuje tveganje za izgorelost in prispeva k večji organizacijski učinkovitosti. Rezultati raziskave poudarjajo pomen implementacije prožnih delovnih ureditev in organizacijskih strategij, ki zaposlenim omogočajo učinkovito usklajevanje poklicnih in osebnih obveznosti. Ključni poudarki diplomske naloge so, da je doseganje ravnovesja večplastni proces, ki zahteva sodelovanje zaposlenih in delodajalcev ter prilagoditev delovnih praks sodobnim potrebam delovne sile.
Keywords: razmerje med delom in življenjem, dejavniki, posledice, vloga politike, pomen ravnotežja, vpliv pandemije
Published in DKUM: 12.05.2025; Views: 0; Downloads: 13
.pdf Full text (2,32 MB)

Search done in 0.48 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica