1.
MANAGEMENT PROJEKTOV UVAJANJ POSLOVNIH INFORMACIJSKIH REŠITEV CRMLuka Prah, 2013, master's thesis
Abstract: Projektni management je apliciranje znanja, veščin, orodji in tehnik na aktivnosti projekta, da dosežemo ali presežemo potrebe in pričakovanja interesne skupine. Projektni managerjem ni cilj samo doseganje specifičnega časa, stroškov in kvalitete projekta, temveč tudi organiziranje celotnega procesa, da le ta dosega pričakovanja ljudi, ki so vključeni v projekt ali le ta vpliva na njih. Projekt je dejansko začasno prizadevanje kreacije edinstvenega produkta ali storitve, ki poteka zunaj vsakodnevnih operacij. Preden začnemo s projektom je bistvenega pomena, da razumemo življenjski cikel projekta. Življenjski cikel je pravzaprav izraz za stvari, ki se ustvarijo imajo svoj življenjski čas in izginejo. Na srečo projektnih managerjev projekti ne trajajo večno. Vsi projekti gredo skozi logičen proces aktivnosti ne glede na to ali gre za gradbeni, proizvodni ali projekt informacijske tehnologije, vse do zaključka projekta.
Skozi razvoj projektnega managementa se je pojavilo veliko različnih metodologij za izpeljavo projektov. Metodologije se razlikujejo po področjih v industriji, kljub temu pa je večino bolj znanih metodologij mogoče aplicirati na večino industrij. Med pomembnejše metodologije oziroma tiste, ki se pogosto pojavljajo v praksi lahko štejemo PRINCE, PRINCE2, PMBoK, metodo kritičnih poti, tradicionalni pristop, ASAP in Microsoft Sure Step. Pri uvedbah projektov IT rešitev CRM je prav tako močan vpliv tradicionalnih metodologij, katere pa so podjetja, ki so razvila programske rešitve CRM, začinila s svojimi metodologijami. S tem se seveda pridobi na učinkovitosti in hitrosti, prav tako pa so specifične potrebe programskih rešitev zahtevale tudi prilagoditve pri načinu uvajanja le teh. Tako so posledično tradicionalne metodologije projektnega vodenja bile nadgrajene in prilagojene hitremu razvoju ter specifičnim potrebam določenih projektov.
Kot rezultat hitrega razvoja in neprestanih sprememb tehnologij so projekti uvedb informacijskih rešitev, kot so informacijske rešitve CRM, še toliko bolj zahtevni. Pri teh projektih se srečujemo specifičnimi zahtevami, kot so odpor do nove tehnologije, drugačnimi pogledi in željami IT oddelkov, hitro spreminjajočo programsko opremo in težje merljivimi prednostnimi, ki izhajajo iz uvedb takšnih rešitev. Posledično moramo biti pri takšnih projektih še bolj odzivni in natančni. Dobro načrtovanje, odlična komunikacija, dosledno izvajanje nalog, primerni projektni partnerji, trdo delo ter fleksibilno in razumevajoče vodstvo so formula do uspeha pri takšnih projektih.
Keywords: Projektni management, Management odnosov s strankami, CRM, PRINCE 2, ASAP, Microsoft Sure Step, Projekt, Uvedba CRM rešitev, Železni trikotnik, Metodologije projektnega managementa, Vloge na projektih.
Published in DKUM: 18.10.2013; Views: 2257; Downloads: 342
Full text (1,25 MB)