| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Validacija večkriterijskega modela za oceno digitalne zrelosti podjetja
Leja Guzelj, 2022, master's thesis

Abstract: V zadnjih dveh desetletjih je tehnologija napredovala s svetlobno hitrostjo. Ves ta napredek za mala in srednje velika podjetja ni bil enostaven, saj so se morala stalno prilagajati in biti v koraku s časom. Pogosto se zgodi, da podjetja digitalizaciji poslovanja niso uspela slediti iz več razlogov, kot je npr. pomanjkanje denarja, znanja, ljudi in časa. Nekaterim je tako že uspelo doseči digitalno zrelost, drugim pa zaenkrat še ne. Da bi dobili finančno pomoč za digitalizacijo poslovanja, morajo podjetja najprej pridobiti oceno svoje digitalne zrelosti, kar lahko storijo z različnimi modeli za ocenjevanje digitalne zrelosti podjetij. Stroka je do danes razvila kar nekaj takšnih modelov, ki pa niso najbolj primerni za mala in srednje velika podjetja, temveč bolj za velike, prodajno usmerjene organizacije. V tem magistrskem delu smo validirali večkriterijski odločitveni model za oceno digitalne zrelosti malih in srednje velikih podjetij v programu DEXi. Z uporabo kvalitativne metodologije DEX za podporo odločanju, s katero lahko vrednotimo in analiziramo različne alternative (Bohanec in drugi, 2013), smo analizirali in med seboj primerjali nekaj izbranih podjetij in njihovo digitalno zrelost. Podjetja so odgovorila na anketne vprašalnike, sestavljene na podlagi našega modela DEX, odgovore pa smo nato vnesli v naš odločitveni model v program DEXi in ga na ta način tudi validirali. Po validaciji smo model ovrednotili in podali predloge za njegovo izboljšavo.
Keywords: digitalna zrelost, odločitveni model, metodologija DEX, DEXi, validacija odločitvenega modela, mala in srednje velika podjetja
Published in DKUM: 16.03.2022; Views: 1216; Downloads: 200
.pdf Full text (1,70 MB)

2.
Vzpostavitev spletne strani za izobraževanje inoviranja poslovnih modelov
Leja Guzelj, 2018, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomskem delu je opisana vzpostavitev spletne strani, katere vsebina se nanaša na izobraževanje podjetij o inoviranju poslovnih modelov. Inoviranje poslovnega modela pomeni, da organizacija svoj star način poslovanja s pomočjo orodij preoblikuje in poslovni model spremeni ali ustvari novega. Osnovni cilj inoviranja poslovnega modela je ustvarjanje novih virov prihodkov z izboljšanjem vrednosti izdelka ali storitve in zagotavljanja le teh strankam. Inoviranje poslovnih modelov je danes pomembno, saj se trg stalno spreminja, z njim pa tudi potrebe strank. Če bi se podjetja držala starih poslovnih modelov, bi s časom zaostala ali celo propadla. Izhodiščni problem, ki ga obravnava diplomsko delo je, kako približati izobraževalne vsebine in orodja za inoviranje poslovnih modelov podjetjem. Zgledovali smo se po spletni strani Businessmakeover.eu, ki je nastala v okviru evropskega projekta Obzorje 2020 Empowering SME Business Model Innovation - ENVISION. Na vzpostavljeni spletni strani so predstavljeni različni scenariji inoviranja poslovnih modelov, orodja, ki se uporabljajo za inoviranje poslovnih modelov, prevedenih je nekaj študij primerov, zasnovali pa smo tudi blog s področja inoviranja poslovnih modelov. Stran smo razvili v izbranem sistemu za upravljanje spletnih vsebin. Spletna stran je namenjena tako študentom, kot tudi podjetnikom, ki se želijo seznaniti s pristopi in metodami za inoviranje poslovnih modelov.
Keywords: Poslovni model, Spletna stran, CMS, Inoviranje poslovnih modelov
Published in DKUM: 13.09.2018; Views: 987; Downloads: 118
.pdf Full text (1,38 MB)

Search done in 0.06 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica