| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Romska naselja v Sloveniji kot potencialna geta : magistrsko delo
Laura Kovač, 2023, master's thesis

Abstract: Večina Romov v Sloveniji živi v romskih naseljih, ki so v stroki obravnavana kot poseben pojav na našem ozemlju. Zanje je značilno, da se v večini primerov nahajajo na obrobju naseljenih območij ali pa so celo ločena od njih in v celoti izolirana. Posebna so tudi zaradi svoje oblike, prostorske strukture, naseljenosti in ostalih lastnosti. Prav zaradi specifičnih bivanjskih razmer so Romi v Sloveniji uvrščeni med socialno ogrožene in marginalne družbene skupine. Kot taka se romska naselja pogosto enačijo z različnimi pojavnimi oblikami prostorske segregacije, predvsem z getom, romsko skupnost v Sloveniji pa se posledično opisuje kot getoizirano. V magistrskem delu analiziramo štiri romska naselja v Sloveniji z namenom ugotavljanja elementov geta v slednjih. Delo temelji na kvalitativnem pristopu raziskovanja. Podatki so pridobljeni preko treh metod raziskovanja, in sicer: z metodo opazovanja z udeležbo, s polstrukturiranimi intervjuji ter s sekundarno analizo podatkov. Obdelani so po načelih kvalitativne analize podatkov. Izmed štirih analiziranih naselij se prekmursko romsko naselje Beltinci in dolenjsko romsko naselje Žabjak izkažeta kot tisti, kjer so elementi geta še najbolj očitni in zatorej problematični. Ti dve naselji se soočata z največ izzivi. Zgodovinski temelji prostorske segregiranosti obravnavane skupnosti nakazujejo, da gre v primeru romskih naselij v Sloveniji za neprostovoljno prostorsko koncentrirano območje, vendar pa so v delu slednja obravnavana tudi v luči prostovoljne segregacije.
Keywords: romska naselja, geto, prostorska segregiranost, Romi
Published in DKUM: 09.03.2023; Views: 1404; Downloads: 269
.pdf Full text (3,73 MB)

2.
Počutje romskih otrok v osnovni šoli in njihove zaznave odnosov z vrstniki in učitelji
Laura Kovač, 2021, master's thesis

Abstract: Namen magistrskega dela je raziskati, kako se romski učenci počutijo v slovenskih osnovnih šolah ter kako zaznavajo svoje odnose z vrstniki in učitelji, pri čemer posebno pozornost namenjamo tudi pojavu medvrstniškega nasilja v šoli. V teoretičnem delu magistrskega dela se najprej osredotočimo na Rome kot posebno etnično skupnost in romske otroke v šoli. Nato opisujemo šolo kot socialni prostor. Pozornost posvetimo počutju in socialnim odnosom v šoli, ki pomembno vplivajo na učno uspešnost otrok. Empirični del magistrskega dela temelji na kvalitativnem pristopu, podatki so pridobljeni s pomočjo delno strukturiranih intervjujev z romskimi učenci in starši, ki živijo v romskih naseljih v Prekmurju in na Dolenjskem. Izsledki raziskave kažejo, da na počutje romskih učencev, ki obiskujejo tretje vzgojno-izobraževalno obdobje osnovne šole, pomembno vplivajo njihovi odnosi z vrstniki in učitelji. Čeprav romski učenci ter starši večinoma pripovedujejo o dobrem počutju romskih učencev v šoli ter odnose z vrstniki in učitelji zaznavajo pozitivno, pa raziskava vseeno osvetli negativne odnose slovenskih vrstnikov ter učiteljev do romskih učencev v osnovni šoli. Romski učenci se v šoli soočajo z diskriminacijo na podlagi etnične pripadnosti s strani slovenskih vrstnikov in učiteljev, pogosto pa so tudi žrtve medvrstniškega nasilja, ki prav tako temelji na njihovi etnični pripadnosti.
Keywords: romski učenci, počutje v šoli, socialni odnosi v šoli, medvrstniško nasilje
Published in DKUM: 28.09.2021; Views: 1615; Downloads: 547
.pdf Full text (1,41 MB)

Search done in 0.06 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica