| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 1 / 1
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Implementacija strategije rasti na primeru podjetja iz orodjarske dejavnosti
Lucija Mukenauer, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Vse več podjetij želi rasti na način, ki jih pripelje do maksimiranja dobička. Pri tem pa se soočajo z nalogo, kako zagotoviti kader pri proizvodnji večjega obsega proizvodov ali pri vpeljevanju novih produktov, kateri zahtevajo drugačne kompetence. Rast v fizičnem smislu, ki pomeni nabavo novih strojev, zgradb in druge opreme, pritiska na razvoj novih kadrov oziroma prenos novega znanja na obstoječe zaposlene. V teoretičnem delu smo najprej pojasnili faze rasti podjetja, strategije rasti in analizo konkurence. Na podlagi teorije smo analizirali, kako uspešno je podjetje Orodjarstvo Gorjak v primerjavi s konkurenti in kakšen delež predstavljajo v občini, regiji in v obeh dejavnostih, v katerih je prisotno. Za to smo izdelali tržno in konkurenčno analizo podjetja. Vsako podjetje gre v svojem obstoju skozi več faz rasti, zato mora te poznati še preden vstopi v njih. Vedeti mora, kaj je potrebno v vsaki fazi izpolniti oziroma uskladiti, saj jih le to pripelje do željene stopnje rasti. Podjetju je potrebno določiti tudi strategijo rasti, ki bo pomagala slediti ciljem. Orodjarstvo Gorjak d.o.o. je najprej generično raslo s povečanjem obsega prodaje takrat obstoječih izdelkov. Nato je v letu 2015 uvedlo diverzifikacijo in sicer s pridobitvijo novega giganta BMW, ki je takrat predstavljal nov trg. V letu 2017 so diverzificirano rasli s povečanjem hale in nakupom novih strojev. Podjetje se trenutno nahaja v fazi vzleta, kar pomeni, da si je pridobilo stalne kupce in denarni tok, ki je po obstanku na trgu omogočal nadaljno rast ter da se je uspešno prilagodilo spremembam znotraj in zunaj podjetja. V svoji panogi proizvodnje orodij za stroje je zelo stabilno. V zadnjih štirih letih je podjetje raslo v vseh izbranih komponentah; v sredstvih, čistih prihodkih od prodaje, povprečnem številu zaposlenih na podlagi delovnih ur in v čistih poslovnih izidih. Pridobilo si je tudi stabilnega odjemalca in sicer avtomobilskega proizvajalca BMW, kateri je podjetju povečal profitnost, ugled in prepoznavnost.
Keywords: strategije rasti, Churchill-Lewisov model rasti, generična rast, diverzificirana rast, analiza konkurence, tržna analiza, strategija rasti Orodjarstva Gorjak d.o.o..
Published: 23.10.2018; Views: 243; Downloads: 74
.pdf Full text (1,00 MB)

Search done in 0.05 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica