| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 337
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Priložnosti sodelovanja družinskih podjetij in startup podjetij na praktičnem primeru
Karin Žižek, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Družinska podjetja imajo ključno vlogo v evropskem gospodarstvu, vendar se soočajo z izzivi v hitro spreminjajočem se okolju. Globalizacija in digitalizacija postavljata družinska podjetja pred številne izzive, saj se morajo spretno odzivati na vse večjo kompleksnost in hiter razvoj trgov. Sodelovanje s startup podjetji se vse bolj prepoznava kot potencialna rešitev za soočanje s temi izzivi. Sodelovanje z novoustanovljenimi podjetji je za korporacije zelo obetavno, ostaja pa nejasno, kako izvedljiva je odločitev za ta pristop za družinska podjetja zaradi njihovih posebnih lastnosti, kot so nenaklonjenost tveganju, nepripravljenost za vlaganje v inovacijske namene, dolgoročna usmeritev in nepripravljenost za sodelovanje. Kljub različnim lastnostim družinskih podjetij pa družinska podjetja vedno bolj prepoznavajo pomembnost sodelovanja z novimi podjetji za inovacije. Prihodnost družinskih podjetij je mogoče okrepiti s sodelovanjem s startup podjetji, kar obeta inovativne rešitve za obe strani. To potrjuje tudi analiza praktičnega primera, ki je pokazala, da sodelovanje prinaša koristi tako družinskim podjetjem kot startupom. Na podlagi teh ugotovitev predlagamo razširitev takšnih partnerstev, ki bi lahko povečala raznolikost idej in konkurenčnosti ter spodbudila dinamičen razvoj v panogah, kjer podjetja delujejo, s čimer bi izboljšali storitve za uporabnike. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov, in sicer iz teoretičnega in praktičnega dela. V prvem oziroma teoretičnem delu smo predstavili temeljne pojme sodelovanja podjetij, kot so oblike sodelovanja, inovacije kot rezultat sodelovanja, dejavnike uspeha za sodelovanje in tveganja, ki se lahko pojavijo pri sodelovanju; podrobneje je predstavljen vpliv sodelovanja na družinska in startup podjetja. V drugem oziroma praktičnem delu pa smo na osnovi zapisane teorije predstavili praktičen primer vplivanja oziroma priložnosti sodelovanja družinskega podjetja s startup podjetji.
Keywords: družinsko podjetje, startup, sodelovanje, inovacije
Published in DKUM: 11.04.2024; Views: 39; Downloads: 8
.pdf Full text (1,11 MB)

2.
Pravni vidiki preizkušanja terjatev, ločitvenih in izločitvenih pravic v osebnem stečaju s pregledom aktualne sodne prakse : magistrsko delo
Vanja Marolt Žižek, 2023, master's thesis

Abstract: Postopki zaradi insolventnosti so namenjeni čim boljšemu poplačilu upnikov v primeru neplačevitosti dolžnika. Eden izmed postopkov zaradi insolventnosti je postopek osebnega stečaja. Upniki svoje pravice v stečajnih postopkih uveljavljajo s prijavo svojih terjatev, ločitvenih in izločitvenih pravic v stečajno maso dolžnika, ki jih stečajni upravitelj nato preizkusi ter se o priznanju ali nepriznanju le teh izreče v osnovnem seznamu preizkušenih terjatev. Upniki osnovnemu seznamu lahko nasprotujejo z vložitvijo ugovora, v posledici česar stečajni upravitelj sestavi dopolnjeni seznam preizkušenih terjatev, v katerega vnese izjave upnikov o prerekanju. Sodišče o preizkusu terjatev izda sklep, skladno s katerim mora stečajni upravitelj pripraviti končni seznam preizkušenih terjatev, ki je sestavni del sklepa o preizkusu terjatev. Skupaj predstavljata pravno podlago za razdelitev stečajne oziroma razdelitvene mase med upnike. S pomočjo institutov ločitvene in izločitvene pravice upniki varujejo svoje stvarne pravice in jim v razmerju z drugimi upniki nudita boljše izhodišče. Upnik, ki je imetnik ločitvene pravice, lahko namreč doseže, da se iz izkupička predmeta ločitvene pravice poplača pred ostalimi upniki. Lastnik stvari, ki je v posesti stečajnega dolžnika, v stečajnem postopku pridobi položaj izločitvenega upnika. S svojo izločitveno pravico lahko doseže izločitev njegove stvari iz stečajne mase dolžnika in njeno izročitev. Za prijavo in preizkus ločitvenih in izločitvenih pravic se smiselno uporabljajo pravila o prijavi in preizkusu terjatev. Magistrska naloga z naslovom »Pravni vidiki preizkušanja terjatev, ločitvenih in izločitvenih pravic v osebnem stečaju s pregledom aktualne sodne prakse« bo bralcu predstavila pojem insolventnosti in postopke zaradi insolventnosti, predvsem pa se znotraj njih posvetila obravnavanju postopka osebnega stečaja, pojmov ločitvena in izločitvena pravica, postopka prijave terjatev, ločitvenih in izločitvenih pravic v osebnem stečaju in pravnih vidikov preizkusa terjatev ter ločitvenih in izločitvenih pravic. Glede pomembnih vprašanj preizkusa terjatev, ločitvenih in izločitvenih pravic bo naloga skozi pregled aktualne sodne prakse, poskušala ugotoviti, kako se teorija uresničuje v praksi.
Keywords: insolventnost, stečajni postopek, osebni stečaj, terjatev, priznana terjatev, prerekana terjatev, ločitvena pravica, izločitvena pravica, preizkus terjatev, preizkus ločitvene pravice, preizkus izločitvene pravice, osnovni seznam preizkušenih terjatev
Published in DKUM: 25.01.2024; Views: 183; Downloads: 40
.pdf Full text (7,20 MB)

3.
Vpliv zavzetosti zaposlenih na individualno delovno uspešnost v organizaciji x
Zala Janič, 2023, master's thesis

Abstract: Zaposleni igrajo ključno vlogo v organizaciji, saj predstavljajo enega izmed najpomembnejših virov, so nosilci znanja, izkušenj in veščin znotraj organizacije ter igrajo pomembno vlogo pri doseganju njenih ciljev. Seveda se na tej točki velikokrat pojavi vprašanje, kakšne naj bi bile lastnosti zavzetega zaposlenega oziroma kakšen je njegov doprinos za organizacijo. Lahko ga opredelimo kot osebo, ki je globoko čustveno in intelektualno vpletena v svoje delo ter izkazuje visoko raven motivacije in predanosti svojim nalogam ter matični organizaciji. To vodi k povečani produktivnosti, saj zaposleni za doseganje svojih delovnih ciljev vložijo v svoje delo več truda. Poleg tega zavzeti zaposleni pogosto iščejo načine za izboljšanje svojega dela, kar prispeva k nenehnemu dvigovanju kakovosti in učinkovitosti ter k pozitivni organizacijski kulturi. Zavzetost zaposlenih je ključnega pomena za uspešno delovanje organizacije, saj običajno takšni zaposleni dosegajo boljše delovne rezultate in prispevajo k pozitivni organizacijski kulturi. Danes vedno več organizacij stremi k višji motivaciji svojih zaposlenih, kajti s tem lahko posledično tudi organizacija sama dosega zastavljene cilje oz. jih tudi preseže. Pomembno dejstvo pa je tudi to, da je zavzetost zaposlenih prepletena s pojmom individualne delovne uspešnosti, ki se osredotoča na vsakega posameznika v organizaciji. Tukaj je treba poudariti, da niso vsi zaposleni v organizaciji zavzeti in individualno delovno uspešni. Zato so strokovnjaki razvili različne pristope in tehnike, kako krepiti tako zavzetost zaposlenih kot individualno delovno uspešnost. Individualna delovna uspešnost meri, koliko zaposleni dosežejo ter kako učinkovito in produktivno opravljajo svoje naloge. Organizacije uporabljajo različne metode in orodja za merjenje in ocenjevanje individualne delovne uspešnosti, vključno s sistemi ocenjevanja uspešnosti, povratno informacijo nadrejenih, samoocenjevanjem, kvantitativnimi kazalniki in drugimi metodami. Merjenje in upravljanje individualne delovne uspešnosti sta ključna za zagotavljanje, da organizacija dosega svoje cilje in ohranja konkurenčnost na trgu. Rezultati empiričnega dela osvetljujejo, kako zavzetost zaposlenih vpliva na individualno delovno uspešnost v organizaciji X. Ugotovili smo, da so zaposleni v organizaciji X v povprečju zavzeti in da so zaposleni v organizaciji X v povprečju individualno delovno uspešni. Ugotovili smo tudi, da zavzetost zaposlenih pozitivno vpliva na individualno delovno uspešnost pri osebni rasti in razvoju ter osebnostni rasti na delovne zadolžitve in učinkovitost. Po analizi smo videli tudi, da se individualna delovna uspešnost ne razlikuje glede na izobrazbo zaposlenih v organizaciji in da se individualna delovna uspešnost razlikuje glede na delovno dobo zaposlenega v organizaciji X pri osebnem vplivu na delovnem mestu. Na koncu magistrskega dela smo podali še predloge in priporočila, kako izboljšati zavzetost zaposlenih v organizaciji in s tem spodbuditi individualno delovno uspešnost vsakega posameznika.
Keywords: Management človeških virov, zavzetost zaposlenih, individualna delovna uspešnost, razvoj zaposlenih.
Published in DKUM: 15.01.2024; Views: 196; Downloads: 64
.pdf Full text (2,01 MB)

4.
5.
Prednosti in slabosti dela od doma in z njim povezan stres
Meta Brvar, 2023, master's thesis

Abstract: Delo na daljavo, delo od doma ali teledelo − ta delovna ureditev ostaja. Vse več podjetij ugotavlja, da se je število njihovih delavcev na daljavo v preteklih letih povečalo in bo le še raslo zaradi globalnih sprememb, kot jih je povzročila pandemija covida-19. Delo zunaj tradicionalnega pisarniškega okolja prinaša nove priložnosti in izzive za organizacije in posameznike. Možnost dela od doma ustvarja finančne in produktivne prednosti za posameznike ter prednosti v zvezi z delovno avtonomijo, mobilnostjo in zadovoljstvom pri delu, vendar pa ima delo od doma tudi negativne učinke na zaposlene. Delavci na daljavo so izpostavljeni drugačnim okoljskim značilnostim kot delavci na običajnem delovnem mestu, saj delajo od doma preko tehnologije, tako da je lahko vir stresa drugačen. V empiričnem delu smo raziskali splošno dobro počutje zaposlenih pri delu od doma in ugotovili, da je prihranek vožnje na delovno mesto primarna prednost dela od doma, zamegljena meja med osebnim in delovnim življenjem pa glavna slabost in glavni dejavnik za prisotnost stresa pri delu od doma. Izzivi in slabosti dela od doma kažejo, da morajo biti podjetja pozorna in premišljena pri pristopu k temu načinu dela ter načrtovanju, izvajanju in natančnem prilagajanju svojih programov dela od doma, sicer postane stres eden od možnih neželenih negativnih učinkov. Čeprav v empirični raziskavi nismo zaznali povečanega stresa zaradi dela od doma v primerjavi z običajnim delovnim mestom, povzemamo priporočila za učinkovito vodenje in uspeh ter zadovoljstvo zaposlenih kot tudi organizacije. Vodenje z zgledom, postavljanje jasnih pričakovanj, pogosto komuniciranje, spremljanje in modeliranje primernega delovnega vedenja je le nekaj ključnih priporočil, ki jih podajamo v tej študiji.
Keywords: delo od doma, delo na daljavo, teledelo, stres.
Published in DKUM: 23.11.2023; Views: 325; Downloads: 88
.pdf Full text (1,68 MB)

6.
Varnost in zdravje pri delu v podjetju Rexel Slovenija
Valentina Jošt, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Področje varnosti in zdravja pri delu je eno najpomembnejši v vsaki organizaciji, saj visoki standardi na tem področju delodajalcem prinašajo konkurenčno prednost. Podjetja se morajo zavedati, da so zdravi in varni zaposleni nepomembnejši za uspešno dedovanje podjetja. Premalo delodajalcev se zaveda kako pomembno je to področje in se mu premalo posveča, ter izvajajo samo aktivnosti, ki so določene z zakonom o varnosti in zdravju pri delu. Podjetja morajo izvajati ukrepe za zagotavljanje varnosti svojih zaposlenih, ter dodatne ukrepe na področju promocije zdravja, ker delavcem predstavijo pomembnost zdrave prehrane in redne telesne aktivnosti. Predmet obravnave je varnost in zdravje pri delu v podjetju Rexel, d.o.o. Podjetje Rexel, d.o.o. je podjetje, ki se ukvarja z prodajo elektrotehničnega materiala, ki na slovenskem trgu posluje že več kot 70 let. Tako kot v vsakem delovnem okolju se tudi v podjetju Rexel, d.o.o. pojavljajo številna tveganja in nevarnosti, ki so v nalogi podrobno opisana. V podjetju izvajajo ukrepe na področju varnosti in zdravja pri delu, ki so v skladu z predpisi, ter nekaj dodatnih, ki podrobno predstavljeni v drugem delu diplomskega dela. V zaključnem delu diplomskega dela pa so podani predlogi za izboljšanje trenutnih ukrepov na področju varnosti in zdravja pri delu, celovitosti model promocije zdravja ter dodatni preventivni ukrepi za obvladovanje tveganj.
Keywords: varnost, zdravje, tveganje, nezgoda, ukrep
Published in DKUM: 10.11.2023; Views: 227; Downloads: 20
.pdf Full text (1,02 MB)

7.
Stres med nogometaši v nogometnem klubu
Vito Milošević, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Vsak posameznik se na praktično vsakem področju v svojem življenju srečuje s stresom. Na različne ljudi stres različno vpliva, od osebe pa je odvisno, kako se z njim spopada. Ker je stres in pa odziv na stres pri vsakem posamezniku drugačen, je težko točno določiti načine, kako se z njim spopadati. Stres je lahko tako pozitiven kot negativen, odvisno pa je, kako ga posameznik doživlja in kako se z njim spopada. Poznamo veliko simptomov, ki telesu sporočajo, da je oseba pod prevelikim stresom. Če ob simptomu reakcija posameznika ni pravilna, lahko hitro pride tudi do različnih posledic, ki so lahko blage, ali pa tudi zelo nevarne. Prav zaradi teh posledic je pomembno, da vsak posameznik poišče načine, kako bi stres zmanjšal. Pri tem lahko pomagajo različne fizične in psihične vaje, komunikacija in še mnogi drugi načini. Stres doživljajo tudi nogometaši, bodisi profesionalni, bodisi amaterski. Vsak nogometaš je zaradi različnih razlogov izpostavljen stresu, ki ga lahko moti tudi pri njegovih nogometnih predstavah, zato je pomembno, da ga kar se da omeji. Obvladovanju stresa morejo veliko pozornosti posvečati tako nogometaši sami, kot tudi klubi, za katere igrajo, saj klubom pojav stresa pri njihovih nogometaših ne prinaša nič dobrega. V drugem delu diplomskega dela pa smo na podlagi podatkov, pridobljenih iz teoretičnega dela, preverili stres pri nogometaših v nogometnih klubih. S tem smo v empiričnem delu ugotovili, v kolikšni meri je stres prisoten med nogometaši, kako na njih vpliva in kako se je z njim najbolje spoprijeti.
Keywords: : stres, vpliv stresa, premagovanje stresa, povzročitelji stresa, stresorji, nogomet
Published in DKUM: 03.11.2023; Views: 317; Downloads: 50
.pdf Full text (1,36 MB)

8.
Upravljanje in reševanje konfliktov v podjetju
Luka Božić, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Zaposleni so danes temeljni element uspeha v vsakem poslu. Njihovo zadovoljstvo ali nezadovoljstvo je ključni dejavnik, ki vpliva na delovno uspešnost, rezultate dela in vzdušje, ki vlada v organizaciji. Vodstvo se zaveda, da je v konkurenčnem okolju zelo pomembna skrb za zaposlene, njihove medsebojne odnose in odnose z vodji. V primeru da so ti odnosi slabi, je raziskava pokazala, da bo njihova motivacija nizka, skupaj z delovno uspešnostjo. Po drugi strani pa koliko so zaposleni pri delu zadovoljni, motivirani in zavzeti, toliko so boljši tudi njihovi rezultati. Medčloveški odnosi so včasih vir stresa, napetosti in na koncu vodijo v konflikte. Konflikte je mogoče "preprečiti ali ozdraviti". V teoretičnem delu obravnavamo temeljne pojme in raziskave v zvezi s konflikti, njihovimi vzroki, stopnjami in načini reševanja, s posebnim poudarkom na preventivi. V nadaljevanju sledi empirični del raziskave, v katerem ugotavljamo trenutno stanje anketirancev in njihovo mnenje glede odločitve o povečanju delovne intenzivnosti v podjetju X. Postavljene in preverjane so tri hipoteze, katerih cilj je ugotoviti kako skrajšan delovni čas, za enak obseg dela, vpliva na verjetnost pojava konfliktov, kot tudi občutka jeze, nezadovoljstva in nesoglasja. Na podlagi podatkov, ki so bili pridobljeni z raziskavo, je opravljena analiza in oblikovana rešitev za ta zapleteni problem. Za odstranitev stopnjevanja konfliktov, je v delu podano tudi več predlogov za dobro počutje zaposlenih v celotni organizaciji. Na ta način pride do izboljšanja poslovanja in gradnje zdravih odnosov v prihodnosti. Reševanje problematike konflikta, ki je nastal med zaposlenimi in managerji, je lahko recept za reševanje podobnih problemov v praksi. Korist za nezadovoljne zaposlene in management se odraža v skupnem cilju. S takim pristopom k omenjenemu problemu se ustvari ravnotežje na obeh straneh. To je kompromis, ki je zanesljiv in dober za obe strani.
Keywords: konflikt, upravljanje, reševanje, organizacija, uspeh
Published in DKUM: 03.11.2023; Views: 303; Downloads: 41
.pdf Full text (5,67 MB)

9.
Uporaba spletnih aplikacij in orodij za pomoč managementu podjetja
Nina Kitel, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V digitalni dobi se management podjetij sooča z izzivi hitro spreminjajočega se poslovnega okolja, kjeragilnost, učinkovitost in inovativnostpostajajo ključni dejavniki uspeha. Spletna orodja in aplikacije so postaliodličen pripomoček za uspešno obvladovanje teh izzivov,saj omogočajo prehod iz tradicionalnih pristopov k bolj prilagodljivim, učinkovitim in hitrim načinom dela.V diplomskinalogise osredotočamo prav na to preobrazbo, pri čemer v ospredje postavimo analizo aplikacij za namen izboljšanja projektnega managementa, komuniciranja v podjetju terupravljanja človeškihvirov.Vteoretičnemdeludiplomske naloge predstavimomanagement v digitalni dobi,vosrednjemdelunaloge pa obravnavamoorodjaTrello, Asana, Jira, Slack,Zoom, Gusto in Workable.Programske opremeopišemoz vidika funkcionalnosti,finančnega aspekta (plačljivih planov) ter prednosti in slabosti.V študiji primerapreko intervjujapredstavimovrednosti aplikacijeza podjetje še iz prve roke. V sklepu so povzete glavne ugotovitve naloge, ki poudarjajo pomembnost učinkovitega upravljanja s pomočjo spletnih aplikacij in orodij v sodobnem poslovnem okolju.S sklepom diplomske naloge povzamemo bistvene ugotovitve. Te izpostavljajo ključno vlogo spletnih aplikacij in orodij pri doseganju učinkovitega managementa v sodobnem poslovnem okolju.Z aplikacijami Trello, Asana in Jira podjetje učinkoviteje izpolnjuje naloge projektnega managementa, aplikaciji Slack in Zoompospešitainizboljšata komuniciranje v podjetju,aplikaciji Gusto in Workable pa bistveno olajšataupravljanjezaposlenih.Omeniti velja,da pravilna implementacija in uporaba teh rešitev nistazgolj tehnični vidik, ampak predstavljatastrateški korak, ki organizacijamomogoča, da premagajo izzive ter ohranijo konkurenčno prednost na trgu.
Keywords: spletna orodja, spletne aplikacije, management, podjetje, projektni management, komuniciranje, upravljanje s človeškimi viri
Published in DKUM: 03.11.2023; Views: 292; Downloads: 43
.pdf Full text (2,99 MB)

10.
Delež žensk na vodstvenih delovnih mestih v Sloveniji
Lea Krulc, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Vodenje žensk v managementu se razlikuje od moških vodenjskih pristopov. Čeprav je njihova zastopanost v vodstvenih vlogah manjša, je njihov vodstveni slog edinstven in temelji na specifičnih lastnostih ter sposobnostih. Medtem ko se stil vodenja lahko razlikuje med posameznicami, obstajajo skupne značilnosti, ki se pogosto pojavljajo pri ženskah v vodstvenih vlogah. Te vključujejo empatičen pristop, poudarek na sodelovanju ter sposobnost kritičnega razmišljanja. Ženske na vodstvenih delovnih mestih so se izkazale kot enakovredne, če ne boljše vodje kot moški. Njihova sposobnost za vodenje je podprta z različnimi stili, ki jih uporabljajo. Pristopajo k vodenju z empatijo, kar prispeva k boljši komunikaciji in razumevanju sodelavcev. Prav tako so pogosto bolj naklonjene sodelovalnemu vodenju, kar spodbuja timsko delo in inovativnost. Poleg tega so ženske vodje bolj nagnjene k reševanju konfliktov na konstruktiven način. Kljub temu pa se soočajo z različnimi izzivi v vodstvenih položajih. Med temi so usklajevanje družine s kariero, stereotipi na delovnem mestu ter stekleni strop. Kljub višji izobrazbi ženske včasih zaradi ovir ne kandidirajo za višje pozicije v managementu. Raziskava je pokazala, da je delež žensk v vodstvu v Sloveniji manjši od deleža moških. Delež žensk na vodstvenih delovnih mestih nekoliko povečeval, je po letu 2019 začel upadati. Slovenija z drugimi EU državami in ugotovili, da sicer zaostaja v zastopanosti žensk v managementu, a ni med najslabšimi. Številne druge evropske države imajo precej višje deleže žensk na vodstvenih položajih pa vendar Slovenija ni med najnižjimi. Izvedena raziskava je pokazala potrebo po ukrepih za zmanjšanje neenakosti spolov na delovnem mestu. V diplomskem delu smo se pretežno osredotočili na raziskovanje stanja, je ta tematika pomembna osnova za nadaljnje preučevanje ukrepov za spodbujanje večje enakosti spolov v vodstvu.
Keywords: management, ženske, vodenje, managerka, Slovenija, neenakost, stereotipi, EU.
Published in DKUM: 03.11.2023; Views: 353; Downloads: 54
.pdf Full text (1,81 MB)

Search done in 0.35 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica